hoeveel echte vrienden heb jij?

26-07-2012 16:14 171 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier ben ik weleens benieuwd naar. Soms lijkt het wel alsof ik een van de weinigen op de wereld ben die maar heel weinig vrienden heeft.

Ik had er tot een jaar o 2 geleden echt wel 5 waarvan ik wist dat ik ze dag en nacht kon bellen als er wat mocht zijn. Alles konden we delen. Helaas bleken er 2 toch geen echte vriendinnen te zijn. En wat kun je je dan belazerd voelen zeg...

Als je zo op mensen vertrouwt en ze je vertrouwen zo vreselijk beschamen.

Ik ben wel "blij"dat ik erachter gekomen ben hoe ze echt in elkaar steken , maar toch doet zoiets pijn , zelfs na 2 jaar nog best weleens...

INmiddels dus al weer even verder en het kringetje is verkleind absoluut. Maar toch komen er langzaam wel weer wat andere mensen in de plaats , meer als kennis of voor een praatje op het schoolplein , maar goed je moet ergens beginnen.
Heel eerlijk: geen!

Naast mijn partner heb ik alleen kennissen.

Geen behoefte aan vrienden, te vaak teleurgesteld.
Alle reacties Link kopieren
Drie. Fijn!
Twee. Dat zijn vrienden die ik soms weken niet spreek maar die er wel altijd voor me zijn. En ik voor hen.
Alle reacties Link kopieren
quote:giuliettacapuletti schreef op 26 juli 2012 @ 16:19:

Twee. Dat zijn vrienden die ik soms weken niet spreek maar die er wel altijd voor me zijn. En ik voor hen.Precies, dat heb ik ook. Ik ben zowiezo geen type die elke dag aan de telefoon hangt of elke dag vrienden/vriendinnen moet zien. Ik zou daar doodmoe van worden denk ik :p Maar inderdaad. Zo 1 x in de week elkaar spreken vind ik prima
Alle reacties Link kopieren
Twee beste vriendinnen, daarnaast is mijn man mijn beste maatje



Ik heb meer vriendinnen die ik als goede vriendin beschouw, maar van deze twee weet ik dankzij nare ervaringen dat ze er door dik en dun voor me zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk een stuk of 8.. Ik heb 2 vriendinnengroepen en binnen die groepen heb ik goede en minder goede contacten. Met sommige heb ik vooral lol, maar de meeste (die groepen zijn er bij elkaar dus 17) kan ik toch altijd wel bellen als er wat is. Nu ik niet zo lekker in mijn vel zit krijg ik kaartjes, smsjes etc (zelfs van collega's, zo lief )

En daarbij mijn zus natuurlijk en mijn ouders.



Kwallenbal, vind je het niet 'eng' om zo aan je partner te 'hangen'? Misschien komt het omdat ik net gedumpt ben maar ik ben toch blij dat ik ook vrienden had naast mijn relatie.
Alle reacties Link kopieren
1 "beste vriendin",maar die heb ik dan ook al 33 jaar.

Verder nog 1 goeie vriendin,en een stuk of 5 wat mindere.

En 1 beste vriend,tevens collega.
Alle reacties Link kopieren
1 vriendin die ik eigenlijk te weinig zie.

Voor de rest allemaal mensen die we samen kennen.

Ik kan me ook vaak alleen voelen terwijl Dat eigenlijk niet nodig is. Denk ik nu
Alle reacties Link kopieren
Geen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn partner, 1 goede vriend, en heel lieve ouders, broer, schoonzus, neven nichten ooms en tantes op wie ik kan terugvallen. Rest beschouw ik na jaren van teleurstelling als het erop aankwam, als kennissen. Maar daar heb ik ook leuk contact mee en zou ik wellicht ook terecht kunnen als het echt moet. Maar iemand een vriend noemen, doe ik niet meer zo snel. Heb er ook vrij weinig behoefte aan, ben blij met m'n familie en schoonfamilie.
Alle reacties Link kopieren
Wat is een "echte" vriendin?



Ik denk dat dat voor iedereen anders is.
Alle reacties Link kopieren
Dat denk ik ook Yasuko . En wat ik dus meegemaakt heb is dat je mensen als vriendinnen beschouwt en dat je daar keihard mee op je "bek"gaat blijkt.

Een vriendin vind ik iemand die er voor je is , in goed en slechte tijden. Iemand waarbij jij je op je gemakt voelt , waar je mee kunt lachen en huilen.
Alle reacties Link kopieren
2 beste vriendinnen waar ik altijd op terug kan vallen, 1 beste vriend = partner. Verder heb ik echt een hele lieve zus die als het mijn zus niet was, zeker mijn beste vriendin was geweest. Al bespreek ik andere dingen met mijn beste vriendinnen dat met mijn zus.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft geen vrienden, ook geen beste vrienden. Hij heeft alleen kennissen en collega's.
Als met echte vrienden bedoeld wordt, mensen die al lang in je leven zijn en er niet zomaar meer uit zullen vertrekken (voorzover je dat ooit zeker kunt weten), die er voor je zijn (en jij voor hen) in mindere tijden, die blij voor je zijn (en jij voor hen) in goede tijden en waar je ook nog eens lol mee kan hebben, dan heb ik er 4. Maar die hoef ik echt niet elke week te zien.
Alle reacties Link kopieren
1 vriendin ken ik al mijn hele leven, die noem ik mijn beste vriendin, maar dan zijn er nog 6 hele goede vrienden. Als de vriendschap niet heel hecht is verwatert het meestal bij mij. Kennissen heb ik heul veul, maar daar hecht ik minder belang aan.
2 toch zeker wel echte vriendinnen die ik al 16 ken en altijd bij ze terecht kan, en andersom. Wederzijds vertrouwen, eerlijkheid en respect. Dat maakt deze vriendschap dat ie al zo lang duurt.



Verder een vriendengroep van n man of 10, ook fijne mensen die je altijd helpen indien nodig. Daarnaast kan ik altijd bij mn zus aankloppen en is onze band ijzer sterk. Al blijft ze mn zus en beschouw ik haar niet als vriendin. Klinkt zo vreemd vind ik :-)
Alle reacties Link kopieren
1 beste vriendin, die ik al vanaf mijn vierde ken. We zien elkaar zelden helaas, maar ik weet zeker dat mijn deur en haar deur altijd open staat in goede tijden en slechte tijden.



En nog 1 stel die er zeker voor mijn man zijn in goede en slechte tijden. en in mindere mate voor mij



En een "vriendengroepje", maar wij zijn geen vrienden mensen. Veel te druk voor om dat te onderhouden. Simpel weg geen tijd.



Naast deze vrienden hechten wij ontzettend veel aan familie, dit zijn eigenlijk onze echte vrienden. De rest van de wereld is kennis en die kring is heeeeeeeel groot (laat die mensen het maar niet horen, want de meeste mensen denken anders over vriendschappen)
Mijn man, verder geen echte vrienden.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het niet..



Een aantal mensen waren echte vrienden maar we groeien uit elkaar.

Anderen zijn er online altijd... maar ik zie ze weinig, zijn dat echte vrienden?



Ik sla deze vraag even over
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
2
Ik heb sowieso zeer weinig sociale contacten, zeg maar eigenlijk gewoon bijna geen. Ben sociaal niet zo sterk volgens mij en ik kom niet zo snel in sociale situaties.
quote:vivadiva85 schreef op 26 juli 2012 @ 16:24:



Kwallenbal, vind je het niet 'eng' om zo aan je partner te 'hangen'? Misschien komt het omdat ik net gedumpt ben maar ik ben toch blij dat ik ook vrienden had naast mijn relatie.



Gelukkig "hang" ik niet aan mijn vriend. We hebben gezamelijke hobby's maar ook onze eigen dingen en ik vind het heerlijk om alleen te zijn. Als ik behoefte aan gezelschap heb loop ik het dorp in of ga wandelen en er is altijd wel iemand met wie ik dan even een praatje maak en daar heb ik genoeg aan.

Ik heb een druk leven met 8 uurtjes werk per week, vrijwilligerswerk, 2 kinderen en mantelzorg wat mij alleen al 2.5 u rijden kost.



Ook mijn vriend is graag alleen en heeft 1 echte goede vriend en 3 hobbyvrienden.
3.



Ik had een hele goede allerallerbeste vriendin tijdens mijn studie, maar door geografie en andere keuzes in het leven zijn we uit elkaar gegroeid.



Ik mis haar echt enorm, ze kon me altijd zo opvrolijken en we deden altijd leuke dingen. Als er nu iets stoms is, met mijn werk of familie, denk ik aan haar en aan wat ze zou zeggen, en dan is het weer goed. Zij was echt mijn beste maatje.



Nu is dat mijn lief.



Maar haar aanstekelijke enthousiasme en vrolijkheid en op z'n tijd lieve naïviteit mis ik echt wel.



Helaas zijn onze levens nu te verschillend om weer te krijgen wat we ooit hadden, dus ik koester die momenten, heel erg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven