Hulp nodig voor een date.

28-10-2014 14:24 62 berichten
Ik heb eindelijk weer een date. We hebben elkaar via Badoo leren kennen. Na een paar keer bellen afgesproken en een drankje gedaan en het klikte. Iets wat mij niet vaak gebeurt. Nu hebben we donderdag bij mij thuis afgesproken en ik ben bang dat ik het ga verpesten, graag tips. De bedoeling is dat ze komt eten, ik moet iets gaan koken en daarna een film die ik moet uitzoeken gaan kijken. Ze is iemand die heel spiritueel is, een beetje apart type ook qua kleding. Ik vind het allemaal prima maar wil haar niet teleurstellen.



Wat moet ik koken en wat voor film moet ik uitkiezen. Ik vroeg waar ze van houdt en ze zei absoluut geen actie maar een mooie film waar je iets van leert met emoties ect. Graag zoveel mogelijk tips om er een geslaagde avond van te maken.
Alle reacties Link kopieren
Intouchable is een hele mooie film!!!
If you can dream it, you can do it.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Hans,



Wat leuk dat je een date hebt!



Voor eten zou ik kiezen voor een ovenschotel of een lekkere lasagne. Die kun je ruim van tevoren al maken en zo in de oven schuiven. Lekkere salade erbij en klaar ben je.



Onderstaand 2 recepten, deze zijn zeker niet alledaags, kijk ook maar naar de reacties.



http://www.smulweb.nl/recepten/909546/F ... venschotel



http://www.smulweb.nl/rec ... et-spinazie-en-mozzarella



Wat betreft een leuke film kan ik je helaas niet helpen.



Veel plezier op je date!
Alle reacties Link kopieren
Nog een filmtip: House of sand and fog
Liever niet mijn berichten quoten, het is slechts mijn mening/ervaring.
quote:Bruja78 schreef op 28 oktober 2014 @ 14:51:

Denk dat je wat betreft film in de hoek van Intouchables en The Green Mile moet zoeken, niet te zwaar maar wel met een onderliggende boodschap.

Huh, The Green Mile niet te zwaar? Dat vind ik geen gezellige film voor een date hoor! Ik zou het inderdaad meer in de alternatieve / zwarthumoristische hoek zoeken. Ik denk aan:



Happiness

Tillsammans (Together)

Little Miss Sunshine

Tapas



Veel plezier! Ga vooral niet iets te ingewikkelds koken en wees vooral ook gewoon jezelf.
quote:mel.nl schreef op 28 oktober 2014 @ 16:28:

Intouchable is een hele mooie film!!!Zeker! Maar wel een grote kans dat ze die al gezien heeft.
Ja, Lost in Translation is ook een goed idee!
Alle reacties Link kopieren
A beautiful mind is ook een mooie en boeiende film en natuurlijk La vita e bella, maar ook deze met het risico dat ze hem al gezien heeft.

Wat qua eten heel makkelijk en heel lekker is (vind ik dan), is zalmfilet op een stuk aluminium leggen, bestrijken met een laag philadelphia of iets wat er op lijkt, eventueel pijnboompitten toevoegen, het folie als een pakketje dichtvouwen en dit zo'n 20 minuten in de oven zetten. Verse spinazie erbij wokken, eventueel met knoflook en als je wil wat pasta erbij
Alle reacties Link kopieren
De film Life of Pi is een mooie film.
Do not dwell in the past, do not dream of the future, concentrate the mind on the present moment.
Alle reacties Link kopieren
Collectie films halen, die paar euro doen het 'm niet, dan mag ze de uiteindelijke keuze maken...
Viswijzer

http://www.goedevis.nl
Alle reacties Link kopieren
quote:choilleich schreef op 28 oktober 2014 @ 19:43:

Collectie films halen, die paar euro doen het 'm niet, dan mag ze de uiteindelijke keuze maken...



Inderdaad, paar verschillende films uitzoeken, kan ze zelf nog kiezen.

Wat eten betreft; een ovenschotel en salade is altijd goed. Ik vind het zelf ook erg ongezellig als iemand staat te koken wanneer ik er ben. Tenminste, bij iemand die ik niet goed ken. Dan zit je zo ongemakkelijk op de bank te wachten, in een woning die je niet kent.



Een paar kaarsjes neerzetten, niet te veel. En misschien een dekentje in het zicht leggen dat ziet er altijd knus en gezellig uit.
Het leven is te kort om met lelijke mannen te dansen!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet te notebook gaan kijken, veel te romantisch/jankfilm voor een tweede date en de meeste mensen hebben die al gezien. Ik heb zelf een hekel aan Hugh Grant en mijn vriendinnen ook, dus ik zou niet zeggen dat dat iets is wat veel vrouwen leuk vinden.



Mijn suggestie voor een film: the perks of being a wallflower. Een hele leuke en mooie film.



Qua eten zou ik een lekker lasagne maken met behulp van een knorr pak o.i.d. Hoef je alleen gehakt, italiaanse roerbakgroenten en een zakje geraspte kaas bij te halen (ff de verpakking checken voor de zekerheid). Gewoon precies doen wat er op het pakje staat en dan komt het helemaal goed.



Persoonlijk zou ik het heel erg waarderen als mijn date ook een toetje geregeld zou hebben. Dat laat echt zien dat je echt je best voor haar gedaan hebt. Je hoeft daarvoor niet zelf een crème brulee in elkaar te flansen, maar gewoon ijs met fruit of chocoladesaus is al erg leuk. Dan niet een bak ijs met saus op tafel zetten maar het al in de keuken voor haar klaarmaken. Kun je ook nog zo'n leuk wafeltje op doen voor de versiering.



Zorg dat je naast koffie ook een paar soorten thee in huis hebt, voor het geval het een theedrinker is (bijv. earl grey, groene thee en rooibos). En haal een pak koekjes voor erbij, speculaasjes of chocolate chip cookies. Die vinden de meeste mensen wel lekker. In plaats daarvan kun je ook bonbons voor haar neus zetten, ik denk dat de meeste vrouwen dat wel zouden waarderen.



Veel succes op je date!
Alle reacties Link kopieren
Kies een erotische film.
Alle reacties Link kopieren
Het eten laat ik graag aan de vrouwen over. Hou het licht, want je moet nog sex hebben.



Intouchables vindt eigenlijk elke vrouw mooi. Safe bet. Ga haar a.u.b. niet lopen pleasen met één of ander stuk rommel met Huge Grand. Een film die je zelf goed vind kan ook, bijvoorbeeld 2001: A Space Oddysey - die vinden vrouwen he-le-maal ge-wel-dig. Net als Fight Club trouwens.



Probeer je niet teveel uit te slofen en druk te maken. Uit je OP blijkt dat je eigenlijk al lang blij bent dat een vrouw je ziet staan. Denk er eens over je na wat je leuk vindt aan haar, wat je zoekt. Want zowel voor jou als voor haar is "wat jij wilt" al heel snel niet meer leuk.



Kook desnoods vieze spruitjes, maar hak gewoon wat knopen door, dat is ook een beetje het idee. Als je haar echt ziet zitten, ga er dan voor. Wees duidelijk. Verspil geen tijd met hersenspinsels.



Wordt het niks, dan wordt het niks. Kom je snel genoeg achter. Dat dit de 2e date is, is een goed voorteken. Een relatie is geen must. Je bent van jezelf ook leuk genoeg, Hans. Anders had je al die eenzaamheid nooit volgehouden.



Succes, veel plezier & bon appetit.

(O, ja: kaarslicht kan nooit kwaad, al serveer je poep.)
Alle reacties Link kopieren
quote:copacabana schreef op 28 oktober 2014 @ 16:22:

. Check ook of ze niet toevallig vegetarisch / veganistisch is.



.Of vaginistisch.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:aniyo schreef op 28 oktober 2014 @ 23:07:





Persoonlijk zou ik het heel erg waarderen als mijn date ook een toetje geregeld zou hebben. Dat laat echt zien dat je echt je best voor haar gedaan hebt.



Heel belangrijk. Prima tips. Veel chocola. Ook goed.



Maar ga het niet lopen versieren. Tenzij je gay bent natuurlijk. Of overdreven creatief. Dat kunnen jullie altijd nog doen nadat jullie getrouwd zijn. Hou nu nog even zoveel mogelijk je mannelijkheid vast.



De liefde van de vrouw gaat door de maag. Vooral snoep en ijs. Nooit, maar dan ook nooit onderschatten wat een blok goede chocola kan doen. Amazing.



Oké, nogmaals succes en we duimen voor je!
Alle reacties Link kopieren
Super dat je een date hebt!! Veel plezier donderdag, ik hoop dat er iets moois uit mag groeien!.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bruja78 schreef op 28 oktober 2014 @ 14:51:

Qua eten eerst maar eens vragen wat ze echt niet eet.

Denk dat je wat betreft film in de hoek van Intouchables en The Green Mile moet zoeken, niet te zwaar maar wel met een onderliggende boodschap.Die laatste film duurt wel lang hoor!
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Ik zou sowieso geen film afspelen, net als dat in het begin vh daten naar de bioscoop niet zo handig is: dat kun je niet praten



In de bioscoop kun je dan nog wel wat vozen in het donker



Een ovenschotel maken is slim, dat kun je van te voren bereiden.



Desert is altijd goed.



Zorg dat je weet wat ze drinkt.



Leuk voor je, vergeet niet te genieten hè?
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
En niet teleurgesteld zijn als ze niet voldoet aan het stereotype vrouw, zoals hier beschreven wordt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
TO, eerste date is dus bij jou thuis? Waarom?



Nouja, niet een eerste date? Heb je al gevraagd aan haar wat ze lekker vindt qua eten? Anders heb ik nog wel een caloriebom qua pasta saus, naast dat het uiteraard ook gewoon lekker is
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Relax! Niks vervelender als een date die nerveus is. Kook een van je succesrecepten of iets wat makkelijk te maken is, zie internet. Iets met seizoensgroenten, pompoen?

Haal wijn en kruidenthee in huis en chocola.



WB films, check hier eens: http://www.imdb.com/list/ls055295356/
@Hans: prima dat je je wil inleven, haar vraagt naar wat ze lust qua eten, wat ze een leuke film vindt om te zien.



Maar: blijf vooral jezelf! Wat Hierboven werd gezegd over bierdrinkers, bier niet in het zicht zetten en dat soort dingen...



Als jij bier drinkt, dan drink je bier. Als je thee lekker vindt dan drink je dat. Als dit het begin is van iets moois tussen jullie, dan zijn dat juist de dingen waarin je jezelf moet kunnen zijn. Als een traytje bier iets is waar ze op afknapt, dan is zij niet de juiste vrouw voor jou.



Wat wel belangrijk is: zorg dat je huis schoon is. Hoewel ook daarvoor geldt wat ik hierboven neerzet. Het komt later toch wel bovendrijven, dus als jij niets hebt met een schoon huis maar zij wel, zal het daar toch wel op stuklopen.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat iedereen zo veel tips geeft!



Misschien moet je gewoon een gerecht maken wat je zelf lekker vind en makkelijk is om klaar te maken, en een film kiezen die jij zelf heel erg leuk vindt. Dan heeft zij gelijk een beeld van wie jij bent, en wat jij leuk vindt.



Jezelf blijven lijkt mij eigenlijk het allerbelangrijkste wat je kan doen.



Heel veel plezier, en probeer er vooral wat van te genieten (en te kijken wat jij van haar vind!)!
Maak vlak voordat ze komt je wc nog even schoon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven