hoeveel vriendinnen heb jij

27-09-2016 14:51 139 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi,



Ik ben er benieuwd naar de reacties. Ik had vroeger altijd wel een handje vol vrienden, maar de laatste jaren is door andere levensfases het een stuk minder geworden. Erg jammer. Nu heb ik nog een stuk of drie vriendinnen en vindt dat best wel weinig. Ook omdat ik vaak iets leuks wil doen en iedereen is bezet. Ik ontmoet wel eens nieuwe mensen, maar dat is gezellig maar echt een klik heb ik dan niet. Ik ben zelf wel een dertiger dus. Vaak hebben mensen het ook over een klik, maar dat heb ik de laatste jaren eigenlijk nooit meer met mensen. Hoeveel vrienden hebben jullie? Soms heb ik wel eens oh die is misschien wel leuk, maar dan blijkt het niet van twee kanten te komen. Kortom ontmoet eigenlijk nooit meer echt leuke mensen als potentiële vrienden. Denk je dat je meteen al een klik moet hebben met iemand als het een potentiële vriendin moet worden?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er zelf 3 en nog wat gezamenlijke vrienden met mijn vriend. Samen met familie vind ik dat ik voldoende sociale contacten heb.
Verkeerd gelezen.
Alle reacties Link kopieren
ik heb eigenlijk maar 1 echte goede vriendin en ik vind het prima zo. Ik heb mijn werk, mijn gezin. Op het werk 2 leuke naaste collega's waar ik vaak mee app en af en toe buitenom werk iets afspreek. Verder dus mijn vriendin waar ik af en toe een dagje mee weg ga en ook gewoon kleine dingen mee doe (even samen naar de markt ofzo). Ik ben niet iemand die 's avonds steeds van alles wil doen, ben wel een huismus. En ik het weekend doe ik iets met mijn gezin. Verder heb ik (schoon)familie (zussen) waar het goed mee klikt en waar ik ook wel eens mee ga winkelen bijv. En we hebben een grote vriendengroep, maar sinds bijna iedereen kinderen heeft is dat erg verwaterd. Sowieso zijn dat meer de vrienden van mijn man. Vroeger gingen we wekelijks met hen op stap. Tegenwoordig is er nog maar heel af en toe een feestje. Ik mis dat niet, ik vind het prima zo.
Alle reacties Link kopieren
Ja Tulpje, levens en vriendschappen veranderen ook, daar heb je gelijk in
Alle reacties Link kopieren
ok, maar soms lijkt het toch echt dat er veel mensen zijn die zeker meer dan 5 vrienden hebben. Ik ken wel mensen waar ik soms wat mee doen in een groepje, maar dat zijn niet echt vriendinnen.
Wanneer is iemand een echt goede vriendin?
Ik heb 2 goede vriendinnen maar we zien elkaar niet zo heel erg vaak

Dat komt door drukke banen, kinderen, huwelijken en relaties etc

Maar als we elkaar zien dan is het ook leuk en gezellig en gaan we er op uit met z'n allen



Ik vind het voor mezelf voldoende
2 echte vriendinnen. Een oud collega inmiddels ook vriendin. Verder de vrienden van mijn vriend. Hier spreek ik ook weleens los van mijn vriend mee af. Hij heeft een grote vriendenkring en daar ben ik ook welkom. Verder natuurlijk mijn familie en schoonfamilie. Ook volg ik nog een studie dus druk genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2 hele goede vriendinnen en 4 vriendinnen waar ik minder contact mee heb. Verder 3 stellen waar we gezamelijk mee bevriend zijn. Ik vind het prima zo.
Kennis -> Goede kennis -> Vriendin -> Goede vriendin -> Hartsvriendin



Wanneer is wie wat?
Ik heb 19 vriendinnen in twee grote vriendinnengroepen. Daardoor is het een stuk makkelijker om 'bij te blijven' met iedereen want we spreken vaak af met meerdere tegelijk. 5 zijn mijn beste vriendinnen en die spreek ik vaker dan de rest, maar de rest zijn ook echt vriendinnen, geen kennissen. We kennen elkaar door en door en kunnen elk moment bij elkaar terecht wanneer dat maar nodig zou zijn .
Alle reacties Link kopieren
quote:Corona67 schreef op 27 september 2016 @ 15:02:

Kennis -> Goede kennis -> Vriendin -> Goede vriendin -> Hartsvriendin



Wanneer is wie wat?Tsja..dat gaat soms over van het ene in het andere..en soms in omgekeerde volgorde..
Ik heb vier vriendinnen maar daar is er helaas maar een van die ik echt vaak zie en spreek.

De rest zie ik ongeveer eens per maand/2 maanden, i.v.m. drukke agenda's en kinderen.

Mijn schoonfamilie zie ik wel regelmatig en maken groot deel uit van mijn sociale leven.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 5 hele goede vriendinnen.

Zijn ook enorm lange vriendschappen en we staan dag en nacht voor elkaar klaar.

Ik lach en huil al meer dan mijn halve leven met ze.

Meer vriendinnen heb ik niet nodig, ik heb liever een paar hele hechte vriendschappen dan meer halfslachtige.

Daarnaast heb ik een enorme goede en hechte band met mijn schoonzus, we kunnen lezen en schrijven met elkaar.

Ook met de mannen van mijn vriendinnen heb ik een hele goede vriendschap en beschouw deze ook als hechte vrienden.



Daarnaast mijn familie waar ik het ook goed mee kan vinden.

En een handje vol kennissen, waar ook echt hele leuke mensen tussen zitten die ook best hele goede vriendinnen zouden kunnen zijn.

Alleen de tijd en energie om in meer mensen te investeren ontbreekt mij ( wat ik wel jammer vind )



Hou enorm veel van deze mensen en voel mij een gezegend mens met deze prachtige mensen om mij heen.
Alle reacties Link kopieren
Meer dan 4. 1 waarmee ik een gezamenlijke hobby heb, 1 waarmee ik ga altijd ga koffie drinken/ op vakantie ga, 1 waarmee ik uit eten ga, 1 waarmee ik naar de sauna ga, en nog wat vriendinnen. Maar ik zie ze niet meer zo vaak als vroeger, ik ben halverwege 40, vriendinnen hebben partners/ kinderen, logisch dat ze minder tijd hebben.
quote:Jeemina schreef op 27 september 2016 @ 15:06:

[...]



Tsja..dat gaat soms over van het ene in het andere..en soms in omgekeerde volgorde..Ook dat. Maar ik bedoel met het oog op de vraag van TO en de aantallen . Wie telt mee, en wie niet
Alle reacties Link kopieren
Ja, maar hebben jullie b.v. ook niet dat sommige vriendschappen toch verwateren ondanks je het toch niet wilt. Ben benieuwd.
Ik heb 1 vriendin. Maar eerlijk gezegd is deze vraag lastig te beantwoorden. Mijn telefoon staat vol met nummers van mensen waar ik mee kan afspreken. Dat zijn vast mensen die anderen als "vrienden" zouden bestempelen. Ik niet. Ik heb 1 vriendin en veel mensen waar ik zo nu en dan mee afspreek voor de lol... Andersom zullen er mensen zijn die mij als vriendin bestempelen, terwijl ik dat andersom dus niet doe. Ik ben vaak thuis, echt vriendschappen onderhouden vind ik vermoeiend, ik ga daar dus ook niet naar op zoek. Eigenlijk is het wat vriendschappen betreft prima zo.
Alle reacties Link kopieren
quote:anoniem4445 schreef op 27 september 2016 @ 15:08:

Ja, maar hebben jullie b.v. ook niet dat sommige vriendschappen toch verwateren ondanks je het toch niet wilt. Ben benieuwd.Ja natuurlijk verwateren ze, je groeit uit elkaar. En leert ook weer nieuwe mensen kennen/ of niet.
Ja, je moet echt een klik hebben om vrienden te kunnen worden, vind ik.



Ik heb in mijn woonplaats 4 echte vriendinnen, dikke mik dus en nog een heel aantal hele goede kennissen.



Daarnaast 7 hele hechte vriendschappen met vrouwen die ik al minstens 20 jaar ken. Ooit allemaal ontmoet via school/studie/vroegere woonplaatsen/sport/wederzijdse kennissen.



Dan nog een heel waardevolle vriendinnengroep - we zijn met z'n 14-en, 13 jaar geleden hier op het forum ontmoet en hebben een hecht contact.



En nog 2 mannelijke vrienden - ooit mee samengewerkt en de ander mee gesport.

Met mijn man samen nog een aantal gezamenlijke vrienden(stellen).



Ik heb een rijk leven. Ik zou niet zonder vriendschappen kunnen.

En het stomme is ook nog - als ik de tijd ervoor zou kunnen vinden, zijn er nog een aantal vrouwen waarmee ik echt een vriendschap op zou kunnen en willen bouwen maar wat maar tot kennis blijft zeg maar - wat eigenlijk heel jammer is.

Maar ik zou niet weten wanneer en hoe in te plannen allemaal.
quote:Corona67 schreef op 27 september 2016 @ 15:07:

[...]



Ook dat. Maar ik bedoel met het oog op de vraag van TO en de aantallen . Wie telt mee, en wie niet Precies mijn vraag
quote:anoniem4445 schreef op 27 september 2016 @ 15:08:

Ja, maar hebben jullie b.v. ook niet dat sommige vriendschappen toch verwateren ondanks je het toch niet wilt. Ben benieuwd.Als ik niet wil dat het verwatert, verwatert het ook niet. Tenzij de ander dat wel wil.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vriendin die ik heel lief vind, maar twijfel of dat gevoel bij haar even sterk is. Dat is erg ongemakkelijk vind ik.



Verder wel vriendinnen maar iedereen heeft het zo druk. Te druk om eens af te spreken en hoe vaak er dan wel niet wordt afgezegd.

Een paar jaar geleden behoorlijk ziek geweest en niemand is toen ook maar even komen buurten. heb 1 kaartje gekregen van vrienden en een van een oom en tante van mijn man.



Dat vond ik wat vriendschap betreft zo moeilijk. Dus ik durf mensen sinds die tijd niet meer zo goed als vrienden te zien.



Ik voel me eigenlijk best eenzaam, daar baal ik van. Aan de andere kant ben ik altijd erg op mezelf geweest, heb een beetje een mensen fobie.
1 goeie vriendin die ik al 29 jaar ken. (Ik ben 32.)



Man heeft niemand en af en toe vloek ik wel es dat we geen "kring" hebben.

Maar langs de andere kant weet ik van die ene tenminste wat ik eraan heb. Ook al woont ze een heel eind verder en zien we elkaar maximaal 1 keer per maand.



Daarnaast via die vriendin 2 vage kennissen die ik gemiddeld 1 keer per jaar zie.



Aan halfslachtige vriendschappen heb ik niets. Liever 1 goeie vriendin dan 10 die ik maar half kan vertrouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven