Huishouden vriend

23-04-2017 19:45 144 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu een jaar samen met mijn vriend. Hij is 29 en ik 20, hij woont op zich zelf en ik woon nog thuis. In het weekend ben ik vaak bij hem, en doordeweeks meestal 1 keer. Verschilt een beetje. Ik heb niet veel ervaring met het huishouden en koken enzovoorts. Hij stoort zich hier aan en zou willen dat ik vaker voor hem kook en meehelp in het huishouden. Ik vind af en toe in me eentje koken niet erg, maar niet elke keer (ben geen huisvrouw..) en samen koken vind ik veel gezelliger en in het weekend maken we vaak samen het huis schoon. Hij vind dat ik niet genoeg mee help, maar ik heb zoiets van ik kom 1 keer door de weeks bij je en als we dan in het weekend hebben opgeruimd en drie dagen later kom ik en het is alweer een rotzooi dan voel ik me niet geroepen om zijn huis op te ruimen. Is dit egoistisch?



Wat vinden jullie van de situatie?
Dus jij woont er niet en hij wil je nu al als zijn meid gebruiken? Sneu figuur.
Ik twijfel nog hoor, TO.
quote:Doornroosje75 schreef op 23 april 2017 @ 20:09:

[...]



Daar ben ik het dan weer niet helemaal mee eens. Als je fulltime werkt, is de kans groot dat je op het weekend bent aangewezen voor poetsklussen. En als zij ieder weekend bij hem is, lijkt mij het inderdaad een prima idee dat zij hem een handje helpt.

Helpt dus. Bij datgene wat primair gewoon zijn verantwoordelijkheid is. Wat TO nu doet dus. Laat je niet wijsmaken dat je meer zou moeten doen!Hij kan dan zijn poets klussen doen en zij kan later gaan, wanneer hij klaar is. Zou niet weten waarom zij hem moet gaan helpen met zijn huishouden.
Alle reacties Link kopieren
Wat doe je thuis in het huishouden? Kook je daar regelmatig? Maak je daar schoon?



Week jij en je vriend?



Betaal je mee aan zijn vaste lasten wanneer je daar bent? Of aan debootschappen? Zo niet dan kan ik me goed voorstellen dat je vriend denkt dat jij zijn huis meer als een hotel ziet.



Ga eens praten. Natuurlijk is samen koken gezelliger. Maar wanneer hij al alle dagen voor zichzelf kookt is het ook wel eens fijn wanneer een ander dit doet.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Dus hij wil eigenlijk dat jij naar hem thuis komt om te poetsen? Lol, dat belooft voor later
quote:hamerhaai schreef op 23 april 2017 @ 20:20:

Werk jij en je vriend?



Betaal je mee aan zijn vaste lasten wanneer je daar bent? Of aan debootschappen? Zo niet dan kan ik me goed voorstellen dat je vriend denkt dat jij zijn huis meer als een hotel ziet.



Ga eens praten.

Is ook wel iets voor te zeggen.



Ik twijfel echt.
Mijn vriend had zijn appartement altijd spik en span in orde als ik kwam. Hij kookte ook altijd voor mij. Ik hielp wel met opruimen en de vaat of deed dit snel even alleen. Ook als ik een paar dagen bleef deed ik wel eens wat maar niet veel (was ook niet veel te doen aangezien er al schoongemaakt werd voor mijn komst). Als hij naar mij kwam ging het ook zo.



Toen we echt gingen samen wonen werd het ieder de helft. We werken allebei fulltime. Logisch vinden wij.



Kortom TO: er is niets mis met jou instelling. Er schort eerder wat aan het idee in het hoofd van je vriend.
Alle reacties Link kopieren
Vraag je moeder de was een week te laten liggen. Dan kan hij dat mooi doen als hij eens komt eten.

Hij verwacht dat je nog heel kneedbaar bent op jouw leeftijd.
When they go low, we go high. (M.Obama)
Alle reacties Link kopieren
quote:hamerhaai schreef op 23 april 2017 @ 20:20:

Wat doe je thuis in het huishouden? Kook je daar regelmatig? Maak je daar schoon?



Week jij en je vriend?



Betaal je mee aan zijn vaste lasten wanneer je daar bent? Of aan debootschappen? Zo niet dan kan ik me goed voorstellen dat je vriend denkt dat jij zijn huis meer als een hotel ziet.



Ga eens praten. Natuurlijk is samen koken gezelliger. Maar wanneer hij al alle dagen voor zichzelf kookt is het ook wel eens fijn wanneer een ander dit doet.



Dit. Als je om en om bij elkaar bent gaat het anders maar als jij altijd naar hem gaat mag je best helpen vind ik.

Mijn vriend is hier elk weekend, eet mee, gooit zijn was hier neer, doucht, maakt vies, gebruikt stroom water, wifi, whatever.

Dan mag hij in ruil best wel eens poetsen of een klusje doen of de honden uitlaten.
Hmm ik vind wel dat je ook een keer kan koken.

Tuurlijk hoef jij zijn huis niet schoon te schrobben maar als je daar bent kan je makkelijk even een stofzuiger erdoorheen halen of de afwas even doen.



Je zit wel elk weekend in zijn huis he en door de weeks een dag/avond.Het is geen hotel natuurlijk.

En aan de andere kant ben jij ook niet zijn privé schoonmaakstertje.



Zoek een middenweg.
quote:Hugh-Jazz schreef op 23 april 2017 @ 19:59:

Ik zou het normaal vinden als hij het huis schoon heeft voor jij komt.



Dit.

Ik had ooit een vriendje, en die deed een keer deze:

Voor me de trap oplopen.

Ineens zei hij: Ik kan toveren.

Hij klapte twee keer in zijn handen. En deed de deur van zijn huis open en het was blinkend schoon.

Eenmaal binnen ging de bel. Hij klapte weer 2 keer, rende de trap af en kwam de trap weer op met sushi.

Zijn werkster had op zijn aanwijzing op de bank een leuk tijdschrift voor me neergelegd, en hij had sloffen voor me gekocht en die stonden op de grond.

Wat een feest.



Kortom, als je er niet woont is het een raar verzoek van hem.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand_ schreef op 23 april 2017 @ 20:09:

Een béétje huisvrouw zuigt ook tussen de lakens.Hhahaha waar dan weer stringetjes liggen van vreemde dames die niet zuigen LOL
you go girl
Alle reacties Link kopieren
quote:BAMmetjebamie schreef op 23 april 2017 @ 20:50:

[...]





Dit. Als je om en om bij elkaar bent gaat het anders maar als jij altijd naar hem gaat mag je best helpen vind ik.

Mijn vriend is hier elk weekend, eet mee, gooit zijn was hier neer, doucht, maakt vies, gebruikt stroom water, wifi, whatever.

Dan mag hij in ruil best wel eens poetsen of een klusje doen of de honden uitlaten.Maar dat doet TO ook. Vriend vindt dat niet voldoende.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sannegroot123 schreef op 23 april 2017 @ 19:55:

Bedankt voor de reacties! Toch wel fijn om bevestiging te krijgen dat het niet aan mij ligt. Ga het er met hem over hebben!Waar ik dan best wel even benieuwd naar ben, is waarom je die "bevestiging" nodig had voor iets wat ieder mens met zijn eigen gezonde verstand had kunnen weten...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:Jitsie schreef op 23 april 2017 @ 20:40:

Mijn vriend had zijn appartement altijd spik en span in orde als ik kwam. Hij kookte ook altijd voor mij. Ik hielp wel met opruimen en de vaat of deed dit snel even alleen. Ook als ik een paar dagen bleef deed ik wel eens wat maar niet veel (was ook niet veel te doen aangezien er al schoongemaakt werd voor mijn komst). Als hij naar mij kwam ging het ook zo.



Toen we echt gingen samen wonen werd het ieder de helft. We werken allebei fulltime. Logisch vinden wij.



Kortom TO: er is niets mis met jou instelling. Er schort eerder wat aan het idee in het hoofd van je vriend.Het weekend is sowieso toch niet om schoon te maken? En als je nog geen kinderen hebt is koken ook alleen nog maar voor de leuk vond ik.
Alle reacties Link kopieren
Oh TO, laat alsjeblieft nog even weten hoe je gesprek ging.
die ik wilde bestaat al...
Die is gek en geschift.



Maar jij bent ook gek dat je dit pikt.

Staat er soms "poetsvrouw" of "huishoudster" op je hoofd?



Het is tot nader orde zijn huishouden. Dat moet hij zelf maar zien te redden.

1 keer koken en afwassen tot daartoe ... Maar elke week (of zelfs 2 keer per week) standaard? Nee, bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Of TO mag meteen ook komen samenwonen (zodat ze wel gaat koken en poetsen), of het is uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 23 april 2017 @ 20:55:

[...]





Waar ik dan best wel even benieuwd naar ben, is waarom je die "bevestiging" nodig had voor iets wat ieder mens met zijn eigen gezonde verstand had kunnen weten...Sommigen vinden dat TO best wat (meer) zou mogen doen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 23 april 2017 @ 21:03:

[...]





Het weekend is sowieso toch niet om schoon te maken? ...Niet? Joh, dan doe ik het helemaal fout!
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Als je er alleen in het weekend bent vind ik het onzin dat je mee zou moeten helpen in het huishouden. Dat je je eigen rommel opruimt, helpt met koken en na het eten samen afwast, tuurlijk. Maar je hoeft niet de badkamer en de keuken te poetsen, de kamer te stofzuigen of zijn was te doen. Dat doet hij maar lekker zelf. Ik vind het zelfs vrij aso om het poetswerk te bewaren voor als je vriendin langskomt. Volgens mij praat hij je nu een beetje aan dat je lui bent terwijl hij degene is die zijn werk probeert af te schuiven.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
quote:Doornroosje75 schreef op 23 april 2017 @ 21:12:

[...]



Niet? Joh, dan doe ik het helemaal fout!



ik ook.



Ik wil een weekend vriend(in) die kan komen helpen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:Het-groepje schreef op 23 april 2017 @ 21:03:

[...]





Het weekend is sowieso toch niet om schoon te maken? En als je nog geen kinderen hebt is koken ook alleen nog maar voor de leuk vond ik.Wat grappig dat je dat zegt. Ik doe het huishouden altijd op zondag. Zaterdag is mijn rustdag.
Alle reacties Link kopieren
Hij werkt full time dus heeft door de weeks niet veel tijd, vandaar dat het in het weekend vaak nodig is om te schoonmaken/opruimen. Mijn eigen rommel ruim ik altijd op, wat vanzelfsprekend is natuurlijk.



Qua boodschappen, betaald hij het wel iets vaker dan mij, maar dat is ook logisch vind ik, hij verdiend veeel meer dan mij en vaak zitten er dingen bij waar ik niks van eet/drink/etc..



Ik wil niet dat hij voelt alsof ik zijn huis als hotel gebruik en vandaar dat ik dus wel help in het weekend en met de afwas etc. Maar zijn wasjes draaien vind ik echt te ver gaan.
Toen mijn ex bij mij bleef overnachten zorgde ik dat MIJN huis proper was speciaal voor zijn komst. Je helpt hem al en dan nog zeiken? Zou me echt te ver gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven