Hulp bij narcistisch gedrag

25-07-2016 07:54 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoii,



Ik heb een beetje hulp nodig en vind het moeilijk om daar om te vragen bij bekenden vrienden en hoop daarom via deze manier wat goede tips te kunnen ontvangen .



Vanaf mijn 16de in een relatie beland met een vriend die 10 jaar ouder is dan mij. Doordat ik erg verliefd was en hij al op zichzelf woonde eigenlijk al binnen een maand of 3 bij hem ingetrokken .



Vanaf het begin was hij eigenlijk al heel bezitterig als ik daar zo terug kijk zo kon hij altijd al erg moeilijk doen als ik naar mijn moeder wou of naar een vriendin.

Veel vriendinnen hadden volgens hem een slechte invloed op mij en achteraf ben ik dat eigenlijk ook wel deels met hem eens en toen de vriendschappen verbroken. 2 vriendinnen zijn altijd gebleven omdat ze ook super goed met hem op konden/kunnen schieten. Zelf een beetje het gevoel dat dat meer de reden is dat hij niet wou dat ik met de dames om mocht gaan.



Eigenlijk is dat niet eens mijn probleem en praat ik nu over onbelangrijke dingen.. Het gaat erom dat we een hele goede band hadden met een familielid van hem namelijk zijn neef. Zelf heb ik daar een enorm goede band mee opgebouwd altijd uren samen kunnen lachen etc. Eigenlijk kan ik wel beste vriend zeggen , hij kreeg later een relatie en is daar inmiddels ook al een jaar of 6 bij. Later kreeg ik ook met haar een soort van "vriendschap".



Even terug komen op mijn vriend en mij inmiddels zijn wij al meer dan 10 jaar samen, hebben we veel leuke dingen mee gemaakt maar ook moeilijke tijden samen. Zo heeft hij mij in de eerst 8 jaar altijd geslagen het gevoel gegeven dat ik alles fout doe , iets niet op Zijn manier is de foute manier. Meerdere malen is de politie aan de deur geweest omdat de buren zich Zorgen maakten om mij , in het ziekenhuis is wel eens gevraagd of ik werd geslagen ( gelukkig nooit opgenomen ofzo ) zo erg was het niet maar altijd als hij boos was kon hij mij hard slaan of duwen zelfs met riem en klerenhanger . Het kon om de kleinste dingen zijn. Daardoor had ik altijd het gevoel hij houdt niet van mij maar ik geef zoveel om hem dat ik altijd zal Willem blijven vechten omdat ik weet dat hij een hele goede kant heeft . Als het na een ruzie namelijk goed is gekomen hebben we vaak heerlijke sex kunnen uren knuffelen en voel ik mik veilig als ik mijn hoofd op Zijn borst leg. Gek toch ? Ene moment doet hij me zoveel pijn en het andere moment voel ik mij Zo veilig bij hem .. Maar goed op een dag was ik het slaan zat en altijd als we ruzie hadden pakte die alles van mij af mijn telefoon tas portemonnee sleutels Zodat ik niet weg kon lopen uit boosheid omdat dat de momenten waren dat ik weg wou wou vluchten ik niet meer tegen de pijn kon elke keer mik uitmaken voor kanker hoer kanker wijf etc terwijl ik hem al die tijd heel trouw was. Werkte en moeite deed voor ons. Veel moeite ermee als hij met het woord kanker spot omdat ik in mijn jaren voor hem een van mijn ouders eraan verloren heb.. Hij weet dat die mij daarmee pijn doet en roept het juist daarom om mij te kwetsen denk ik.. Uren kon ik huilen mij eenzaam voelen.. Tot ik op een dag het zo zat was hij mik geslagen had omdat ik ergens troep had laten rondslingeren en daar volgens hem niet goed op reageerde ik stond onder de douche werd er onderuit getrokken .. Met mijn handdoek om buiten de deur gezet Zonder kleren of wat dan ook toen lang aangebeld en gesmeekt als een debiel maar ik koest maar eerst normaal doen eb excuses maken voor mijn reactie voordat ik naar binnen mocht ik was het Zat en er liepen al 2 buren langs en schaamde me dood .. Toen naar beneden gelopen en de politie gebeld bij de onderburen.



Daar is hij Zo erg van geschrokken we hebben daarna goed gepraat en daarna heeft hij mij nooit meer geslagen inmiddels al 2 jaar verder.. Blij dat ik die stap toen gezet heb want hij dreigde altijd als je de politie belt hoef je nooit meer terug te komen ..



Hij dreigt mij nu nog wel altijd met mij te slaan als we ruzie hebben.. Vanmorgen weer als ik iets doe of zeg wat hem niet aanslaat dreigt die ermee ik ben dan net een bange mus en wordt er erg verdrietig van .. Ik vind liefde namelijk heel belangrijk en ben een persoon wat graag liefde geeft aan iedereen om mij heen. Inmiddels ben ik in de loop van de jaren ook sterker geworden en Zo gewoon vaak naar mijn moeder gegaan en met haar een super goede band op gebouwd ik zeg altijd ze is mijn beste vriendin .. Zal haar alleen niet hiermee lastig vallen aangezien ze het al zo moeilijk heeft en ze best gek is op mijn vriend.



Ook heb ik in die jaren gemerkt dat hij altijd met andere meisjes zat te appen en aandacht zoekt Van ze , vroeger was het mailen tegenwoordig appen ..



Zo was er voor 1,5 jaar geleden een meisje en daar praatte hij over via fb chat over geil worden een stijve krijgen etc . Toen ik dat las brak mij dat , heb op mijn telefoon ingelogd op zijn fb en kom Zo alles lezen wat ze typten naar elkaar .. Ik brak was Zo verdrietig alweer een meisje en dit x ging het wel erg ver het waren collega's en ze zaten bij elkaar en berichten elkaar dan ik stond machteloos .. Heb Zijn neefje op gebeld en daar een goed gesprek mee gehad en flink zitten uithuilen bij hem en gevraagd om advies ..



Ik voelde eigenlijk altijd al wel dat hij iets van mij wou maar ik stootte dat al jaren af en hield het gewoon op afstand. Hij adviseerde me hem er op aan te spreken en gewoon te vertellen dat ik alles heb gelezen ik zelf wou zien hoe ver hij zou gaan maar daar zal ik nooit achter komen Zei hij want waarachijnlijk hebben Ze allang sex gehad tijdens werk aangezien ze daar vaak met zijn tweeën waren en je niet zomaar over geilheid en een stijve praat als ze langs loopt etc.



Ik luisterde naar hem en sprak mijn vriend aan die erg schrok en mij beloofde het niet weer te doen. Stompte op Zijn buik borst terwijl hij mij vast hield en vertelde dat het hem pijn deed om te zien hoe erg hij mij ermee kwetste en dat het nioit zijn bedoeling was er niks is gebeurd en hij het contact verbreekt een andere werklocatie vraagt . Nooit meer iets over gaar gezien gehoord en hij ging Indd ergens anders werken .. Wel was er toen iets bij mij gebroken ik die zo veel vechtte voor hem dat deed mij pijn ..



Met zijn neefje werd het contact heftiger en op een dag stonden we ineens te zoenen nadat hij mij trioste het voelde fijn en enorm vertrouwd .. Ik voelde mij verliefd Van binnen Niet veel later hebben we sex gehad , het voelde goed ik voelde mij enorm verliefd. Maar na die keer kon ik mijn vriend niet meer aankijken ik kon zijn vriendin niet meer aankijken ik voelde mij enorm dom en kut .. Wat gad ik gedaan !! Daar waar ik zoveel jaar voor gevochten had maakte ik zo maar even kapot uit boosheid en jaloeZie .. Intussen bleef mijn "beste vriend" mij lieve woorden toe zeggen maar ik kon er niet mee leven we hadden afgesproken het tussen ons te houden naar had het mijn vriend toch verteld . Wel eerst hem ingelicht dat ik het ging vertellen. We hebben een gesprek gehad met hem erbij en zijn vriendin en sindsdien heb ik geen contact meer met hem en zijn vriendin kijkt me niet meer aan logisch ook .. Mijn vriend en ik zijn bij elkaar gebleven Maar het probleem is nu dat elke keer als we ruzie hebben mijn vriend en ik hij elke keer zegt dat ik de relatie kapot heb gemaakt hij nooit meer van me zou houden hoe hij deed .. Ook mis ik mijn veste vriend best erg gewoon de goede gesprekken die we hadden maar dat heb ik Zelf allemaal kapot gemaakt . Nu vind ik de situatie heel lastig .. Ik wil hem noet kwijt maar hij kan mij nu altijd pakken met een fout wat ik heb gemaakt .. Waardoor ik het zo lastig vind allemaal ... Help!!
Waarom wil je hem niet kwijt?
Alle reacties Link kopieren
Wauw.......
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Als ik het goed lees:

Je vriend heeft je geslagen (8! jaar lang) en dreigt vanochtend nog (net als heel vaak) met jou slaan.

En nu vraag jij je af wat je moet doen??



Lieverd hij houdt niet van je. Ga bij deze man weg, ga op jezelf wonen, jezelf ontdekken en dan over een jaar (of hoelang je ook nodig hebt) weer eens opzoek naar een nieuwe liefde.

Ga eerst leren van jezelf te houden!JIJ BENT HET WAARD, ECHT WAAR!!!!!
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik me veilig voel bij hem en ondanks alles wat we meemaken ik zoveel om hem geef verdrietig wordt van het idee zonder hem te moeten leven .. Voel mij niet compleet zonder hem .
Alle reacties Link kopieren
Je brak toen hij geile facebookchats had.. niet toen hij je 8 jaar lang de tent door sloeg (tot in het ziekenhuis aan toe). En aan het eind van het drama schrijf je dat je hem niet kwijt wil. Ik zou wat aan mezelf doen als ik jou was en ik hoop dat jullie in ieder geval nooit aan kinderen beginnen.
quote:Sandra06 schreef op 25 juli 2016 @ 08:03:

Omdat ik me veilig voel bij hem en ondanks alles wat we meemaken ik zoveel om hem geef verdrietig wordt van het idee zonder hem te moeten leven .. Voel mij niet compleet zonder hem .

Maar je bent niet veilig bij hem. Zeker niet als hij erachter komt wat je hebt gedaan met zijn neef. Maar ook zonder dat was je altijd al niet veilig. In een veilige relatie sla je elkaar niet, zet je elkaar niet buiten de deur en geef je elkaar de vrijheid om weg te lopen als iemand dat wil. Je laat elkaar vrij, en juist daarom ben je dan samen.



Vertel je moeder alles over je vriend, precies dit hele verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, en 'hulp bij narcistisch gedrag'? Ik lees eerder een masochist.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem alles verteld over zijn neef.. Vorig jaar al .. Sindsdien geeft hij mij ook van alles de schuld dat ik alles kapot heb gemaakt wel koos hij ervoor om bij me te blijven .. Maar geeft steeds aan nooit meer van mij te kunnen houden zoals hij eerder deed ..
Alle reacties Link kopieren
Waarom zoek je geen hulp voor jezelf?



Jouw keuzes komen namelijk ook niet heel gezond over en aan jezelf kun je werken aan een ander niet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Als hij een narcist is, wat ben jij dan?

Je hebt hulp nodig. Niet normaal dat jij dit allemaal pikt.
Alle reacties Link kopieren
Klopt dat ook al wel gedaan ..



Had namelijk ook nooit vreemd mogen gaan dat is zo niet geweest wat ik wou .. Ik hoopte alleen dat iemand tips heeft hoe ik met de gehele situatie om kan gaan. Aangezien weglopen helemaal niet is wat ik wil . Hij is notabene ook al gestopt met slaan .. De rest moet ik toch ook mee kunnen helpen ookal zou dat uiteindelijk het einde betekenen boor onze relatie dan kan hij tenminste net als ik een frisse start maken .. (Ookal is dat het laatste wat ik wil )
Ik zou Willem aan de kant zetten.
De enige juiste tip is: wegwezen bij die man.
Alle reacties Link kopieren
Dit is géén normale relatie. En dat gaat het NOOIT worden. Ik kan er erg veel over typen, maar dat ga ik niet doen omdat de boodschap dan misschien minder duidelijk wordt. Weggaan bij deze gozer en nooit meer achterom kijken!
quote:Sandra06 schreef op 25 juli 2016 @ 08:24:

Klopt dat ook al wel gedaan ..



Had namelijk ook nooit vreemd mogen gaan dat is zo niet geweest wat ik wou .. Ik hoopte alleen dat iemand tips heeft hoe ik met de gehele situatie om kan gaan. Aangezien weglopen helemaal niet is wat ik wil . Hij is notabene ook al gestopt met slaan .. De rest moet ik toch ook mee kunnen helpen ookal zou dat uiteindelijk het einde betekenen boor onze relatie dan kan hij tenminste net als ik een frisse start maken .. (Ookal is dat het laatste wat ik wil )

Reddersyndroom.



Succes met je leven meid.
Alle reacties Link kopieren
Er zit ook iets niet goed in jou hoofd...
Alle reacties Link kopieren
quote:Sandra06 schreef op 25 juli 2016 @ 08:24:

Hij is notabene ook al gestopt met slaan .. De rest moet ik toch ook mee kunnen helpen ookal zou dat uiteindelijk het einde betekenen boor onze relatie dan kan hij tenminste net als ik een frisse start maken)



Hij had nooit moeten beginnen met jou slaan, dus daarmee stoppen is geen prestatie of iets wat beloond moet worden. Het is mishandeling. En al die andere dingen (jou buiten zetten bijvoorbeeld) vallen daar ook onder. Het is bizar slecht dat hij dat doet en nogmaals: het feit dat hij dat nu op dit moment niet doet is geen prestatie.



Jij hoeft hem niet te helpen en niet te genezen van iets. Jij moet voor jezelf zorgen en dit is geen goede gozer en dat gaat het nooit worden.
Alle reacties Link kopieren
Maxima ben jij het?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sandra06 schreef op 25 juli 2016 @ 08:24:

Had namelijk ook nooit vreemd mogen gaan dat is zo niet geweest wat ik wou .. Ik hoopte alleen dat iemand tips heeft hoe ik met de gehele situatie om kan gaan. Aangezien weglopen helemaal niet is wat ik wil . Hij is notabene ook al gestopt met slaan .. De rest moet ik toch ook mee kunnen helpen ookal zou dat uiteindelijk het einde betekenen boor onze relatie dan kan hij tenminste net als ik een frisse start maken .. (Ookal is dat het laatste wat ik wil )

Je hebt het al 8 jaar te lang volgehouden.

8 jaar alleen gevochten.

8 jaar vreemdgaan van hem gepikt.

8 jaar lang geslagen geworden.



In de tijd dat jij volwassen bent geworden (je bent al bij deze droeftoeter vanaf je 16e) ben je geslagen, vernederd en gekleineerd. Geen wonder dat jij nu nog steeds het gevoel hebt, dat jij nu fout bent geweest en het allemaal goed moet maken. Maar dat klopt niet. 8! jaar lang heeft hij van alles gedaan wat hij niet had mogen doen en jij hebt dat allemaal gepikt.



Echt kies voor jezelf.

Je hoeft niet weg te lopen. Je kiest ervoor om weg te gaan en aan jezelf te gaan werken. Van jezelf te gaan houden. Niet langer een voetveeg te zijn.

Print je verhaal uit en laat het eens lezen aan je huisarts. Wellicht kun je vandaag of morgen nog bij de psychisch praktijkondersteuner terecht voor een gesprek.
quote:Sandra06 schreef op 25 juli 2016 @ 08:24:

Klopt dat ook al wel gedaan ..



Had namelijk ook nooit vreemd mogen gaan dat is zo niet geweest wat ik wou .. Ik hoopte alleen dat iemand tips heeft hoe ik met de gehele situatie om kan gaan. Aangezien weglopen helemaal niet is wat ik wil . Hij is notabene ook al gestopt met slaan .. De rest moet ik toch ook mee kunnen helpen ookal zou dat uiteindelijk het einde betekenen boor onze relatie dan kan hij tenminste net als ik een frisse start maken .. (Ookal is dat het laatste wat ik wil )

Je kunt hem niet verder helpen, daarvoor is het al jaren geleden te ver gegaan.

Als hij hieruit komt, dan juist niet samen met jou...door wat jullie samen hebben doorgemaakt zal het tussen jullie altijd een valkuil blijven en juist bij elkaar te blijven houdt zijn gedrag in stand



Als je hem wilt helpen moet je hem alleen laten. Dat is de grootste daad van liefde die je kunt tonen aan hem en vooral aan jezelf.



Het is zeg maar zo scheef gegroeid tussen jullie, dat je eerst helemaal moet breken om weer iets recht te kunnen zetten.



Dus zoals iemand al eerder schreef: vertel het hele verhaal aan je huisarts, of aan je moeder.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sandra06 schreef op 25 juli 2016 @ 08:03:

Omdat ik me veilig voel bij hem en ondanks alles wat we meemaken ik zoveel om hem geef verdrietig wordt van het idee zonder hem te moeten leven .. Voel mij niet compleet zonder hem .



Vervang "veilig" voor vals of schijnveilig, want het is onmogelijk je bij zo'n man veilig te voelen.

Vervang "verdrietig" om zonder hem te moeten leven door "kapot gemaakt worden als je zo nog jaren doorgaat"



Je verwart heel veel zaken met elkaar op dit moment en dat is logisch als je midden in zo'n grote mind-fuck zit.

Het is nu een kwestie van gewoon handelen...weggaan inderdaad en alle banden doorsnijden, al kruip je over de grond van ellende en wil alles in je terug naar deze man....doe het niet, investeer in jezelf, later zul je jezelf dankbaar zijn. Dat ben ik mezelf namelijk ook tot op de dag van vandaag.

Je wordt er alleen maar sterker van.



Blijf niet hangen in ja-maar-ik-hou-zoveel-van-hem en andere valse sentimenten want dit is geen liefde, zo is een relatie echt niet bedoeld.

Nu zie je het misschien niet zo maar als je doorpakt zul je elke dag een stukje sterker worden en jezelf terugvinden.....JUST DO IT......
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Je praat als een kind van twaalf. En dan als een heel onevenwichtig onderdanig kind wat dolgraag liefde wil en bereid is om het de grootste schoft naar de zin te maken zodat ze een paar kruimels nep-liefde krijgt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Wat wil je horen?
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven