Hoe zeg ik tegen mijn vriendin dat ik haar niet meewil

17-12-2011 16:41 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag,



2 dagen geleden is de moeder van mijn beste maat overleden. Aanstaande dinsdag is de crematie. Nu heeft zij die moeder nog nooit gezien, en mijn maat pas 4 keer ofzo. Hoe leg ik haar op een subtiele maar goede manier uit dat ze niet mee hoeft naar de crematie? Extra steun heb ik niet nodig, daarvoor heb ik de rest van onze hechte vriendengroep die meegaan. We willen namelijk na de ceremonie nog met zijn allen bij elkaar zitten, de jongens onderling. Beetje raar als ik dan mijn vriendin weer naar huis moet sturen. Relatieduur: half jaar.
Alle reacties Link kopieren
Wilt ze persé mee dan?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou mijn vriendin juist in mijn buurt willen hebben.



Waarom "mag" ze niet mee dan ?
Gisteren stond ik aan de rand van de afgrond. Vandaag ben ik een stapje verder.
Alle reacties Link kopieren
Heel simpel, gewoon netjes zeggen dat je het lief vindt dat ze mee wil gaan. Maar dat je liever alleen wilt.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou ze meegaan naar een crematie van iemand die ze niet kent?Dat vind ik dan weer raar.
Alle reacties Link kopieren
Ze heeft het nog niet gevraagd maar ik bereid me er liever op voor. @Raccoon, inderdaad, vrij simpel op die manier. thanks.
Alle reacties Link kopieren
je hoeft niet mee, ik kan het zelf af.

Bovendien heb jij geen band met die mensen.

TOEDELS!!!!!!!
Alle reacties Link kopieren
Loop jij altijd zo op de dingen vooruit?
Alle reacties Link kopieren
quote:een_man schreef op 17 december 2011 @ 16:42:

Ik zou mijn vriendin juist in mijn buurt willen hebben.



Waarom "mag" ze niet mee dan ?Dit is een echte vent !
Alle reacties Link kopieren
quote:raccoon schreef op 17 december 2011 @ 16:42:

Heel simpel, gewoon netjes zeggen dat je het lief vindt dat ze mee wil gaan. Maar dat je liever alleen wilt.Dit dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:Yvaatje schreef op 17 december 2011 @ 16:45:

Loop jij altijd zo op de dingen vooruit?Haha nee, maar ik wil niet dat ze denkt dat ik haar dat niet gun ofzo, vandaar dat ik liever van te voren met dit soort dingen weet wat ik moet zeggen :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:allready schreef op 17 december 2011 @ 16:46:

[...]





Haha nee, maar ik wil niet dat ze denkt dat ik haar dat niet gun ofzo, vandaar dat ik liever van te voren met dit soort dingen weet wat ik moet zeggen :-)Dat je haar wat niet gunt? Dit heeft toch niks met iemand iets wel of niet gunnen te maken?
Alle reacties Link kopieren
quote:een_man schreef op 17 december 2011 @ 16:42:

Ik zou mijn vriendin juist in mijn buurt willen hebben.



Waarom "mag" ze niet mee dan ?Dat staat in de OP. Even beter lezen dan!
Ik zou zeggen dat de familie van je beste maat het liefst alleen mensen die ze kennen erbij willen hebben, omdat dat voor hen op dat moeilijke moment het fijnste is.



Zo ben ik ook eens naar de crematie van iemand geweest wiens familie mijn man (nog) niet kende en die dit in deze bewoording hebben aangegeven. Ik kon daar alle begrip voor opbrengen en man ook, dus geen enkel probleem.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon netjes zeggen hoor. Ze kent de moeder van jouw maat waarschijnlijk niet eens.
Alle reacties Link kopieren
Heb je misschien eerdere ervaringen dat je vriedin boos kan worden om zoiets?

Anders zou ik me niet druk maken. Je vriendin begrijpt dat echt wel.
Alle reacties Link kopieren
Zo ben ik ooit eens op een crematie terecht gekomen van iemand, waarvan ik achteraf van zijn vrouw te horen kreeg dat ie me 'dat ding' noemde. Hij was een collega van mijn man, maar als ik van tevoren geweten had dat hij me niet moest, was ik niet naar die crematie gegaan.
Alle reacties Link kopieren
gunnen? gekke woordkeus voor zoiets naars en delicaats qua gevoelens als een afscheid.



Zou eigenlijk niet weten waarom je perse naar en afscheid zou willen van iemand die je niet kent en ook niet in de cirkel zit van de achterblijvers
Alle reacties Link kopieren
Beetje claimerig vriendinnetje? Of valt het wel mee?

Gewoon zeggen dat je alleen gaat omdat al je vrienden daar al zijn en jullie elkaar op die manier steunen.

Sterkte voor je vriend.
Alle reacties Link kopieren
quote:goldmember schreef op 17 december 2011 @ 16:50:

Beetje claimerig vriendinnetje? Of valt het wel mee?

Gewoon zeggen dat je alleen gaat omdat al je vrienden daar al zijn en jullie elkaar op die manier steunen.

Sterkte voor je vriend.Is erg claimerig inderdaad, vandaar dat ik dit van te voren een beetje incalculeer . Maar als ze dat niet respecteert dan weet je ook genoeg. Thanks voor de reacties, en gunnen was inderdaad de verkeerde woordkeuze.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat elke vriendin moet begrijpen als je zegt dat je erg veel steun hebt aan je vrienden op dit moment. Vertel ook dat jullie van plan waren om erna samen iets te gaan doen. Ik kan me niet voorstellen dat ze daar geen begrip voor heeft! Vooral als je pas een half jaar bij elkaar bent!



maak je niet zo druk!
fijn dat je meewilt, maar we willen graag met de vrienden samen. Daarna gaan we nog even wat drinken met zijn allen om herinneringen op te halen en vriend te steunen. Dat willen we graag alleen met de vrienden doen. Als je vriendin dit niet respecteert dan heb je niet de juiste vriendin lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Oei lastig lijkt me dat, zo'n claimerig vriendinnetje.

Ik denk dat je vooral heel duidelijk moet zijn.

Gewoon zeggen dat je alleen gaat omdat je er wil zijn voor je vriend en jullie vrienden er zijn voor elkaar. Klaar.



Verder vind ik het eerlijk gezegd nogal wrang dat bij zo'n nare gebeurtenis jij je druk moet maken over hoe jouw vriendin gaat reageren. Lijkt me erg vermoeiend..
Gewoon zeggen dat jullie met de vrienden gaan om jullie maat te steunen. Aanhang is dan niet gewenst, want vrienden onder elkaar is toch iets relaxter dan dat sommigen nog 'n partner mee slepen. Die heeft er niks bij te zoeken als ze zelf geen band had met degene die z'n moeder is verloren.
Alle reacties Link kopieren
Nemen andere vrienden hun vriendin ook niet mee?
Frankly my dear, I don"t give a damn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven