Hulp nodig voor een date.

28-10-2014 14:24 62 berichten
Ik heb eindelijk weer een date. We hebben elkaar via Badoo leren kennen. Na een paar keer bellen afgesproken en een drankje gedaan en het klikte. Iets wat mij niet vaak gebeurt. Nu hebben we donderdag bij mij thuis afgesproken en ik ben bang dat ik het ga verpesten, graag tips. De bedoeling is dat ze komt eten, ik moet iets gaan koken en daarna een film die ik moet uitzoeken gaan kijken. Ze is iemand die heel spiritueel is, een beetje apart type ook qua kleding. Ik vind het allemaal prima maar wil haar niet teleurstellen.



Wat moet ik koken en wat voor film moet ik uitkiezen. Ik vroeg waar ze van houdt en ze zei absoluut geen actie maar een mooie film waar je iets van leert met emoties ect. Graag zoveel mogelijk tips om er een geslaagde avond van te maken.
Alle reacties Link kopieren
Badoo is toch die site die bekend staat om zijn hoge seks en fake gehalte?



Lijkt me geen serieuze site. Volgens mij dan hoor. Misschien dat er iemand een andere mening heeft. Ik sla even over.
Alle reacties Link kopieren
Wat maak je het jezelf moeilijk voor een eerste date, waarom niet eerst een drankje.. Als die klik er niet is zit je er de hele avond mee opgescheept
quote:nimpie schreef op 28 oktober 2014 @ 14:30:

Wat maak je het jezelf moeilijk voor een eerste date, waarom niet eerst een drankje.. Als die klik er niet is zit je er de hele avond mee opgescheept



Badoo staan idd niet veel serieuze mensen op maar toch elkaar gevonden.



Het is niet de eerste date, je hebt de OP niet goed gelezen. We hebben al afgesproken en een drankje gedaan en het klikte. We bellen ook heel veel. Dus nu tweede date bij mij thuis.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja sorry verkeerd gelezen..
Alle reacties Link kopieren
Kook iets simpels, maak het jezelf niet te moeilijk!

En sorry, ben geen filmkenner, dus daar kan ik je niet echt mee helpen.



Vind zelf the boy in the striped pyjama een erg mooie film, maar is nou niet echt gezellig voor op een date....



Succes, en lekker jezelf zijn dan komt het echt wel goed!
Vraag haar wat ze lekker is en van welk genre films ze houdt.
Alle reacties Link kopieren
quote:eenzamehans schreef op 28 oktober 2014 @ 14:24:

Na een paar keer bellen afgesproken en een drankje gedaan en het klikte.



Nu hebben we donderdag bij mij thuis afgesprokenZie Openingstopic :s
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
quote:rob_uit_zeist schreef op 28 oktober 2014 @ 14:26:

Badoo is toch die site die bekend staat om zijn hoge seks en fake gehalte?



Lijkt me geen serieuze site. Volgens mij dan hoor. Misschien dat er iemand een andere mening heeft. Ik sla even over.

Kennelijk heeft onze Hans wel een geschikt iemand daar gevonden.



Ik zou haar eerst vragen van wat voor eten ze houdt, is ze vegetariër etc.

Voor de film, ik ben niet zo thuis in de spirituele hoek, maar een RomCom kan altijd wel lijkt me. Om de een of andere reden moest ik aan The Best Exotic Marigold Hotel denken. Geen idee waarom.

Veel plezier met je date.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
Eenzamehans..ik vind het leuk voor je!

de beste tip die ik je kan geven, is om gewoon te kijken hoe de avond verloopt, geen geforceer, geen gedraai..[wel een film] haha...maar gewoon lekker relaxed, zorg dat je huis verwarmt is, lekker ruikt, je zelf goed gekleed bent, verzorgt, kaarsje aan, haal iets lekkers bij de koffie, en praat er op los...of ga desnoods wandelen met elkaar, ...ik vind het echt leuk voor je..

en wens je dan ook alle geluk.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Niet door de film heen praten!
Alle reacties Link kopieren
Vraag eens aan de vidiotheek naar films met hugh grant...zijn veel vrouwen dol op.

het spijt me, kom zo niet op titels.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Qua eten eerst maar eens vragen wat ze echt niet eet.

Denk dat je wat betreft film in de hoek van Intouchables en The Green Mile moet zoeken, niet te zwaar maar wel met een onderliggende boodschap.
En sneller dan de wind, dit was ik voor...reken er goed op.
Bedankt voor de reacties, ik vind het koken vooral moeilijk, ze zegt dat ze alles lust. Ik maak voor mezelf alleen simpele gerechten en wil het toch iets niet alledaags maken. Wat zouden jullie leuk vinden om te eten op een date? Wat voor hapjes bij de koffie. Ik ben iemand met weinig vrienden krijg ook nooit bezoek. Een film vind ik heel moeilijk, ik ben echt van het horror/actie genre waar zij niks mee heeft. Zal eens op Hugh Grant googelen, bedankt Elle .
Alle reacties Link kopieren
Kies een vrolijke arthousefilm en kies een stap-voor-stap-recept zonder knoflook en zonder iets dat tussen je tanden gaat zitten. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Kipfilet, gebakken krieltjes, en sla..

Appelflap bij koffie[heel kort warm maken in magnetron]...oh en hans, nog een ding, ik weet niet of jij bier drinkt, maar alsjeblieft zet dat uit het zicht...want ik kwam laatst bij een man binnen en die had bier in de gang staan.

daar kunnen vrouwen echt niet tegen!...nou ja, ik niet.

.Geen horror hans, daar kunnen vrouwen echt niet tegen.

Zo inschattende...hugh grant

Veel mensen vinden hem leuk....
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Hoi Hans, wat leuk dat je een date hebt.



Als gerecht zou je kunnen denken aan vis of vlees, met daarnaast aardappeltjes uit de oven en een salade erbij. Als je de verschillende onderdelen googelt kom je genoeg recepten tegen. Het is niet moeilijk maar ziet er net iets beter uit dan een pasta'tje. Haal er een lekker wijntje bij en je diner is compleet. Je kan nog een lekker toetje maken of juist kiezen voor bijvoorbeeld wat goeie bonbons bij de koffie.



Als hapjes kan je luxe noten nemen van de notenboer, toastje met kaasjes en smeerseltjes etc.

Zorg dat je kruidenthee in huis hebt, dat zal ze misschien wel waarderen, aangezien je zegt dat ze heel spiritueel is.



Als ze aangeeft van films met een boodschap te houden zou ik niet kiezen voor een romcom of iets met Hugh Grant. Er zijn genoeg films die leuk zijn en toch een boodschap hebben.

De film die nu in me opkomt is Little miss Sunshine. Heb je daar wel eens van gehoord? Erg grappige film maar niet doorsnee.

En anders is Intouchables die hierboven al eens genoemd wordt ook erg goed, maar omdat dat een bekende film is is de kans groter dat ze die al heeft gezien.



Google eens rustig op arthouse films, lees de beschrijvingen en recensies bij imdb en download bijvoorbeeld drie verschillende films waar zij dan uit kan kiezen.



Houd het verder lekker ontspannen, niet teveel trucs uit de kast toveren omdat je dat op lange termijn nooit vol kan houden, ze moet wel een beetje de echte Hans leren kennen en niet een geheel andere versie.



Veel plezier
Alle reacties Link kopieren
Kies als film 'House of the spirits' van Allende. http://nl.wikipedia.org/wiki/The_House_of_the_Spirits



Een lekker en makkelijk vega pasta recept.

Nodig: tricolore paste, peren in blik, champignons, pistachenoten, kerriesaus en (oude) geraspte kaas.



Tricolore pasta al dente koken (dus niet te lang), peren in blik uitlekken, peren in plakjes snijden, pistache noten ontdoen van schil, champignons in plakjes snijden. Pasta in een ovenschaal, plakjes peer er over, plakjes champignon erover, pistache noten er over. Maak kerriesaus zoals op het pakjes, giet de hete kerriesaus over de schotel, bestrooien met oude kaas en 20 min op 180 graden in de oven. Kun je van te voren maken en hoef je alleen in de over te doen.



Glaasje rode wijn erbij.



Toe kan van alles zijn. Triramisu, chocomousse of simpel aardbeien.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Kaarsjes en wierook.
Ik zou eerst vragen of er dingen zijn die ze niet lust. En daarna een ovenschotel maken die al in de oven staat als ze aankomt. Dat scheelt gestress vind ik altijd.



Qua films... heb je geen netflix oid? Dan kun je samen een film uitzoeken. En anders zorgen voor meerdere opties: bijv 1 arthouse film, 1 komedie en 1 film waarvan je weet dat hij zowieso goed is /als goed beschouwd wordt door merendeel van de bevolking (Shawshank redemption niveau).

Dan kan zij de keuze maken.
Alle reacties Link kopieren
Hier een niet-zo-doordeweeks-recept wat eigenlijk niet verkeerd kan gaan. Als je echt zeker wil weten of het goed lukt, vanavond al een keertje maken. De meeste mensen houden wel van een bord pasta.



pasta



Film is heel persoonlijk maar deze vind ik een iets minder standaard gehalte hebben dan the shawshank redemption of green mile.



http://www.imdb.com/title/tt0211915/



heel veel succes!
Alle reacties Link kopieren
Jaaaja, een film kijken? Die ken ik . Maakt niet uit welke film je aanzet dan....



Maar oke oke serieus. Eten kan vanalles zijn, al zou ik gaan voor iets wat in z'n geheel klaar is en niet scheppen uit allerlei pannen (dus geen aardappelen groente vlees). Ik zou gaan voor pestopasta! Dus pasta met groene pesto en kip en parmezaan er bovenop, eventueel ook met champignonnen. Uiteindelijk allemaal samen in 1 pan en scheppen maar!

En film... Er zijn zoveel films die je kunt kiezen, zeker categorie drama en verhalen. Sweet november of the lucky one staan bij mij bovenaan!



En vooral veel plezier! Je verpest het echt niet op basis van wat je kookt of welke film je aanzet. Als er een klik is, interesseert dat echt niet verder!
Alle reacties Link kopieren
Hans, laat ons, nog eens weten hoe je het gehad hebt.



Ik zal voor je duimen.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Tips voor films: Message in a bottle, The Notebook, Lost in Translation, Broken Flowers (je kunt ze eventueel opzoeken op www.moviemeter.nl)



Tip voor het eten: pasta en rode wijn. Kruidenthee in huis hebben zal het ook goed doen.



Verder: kaarsjes, muziekje op de achtergrond en zelf goed verzorgd zijn.



Heeft ze tijdens de telefoongesprekken niets gezegd over haar favoriete eten/films ?



Lief dat je het haar naar de zin wil maken, veel plezier !
Liever niet mijn berichten quoten, het is slechts mijn mening/ervaring.
Alternatieve en spirituele types leven vaak met aandacht voor milieu, mensch en dier. Zorg dus dat je iets verantwoords op tafel zet. Dus groenten in het seizoen, biologisch, en uiteraard geen bedreigde diersoorten op tafel. Check ook of ze niet toevallig vegetarisch / veganistisch is.



veel plezier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven