hoeveel echte vrienden heb jij?

26-07-2012 16:14 171 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier ben ik weleens benieuwd naar. Soms lijkt het wel alsof ik een van de weinigen op de wereld ben die maar heel weinig vrienden heeft.

Ik had er tot een jaar o 2 geleden echt wel 5 waarvan ik wist dat ik ze dag en nacht kon bellen als er wat mocht zijn. Alles konden we delen. Helaas bleken er 2 toch geen echte vriendinnen te zijn. En wat kun je je dan belazerd voelen zeg...

Als je zo op mensen vertrouwt en ze je vertrouwen zo vreselijk beschamen.

Ik ben wel "blij"dat ik erachter gekomen ben hoe ze echt in elkaar steken , maar toch doet zoiets pijn , zelfs na 2 jaar nog best weleens...

INmiddels dus al weer even verder en het kringetje is verkleind absoluut. Maar toch komen er langzaam wel weer wat andere mensen in de plaats , meer als kennis of voor een praatje op het schoolplein , maar goed je moet ergens beginnen.
Alle reacties Link kopieren
3 vriendinnen. Ik denk dat je er meer niet goed kunt onderhouden....
Alle reacties Link kopieren
quote:_flower_ schreef op 26 juli 2012 @ 16:46:

Ik heb sowieso zeer weinig sociale contacten, zeg maar eigenlijk gewoon bijna geen. Ben sociaal niet zo sterk volgens mij en ik kom niet zo snel in sociale situaties.Soms kan je sociale situaties ook zelf maken als je dat wilt. Bijv. collega's voorstellen wat leuks buiten werktijd te doen, iets doen wat in groepsverband is e.d. Maar als je liever op jezelf bent, is dat prima hoor
quote:ontbijtkoekje schreef op 26 juli 2012 @ 16:52:

[...]



Soms kan je sociale situaties ook zelf maken als je dat wilt. Bijv. collega's voorstellen wat leuks buiten werktijd te doen, iets doen wat in groepsverband is e.d. Maar als je liever op jezelf bent, is dat prima hoor



Ik werk niet, dus dat gaat niet werken, haha.

Maar zelfs dan zou ik niet goed weten hoe ik dat zou moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:vivadiva85 schreef op 26 juli 2012 @ 16:24:

Ik denk een stuk of 8.. Ik heb 2 vriendinnengroepen en binnen die groepen heb ik goede en minder goede contacten. Met sommige heb ik vooral lol, maar de meeste (die groepen zijn er bij elkaar dus 17) kan ik toch altijd wel bellen als er wat is. Nu ik niet zo lekker in mijn vel zit krijg ik kaartjes, smsjes etc (zelfs van collega's, zo lief )

En daarbij mijn zus natuurlijk en mijn ouders.



Kwallenbal, vind je het niet 'eng' om zo aan je partner te 'hangen'? Misschien komt het omdat ik net gedumpt ben maar ik ben toch blij dat ik ook vrienden had naast mijn relatie.



Zijn dat alle 8 echte vriendinnen? vrouwen met wie je kunt lachen en kunt huilen. Waarmee je ruzie kunt maken zonder dat het de vriendschap aantast. Kunnen jullie onderling kritiek uiten, elkaar midden in de nacht bellen voor raad en daad? Is het mogelijk om elkaar maanden niet te zien/te spreken en voelt het alsof het gisteren was?



Dan zijn het vriendinnen.... maar nogmaals.... 8 is veel hoor!
Alle reacties Link kopieren
Geen echte vriendin, wel een kennis.
Alle reacties Link kopieren
4 beste vrienden en een hele hoop matige vrienden kenissen.



Mijn vrouw heeft er geen een "beste" wel enkele goede vriendinnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:_flower_ schreef op 26 juli 2012 @ 16:55:

[...]





Ik werk niet, dus dat gaat niet werken, haha.

Maar zelfs dan zou ik niet goed weten hoe ik dat zou moeten doen.Tsja, en wat versta je onder sociaal niet zo sterk... Ik ben ook geen prater, maar ik wel sociaal in de zin van aardig, voor mensen klaar staan. Dat wordt naar mijn mening meer gerespecteerd dan dat je een kletskous bent. Mijn ervaring is dat je meer in je hebt dan je denkt!
*weg*
Alle reacties Link kopieren
Ja, het kost veel tijd en energie en dat vind ik de meeste mensen niet waard, eerlijk gezegd.
Ik had er twee, ze zijn allebei overleden afgelopen jaar.
Alle reacties Link kopieren
@ noell :
Alle reacties Link kopieren
quote:noell schreef op 26 juli 2012 @ 17:04:

Ik had er twee, ze zijn allebei overleden afgelopen jaar.
Ja, dank je. De ene was 41 en de ander 39, vooral erg

voor hun man en kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Ja bergje, echt zulke vriendinnen. 10 ken ik al 13 jaar. Omdat t een groep is, onderhou ik t makkelijker.. Ik werk s avonds en in de weekenden dus ben er niet altijd bij. De meeste spreek ik ook 1 op 1. Maar ze zijn er altijd



T was niet als aanval bedoeld trouwens kwallenbal, hangen was niet zo'n geschikte term. Ik ben zelf niet graag alleen, zou misschien iets meer mn eigen vriendin moeten zijn
Alle reacties Link kopieren
quote:schnitzel schreef op 26 juli 2012 @ 17:03:

Mijn partner noemt iedereen vrienden, incl. collegas en mensen die ik als kennis beschouw. Hij vind het stom dat ik weinig vrienden heb, maar dat ligt dus vooral aan de verschillende definities die we hanteren. Ik vind het wel best zo, heb ook geen tijd/energie om meer vrienden te onderhouden....

Ik noem soms ook allerlei mensen vrienden, omdat ik er even geen ander woord voor heb.

'buurmeisje van vroeger' 'iemand met wie ik ooit een commissie heb gedaan' 'kennis met wie ik naar festivals ga'.... het bekt allemaal niet zo lekker.

Pas als ik het heb over een 'goede vriend(in)' dan bedoel ik iemand waar ik echt om geef.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
quote:Bergje65 schreef op 26 juli 2012 @ 16:52:

3 vriendinnen. Ik denk dat je er meer niet goed kunt onderhouden....Ik heb er meer hoor. En die worden heel goed onderhouden
quote:noell schreef op 26 juli 2012 @ 17:08:

Ja, dank je. De ene was 41 en de ander 39, vooral erg

voor hun man en kinderen.Koude rillingen op deze bloedhete dag.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2 goede vriendinnen. Dan nog wat 'vrienden' er omheen en natuurlijk kennissen. Mijn 2 beste vriendinnen ben ik helaas allebei kwijt. Één is overleden en de ander bleek toch niet zo'n goede vriendin waardoor ik de vriendschap heb verbroken. Oh, en mijn partner is ook mijn beste vriend, hoe cliché ook.
7 hele goede vriendinnen hier, variërend van 8 t/m 30 jaar in mijn leven (ben nu 34). Ik zie ze allemaal minstens maandelijks, behalve mijn beste vriendin die helaas in het buitenland woont. Daarnaast een goede band met een aantal collega's, veel kennissen en een lief schoonzusje. Ik ben een gezegend mens.
dubbel
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 3 vriendinnen en alle 3 al vanaf m'n kleutertijd.



Nu ik niet meer aan de wal woon is het erg moeilijk om de vriendschappen te houden. Gelukkig hebben we nu Facebook en what's app ect anders waren we elkaar denk ik wel uit het oog verloren..

Als ik weer in nl ben probeer ik ze altijd weer te zien maar ja dan moeten onze agenda's wel kloppen..

Met mijn beroep als binnenvaartschipper vindt ik het erg moeilijk om m'n sociale contacten en m'n vriendinnen te houden..

Zal altijd wel m'n probleem blijven denk ik...
1 beste vriend, 1 beste vriendin en mijn partner. Drie echte vrienden dus. Ik ken ze alle drie al heel lang en ze weten (bijna) alles van me. Ook maken mijn man en ik deel uit van een vriendengroep van elf mensen op wie ik in nood ook altijd zou kunnen terugvallen, maar die ik meestal in groter of kleiner groepsverband zie.



Daarnaast heb ik nog wat losse mensen in mijn omgeving die ik als goede kennissen zou bestempelen, waaronder een paar collega's en moeders van vriendjes van mijn kinderen. Met hen kan ik gezellig kletsen maar ga ik niet de diepte in.
quote:noell schreef op 26 juli 2012 @ 17:08:

Ja, dank je. De ene was 41 en de ander 39, vooral erg

voor hun man en kinderen.





quote:vrouwen met wie je kunt lachen en kunt huilen. Waarmee je ruzie kunt maken zonder dat het de vriendschap aantast. Kunnen jullie onderling kritiek uiten, elkaar midden in de nacht bellen voor raad en daad? Is het mogelijk om elkaar maanden niet te zien/te spreken en voelt het alsof het gisteren was?Volgens mij 'juiste criteria'! En dan concludeer ik dat ik geen 'echte vriendinnen/vrienden' heb, maar 'gewone', die die ik meer vertrouw dan kennissen, maar die ik te weinig zie en die te veel een eigen drukke leven hebben.
Alle reacties Link kopieren
Euh... geen idee hoeveel vrienden ik heb... Heb vrij veel vrienden met wie ik ook de diepte in kan gaan, helemaal in een scheur kan liggen, waarvan ik het idee heb dat we elkaar goed kennen en met wie ik meteen weer op goed level zit ook al heb ik ze maanden (soms zelfs een periode van jaren #disclaimer: in die periode noemde ik ze dus geen vrienden maar bij hernieuwd contact was het meteen weer als vanouds. Vind ik veelzeggend/ waard #) niet gesproken.



Ik ben niet zo heel goed in vriendschappen. Ik denk dat ik in sommige gevallen wel een goede vriendin kan zijn, maar dat ik ook wel eens verzaak...



Volgens mij zit de crux hem idd in de definitie van vriendschap en verwachtingen jegens elkaar. Bij mijn vrienden en mij komen die overeen. Ik ben zelf ook niet altijd een even goede vriendin en zij ook niet voor mij, maar dat weten we van elkaar. Ik ben dus misschien meer van de veel maar "onbetrouwbaardere" vriendschappen?
3 echte waar je altijd op terug kunt vallen en das mooi! In de loop van je leven komen en gaan vrienden maar deze drie blijven!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven