Hoe vertel ik het haar? (geen aantrekkingskracht meer)

26-10-2014 18:01 245 berichten
Alle reacties Link kopieren
"Houden van" en je tot elkaar aangetrokken voelen zijn twee aparte zaken. Daar ben ik de laatste 1-2 jaar achter gekomen. Ik hou zielsveel van mijn vriendin. Maar er is sinds de start van onze relatie, nu 3 jaar geleden, veel veranderd.



Ze was een elegante, goed verzorgde vrouw met zelfvertrouwen. Ze was erg spontaan en straalde veel positieve en sexuele energie uit.



De laatste 1-2 jaar is ze flink aangekomen, draagt alleen nog maar "tentjurken" en de hoge hakken hebben plaats gemaakt voor zeer onelegante stappers. Ze voelt zich onzeker, kleedt zich niet meer om of uit waar ik bij ben, en reageert schuchter als ik intimiteit zoek. Ze wil mij wel een plezier doen dmv orale sex, maar ik mag niet aan haar komen.



Bottom line: ik raak niet meer opgewonden van haar. Intussen belooft ze van alles, en koopt ze sexy jurkjes in maat 36 met ondeugende opmerkingen als "wacht maar, ik ga weer in shape komen". Maar vervolgens eet ze veel te veel en doet ze niets aan sport. Ze slikt hardcore dieet pillen (die eigenlijk alleen voor obesitas patienten zijn), maar die helpen niet.



Ze maakt wel opmerkingen over sex, bv. dat ze eerder die dag geil was. Of dat het alweer zo lang geleden is. Intussen voel ik me opgelaten. Zij weet ook wel dat er iets niet goed zit. Ik hou van haar maar raak gewoon niet meer opgewonden van haar. En ik kan en wil het niet faken. Dus neem ik zelden of nooit initiatief tot sex.



Hoe kan ik dit het beste aankaarten, zonder haar te kwetsen? Intussen voel ik me ook een beetje "belazerd", omdat ze de boel zo op z'n beloop heeft gelaten. En van alles belooft maar niks waar maakt.



"Houden van" en aantrekkingskracht zijn echt aparte dingen, dus kom alsjeblieft niet aan met "als je van haar houdt mag haar uiterlijk niks uitmaken". Want het is niet alleen uitlerlijk, ook haar energie is totaal anders. Verder heb ik van alles voor gesteld om haar te helpen, o.a. samen gaan sporten, helpen met gezonder koken, etc.
Alle reacties Link kopieren
quote:srs schreef op 26 oktober 2014 @ 18:34:

Oh, heb er overheen gelezen dat je zelf geen zin hebt in seks.

Tja, dan houdt het op...Dat heb ik nooit gezegd. Ik raak niet opgewonden van haar. Maar ik heb een hele gezonde sex drive. Anders zou ik hier op het forum niet om hulp vragen he
quote:blueblue schreef op zondag 26 oktober 2014 18:33 hoeveel is ze aangekomen danHier ben ik ook wel benieuwd naar. Hoeveel woog ze eerst en hoeveel weegt ze nu?
Als vrouw die onlangs te horen heeft gekregen van haar vriend dat hij haar niet meer aantrekkelijk vind en op haar afgeknapt is kan ik je het volgende vertellen, John;



Als jij dat zo tegen haar zegt sluit je elke mogelijkheid tot communicatie. Bij mij was het laatste beetje energie om nog iets te doen weg toen hij zich zo bot uitdrukte. Het kwam hier dan niet door gewichtstoename, maar ik had geen zin meer om aan de oorzaak te werken.



Wees echt eerlijk, niemand is perfect. Kan je je echt niets voorstellen waardoor zij zo is aangekomen?

Had ze vroeger sportieve/actieve hobbies waar ze nu niet meer aan toekomt? Of geen energie meer voor heeft?

Hoe gaat het op haar werk? Hoe liefdevol en ondersteunend ben jij nou echt? Of behandel je haar stiekem toch anders omdat ze aangekomen is? Kijk je een beetje op haar neer vanwege haar gebrek aan discipline en haar valse beloftes? Waar komt dit door?



Man, ik wou dat mijn vriend hier een topic had geopend en bovenstaande tips had gekregen... stap 1 is er, doe er dan ook je voordeel mee ipv alleen maar te verdedigen.
Tja, tot zover in voor- en tegenspoed en in goede en kwade dagen enzo.
Alle reacties Link kopieren
quote:john77 schreef op zondag 26 oktober 2014 18:36 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="srs in "Hoe vertel ik het haar? (geen aantrekkin..."" class="messagelink">srs schreef op 26 oktober 2014 @ 18:34</a>:</b>

Oh, heb er overheen gelezen dat je zelf geen zin hebt in seks.

Tja, dan houdt het op...</div></blockquote>Dat heb ik nooit gezegd. Ik raak niet opgewonden van haar. Maar ik heb een hele gezonde sex drive. Anders zou ik hier op het forum niet om hulp vragen he Je vraagt om hulp maar je schiet bij iedere reactie in de verdediging. Wil je je relatie redden of zoek je excuses om weg te mogen lopen?
Ik snap echt niet wat je nou eigenlijk wilt.



Wil je dat je je vriendin dwingt af te vallen of wil je de relatie beëindigen?

Hoeveel is ze nou aangekomen en waarom ging zij naar de psycholoog.
Alle reacties Link kopieren
quote:IkBenIkenbenertrotsop schreef op 26 oktober 2014 @ 18:25:

Als ze eerst maatje 36 had dan heeft ze nu maat 40/42? Ik snap dat dat wel een overgang is maar ik heb wel het idee dat jullie beide er te veel nadruk op leggen.



Wat is er dan besproken bij die therapie?



Ik neem aan dat je bedoeld dat je de relatie wilt verbreken?



Het is niet alleen de uiterlijke verandering he. Vooral ook qua innerlijk, het is echt een ander mens zowat.



De therapie was in eerste instatie heel breed, over het verleden enzo, maar niet concreet "dit is mijn probleem en daar wil ik vanaf"



Ik wil de relatie juist niet verbreken. Ik mis haar en ze is zich zelf niet meer. Maar heb alles gedaan wat ik kan bedenken om haar te helpen.
Alle reacties Link kopieren
Een tijdje terug is de vriendin 10 kilo aangekomen. Van 50 naar 60 kg.

Nou, of je moet een dwerg als vriendin hebben maar 60 kg te veel vinden dat je haar niet meer aantrekkelijk vindt, sorry, dat vind ik een beetje te ver gezocht.
Alle reacties Link kopieren
tsja keuzes maken of accepteren zioals ze nu is, of relatie verbreken..
In je andere topic schrijf je dat ze 61 kg weegt. Dat kan onmogelijk erg dik zijn. Ik kan me voorstellen dat een partner met ernstig overgewicht best naar is, maar dat is hier niet aan de orde. En jij komt over als een naar exemplaar eerlijk gezegd, ik lees nergens mildheid of liefde voor je partner, alleen veroordeling en onrealistische verwachtingen.
Alle reacties Link kopieren
John, er is al een paar keer gevraagd hoeveel ze is aangekomen. Waarom antwoord je daar niet op? Mijn inziens is het nogal een verschil of het om 10 of 30kg gaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:john77 schreef op 26 oktober 2014 @ 18:30:

[...]





Hoe durf jij te zeggen dat ik van haar walg?! Ik hou van haar, dit gaat puur om aantrekkingskracht. Als je als man niet opgewonden raakt van je vrouw is dat een serieuze zaak. Jij doet alsof het een keuze van mij is, alsof ik kan kiezen om opgewonden te worden van iemand of niet. Wat een kolder.



Voor de duidelijkheid: toen ik haar leerde kennen had ze al twee kinderen. En erg veel liTTtekens op haar buik. Dat maakte haar totaal niet minder aantrekkelijk voor mij. Dat nu de aantrekkingskracht weg is komt door een aantal zaken, echt niet alleen door een pondje meer of minder.



Je kan toch niet met haar vrijen omdat je niet omhoog kan krijgen of wel? Je kan toch niet de liefde bedrijven met haar of wel? Jij accepteer haar zoals ze is of niet?



Is idd een serieuze zaak, daarom adviseer ik je de relatie te beëindigen. Voor haar.
Ik zou het dan aankaarten...gooi de boel maar open, want anders hou je en jezelf, en haar voor de gek.

Het heeft geen zin om haar in de waan te laten over jouw gevoelens, en misschien gaat ze er dan wel mee aan de slag, wel ongewenst...want het komt van jou uit, en de stress dat ze je kan kwijtraken om dit issue, en niet uit haarzelf...en ik was ooit waar zij nu is, ging om iets anders maar komt op t zelfde neer, je raakt dan een stukje vertrouwen van haar kwijt.

Je loopt nu wel t risico, dat zij aan zichzelf gaat werken, maar om de verkeerde redenen, en weggaat bij jou.

Ik snap je frustratie best, wel, maar jij wil iets van haar, dat zij je pas kan geven als zij daar zelf aan toe is en daar zelf voor kiest.

dit forceren gaat een breuk in haar, en misschien wel in jullie samen opleveren,

Dus denk goed na wat je echt belangrijk vindt.
Van 50 naar 60? Man dat is gewoon de leeftijd of het goede leven!



Ik krijg steeds meer de indruk dat je vriendin onzeker en minder opwindend is omdat jij te veel druk legt op haar.
quote:john77 schreef op zondag 26 oktober 2014 18:36 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="srs in "Hoe vertel ik het haar? (geen aantrekkin..."" class="messagelink">srs schreef op 26 oktober 2014 @ 18:34</a>:</b>

Oh, heb er overheen gelezen dat je zelf geen zin hebt in seks.

Tja, dan houdt het op...</div></blockquote>Dat heb ik nooit gezegd. Ik raak niet opgewonden van haar. Maar ik heb een hele gezonde sex drive. Anders zou ik hier op het forum niet om hulp vragen he



Je zegt dat je niet opgewonden van haar raakt EN het niet wil faken, dus dat je zelden tot nooit intimiteit zoekt.

Wat moet ik hier dan onder verstaan?



Als je wél graag seks met haar wilt, maar zij dit niet 'durft' vanwege haar uiterlijk, dan blijft mijn eerste advies staan. Probeer de positieve dingen in haar te zien en complimenteer haar daarin. Geef haar een boost om zich zelfverzekerder te gaan voelen.
Natuurlijk verandert haar innerlijk mee. Zij heeft ook ogen en ziet ook wat er met haar lichaam gebeurd.

Daarbij komt nog een man die geen initiatief meer neemt tot sex en eigenlijk bevestigt wat zij al denkt; ik ben niet meer aantrekkelijk.

De leuke kleding past niet meer, ze wordt amper aangekeken... nogal een negatieve spiraal die niet goed is voor je zelfvertrouwen.



En waar vind je dan troost?



In de milka reep :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 26 oktober 2014 @ 18:45:

John, er is al een paar keer gevraagd hoeveel ze is aangekomen. Waarom antwoord je daar niet op? Mijn inziens is het nogal een verschil of het om 10 of 30kg gaat.



Mijn meisje en ik hebben 1,5 jaar verkering, en ze is het laatste jaar dik 10kg aangekomen (van 50kg naar 61kg



oftewel vind dat John nogal zeurt, ik dacht echt dat zn partner 30/40 kilo aangekomen was en nu zwaar obesitas, een moeder van 2kinderen die nu 61 kilo weeg is niks mis mee toch lijkt me?
Alle reacties Link kopieren
quote:ambrosia9 schreef op 26 oktober 2014 @ 18:27:

[...]





Ok maar wat zorgt er dan voor dat het na tien dagen dan weer weg is? Kun je dan niet samen met haar een plan de campagne maken? En dat samen met haar doen. Lekker voor haar koken, gezonde boodschappen halen. Maar dan ook fijne massageolie en even geen seks maar gewoon intimiteit. Haar laten voelen dat je van haar houdt en dat ze de moeite waard is. In plaats van het subtiel te proberen brengen maar tegelijkertijd een eisenpakket op je dubbele agenda te hebben. Nogmaals, dit heeft natuurlijk alleen nut als je haar de moeite waard vindt. Anders kun je echt beter weglopen en het hele waarom niet vertellen. Je hoeft haar niet stuk te maken.



Dat het na 10 dagen weer weg is komt volgens mij door gebrek aan daadkracht, focus en wilskracht. Als ze zou zeggen "ik ga deze keer mijn doel wel halen, want anders komen ze de kinderen bij me weghalen", dan weet ik zeker dat het wél zou lukken. Even extreem voorbeeld, maar je snapt me wel.



Ik heb samen met haar gesport, ondanks een drukke baan kook ik regelmatig, geef veel geld uit aan gezond eten (bv. topkwaliteit biefstuk ipv slavinken), en geef ook regelmatig een voetmassage (mijn specialiteit haha).
Geen wonder dat ze onzeker en timide is overigens. Jij bent een fitnessfanaat die het heeft over wilskracht, focus en daadkracht en dergelijke, jij vindt uiterlijk bovenmatig belangrijk en je rekent haar er ook nog eens op af. Zij heeft misschien wel wat anders aan haar hoofd dan zo strak en slank mogelijk zijn voor jouw plezier. Ik zou ook niet staan te springen om bruut genomen te worden door iemand die me zo sterkt beoordeeld op mijn uiterlijk eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:blueblue schreef op 26 oktober 2014 @ 18:47:

[...]





Mijn meisje en ik hebben 1,5 jaar verkering, en ze is het laatste jaar dik 10kg aangekomen (van 50kg naar 61kg



oftewel vind dat John nogal zeurt, ik dacht echt dat zn partner 30/40 kilo aangekomen was en nu zwaar obesitas, een moeder van 2kinderen die nu 61 kilo weeg is niks mis mee toch lijkt me?Dat was in april 2013. Misschien is ze ondertussen nog meer aangekomen?
quote:Thordis2.0 schreef op zondag 26 oktober 2014 18:39 Tja, tot zover in voor- en tegenspoed en in goede en kwade dagen enzo. Die relaties van tegenwoordig ook hé...
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 26 oktober 2014 @ 18:48:

[...]





Dat was in april 2013. Misschien is ze ondertussen nog meer aangekomen?welke data het ook is, vind het dan nog steeds erg dat tie toen al obver haar gewicht inzat...
quote:minnimouse schreef op 26 oktober 2014 @ 18:48:

[...]





Dat was in april 2013. Misschien is ze ondertussen nog meer aangekomen?Als mijn man, ongeacht mijn gewicht, zou beginnen over een gebrek aan daadkrachtk focus en wilskracht in plaats van mij te steunen zonder oordeel dan zou ik ook een zak chips lostrekken. Haar lijf is van haar, haar gewicht is haar zaak, en hij bemoeit zich daar bovenmatig mee, alsof zij iets verplicht is aan hem. En voldoet ze niet aan de eisen dan verwijt hij haar een gebrek aan wilskracht. Terwijl HIj het zo belangrijk vindt, zij misschien wel helemaal niet.
Niks zeggen en wegwezen. Ze verdient beter dan dit puberale gedrag. Precies wat ikbenhier zegt: wat als er echt iets aan de hand is? Wat als een zwangerschap haar uiterlijk verandert?

Daarnaast kan ik uit ervaring praten. Ik ben flink aangekomen sinds start relatie.

Maar omdat mijn partner me het gevoel geeft dat ik de meest sexy vrouw ter wereld ben voel ik me ook zo.

Als jij haar niet meer zo ziet kun je niet verwachten dat zij zich kwetsbaar opstelt en het sexbeest gaat uithangen. Met het risico dat jij alleen haar vetkwabben ziet als ze het lef heeft gevonden iets sexy's aan te trekken.

Dat wil je zo te lezen ook niet, je wil je vriendin van 3 jaar terug.

Die is er niet meer.

Zij is nu wie ze is.

Als dat het niet voor je doet is het gewoon misselijk haar naar een therapeut te sturen, jij hebt toch een probleem? Je wil haar niet helpen, je wil gewoon een dunne vriendin op hakken. Dat vind ik nog het ergste: er is duidelijk iets met haar aan de hand en jij loopt te zeuren over wat voor last jij ervan hebt.

Ze is niet achterlijk. Wat jij van haar vind betekent waarschijnlijk de wereld voor haar. Zij verdient beter.
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis2.0 schreef op 26 oktober 2014 @ 18:39:

Tja, tot zover in voor- en tegenspoed en in goede en kwade dagen enzo.Wat een non-sense. Ik kies er niet voor om me niet aangetrokken te voelen. Ik vind dat heel erg en het raakt me. Dat ik hier een bericht plaats en om hulp vraag lijkt me een indicatie dat ik mijn best doe en niet zomaar opgeef. Het speelt al 2 jaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven