Hoe vaak zie je je ouders en hoe vaak je kinderen?

02-08-2015 09:51 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zelf zie ik mijn moeder sinds ze hoogbejaard is om de week, ze woont een uur reizen van mij vandaan.

Mijn kinderen zijn achter in de twintig en ik zie ze ongeveer een keer per maand, wel tussendoor even appen of bellen.



Ik zou mijn kinderen best vaker willen zien maar ze hebben een heel druk leven. Toen ik hun leeftijd had ging ik ongeveer 1 keer in de 2 maanden naar mijn ouders. Ik dacht er gewoon niet aan.

Het initiatief tot contact met mijn ouders is altijd van mij uit gegaan ook als jong volwassene. Mijn moeder was wel altijd een beetje boos als ze lang niets van mij hoorde. Het contact met mijn kinderen komt wel van beide kanten.



Ik ben benieuwd hoe dat bij anderen is of is gegaan. Ik heb namelijk het gevoel dat de generatie van de ouderwetse huisvrouwen (zal ik maar zeggen) er van uit gaan dat het contact van de kinderen dient uit te gaan. Van de andere kant zou ik het spaans benauwd krijgen van een moeder die iedere dag zou bellen of op de stoep zou staan als ik jong was. Dat maakt ook dat ik niet te veel wil appen en mailen naar mijn kinderen.

Ik vind het een beetje ingewikkeld om de juiste maat te houden in het contact zodat het voor iedereen prettig voelt.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kind woont bij mij en zie ik gelukkig elke dag :-).

Beide ouders, ze zijn gescheiden, zie ik 2 keer in de maand. Als ze dichterbij zouden wonen, zou ik ze denk ik wel wekelijks zien. Met mijn vader heb ik dagelijks wel even contact via WA.
Alle reacties Link kopieren
Ouders ongeveer twee keer per week.

Beide oma's (van mij) allebei 1 keer per week.

Schoonouders 1 keer per maand ongeveer (wonen wat verder weg).



Mijn man bezoek zijn ouders wel vaker, zijn schoonouders minder vaak. Prima in balans.
Ouders maar 6/10x per jaar. Schoonouders elke maand en mijn kinderen zo'n 360 dagen per jaar.
Ik zie mijn ouders eens in de 8 weken ongeveer. Vaak zat, anders ga ik me irriteren, en bij eens per 8 weken heb je elkaar ook nog wat te vertellen. We zien elkaar dan wel een middag/avond. Mijn ouders doen hier ook niet moeilijk over, als het langer duurt zeggen ze wel eens iets in de trant van 'dat is wel heel lang geleden hoor', maar die kets ik altijd terug door te zeggen dat ze andersom ook initiatief mogen nemen om mij te zien, dat doen ze ook niet. Contact komt dus meestal van mijn kant (tenzij verjaardag, dan word ik opgetrommeld). Contact is verder prima hoor.



Mijn kinderen wonen nog thuis en ik hoop dat ze later zich vrij voelen om te komen en te gaan wanneer ze dat willen. Ik zou absoluut niet willen dat ze zich verplicht voelen, maar gewoon komen omdat ze mij willen zien. Omdat het gezellig is. Ik hoop ook dat ik later ma oppassen op mijn kleinkinderen Als die er hopelijk ooit komen.
Ik zie mijn vader denk ik een keer of 6 per jaar. Hij woont op 2 uur rijden en het komt niet altijd uit om er heen te gaan ivm clubjes kinderen of werk man. Mijn vader neemt zelf ook niet de moeite om vaker onze kant op te komen. We bellen af en toe. Beide vinden het prima zo.



Schoonvader zien we maandelijks dit ook ivm oppassen. Schoonmoeder misschien 1 keer per maand. Is eigenlijk ook wisselend.



Kinderen zijn nog jong dus elke dag...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen kinderen dus ik daar kan ik nog niks over zeggen. Mijn moeder zie ik ongeveer 2-3 keer per week, zo sporten we bv samen en gaan we er op zaterdag vaak op uit. Mijn vader is niet altijd thuis op de momenten die ik langs kom door onregelmatige uren dus die zie ik iets minder vaak maar ik denk zeker 1x per week. Nu is het wel zo dat ik nu pas net in een nieuwe relatie zit. Toen ik nog samenwoonde zag ik mijn ouders iets minder vaak. Zo sprak ik om de zaterdag af en gaf ik eerder een dag op met hen dan met mijn partner.



We appen wel dagelijks even gewoon om elkaar op de hoogte te houden hoe alles gaat
You’d be filthy rich if you’d let go of things you can’t control
quote:Yasha schreef op 02 augustus 2015 @ 10:12:

Ik heb recent het contact met mijn ouders verbroken, dus die zie ik helemaal niet meer.

Mijn schoonouders zie ik meestal eens per week en tussendoor bellen of appen we ook nog wel.Wat verdrietig fijn dat je wel nog je schoonouders hebt qua contact.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie mijn ouders wekelijks, we wonen dicht bij elkaar en mijn moeder past op de kinderen 1 x per week. Zelfde geldt voor mijn schoonouders. Mijn oma zie ik ook wekelijks minimaal 1 keer, woont in een verpleeghuis. Ik probeer vaker te gaan maar dat is niet altijd mogelijk. Mijn kinderen zijn onder de 5 dus die zie ik iedere dag gelukkig haha.
Alle reacties Link kopieren
Wauw, dit topic komt als geroepen. Het is een actueel thema op dit moment in mijn leven en ik ben heel benieuwd hoe het bij andere mensen gaat. Zo eens even alles doorlezen.



Mijn vader is onlangs nog boos op me geweest omdat hij vond dat hij me te weinig zag. Hij is heel erg 'ouderwets' vind ik; hij verwacht dat ik elke zondag langs kom, vaste prik. Hij vindt dat het initiatief tot contact bij mij ligt. Hij was ook erg teleurgesteld dat ik hem op vakantie niet af en toe sms'te. Aan de andere kant vond ik het jammer dat hij me niet af en toe een berichtje stuurde hoe de vakantie was maar daarop zegt hij 'vroeger stuurde degene die op vakantie was een kaartje naar het thuisfront, het is nogal lastig om dat van Nederland naar ergens in Spanje te doen'. Hij wrijft het er dan ook nog in met 'ik dacht dat ik jullie anders had opgevoed, maar ja..'. Het voelt voor mij echt als eenrichtingverkeer, alles moet vanuit mij komen. Dit is een maand geleden gebeurd maar hij reageert nog steeds koeltjes naar me, waardoor ik juist nog minder zin krijg om bij hem langs te gaan.



Ik vind het contact sowieso niet heel prettig met mijn vader. Hij kan ontzettend lang over alles doorpraten waardoor ik regelmatig afhaak. Het voelt niet 50/50, hij is vaak heel veel aan het woord en ik ben dan alleen maar aan het luisteren. Ik vind het lastig om hier iets van te zeggen omdat mijn vader niet met kritiek om kan gaan en ik het ergens ook wel sneu vind; hij is alleen en heeft geen sociale contacten buiten het werk om. Ik denk dat ik vaker langs zou komen als het contact voor mij wel fijn voelde.



Met mijn schoonouders heb ik een hele goede band en ik vind het ontzettend fijn om bij ze te zijn. We gaan ongeveer wekelijks bij ze eten. Soms zien we ze twee weken niet, maar ze maken nooit verwijten. Ze komen ook af en toe bij ons over de vloer. Vroeger was dat vaker, maar ze kwamen altijd onaangekondigd en op onhandige tijden. We hebben ze daar een beetje in moeten remmen



Edit: we hebben geen kinderen.

Lastig, JeMappelle! Ik heb lang geleden besloten dat ik geen boodschap heb aan zulke eisen. Dat betekent dat ik mijn grootouders vrijwel niet zie/spreek. Blijkbaar is hun wens tot contact niet groot genoeg om eens contact met mij op te nemen.

Ouders en schoonouders stellen gelukkig geen eisen, al komt het er wel op neer dat wij meestal naar hun toe moeten ipv andersom. In de praktijk komt dat neer op eens per maand/twee maanden en wat regelmatiger telefoon of app-contact.
Alle reacties Link kopieren
Kinderen elke dag.

Ouders en schoonouders nooit minder dan 3x per maand en meestal meer. Ze wonen op 20 en 45 min afstand.

Dan ook nog wel regelmatig skype voor de kinderen.

Met mn moeder bijna dagelijks wel app contact ook nog..



Pfff klef zooitje😂

We hebben met allemaal een goede band
Alle reacties Link kopieren
Ik zie mijn ouders soms 6 x per week en soms maar 1x in de 2 weken. Gaat gewoon zo. Ik heb prima band met mijn ouders. Bellen bijna elke dag ook nog..hahaha

Man is soms jaloers en zou willen dat hij ook zulke makkelijke ouders heeft. Zijn moeder is een rare en wacht tot haar tijd op is. Schoonvader en vrouw zijn nogal egoïstisch. Zeuren bij iedereen dat ze ons vaker willen zien. Maar zeggen het niet tegen ons of ondernemen niets om ons vaker te zien. Tja gevalletje jammeren.
Alle reacties Link kopieren
Schoonouders 3/4/5x per jaar met feestdagen en verjaardagen of andere 'grotere dingen'. Is ongeveer drie uur reizen.

Mijn vader zie ik meerdere keren per week. Hij is depressie, werkloos en vriendloos, dus ik sleep hem nog eens mee naar een terras of even de stad in. Of hier even koffie doen, samen even wandelen en ik verzin soms kleine klusjes.



M'n moeder nu 1x per maand denk ik, wel wekelijks even contact via facebook. Zij heeft het druk, ik heb het druk, zusjes zijn nog drukker.
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen allemaal te ver van elkaar om elkaar vaak te zien. De moeder van mijn man woont in Marokko. Hij ziet haar 2/3 keer per jaar gemiddeld, 1 keer gaan we als gezin en 1 of 2 keer gaat hij alleen. Ze bellen elkaar wel elke dag.

Mijn moeder woont in Nederland en wij in Engeland. Ik zie haar zo'n 5 keer per jaar denk ik. Het is niet zo heel ver en ze is met pensioen dus ze heeft alle tijd om langs te komen. Ik ga een keer of 2 naar Nederland elk jaar en mijn moeder komt dus ook regelmatig hier.

We bellen niet elke dag maar een keer of 2 per week. Ik ben niet zo beller. Ik mail haar ook wel en ze is net begonnen met what's app. Kan ze ook leuk appen met de kleinkinderen.



Onze kinderen wonen nog thuis dus die zien we dagelijks.
Geen ouders, geen kinderen. Geen problemen Maar vond het wel leuk hier even te spieken.
Alle reacties Link kopieren
Sabrina heb je wel broers en zussen?
Ja een zus, maar die zie ik ook nooit. Ben niet zo goed in relaties -)
Alle reacties Link kopieren
Oh Sabrina dat is jammer maar heb je wel aardige mensen om je heen die als een soort van substituut familie fungeren?
Alle reacties Link kopieren
quote:Homs schreef op 02 augustus 2015 @ 15:52:

Lastig, JeMappelle! Ik heb lang geleden besloten dat ik geen boodschap heb aan zulke eisen. Dat betekent dat ik mijn grootouders vrijwel niet zie/spreek. Blijkbaar is hun wens tot contact niet groot genoeg om eens contact met mij op te nemen.

Ouders en schoonouders stellen gelukkig geen eisen, al komt het er wel op neer dat wij meestal naar hun toe moeten ipv andersom. In de praktijk komt dat neer op eens per maand/twee maanden en wat regelmatiger telefoon of app-contact.



Knap van je Homs! Ik hoop dat ik er ook eens mee om kan gaan zoals jij doet. Het lijkt me wel lastig om het los te laten. Ik ga me door die eisen en verwijten soms een slecht mens voelen en dat schuldgevoel maakt dat ik dan toch weer overweeg vaker langs te gaan.

Het zal wel even duren voordat ik me daar overheen kan zetten.

Hier geen kinderen. Ouders zie ik eens per maand, kunnen ze soms ook boos over zijn. Het is echter nogal lastig om vaker langs te gaan als je studeert, werkt, een relatie en vrienden hebt.



Ik denk dat ik ze wel vaker zal zien mocht ik ooit kinderen krijgen.
quote:benq schreef op 02 augustus 2015 @ 20:12:

Oh Sabrina dat is jammer maar heb je wel aardige mensen om je heen die als een soort van substituut familie fungeren?Ja heb wel een vriend. Me and my boyfriend. Zijn ouders zijn er ook niet meer. Naja ik heb er niet zo'n problemen mee eigenlijk. Soms mis ik het wel een familieband, maar meestal ben ik er niet zo mee bezig. Lief dat je ernaar vraagt.
Hier geen kinderen en geen partner en geen vader dus ik heb alleen mijn moeder en ik spreek haar elke dag even telefonisch en zie haar meestal 2x per week. Voelt voor ons goed .
Alle reacties Link kopieren
Je vriend, dat is ook het meest van waarde en het belangrijkste. Familie is iets eromheen en kan een vangnet zijn maar als het er niet is dan is het er niet.
Alle reacties Link kopieren
Skyler is je moeder al op leeftijd of zijn jullie allebei nog jong?
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoel relatief jong he

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven