Hoe vertel ik het haar? (geen aantrekkingskracht meer)

26-10-2014 18:01 245 berichten
Alle reacties Link kopieren
"Houden van" en je tot elkaar aangetrokken voelen zijn twee aparte zaken. Daar ben ik de laatste 1-2 jaar achter gekomen. Ik hou zielsveel van mijn vriendin. Maar er is sinds de start van onze relatie, nu 3 jaar geleden, veel veranderd.



Ze was een elegante, goed verzorgde vrouw met zelfvertrouwen. Ze was erg spontaan en straalde veel positieve en sexuele energie uit.



De laatste 1-2 jaar is ze flink aangekomen, draagt alleen nog maar "tentjurken" en de hoge hakken hebben plaats gemaakt voor zeer onelegante stappers. Ze voelt zich onzeker, kleedt zich niet meer om of uit waar ik bij ben, en reageert schuchter als ik intimiteit zoek. Ze wil mij wel een plezier doen dmv orale sex, maar ik mag niet aan haar komen.



Bottom line: ik raak niet meer opgewonden van haar. Intussen belooft ze van alles, en koopt ze sexy jurkjes in maat 36 met ondeugende opmerkingen als "wacht maar, ik ga weer in shape komen". Maar vervolgens eet ze veel te veel en doet ze niets aan sport. Ze slikt hardcore dieet pillen (die eigenlijk alleen voor obesitas patienten zijn), maar die helpen niet.



Ze maakt wel opmerkingen over sex, bv. dat ze eerder die dag geil was. Of dat het alweer zo lang geleden is. Intussen voel ik me opgelaten. Zij weet ook wel dat er iets niet goed zit. Ik hou van haar maar raak gewoon niet meer opgewonden van haar. En ik kan en wil het niet faken. Dus neem ik zelden of nooit initiatief tot sex.



Hoe kan ik dit het beste aankaarten, zonder haar te kwetsen? Intussen voel ik me ook een beetje "belazerd", omdat ze de boel zo op z'n beloop heeft gelaten. En van alles belooft maar niks waar maakt.



"Houden van" en aantrekkingskracht zijn echt aparte dingen, dus kom alsjeblieft niet aan met "als je van haar houdt mag haar uiterlijk niks uitmaken". Want het is niet alleen uitlerlijk, ook haar energie is totaal anders. Verder heb ik van alles voor gesteld om haar te helpen, o.a. samen gaan sporten, helpen met gezonder koken, etc.
Misschien kun je je beter erin verdiepen hoe het komt dat jouw vriendin zoveel is aangekomen, zich blijkbaar zo rot in haar lijf voelt en waarom het haar niet lukt hier iets aan te doen.

In plaats van je "belazerd" te voelen omdat ze is aangekomen en jij niet meer opgewonden raakt. Je klinkt namelijk behoorlijk egocentrisch en veroordelend. En geloof me, daar gaat zij zeker niet van afvallen.
Alle reacties Link kopieren
Even voor de beeldvorming: wat is "veel aangekomen"?



Nogmaals deze vraag: gaat het om 10kg of om 30kg?
Alle reacties Link kopieren
quote:Merisi schreef op 26 oktober 2014 @ 18:04:

Misschien kun je je beter erin verdiepen hoe het komt dat jouw vriendin zoveel is aangekomen, zich blijkbaar zo rot in haar lijf voelt en waarom het haar niet lukt hier iets aan te doen.

In plaats van je "belazerd" te voelen omdat ze is aangekomen en jij niet meer opgewonden raakt. Je klinkt namelijk behoorlijk egocentrisch en veroordelend. En geloof me, daar gaat zij zeker niet van afvallen.Vind je? Ik kan het me goed voorstellen, als iemand in 3 jaar tijd zowel innerlijk als uiterlijk zo verandert.
The time is now
Alle reacties Link kopieren
Ik vind persoonlijk dat je dat niet kan maken. Op deze manier help je haar laatste beetje zelfvertrouwen ook nog om zeep.



Ik zou het op een subtielere manier doen. Je kan vragen waarom ze de laatste tijd is aangekomen, of ze niet lekker in haar vel zit etc, maar met de mededeling komen ; Ik voel me niet meer tot je aangetrokken, sla je die deur gelijk dicht. Ze zal dan ook niet openstaan voor je suggesties. Je zou natuurlijk ook gewoon uit jezelf een keer gezond kunnen koken. Dat het dan niet zo overkomt van 'We eten dit omdat jij dik bent'.
Jouw vrouw klinkt eenzaam, jij klinkt hard. Wat wil je nou precies "aankaarten" TO: dat je je belazerd voelt? Alsof zij contractbreuk heeft gepleegd?



Ga eens écht met haar praten als je zoveel van haar houdt. Ik veroordeel jou niet omdat je haar momenteel niet zo aantrekkelijk vindt (dat heb ik ook in periodes met mijn echtgenoot gehad. Niet leuk). Wel omdat er geen enkele empathie spreekt uit je OP.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou, als ik jou was, de relatie beëindigen. Nú is ze aangekomen, hoeveel weten we niet, maar ooit zal ze zwanger worden of ziek, wie weet wat, en is duidelijk, ze zal nooit op je kunnen rekenen zonder dat je naar kan kijken zonder te walgen. Zoals je nu doet.



Laat haar niet merken dat je haar niet aantrekkelijk vind als je echt van haar houdt, ze zal nooit kunnen vergeten.
Ik vind het niet egocentrisch en veroordelend. Ik vind mannen met overgewicht ook niet aantrekkelijk en als mijn vent ook ineens vooral in joggingsbroeken en afgetrapte sneakers zou lopen met 15 tot 20 kilo eraan, zou ik mij ook niet meer aangetrokken voelen.



Maar in het totaalplaatje klinkt het alsof ze gewoon niet lekker in haar vel zit, want je noemt ook dat haar energie anders is. Daar zou ik het als eerste over hebben.

Zeg dat je de persoon mist die ze ooit was, en dan het hele totaalplaatje. Hoe ze zich aankleedde, verzorgde, en hoe ze was.
Alle reacties Link kopieren
Uiteraard heb ik op allerlei manieren daar achter proberen te komen. Heb vaak het onderwerp aangesneden. En heb zelfs afspraken gemaakt bij dure therapeuten a 200 euro per uur. Dus zo egocentrisch ben ik niet.



Je klinkt alsof er altijd een diepere reden moet zijn waarom iemand geen energie meer steekt in uiterlijke verzorging. Te veel eten omdat je het lekker vindt, en niet sporten omdat je lui bent kan ook een reden zijn, of niet?

Na 2 jaar ervaring is mijn conclusie dat het 90% te maken heeft met gebrek aan wilskracht/discipline. En dat weet ze ook. Ondanks mooie woorden en beloftes is het blijkbaar niet belangrijk genoeg voor haar.
Alle reacties Link kopieren
Hou je nog genoeg van haar om op zoek te gaan naar de oorzaak van haar gevoelens. Ze zit niet goed in haar vel en zoals je t beschrijft wil ze wel graag haar best doen om zich beter te voelen maar lukt dat om de een of andere manier niet.

Ik weet niet hoe jij je gedraagt tegenover haar. Hoe liefdevol jij los hiervan tegen haar bent. In hoeverre staat die aantrekkingskracht voor jou bovenaan t lijstje?

Oftewel, ben je bereid om haar te helpen zich beter te voelen over zichzelf. Haar te laten voelen dat ze zo mooi kan zijn, want je bent niet voor niets voor haar gevallen. Of vind je het gewoon allemaal teveel gedoe en ga je voor de easy way out. Dat kan ook natuurlijk. Misschien laat jij behalve alleen al t geen seks meer willen duidelijk blijken dat je haar niet mooi meer vindt. Dat helpt haar niet om beter voor zichzelf te zorgen, zal eerder een gevoel van waardeloosheid geven. Als het houden van niet genoeg is om haar te laten voelen dat ze het waard is om goed voor zichzelf te zorgen. Omdat je van haar houdt en graag ziet dat ze zich lekker voelt. Dan kan je beter stoppen en haar iemand gunnen die haar wel ziet en waardeert.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap echt niet waarom dit egoïstisch zou zijn hoor. Als mijn partner ineens volledig van uiterlijk en innerlijk zou veranderen zonder duidelijke aanleiding zou ik ook ongelukkig worden. Het klinkt bijna als gemakzucht van haar kant. Ze heeft d'r man, dus nu hoeft ze niet meer. Ik vind dat je als partners elkaar moet kunnen blijven opwinden en verrassen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rary schreef op 26 oktober 2014 @ 18:16:

Maar in het totaalplaatje klinkt het alsof ze gewoon niet lekker in haar vel zit, want je noemt ook dat haar energie anders is. Daar zou ik het als eerste over hebben.

Zeg dat je de persoon mist die ze ooit was, en dan het hele totaalplaatje. Hoe ze zich aankleedde, verzorgde, en hoe ze was.Heb al vaak het gesprek aangeknoopt. Inderdaad zoals je zegt, dat ik haar mis. Dat ik voel dat ze zichzelf niet is, dat ik haar wil helpen waar ik kan etc. Dan leeft ze een beetje op, komt ze met goede voornemens, maar die zijn 10 dagen later weer totaal vergeten. Ik plaats een dergelijk bericht ook niet bij de eerste de beste hobbel in de weg... :(
Tja, als zij het niet belangrijk genoeg vindt dan kun je haar vertellen wat jouw eisen / wensen zijn. Mocht ze het dan nog niet belangrijk genoeg vinden dan is de relatie gedoemd om te mislukken.

Misschien ook beter voor jullie allebei.
Als ze eerst maatje 36 had dan heeft ze nu maat 40/42? Ik snap dat dat wel een overgang is maar ik heb wel het idee dat jullie beide er te veel nadruk op leggen.



Wat is er dan besproken bij die therapie?



Ik neem aan dat je bedoeld dat je de relatie wilt verbreken?
Alle reacties Link kopieren
quote:john77 schreef op zondag 26 oktober 2014 18:22 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Rary in "Hoe vertel ik het haar? (geen aantrekkin..."" class="messagelink">Rary schreef op 26 oktober 2014 @ 18:16</a>:</b>

Maar in het totaalplaatje klinkt het alsof ze gewoon niet lekker in haar vel zit, want je noemt ook dat haar energie anders is. Daar zou ik het als eerste over hebben.

Zeg dat je de persoon mist die ze ooit was, en dan het hele totaalplaatje. Hoe ze zich aankleedde, verzorgde, en hoe ze was.</div></blockquote>Heb al vaak het gesprek aangeknoopt. Inderdaad zoals je zegt, dat ik haar mis. Dat ik voel dat ze zichzelf niet is, dat ik haar wil helpen waar ik kan etc. Dan leeft ze een beetje op, komt ze met goede voornemens, maar die zijn 10 dagen later weer totaal vergeten. Ik plaats een dergelijk bericht ook niet bij de eerste de beste hobbel in de weg... :( Ok maar wat zorgt er dan voor dat het na tien dagen dan weer weg is? Kun je dan niet samen met haar een plan de campagne maken? En dat samen met haar doen. Lekker voor haar koken, gezonde boodschappen halen. Maar dan ook fijne massageolie en even geen seks maar gewoon intimiteit. Haar laten voelen dat je van haar houdt en dat ze de moeite waard is. In plaats van het subtiel te proberen brengen maar tegelijkertijd een eisenpakket op je dubbele agenda te hebben. Nogmaals, dit heeft natuurlijk alleen nut als je haar de moeite waard vindt. Anders kun je echt beter weglopen en het hele waarom niet vertellen. Je hoeft haar niet stuk te maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:john77 schreef op 26 oktober 2014 @ 18:17: Na 2 jaar ervaring is mijn conclusie dat het 90% te maken heeft met gebrek aan wilskracht/discipline. En dat weet ze ook. Ondanks mooie woorden en beloftes is het blijkbaar niet belangrijk genoeg voor haar.



Jouw conclusie ja, en u bent psycholoog/ psychiater



Wist je dat niet kunnen stoppen met roken, drinken of kunnen afvallen niets te maken heeft met een gebrek aan discipline of wilskracht?



Een afspraak maken bij dure therapeuten vind jij begrip tonen en meevoelen met je vriendin
Ben wel benieuwd wat je bedoeld met flink aankomen....
Alle reacties Link kopieren
quote:Ikhierhuh schreef op 26 oktober 2014 @ 18:16:

Ik zou, als ik jou was, de relatie beëindigen. Nú is ze aangekomen, hoeveel weten we niet, maar ooit zal ze zwanger worden of ziek, wie weet wat, en is duidelijk, ze zal nooit op je kunnen rekenen zonder dat je naar kan kijken zonder te walgen. Zoals je nu doet.



Laat haar niet merken dat je haar niet aantrekkelijk vind als je echt van haar houdt, ze zal nooit kunnen vergeten.



Hoe durf jij te zeggen dat ik van haar walg?! Ik hou van haar, dit gaat puur om aantrekkingskracht. Als je als man niet opgewonden raakt van je vrouw is dat een serieuze zaak. Jij doet alsof het een keuze van mij is, alsof ik kan kiezen om opgewonden te worden van iemand of niet. Wat een kolder.



Voor de duidelijkheid: toen ik haar leerde kennen had ze al twee kinderen. En erg veel lidtekens op haar buik. Dat maakte haar totaal niet minder aantrekkelijk voor mij. Dat nu de aantrekkingskracht weg is komt door een aantal zaken, echt niet alleen door een pondje meer of minder.
Ik vind het niet egocentrisch eigenlijk. Ik ben van mening dat je je best moet blijven doen voor elkaar. Oftewel: ik sport en matig eten om in shape te blijven en kleed me leuk, en verwacht dat ook van mijn partner. Natuurlijk kan er tijdelijk iets tussenkomen, maar zoals ik het nu lees heeft vriendin van TO wel goede voornemens maar komt er niks van. Het klinkt als gemakszucht.

Je geeft aan dat je het al verschillende keren ter sprake hebt gebracht, en ik vind best dat je kan aangeven dat je het idee hebt dat haar de wilskracht ontbreekt om er iets aan te doen. En dat jij dat jammer vind omdat je haar mist zoals ze was. Het is dan aan haar een keuze om er wel of niet iets mee te gaan doen, maar ik vind dat je hier best een aantal eisen mag stellen aan elkaar. Misschien kun je vragen of zij ook wil dat er iets bij jou verandert? Dan maak je het iets meer van beide kanten...
Uit het stukje waarin je zegt dat ze zich niet (meer) omkleedt waar jij bij bent, blijkt dat ze onzeker is geworden over haar uiterlijk.



Toen ik mijn huidige partner leerde kennen, was ik slank. Nu, 3 jaar later, ben ik ook aangekomen. Dit is gekomen doordat ik - toen we gingen samenwonen - teveel verwend ben door mijn partner. Ik at niet veel, maar had vrij weinig beweging doordat mijn partner alle huishoudelijke taken op zich nam. Inmiddels ben ik dat lui zijn gelukkig zat geworden. Verder geen redenen, dus er hoeft niet op emotioneel vlak iets mis te zijn (kan uiteraard wel, maar dat zou je vast wel merken, lijkt mij).



Gelukkig is mijn partner dolgelukkig met mij en stoort hij zich er niet aan dat ik aangekomen ben. Juist omdat ik af en toe onzeker ben door mijn buikje en tailles, krijg ik vaak complimenten zodat ik mezelf beter ga voelen. Wat bof ik toch weer met mijn ventje!



Ik zou het totaal niet gewaardeerd hebben als mijn partner me zou vertellen dat hij me niet meer aantrekkelijk vindt omdat ik aangekomen ben. Je kan haar op een subtiele manier vragen om zich weer eens een keer sexy te kleden of mooi op te maken, maar dit... Nee.



Tip: Mijn partner krijgt mij in bed met complimentjes, niet met zulke uitingen.

Als er zo'n opmerking uit z'n mond komt, mag hij nl. heel snel wieberen naar de schuur.

Vertel haar wat je wél leuk/lekker aan haar vindt, maak er stoute opmerkingen van en het komt heus wel goed met de seks.
Dit is al je 2de topic over je vriendin. Het speelt dus al te lange tijd.

Beter kun je de gevaarlijke middelen die ze gebruikt door de plee trekken ipv een dure therapeut te regelen!

Waarschijnlijk omdat jijzelf zo'n gezondheidsfreak bent, zal ze zich niks waard voelen, en bewust en/of onbewust zal je deze signalen ook wel sterk afgeven.
Alle reacties Link kopieren
hoeveel is ze aangekomen dan
Oh, heb er overheen gelezen dat je zelf geen zin hebt in seks.

Tja, dan houdt het op...
Alle reacties Link kopieren
quote:Daisy376 schreef op 26 oktober 2014 @ 18:27:

[...]

Een afspraak maken bij dure therapeuten vind jij begrip tonen en meevoelen met je vriendin Professionele hulp inschakelen heb ik pas gedaan na 2 jaar praten, steunen, begrijpen en haar (loze) beloften geloven. Zonder resultaat. Toen heb ik maar voorgesteld om eens met een expert te praten. Dacht je soms dat ik als eerste stap direct naar een psycholoog ben gerend?
Alle reacties Link kopieren
Je geeft een aantal voorbeelden waaruit blijkt dat ze zich zeer onzeker en ongemakkelijk voelt bij jou. Dat komt ergens vandaan. Hoe moet zij de zelfverzekerde vrouw worden die jij wil als jij haar alleen laat voelen dat ze zoals t nu is niet goed genoeg is. Je wil niet alleen dat ze afvalt, maar juist dat ze zelfverzekerd is en sexy etc. Ik vrees dat de manier waar jij voor hebt gekozen meer dan averechts werkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven