Hopeloos verliefd!?

14-03-2017 08:29 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoii allemaal,



Ik ben nieuw hier, had een vraag en hoop dat jullie mij daarmee kunnen helpen..



Ik (tiener) heb laatst een leuke meid ontmoet, we kregen steeds beter contact. Ze was heel nieuwsgierig naar van alles en nog wat en vertelde me dat ze het heel leuk vond om elkaar beter te leren kennen. Heb haar verteld dat ze me een leuke meid leek en dat ik haar graag beter wilde leren kennen (voor het verhaal misschien handig om te weten, ze komt uit Duitsland) ben er laatst een keer geweest, heb bij een wedstrijd van haar gekeken en tussendoor/achteraf hebben we gepraat enzo. Toen ik kwam (min of meer als verrassing) en ze zag mij was ze in eens heel vrolijk. Bij afscheid ging alles wat sneller, bij de deur werd ik nog bedankt door haar moeder (die ook in de sporthal aanwezig aan we zit was) ze zei: bedankt dat je gekomen bent, ze had zich er erg op verheugd dat je een keer zou langs komen!



Een week na deze ontmoeting werd het contact slechter, ze negeerde me en ze zei toen dat ze geen contact meer wou omdat ik uit een ander lamd kwam (65 km, 45 minuten rijden)



Ik heb nu al bijna een maand geen contact meer, dat is immers wat ze wilde, maar het voelt gwn helemaal niet lekker. Denk heel vaak aan haar en ik vind het zo vreemd dat ze in eens geen contact meer wil. Ik zou haar zou graag beter willen leren kennen.



Hebben jullie tips/adviezen?



Alvast bedankt!



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Ze vindt je toch niet zo leuk als ze in eerste instantie dacht.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud ben je? Bij een 16jarige tiener is 65km een grotere afstand (ouders die moeten rijden of openbaar vervoer) dan een 19jarige tiener.



Veder: als zij niet meer wil afspreken, moet je je daar bij neerleggen.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
Na al een maand geen contact zou ik het zo laten. Kennelijk heeft zij er geen behoefte aan, dus dat dan accepteren. Wonden likken en doorgaan. Komen vast nog meer leuke meiden voorbij!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties, daar was ik al bang voor.. Maar misschien is het wel het beste, het probleem is dat ik er in de zomer waarschijnlijk nog wel is kom omdat ik ook gewonen vrienden daar heb gemaakt



Wat betreft mijn leeftijd, ik mag inderdaad nog geen auto rijden
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet zo snel opgeven. Als je echt verliefd bent, mag je dat best wel laten merken en proberen er samen wat moois van te maken. Ze was enthousiast over je bezoek en werd vrolijk toen ze je zag, Het kan heel goed dat ze je echt wel leuk vond, maar dat ze om praktische redenen dacht dat het beter zou zijn hier niet mee verder te gaan.



Zelf heb ik precies hetzelfde gehad (al ben ik een jaar of 15 ouder en woont zij meer dan 1000km bij me vandaan). Ik had iemand ontmoet in het buitenland, we hadden een keer afgesproken en we vonden het beiden heel leuk. Dus hebben we nog een keer afgesproken en weer was het super. Maar daarna stuurde ze me een uitgebreide mail dat ondanks dat het geweldig voelde om bij me te zijn, ze dacht dat het beter zou zijn om elkaar als een hele goede herinnering te houden en niet verder af te spreken. Alles stortte even in, vooral ook omdat alle signalen aangaven dat ze mij net zo leuk vond als dat ik haar leuk vond.



Diezelfde dag nog heb ik een mail teruggestuurd. Ik heb gezegd dat ik haar beslissing zou respecteren, maar dat ik te gek op haar was om niet in ieder geval één keer te proberen haar over te halen om toch contact te blijven houden. Meer vroeg ik niet, alleen contact en of we weer af zouden spreken, zouden we dan later wel zien. Tijdens de tweede keer dat we hadden afgesproken, reden we samen terug in de auto en werd Listen to your heart van Roxette gedraaid en hebben we samen meegeblerd. Ik vroeg haar in mijn mail om de afstand tussen ons te vergeten, niet aan de praktische problemen te denken en bij haar volgende reactie alleen naar haar hart te luisteren, wat ze echt wil (ik moet bekennen dat ik in die mail aardig wat meer heb geschreven, alles om haar over te halen). Ze ging akkoord om contact te houden en al een paar dagen later zei ze dat ze heel erg blij was dat ik de mail had gestuurd en zo open vertelde hoe ik erin stond. Nu ze zo zeker wist wat ik bij haar voelde, gaf haar dat voldoende reden om de praktische bezwaren opzij te zetten en gewoon te kijken waar het schip strandt. Een week later hadden we alweer opnieuw een vliegticket geboekt en inmiddels zijn we een heus lange-afstandsstelletje en zien we elkaar ongeveer één keer per maand voor4 à 5 dagen.



Het kan dus wel, maar je moet wel eerst voor jezelf bepalen of je zo’n soort relatie aan zou kunnen (veel mensen zeggen dat ze het nooit zouden kunnen volhouden om elkaar maar zo weinig te zien). Als je daar goed over nagedacht hebt en je denkt dat je dat zou kunnen, moet je haar je wensen en gevoelens vertellen en hopen dat zij het ook aandurft.



Als je ècht hopeloos verliefd bent, is in mijn ogen ieder praktisch bezwaar irrelevant…



Succes!
Uiteindelijk komt alles goed. Zo niet, dan toch.
quote:Sidhe1 schreef op 14 maart 2017 @ 10:26:

Ik zou het niet zo snel opgeven. Als je echt verliefd bent, mag je dat best wel laten merken en proberen er samen wat moois van te maken. Ze was enthousiast over je bezoek en werd vrolijk toen ze je zag, Het kan heel goed dat ze je echt wel leuk vond, maar dat ze om praktische redenen dacht dat het beter zou zijn hier niet mee verder te gaan.



Zelf heb ik precies hetzelfde gehad (al ben ik een jaar of 15 ouder en woont zij meer dan 1000km bij me vandaan). Ik had iemand ontmoet in het buitenland, we hadden een keer afgesproken en we vonden het beiden heel leuk. Dus hebben we nog een keer afgesproken en weer was het super. Maar daarna stuurde ze me een uitgebreide mail dat ondanks dat het geweldig voelde om bij me te zijn, ze dacht dat het beter zou zijn om elkaar als een hele goede herinnering te houden en niet verder af te spreken. Alles stortte even in, vooral ook omdat alle signalen aangaven dat ze mij net zo leuk vond als dat ik haar leuk vond.



Diezelfde dag nog heb ik een mail teruggestuurd. Ik heb gezegd dat ik haar beslissing zou respecteren, maar dat ik te gek op haar was om niet in ieder geval één keer te proberen haar over te halen om toch contact te blijven houden. Meer vroeg ik niet, alleen contact en of we weer af zouden spreken, zouden we dan later wel zien. Tijdens de tweede keer dat we hadden afgesproken, reden we samen terug in de auto en werd Listen to your heart van Roxette gedraaid en hebben we samen meegeblerd. Ik vroeg haar in mijn mail om de afstand tussen ons te vergeten, niet aan de praktische problemen te denken en bij haar volgende reactie alleen naar haar hart te luisteren, wat ze echt wil (ik moet bekennen dat ik in die mail aardig wat meer heb geschreven, alles om haar over te halen). Ze ging akkoord om contact te houden en al een paar dagen later zei ze dat ze heel erg blij was dat ik de mail had gestuurd en zo open vertelde hoe ik erin stond. Nu ze zo zeker wist wat ik bij haar voelde, gaf haar dat voldoende reden om de praktische bezwaren opzij te zetten en gewoon te kijken waar het schip strandt. Een week later hadden we alweer opnieuw een vliegticket geboekt en inmiddels zijn we een heus lange-afstandsstelletje en zien we elkaar ongeveer één keer per maand voor4 à 5 dagen.



Het kan dus wel, maar je moet wel eerst voor jezelf bepalen of je zo’n soort relatie aan zou kunnen (veel mensen zeggen dat ze het nooit zouden kunnen volhouden om elkaar maar zo weinig te zien). Als je daar goed over nagedacht hebt en je denkt dat je dat zou kunnen, moet je haar je wensen en gevoelens vertellen en hopen dat zij het ook aandurft.



Als je ècht hopeloos verliefd bent, is in mijn ogen ieder praktisch bezwaar irrelevant…



Succes!Wow
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je mooi en inspirerend verhaal! Ik heb er ook voor gekozen om haar eerst met rust te laten, dit is immers wat ze wilde. Zal haar dan uiteindelijk nog een keer vertellen wat ik van haar vindt en dan zien we wel.



Door jouw verhaal krijg ik toch weer een beetje hoop [al zal de situatie/leeftijden/etc. heel anders geweest zijn]
Alle reacties Link kopieren
Succes! Laat het vooral weten als je nieuws hebt!
Uiteindelijk komt alles goed. Zo niet, dan toch.
Alle reacties Link kopieren
Zal ik doen!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Het ziet er niet zo rooskleurig uit, ze zei dat ze gewoon geen zin meer heeft. Dit vind ik wel heel vreemd omdat het eerst harstikke leuk was en plotseling niet meer, maar ik ben bang dat ik me erbij moet neerleggen.



Bedankt voor jullie reacties!

Groetjes,
Alle reacties Link kopieren
Dat is jammer om te horen! :(
Uiteindelijk komt alles goed. Zo niet, dan toch.
Alle reacties Link kopieren
quote:1234pietje schreef op 26 maart 2017 @ 22:02:

Hallo allemaal,



Het ziet er niet zo rooskleurig uit, ze zei dat ze gewoon geen zin meer heeft. Dit vind ik wel heel vreemd omdat het eerst harstikke leuk was en plotseling niet meer, maar ik ben bang dat ik me erbij moet neerleggen.



Bedankt voor jullie reacties!

Groetjes,Kan het zijn dat haar ouders jullie contact tegen houden? Haar moeder zei wel dat ze het leuk vond dat je kwam,maar dat zegt verder niks. Je zei dat je daar in de buurt ook wat vrienden gemaakt had, weten die niet wat er speelt? Het kan natuurlijk echt zijn dat ze zelf niet meer wil, maar het is natuurlijk wel apart dat ze heel blij was je te zien, en nu dit.
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Bedankt voor je meedenken!

Het klopt wat je zegt, ik vond het zelf ook heeel erg vreemd. Ik heb inderdaad daar ook vrienden gemaakt, en heb het ouder scenario aan een vriend (uit het zelfde dorp vertelt) ik kreeg als antwoordt dat haar ouders mensen zijn die het gewoon toestaan met vrienden af te spreken en ook nieuwe mensen mag leren kennen.. Ze zouden er dus niks op tegen hebben, volgens deze vriend.. Ik heb alleen haar moeder toendertijd gesproken, haar vader niet.. Misschien had ik die ook even moeten opzoeken in de sporthal.



Groetjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven