Huishouden vriend

23-04-2017 19:45 144 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu een jaar samen met mijn vriend. Hij is 29 en ik 20, hij woont op zich zelf en ik woon nog thuis. In het weekend ben ik vaak bij hem, en doordeweeks meestal 1 keer. Verschilt een beetje. Ik heb niet veel ervaring met het huishouden en koken enzovoorts. Hij stoort zich hier aan en zou willen dat ik vaker voor hem kook en meehelp in het huishouden. Ik vind af en toe in me eentje koken niet erg, maar niet elke keer (ben geen huisvrouw..) en samen koken vind ik veel gezelliger en in het weekend maken we vaak samen het huis schoon. Hij vind dat ik niet genoeg mee help, maar ik heb zoiets van ik kom 1 keer door de weeks bij je en als we dan in het weekend hebben opgeruimd en drie dagen later kom ik en het is alweer een rotzooi dan voel ik me niet geroepen om zijn huis op te ruimen. Is dit egoistisch?



Wat vinden jullie van de situatie?
Dus jij woont er niet en hij wil je nu al als zijn meid gebruiken? Sneu figuur.
Ik twijfel nog hoor, TO.
quote:Doornroosje75 schreef op 23 april 2017 @ 20:09:

[...]



Daar ben ik het dan weer niet helemaal mee eens. Als je fulltime werkt, is de kans groot dat je op het weekend bent aangewezen voor poetsklussen. En als zij ieder weekend bij hem is, lijkt mij het inderdaad een prima idee dat zij hem een handje helpt.

Helpt dus. Bij datgene wat primair gewoon zijn verantwoordelijkheid is. Wat TO nu doet dus. Laat je niet wijsmaken dat je meer zou moeten doen!Hij kan dan zijn poets klussen doen en zij kan later gaan, wanneer hij klaar is. Zou niet weten waarom zij hem moet gaan helpen met zijn huishouden.
Alle reacties Link kopieren
Wat doe je thuis in het huishouden? Kook je daar regelmatig? Maak je daar schoon?



Week jij en je vriend?



Betaal je mee aan zijn vaste lasten wanneer je daar bent? Of aan debootschappen? Zo niet dan kan ik me goed voorstellen dat je vriend denkt dat jij zijn huis meer als een hotel ziet.