Hoe vertel ik het haar? (geen aantrekkingskracht meer)

26-10-2014 18:01 245 berichten
Alle reacties Link kopieren
"Houden van" en je tot elkaar aangetrokken voelen zijn twee aparte zaken. Daar ben ik de laatste 1-2 jaar achter gekomen. Ik hou zielsveel van mijn vriendin. Maar er is sinds de start van onze relatie, nu 3 jaar geleden, veel veranderd.



Ze was een elegante, goed verzorgde vrouw met zelfvertrouwen. Ze was erg spontaan en straalde veel positieve en sexuele energie uit.



De laatste 1-2 jaar is ze flink aangekomen, draagt alleen nog maar "tentjurken" en de hoge hakken hebben plaats gemaakt voor zeer onelegante stappers. Ze voelt zich onzeker, kleedt zich niet meer om of uit waar ik bij ben, en reageert schuchter als ik intimiteit zoek. Ze wil mij wel een plezier doen dmv orale sex, maar ik mag niet aan haar komen.



Bottom line: ik raak niet meer opgewonden van haar. Intussen belooft ze van alles, en koopt ze sexy jurkjes in maat 36 met ondeugende opmerkingen als "wacht maar, ik ga weer in shape komen". Maar vervolgens eet ze veel te veel en doet ze niets aan sport. Ze slikt hardcore dieet pillen (die eigenlijk alleen voor obesitas patienten zijn), maar die helpen niet.



Ze maakt wel opmerkingen over sex, bv. dat ze eerder die dag geil was. Of dat het alweer zo lang geleden is. Intussen voel ik me opgelaten. Zij weet ook wel dat er iets niet goed zit. Ik hou van haar maar raak gewoon niet meer opgewonden van haar. En ik kan en wil het niet faken. Dus neem ik zelden of nooit initiatief tot sex.



Hoe kan ik dit het beste aankaarten, zonder haar te kwetsen? Intussen voel ik me ook een beetje "belazerd", omdat ze de boel zo op z'n beloop heeft gelaten. En van alles belooft maar niks waar maakt.



"Houden van" en aantrekkingskracht zijn echt aparte dingen, dus kom alsjeblieft niet aan met "als je van haar houdt mag haar uiterlijk niks uitmaken". Want het is niet alleen uitlerlijk, ook haar energie is totaal anders. Verder heb ik van alles voor gesteld om haar te helpen, o.a. samen gaan sporten, helpen met gezonder koken, etc.
zit me ineens te bedenken.... misschien heeft ze wel een andere kerel gevonden en weet ze niet hoe ze dat TO moet vertellen



maakt ze zich zo onaantrekkelijk mogelijk zodat hij er geen zin meer in heeft.... en het initiatief van hem uit gaat om de boel te beeindigen.



zou dat kunnen TO?
Alle reacties Link kopieren
quote:wolkje8 schreef op 26 oktober 2014 @ 22:42:

Maar goed haakje, als dat jouw manier is van oud worden,mijn zegen heb je, maar dan hoef ik geen relatie met jou, snap je.Waar geeft haakje aan dat ze dat zou willen? Waar geeft iemand hier aan dat zij/hij dat zou willen met jou? Zoek maar verder hoor want hier zal jij niet veel kandidaten treffen. Geloof me.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:meamore schreef op 26 oktober 2014 @ 21:53:

Als je zo met haar omgaat zoals je hier reageert, dan kan ik me heel goed voorstellen dat ze zich onzeker voelt met jou in haar buurt. Je reageert selectief en erg in de verdediging. JIJ doet alles voor haar en ZIJ heeft geen wilskracht om voor JOU af te vallen. Misschien vidn ze het zelf niet erg, die paar kilotjes meer, maar omdat JIJ er zo'n issue van maakt, maakt je haar onzeker hierin. Zoals eerder aangegeven: wisselwerking!

Mijn tip:

stap 1: doe haar een gunst en kap met die relatie. Laat iemand anders van haar houden zoals ze is.

stap 2: zoek jij maar lekker een sexy maatje 34 en als die ook 5 kilo aankomt, herhaal je stap 1 en 2



Dit...



En al zal ze afvallen dan nog denk ik dat er wel weer wat anders zal zijn wat niet goed is.

Je klinkt als iemand die nooit tevreden is en je maakt je vrouw doodongelukkig...
Alle reacties Link kopieren
quote:mrsdoubtfire schreef op 26 oktober 2014 @ 22:51:

zit me ineens te bedenken.... misschien heeft ze wel een andere kerel gevonden en weet ze niet hoe ze dat TO moet vertellen



Nou dat zou in mijn ogen wel een uiting van een zeer naar karakter zijn.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:john77 schreef op 26 oktober 2014 @ 20:05:

[...]





Ik heb gelezen hoe het er met je ex aan toeging, en dat is in geen enkel opzicht te vergelijken met onze situatie. En dan de arrogantie te denken dat je even op een forum EXACT (met hoofdletters zelfs) weet aan te geven waar het probleem zit.Zeg John, wat had je nou verwacht met dit topic?
quote:wolkje8 schreef op 26 oktober 2014 @ 22:42:

@haakje Nee niet alles is maakbaar,zeker. Kop op ik heb het in mijn post niet over spataders of rimpels, ouder worden enz.. maar over fysiek beweeglijk blijven, energiek zijn en niet inkakken en opgeblazen rondlopen. Maar goed haakje, als dat jouw manier is van oud worden,mijn zegen heb je, maar dan hoef ik geen relatie met jou, snap je.



ik kan me ook niet herinneren om verkering te hebben gevraagd, maar jammer hoor! We leken zo leuk bij elkaar te passen .



Iedereen die in beweging is (en in mijn ogen dus interessant) maakt veranderingen door.

Ikzelf ben erachter dat ik sportief noch energiek ben, en ben enorm aangekomen.

Ik heb me de afgelopen jaren ontwikkeld van graatmagere schreeuwerige straatmeid naar hoogopgeleide professional, en zachte moeder.

Het loslaten van een bepaald uiterlijk heeft me ook erg veel opgeleverd, daarnaast zie ik er nu anders maar zeker niet minder aantrekkelijk uit.

Inplaats van als partner te gaan duwen richting 'terug' kun je ook constructief bezig zijn en met elkaar meegroeien.

That separates the boys from the men!
Alle reacties Link kopieren
Echt, zeg alsjeblieft niet dat je niet meer opgewonden van haar wordt.



Je doel is dat ze zelfverzekerder wordt, en weer lekker in haar vel gaat zitten zeg je. Dat ga je op zeker niet bereiken als je haar verteld dat je hem niet meer omhoog krijgt van haar. Je bereikt dan juist het compleet tegenovergestelde. Ze zal alleen meer nog onzekerder worden.



Laat het compleet los en ga haar liefhebben, en haar zelfvertrouwen laten stijgen door je te focussen op alleen haar positieve en mooie kanten. Laat haar zich weer een mooie vrouw voelen.



Geef complimentjes en kook juist eens iets wat niet per se gezond is, maar waar ze wel van geniet. Koop een mooie jurk voor haar waar ze nu in past en waar ze zich sexy in kan voelen (in plaats van blij te worden van de belofte van een te kleine jurk, hoe pijnlijk) En maak geen enkele opmerking over sport of eten of wat dan ook. Laat eerst haar zelfvertrouwen groeien.



Het klinkt vast tegenstrijdig maar juist dan heb je veel meer kans dat ze zin en puf heeft om aan zichzelf te werken.



Of maak het uit. Maar als je maar een klein beetje van haar houdt dan zeg je dit niet.



Weet je zeker dat je vrouw wel altijd zo ia geweest als in het eerste jaar van jullie relatie? Was dat geen aanpassing van haar naar jou, al dat optutten enzo? En dat ze daar na de eerste verliefdheid geen zin meer in heeft?
Alle reacties Link kopieren
Je vriendin voelt je afkeuring echt wel.

Om dan je nog sexy te gaan kleden of in je kekke kanten lingerie te paraderen, wetende dat je vriend hem niet meer omhoog krijgt van je is nu is nu niet bepaald motiverend het te doen.



En waarom wil je niet gewoon opschrijven hoeveel ze dan is aangekomen. Bang dat wij met onze ogen gaan rollen over zoveel oppervlakkigheid wanneer het niet over echt overgewicht gaat?



Ik ben ook aangekomen , zeker wel 12 kilo.

Nu was ik aan de dunne kant. Maar mijn vriend kan nog steeds niet van mij afblijven.

Als hij mij zou laten merken dat hij mij niet meer aantrekkelijk zou vinden, zou ik mij ook heel onzeker gaan voelen.

Dus dat je zegt dat het laatste het meest speelt in het feit dat je haar. Iet meer aantrekkelijk vindt, Tsja...

Ze reageert misschien ook wel op jouw houding ?
Alle reacties Link kopieren
Waarom moet je haar nog vertellen dat je niet opgewonden van haar raakt? Je hebt al tig keren met haar gepraat over haar gewicht, dieten, haar lichaam. Ze moest zelfs (dankbaar) in dure, door jou betaalde therapie omdat jij vond dat het niet goed met haar ging. En ze moest je beloven dat ze zou gaan sporten en aan zichzelf werken. Hoe veel je ook van haar houdt, en dat geloof ik best... Zij weet allang dat ze niet goed genoeg meer voor je is. Dat ze zichzelf en jou keer op keer teleurstelt. Daar zijn weinig woorden voor nodig. En zolang zij aan zichzelf gaat werken voor jou, zal het haar nooit lukken. Discipline werkt namelijk alleen als je het echt voor jezelf doet. En je hebt haar nu blijkbaar op een plek dat ze er de moed en het zelfvertrouwen niet meer voor heeft.



Ik wil jou de schuld niet in de schoenen schuiven, maar ik zou me wel minder bemoeien met haar uiterlijke minpunten/leefstijl en voor jezelf een keuze maken over wat jij wil. Wat je nu doet werkt namelijk averechts.
My life ain't shit without me!
quote:john77 schreef op 26 oktober 2014 @ 19:29:

[...]





Ik voelde me aangetrokken tot haar als zelfverzekerde, energieke vrouw die goed voor zichzelf zorgt, zowel innerlijk en uiterlijk. Daar is nu heel veel van verdwenen met als gevolg dat ik niet meer opgewonden raak.



Sommige lui hier focussen alleen op het stukje overgewicht maar dat is echt maar een gedeelte.



Ik ben hier gestopt met lezen, omdat ik moe ben, maar ik denk dat het hier om draait.



Tijdens de relatie met mijn ex, kwam ik 5 kilo aan, waar ik zelf enorm van baalde. Hij zag het niet zo, al had hij wel ooit gezegd, dat als ik echt dik zou worden, hij zich minder tot mij aangetrokken zou voelen, en dat heb ik ook naar hem geuit (de grap is, nu het 4 jaar uit is, ben ik 10 kilo lichter dan toen, en hij 10 kilo zwaarder, maar dat terzijde).

Het lukte mij toen niet om de samenwoon kilo's eraf te krijgen, en daar baalde ik zelf van, waardoor ik mij minder sexy vond. (daarna ben ik lang op reis geweest, 20 kilo aangekomen, en toen ik daarna afviel en op het gewicht kwam waar ik ooit op was met hem, dat eigenlijk sexy genoeg vond).

Maar wat bleek.... ook ik was in die relatie mijn energie kwijt geraakt. Ik zat alleen maar op de bank met een dekentje. Ik droeg nog wel make-up, en ook geregeld leuke kleren, maar de mooie, zelfbewuste sexy vrouw die ik was toen hij me leerde kennen, was ik niet meer.

Hij vond dat jammer, ik was altijd moe en had nergens zin en dat frustreerde hem vaak.



Tot op een dag dat het mezelf frustreerde. Omdat ik dacht, zo wil ik niet leven, geen energie.

Die dag maakte ik een afspraak bij een therapeut, zij stelde relatietherapie voor omdat zij direct zag dat het probleem bij ons beide zat.

Sindsdien ging mijn energie omhoog, maar kwamen we er door de therapie achter dat we gewoon echt niet bij elkaar pasten,

Ook qua seks werd het juist door de therapie "slechter" omdat ik steeds meer mijn grenzen leerde aangeven, en we eracthter kwamen dat we niet op 1 lijn zaten...



Kortom, we haalden in elkaar het slechtste naar voren, en als jij, TO, er al zoveel energie in hebt gestopt, zul je denk ik nu tot de conclusie moeten komen, dat je het slechtste in haar naar boven haalt, en ermee kappen...
quote:SillySill schreef op 26 oktober 2014 @ 23:12:

Echt, zeg alsjeblieft niet dat je niet meer opgewonden van haar wordt.



Je doel is dat ze zelfverzekerder wordt, en weer lekker in haar vel gaat zitten zeg je. Dat ga je op zeker niet bereiken als je haar verteld dat je hem niet meer omhoog krijgt van haar. Je bereikt dan juist het compleet tegenovergestelde. Ze zal alleen meer nog onzekerder worden.



Laat het compleet los en ga haar liefhebben, en haar zelfvertrouwen laten stijgen door je te focussen op alleen haar positieve en mooie kanten. Laat haar zich weer een mooie vrouw voelen.



Geef complimentjes en kook juist eens iets wat niet per se gezond is, maar waar ze wel van geniet. Koop een mooie jurk voor haar waar ze nu in past en waar ze zich sexy in kan voelen (in plaats van blij te worden van de belofte van een te kleine jurk, hoe pijnlijk) En maak geen enkele opmerking over sport of eten of wat dan ook. Laat eerst haar zelfvertrouwen groeien.



Het klinkt vast tegenstrijdig maar juist dan heb je veel meer kans dat ze zin en puf heeft om aan zichzelf te werken.



Of maak het uit. Maar als je maar een klein beetje van haar houdt dan zeg je dit niet.



Weet je zeker dat je vrouw wel altijd zo ia geweest als in het eerste jaar van jullie relatie? Was dat geen aanpassing van haar naar jou, al dat optutten enzo? En dat ze daar na de eerste verliefdheid geen zin meer in heeft?



vriend is er niet volledig verantwoordelijk voor dat vriendin zichzelf zo verslonsd. Ik kan mij best voorstellen dat de aantrekkingskracht verdwijnt als vriendin zo totaal veranderd. Moet hij dan alles uit de kast halen om haar weer wat zelfvertrouwen te geven? Kom op zeg, zij is verantwoordelijk voor haar eigen ik.

Anderzijds zie ik een vrouw die volledig ongelukkig is met zichzelf. Reden daarvan weten we niet. To zou daar de essentie moeten leggen bij haar.. dat zij ondersteuning zoekt voor zichzelf en weer gelukkig wordt met zichzelf. Meer dan dat kan hij niet doen.
quote:syrah80 schreef op 26 oktober 2014 @ 20:41:

Ik heb niet het hele topic doorgelezen dus wellicht wat gemist - maar ik vind de aanvallende toon naar TO wel heel eenzijdig. Ja elk verhaal heeft twee kanten en misschien heeft TO ook schuld ergens in het verhaal - maar tenzij hij een minachtend persoon is die de vriendin zo emotioneel heeft verwaarloosd dat het haar allemaal niks meer kan schelen, heeft zij zeker ook schuld hierin. Je bepaalt zelf of je wilt afvallen of niet en als je het niet voor je vriend/man doet, dan doe je het toch voor jezelf? En als zij depressief is en de puf er niet voor heeft, dan is een therapeut toch een goede suggestie, zodat hij/ zij erachter kan komen waarom het haar niks (?) doet dat ze niet meer dezelfde vrouw is? Want dat weet ze zelf toch ook wel, dat ze dezelfde persoon niet meer is?

Ik weet van mezelf dat ik na een paar weken te lekker eten en mijn broek dan te strak zit, dat het aan mij is om nu weer even gezond te doen en wat extra te sporten. Mijn man zegt dan eerlijk, ja je bent wat aangekomen, maar ik hou nogsteeds van je en vind je prachtig, terwijl ik zelf echt weet dat ik er 4 weken daarvoor beter uitzag. Voor mij de motivatie om weer wat te doen en dan inderdaad te pronken met dat sexy outfitje, nadat mijn man 2 weken express geen chocolade mee naar huis nam. Niet omdat hij mij walgelijk vond, maar omdat hij mij wilde helpen omdat IK wilde afvallen.

De vriendin heeft iets wat dieper zit - waarom heeft zij de puf niet om er wat aan te doen?

(nogmaals - heb niet het hele topic gelezen dus misschien staat dit al ergens)Helemaal mee eens
Desalniettemin merk ik dat jullie een mate van intimiteit missen want jullie communiceren slecht.

Ik denk ook dat het beter is dat je eerst meer intiem met elkaar bent, dus dat zij zich eerst mooier moet gaan voelen.

Als je dat aankaart, kun je kijken hoe. Je kan elkaar iedere dag een brief schrijven, in hoe je je dag en leven beleeft hebt, ook naar elkaar toe.



Lees eens het boek, 5 talen der liefde, van chapman. Dat gaat erover hoe je elkaar liefdestaal kan spreken en elkaar weer speciaal kan laten voelen.



Ik las laatst iets op internet, ik weet niet of het waar is hoor, het is ook wel stom om te te noemen want het gaat over celibrities, maar toen Angelina Jolie besloot haar borsten eraf te halen door genetische kans van kanker, voelde ze zich heel ongeliefd en lelijk, en niemand kon haar vertellen dat het anders was. En dat deed Brad Pitt zo'n pijn, dat hij juist elke dag is gaan vertellen wat hij mooi vond aan haar, zowel qua lichaam, als vrouw, als persoon. Hij schreef briefjes, gedichten, gaf complimenten, motiveerde haar iedere dag opnieuw om het beste uit haarzelf te halen. En na een jaar was al haar zelfvertrouwen terug. Of het waar is weet ik niet, maar het getuigt van zo veel liefde en respect...
quote:ambrosia9 schreef op 26 oktober 2014 @ 21:08:

[...]





Het gaat niet alleen om het afwijzen, de seks en het uiterlijk etc. Het gaat om investeren in je relatie, in elkaar, als jij daar nu mee stopt omdat je zo van haar gedrag baalt dan kun je net zo goed bij haar weggaan. Breng tijd met haar door, laat haar uiterlijk en onzekerheid een paar maanden voor wat het is. Dat is namelijk haar verantwoordelijkheid. Ga investeren in jullie relatie of loop weg en gun haar iemand anders.maar hoeft zij niet te investeren dan? Het gaat hier niet eens om haar gewicht. . Het gaat erover dat zij ongelukkig is met h aarzel. Daar sleept ze vriend en hun relatie in mee. Ze heeft professionele hulp nodig. To geeft mi duidelijk aan dat hij dit zegt en zo voelt maar daar ook veel moeite mee heeft om dit toe te geven. Ik vind het knap dat hij hier eerlijk voor uit komt en Hulp vraagt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zat net je oude topic te lezen en daar geef je aan dat ze toen al pillen en spuiten en andere troep gebruikte. Nu weet ik niet precies wat maar weten jullie dat dat haar gemoedstoestand volledig om zeep kan helpen? Depressief en weet ik veel wat kan echt wel daardoor komen. Dan nog het gevoel dat je vriend je niet goed vind erbij.

Ik vind het echt niet zo raar dat ze de puf er niet voor heeft.



Nu even mijn verhaaltje: bij de vader van mijn kinderen was ik veel dikker, je herkent mij gewoon niet terug op fotos. En toen was ik er juist heel veel mee bezig. Tot aan de laxeerpillen toe.

maar goed, je begrijpt ik viel niet af en bleef zo depri als de pest. Ex vond mij trouwens niet lelijk en heeft er nooit wat over gezegd.

Toen de relatie over was, kwam ook mijn energie weer terug. Zonder moeite viel ik al dat overtollige ballast in een half jaar af.

bij mij was het echt omdat ik ongelukkig was in de relatie.
quote:Thordis2.0 schreef op 26 oktober 2014 @ 18:50:

[...]



Als mijn man, ongeacht mijn gewicht, zou beginnen over een gebrek aan daadkrachtk focus en wilskracht in plaats van mij te steunen zonder oordeel dan zou ik ook een zak chips lostrekken. Haar lijf is van haar, haar gewicht is haar zaak, en hij bemoeit zich daar bovenmatig mee, alsof zij iets verplicht is aan hem. En voldoet ze niet aan de eisen dan verwijt hij haar een gebrek aan wilskracht. Terwijl HIj het zo belangrijk vindt, zij misschien wel helemaal niet.Helemaal mee eens...John dat jij nou zo obsessief bezig bent met gewicht..dan.hoef je jouw vriendin niet mee lastig te vallen. Ik vind je een enge afvalfanaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:Monti schreef op 27 oktober 2014 @ 00:42:

[...]





vriend is er niet volledig verantwoordelijk voor dat vriendin zichzelf zo verslonsd. Ik kan mij best voorstellen dat de aantrekkingskracht verdwijnt als vriendin zo totaal veranderd. Moet hij dan alles uit de kast halen om haar weer wat zelfvertrouwen te geven? Kom op zeg, zij is verantwoordelijk voor haar eigen ik.

Anderzijds zie ik een vrouw die volledig ongelukkig is met zichzelf. Reden daarvan weten we niet. To zou daar de essentie moeten leggen bij haar.. dat zij ondersteuning zoekt voor zichzelf en weer gelukkig wordt met zichzelf. Meer dan dat kan hij niet doen.



Ik zeg dan ook nergens dat hij daar verantwoordelijk voor is. Maar hij heeft er last van zegt hij, en mijn mening over hoe hier het beste mee om te gaan heb ik dus gegeven. En alles uit de kast halen om je partner haar zelfvertrouwen terug te geven? Zover in je vermogen ligt wel ja, het lijkt mij vrij normaal in een relatie dat je doet wat in je vermogen ligt om je partner te helpen toch.
Alle reacties Link kopieren
To, ik las ergens dat je aangeeft dat ze dit probleem in een eerdere relatie ook had.



Heb jij niet de versie van haar leren kennen die ze wil zijn (de versie die jij aantrekkelijk vindt), en vervalt ze nu niet gewoon in haar "valkuil" (oude patroon)? Dus veel gaan eten als je je even minder voelt?



Ik kan me voorstellen dat je er tegenaan loopt en haar hierbij steunt en helpt in de hoop dat zij weer aantrekkelijk wordt.



Probeer ook te accepteren dat dit haar weg is, zij moet het willen en er mentaal aan toe zijn dingen anders te doen. Je steunt haar het meeste door haar die ruimte te geven en het dus ook te accepteren als het nog even gaat duren.



Vraag is hoe lang je het volhoudt. Hoop voor haar lang, maar als er een punt komt dat je niet meer kunt vind ik dat ook heel begrijpelijk.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee. Ben ook 25 kilo aangekomen door ziekte. Mijn man vind me ook niet aantrekkelijk meer. Wie weet kan ik zo de kracht vinden af te vallen. Persoonlijk zou het voor mij niet uitmaken als mijn man 25 kilo zou aankomen. Ik zal altijd van hem blijven houden. Maar niet iedereen is hetzelfde helaas.
Alle reacties Link kopieren
Houden van en aantrekkelijk vinden zijn twee verschillende dingen ...
Alle reacties Link kopieren
Sinds ik iets ben aangekomen voel ik me 100% beter, veel steviger in mijn schoenen, ik had maatje 36 a 38 en nu 40 a skinny jeans 42.

Ik vind het geweldig, voel me veel meer vrouw..natuurlijk ben ik niet dik, maar wil er maar mee zeggen , dat ook als vrouwen ouder worden, het er gewoon iets meer op blijft zitten..

Wat geeft het?

Mocht ik nog iets dikker worden, maakt het mij niet uit.

Ik ben tenslotte geen 18 meer.

.

De grap is, dat ik mischien minder mooi ben dan 20 jaar geleden, maar ik voel me mooier.

Ach en het zogenaamde modebeeld....daar wil ik n iet eens aan meedoen, te simpel voor woorden.

De uitstraling is veel belangrijker.

En sinds ik iets ben aangekomen, straal ik hoe langer hoe meer.

Voel me sexy, en zelfverzekerder.

.

Dat is mij veel meer waard.

Dus ja..over gewicht, valt veel te twisten.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
quote:MoodyMissy schreef op 27 oktober 2014 @ 08:40:

Houden van en aantrekkelijk vinden zijn twee verschillende dingen ...Dat staat hier niet ter discussie Einstein.
Alle reacties Link kopieren
quote:john77 schreef op 26 oktober 2014 @ 21:07:

[...]





De wens die ik bij haar neerleg is dat ik hoop dat ze weer zichzelf wordt: positief, zelfverzekerd en goed voor zichzelf zorgen (o.a. op je gewicht letten). Daar wordt zij gelukkiger van, ik en ook onze relatie.



Het is echt niet leuk om iemand waarvan je veel houdt zo te zien afglijden. .

Dit speelt al 2 jaar in jullie 3-jarige relatie.

Zichzelf worden? Het eerste jaar ben je nog verliefd, zij wilde jou misschien graag binnen hengelen, was bang om alleen te blijven?

Als zij dit al vaker meegemaakt heeft kan het ook zijn dat zij op het verkeerde type valt. Mooie jongens waar ze niet gelukkig van wordt.

Dus dan ligt het aan HAAR.

Maar de uitkomst is nog steeds dat deze relatie geen toekomst heeft.

Ik snap ook niet waarom je nog bij haar bent? Waarom maak je het niet uit, ben je financieel afhankelijk ofzo?
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
Dat vraag ik mij ook af, waarom ga je ermee door?



Zij is ongelukkig, jij hebt geen seks (nou ja behalve af en toe een Bill Clinton) en het verandert niet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Iedereen focust zich weer op haar gewicht maar ze is helemaal veranderd dus. Als ik val op een man die zelfverzekerd is, zich goed verzorgd en blij in het leven staat en hij na een jaar nog maar een schim was waar ik opgevallen ben dan zou ik me een beetje belazerd voelen.



Je valt op een totaal pakket en als er hier en daar wat dingen veranderen is het niet erg maar als het totaalpakket weg is en je hebt er alle energie in gestoken dan snap ik dat je nog teert op oude gevoelens maar dat de rest weg is.



Ik ben na meer dan 20 jaar huwelijk aangekomen(menopauze ) en mijn man zal mij best iets te dik vinden (hij heeft nog steeds dat afgetrainde lichaam) maar so be it. Dat betekent niet dat ik nu als een idioot begin te lijnen of naar de sportschool ga maar verder blijf ik me zelf goed verzorgen en mijn eigen leuke ik



Dat doe ik met name voor me zelf. Ik ken ook die vrouwen die vinden dat een man het maar moeten doen met alleen de binnenkant maar als die die binnenkant ook nog eens geen plezier heeft in de dikkere verpakking in camping outfit dan ik na 3 jaar relatie er wel een beetje klaar mee zijn.



Je kan alles wel bij de partner neerleggen maar er bestaat ook nog iets als zelf verantwoordelijk zijn voor je eigen geluk maar ook die van je partner. Het leven is soms al moeilijk genoeg en al na 1 jaar van iemand verwachten dat hij/zij jou weer op de rit krijgen terwijl je heel anders begon vind ik persoonlijk wel heel veel gevraagd.



Als psychologen, koken, helpen met sporten enz. niet meer helpen dan vraag ik me wel af wat haar bijdrage is om het tij te keren en als die er niet is dan zou ik toch een goed gesprek aangaan en dan niet eentje die gaat om, 'ik begrijp jou zo goed en ik wil je helpen' maar 'wat wil jij doen om er voor te zorgen dat ik nog bij jou wil blijven'.



Klinkt hard maar we hebben het hier over een relatie van 3 jaar waarvan ze er al 2 alleen maar problemen heeft waar ze niets aan doet en TO zijn bijdrage ook niet tot iets leidt. Ongeacht of hij het wel of niet goed doet, ze zal dan zelf moeten aangeven hoe ze het wel wil en zich daar een keer aan moeten houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven