hoe vertel ik dit netjes

14-12-2012 13:51 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een familie op vakantie ontmoet. Voor daar heel leuk en gezellig maar zit niet te wachten om dit contact thuis voort te zetten. We kletsen wel eens wat via facebook maar ze sturen vaak aan op afspreken.



Ze blijven aanhouden en proberen nu onder het mom van : "kerstkaartje sturen" ons adres te achterhalen.



Vind het prima om via FB contact te houden maar niet meer dan dat. Hoe ga ik ze dat duidelijk maken. Kan heel bot zijn en gewoon zeggen dat ik alleen via FB contact met ze wil, maar dat is zo euhm ja bot.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon toch maar zeggen en anders huppakee, van FB afgooien!
Alle reacties Link kopieren
Gewoon toch maar zeggen en anders huppakee, van FB afgooien!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het prima om alleen via FB contact te hebben.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
De hints om je adres negeren. Grote kans dat ze de hint begrijpen
Alle reacties Link kopieren
Zeggen dat je liever een e-card krijgt, en je email adres geven
Gewoon geen adres doorgeven en alle aanzetten tot afspraken negeren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sssenta schreef op 14 december 2012 @ 13:53:

De hints om je adres negeren. Grote kans dat ze de hint begrijpen Dat hou ik nu al een week vol hahaha.
Alle reacties Link kopieren
quote:nephthys schreef op 14 december 2012 @ 13:54:

Zeggen dat je liever een e-card krijgt, en je email adres geven dat wilde ik dus nét gaan typen!
Alle reacties Link kopieren
Gewoon zeggen

En anders daaaag
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het ook gewoon zeggen. Het was leuk en gezellig op vakantie. En het is prima om nu af en toe via FB nog contact te hebben, maar verder hoeft het voor ons niet. En het is aan hen om dat wel of niet te begrijpen.
Alle reacties Link kopieren
Eén keer is genoeg..
anoniem_157142 wijzigde dit bericht op 14-12-2012 13:59
Reden: dubbele post
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
gewoon negeren op FB.
Alle reacties Link kopieren
als je hen echt nooit meer wil zien kan je zo bot worden als nodig is. Ze zullen er snel overheen komen want blauwtjes vergeet je liefst zo gauw mogelijk.
it's a big club and you ain't in it
Ik vind negeren veel en veel erger en asocialer dan een keer op de man af zeggen dat je het heel leuk en gezellig vond op vakantie maar dat je nu weer verder gaat met je eigen leven. Af en toe contact via facebook is prima maar aan meer heb je geen behoefte.
Negeren, zeggen dat je niet aan kerstkaartjes doet of gewoon zeggen dat jullie een leuke tijd samen hebben gehad maar dat het wat jullie betreft hierbij blijft. Gewoon via een privé berichtje per email of facebook. Over dit soort dingen moet je niet al te moeilijk doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:annelaure schreef op 14 december 2012 @ 14:04:

Ik vind negeren veel en veel erger en asocialer dan een keer op de man af zeggen dat je het heel leuk en gezellig vond op vakantie maar dat je nu weer verder gaat met je eigen leven. Af en toe contact via facebook is prima maar aan meer heb je geen behoefte.



+1

En hints geven slaat ook totaal nergens op en is ook asociaal waarom moeten die mensen gaan raden wat jij wel of niet wilt?, zeg het gewoon eerlijk
Alle reacties Link kopieren
Negeren kan ook pijnlijk zijn, maar dan kun je de eer nog een soort van aan jezelf houden. Dat je denkt: mm, het liep blijkbaar niet zo, uiteindelijk doodgebloed. Terwijl als iemand echt direct tegen je zegt geen behoefte aan contact te hebben, je wel onder ogen moet zien dat ze jou blijkbaar toch niet zo fantastisch vinden als jij hun.



Ik zou ook gewoon iets zeggen in de trant van: ooh stuur maar een e-cardje hoor, wij doen eigenlijk niet aan kerstkaarten. En verder niet teveel ingaan op het afspraak-idee. Als ze nou maar door blijven gaan dan zou ik het uiteindelijk wel zeggen, op een manier zoals sommige hier al voorgesteld hebben (geen behoefte/tijd aan nieuwe mensen id vriendenkring, Facebooken is genoeg).
quote:annelaure schreef op 14 december 2012 @ 14:04:

Ik vind negeren veel en veel erger en asocialer dan een keer op de man af zeggen dat je het heel leuk en gezellig vond op vakantie maar dat je nu weer verder gaat met je eigen leven. Af en toe contact via facebook is prima maar aan meer heb je geen behoefte.dit dus
Alle reacties Link kopieren
Wij doen niet aan kerstkaarten, onnodig en slecht voor milieu en portemonnee. Maar een leuk berichtje via Facebook kan altijd.



En als ik geen kaarten krijg hoef ik me niet schuldig te voelen dat ik ze niet terug stuur.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ze niet persé heel direct afwimpelen maar door te zeggen dat je niet aan kerstkaarten doet, geef je wel een statement en zal het gevraag hopelijk ophouden. Als ze dan nog doorgaan, kun je vriendelijk en beleefd zeggen dat jullie geen behoefte hebben aan meer.
Alle reacties Link kopieren
Door eerlijk te zijn.



Heb dat wel eens meegemaakt en toe eerlijk gezegd dat ik er zelf geen behoefte aan had. Persoon in kwestie was verrast door mijn reactie maar vond het prettig om de waarheid te horen.
quote:Galadriel schreef op 14 december 2012 @ 14:33:

Wij doen niet aan kerstkaarten, onnodig en slecht voor milieu en portemonnee. Maar een leuk berichtje via Facebook kan altijd.



En als ik geen kaarten krijg hoef ik me niet schuldig te voelen dat ik ze niet terug stuur.

Dus afspreken op fietsafstand kan wel? Is namelijk niet slecht voor het milieu.



Ik vind dit echt iemand aan het lijntje houden, wees gewoon eerlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:polki schreef op 14 december 2012 @ 14:37:

Door eerlijk te zijn.



Heb dat wel eens meegemaakt en toe eerlijk gezegd dat ik er zelf geen behoefte aan had. Persoon in kwestie was verrast door mijn reactie maar vond het prettig om de waarheid te horen.Tuurlijk dan weten ze gewoon waar ze aan toe zijn, daarom heb ik een hekel aan mensen die hinten ,en met smoesjes komen, zeg het gewoon.
Ok, je negeert ze al en ze snappen de hint niet.

Dan gewoon zeggen dat je het contact bij wat facebooken af en toe wilt laten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven