Hulp, tips om vreemdgaan te verwerken

26-01-2015 12:48 222 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal

Ik ben nieuw hier en zit met wat problemen die ik van me af wil schrijven.

Heb een relatie van 5 jaar, vriend heeft eenmalig een fout gemaakt door vreemd te gaan. Ik ben daar achter gekomen, na tijd denken heb il besloten om toch verder te gaan met deze relatie.

Nu is het punt dat ik het gewoon niet los lijk te kunnen laten .

Die vrouw is nl vaak in beeld, moeder van zijn zoontje.

Iedere keer als ik haar naam maar hoor krijg ik kriebels . Ik WIL het graag vergeten maar soms lukt het niet .

Er blijft een vorm van wantrouwen aanwezig, we wonen niet samen, wel zijn we vaak bij elkaar.

Hebbdn jullie tips ervaringen ?
Als je ervoor gekozen hebt om met hem verder te gaan dan moet je dat loslaten. Maar als je dat niet kan dan is er geen toekomst voor je relatie. Vaak blijkt na een tijdje er teveel kapot te zijn om nog door te kunnen gaan, terwijl in eerste instantie de partner van de vreemdganger al heel snel over het hart strijkt, maar dat is uit wens dat het weer wordt zoals het was. Maar dat kan niet, hij is vreemdgegaan, jullie relatie is daardoor veranderd.
Lastig. Ik denk niet dat ik er tegen zou kunnen. Was het in het begin van de relatie dan? Zeg maar tijdens t aftasten van jullie beginnende relatie (ook dan is t niet ok natuurlijk)
Hoe weet je dat het eenmalig was?
En heeft hij het je uit zichzelf verteld of pas toen hij niet anders kon?
Alle reacties Link kopieren
Nee het was na 4 jr relatie, bijna jaar geleden nu.Hun zoontje was vaak ziek en zodoende kwamen ze vaker bij elkaar om te praten etc . Vooraf de sex gingen er eerst wat sexueel getinte mailwisselingen vooraf , daarna dus sex gehad .



Ik geloof oprecht dat hij het niet meer gedaan heeft maar krijg het gewoon niet verwerkt lijkt het wel. Wat ik al zei, zodra ik haar naam hoor wordt ik weer woedend.
Kortom, de omstandigheden spelen ook mee, vind ik.



Ik heb een kennis van wie haar man vreemdging met de juffrouw waar hun zoontje bij in de klas zat. Ze snapte al niet dat haar man altijd zo graag hun zoontje op wilde halen van school. Hij heeft het pas verteld toen het niet anders kon.
Alle reacties Link kopieren
Milna: ben er achter gekomen na lezen mails.

Daaruit kon ik ook opmaken dat het wel bij 1 x is gebleven.

Hij heeft ook meteen bekend .

Maar toch .....
quote:Appelpeerbanaan2015 schreef op 26 januari 2015 @ 12:57:

Wat ik al zei, zodra ik haar naam hoor wordt ik weer woedend.Woedend op wie?
quote:Appelpeerbanaan2015 schreef op 26 januari 2015 @ 12:59:

Milna: ben er achter gekomen na lezen mails.

Daaruit kon ik ook opmaken dat het wel bij 1 x is gebleven.

Hij heeft ook meteen bekend .

Maar toch .....Ah, hij bekende dus niet uit zichzelf, maar omdat hij niet anders kon...
Alle reacties Link kopieren
Klopt, niet uit zichzelf idd.

Woedend op beide.

Op hem maar zeker ook op haar.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het wel mogelijk is om eenmalig vreemdgaan te verwerken. Maar in dit geval is het de moeder van zijn zoon, iemand met wie hij dus waarschijnlijk nog heel lang contact zal hebben. Dat maakt het niet makkelijker en ik denk misschien wel onmogelijk.
Getver. Het is ook wel heel dichtbij. Ze hebben samen een zoon, ze kennen elkaar goed, contact moet er wel blijven en dat maakt het nog een stuk moeilijker om hem te vertrouwen. Ik denk niet dat ik het zou kunnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Appelpeerbanaan2015 schreef op 26 januari 2015 @ 12:59:

Milna: ben er achter gekomen na lezen mails.

Daaruit kon ik ook opmaken dat het wel bij 1 x is gebleven.

Hij heeft ook meteen bekend .

Maar toch .....Hij heeft bekend omdat hij niet anders kon en is allang blij dat jij denkt dat er bij iedere keer dat zij seks hadden een hele mailwisseling vooraf moet hebben gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Julius,

Hoe bedoel je dat precies ?

De mails werden idd ineens intiemer dat zal de reden geweest zijn waardoor hij de fout gemaakt heeft uit spanning etc.

Kijk ik weet natuurlijk niet zeker of het eenmalig was en hoe hun contact is en gaat als de overdracht van zoon plaats vind .

Dat maakt het zo moeilijk .
Je projecteert je woede op haar terwijl je geen relatie met haar hebt.



Misschien is het beter te accepteren voor je en makkelijker doorgaan met hem als zij de hoofdmoot van de schuld krijgt. Maar dat is niet de realiteit.
Alle reacties Link kopieren
Ze waren al wel uit elkaar voordat zoon is geboren, was haar laatste redmiddel en voor hem de druppel om toch te kiezen voor zichzelf . Wel is hij niet weggelopen van zijn verantwoordelijkheden en miss doordat kindje ziek was weer wat nader tot elkaar gekomen ......

Hij is altijd vrij snel terug als hij zoon ophaalt of wegbrengt .

Maar het blijft knagen
Alle reacties Link kopieren
Eens met Lughnasadh en LaPetiteChatteRouge. Het lijkt mij al moeilijk genoeg als je vriend al een kind heeft met iemand anders, het feit dat zijn ex altijd in zijn leven blijft en dat hij met haar iets deelt waar jij buitenstaat. Maar dat neem je voor lief omdat dat er nou eenmaal bijhoort en zij nou eenmaal de moeder is van zijn kind. Als hij dan vervolgens uitgerekend met die vrouw het bed in duikt dan zou voor mij echt al het vertrouwen weg zijn, ik zou dat niet kunnen vergeten of vergeven.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Seks met zijn ex terwijl hij al een jarenlange relatie met jou heeft? En je weet zeker dat het bij één keer is gebleven? Of is het zo dat je weet van één keer, omdat je die mailwisseling vond?

Er is van jouw kant geen vertrouwen meer. Niet geheel onlogisch hoor, daar heeft het gedrag van je vriend voor gezorgd. Maar als jij blij bent dat jullie vaak bij elkaar zijn, zodat je hem dan in de gaten kunt houden zit er toch iets niet goed. Ik vrees dat dit nooit beter wordt. Een relatie zonder vertrouwen mist de basis om (weer) een goede relatie te worden.



Maar waarom word je kwaad als je iets over haar hoort? Kun je niet beter kwaad zijn op je vriend dan op haar? Je hebt tenslotte een relatie met hem, hij is degene die je heeft belazerd.
quote:Lughnasadh schreef op 26 januari 2015 @ 13:02:

Getver. Het is ook wel heel dichtbij. Ze hebben samen een zoon, ze kennen elkaar goed, contact moet er wel blijven en dat maakt het nog een stuk moeilijker om hem te vertrouwen. Ik denk niet dat ik het zou kunnen.



Dit dus.



Ik zou niet graag in jouw schoenen staan TO. Als je echt met hem verder wilt, moet je proberen het los te laten. Al lijkt me dat wel heel erg moeilijk. Zelf weet ik niet of ik dat zou kunnen; zij hebben samen een kind, dus voor altijd aan elkaar verbonden.
Ik heb wel eens tegen vriend gezegd dat ik het feitelijk vreemdgaan minder erg vind dan de leugens en het bedrog wat er vaak omheen zit.



Mocht het mij gebeuren dan hangt het er helemaal van af hoe het met de list- en bedrog factor zit. Ik weiger mijn leven te leiden in angst voor wat mogelijk achter mijn rug om gebeurd. Dan ben ik liever alleen.
Alle reacties Link kopieren
Luxaflex nee mee eens.

Hij heeft MIJ bedrogen , zij niet idd .

Maar ja .....

Wat ik al zei, soms gaat het goed en soms word ik weer boos om niets .

Als ons weekend weg weer niet doorgaat omdat hij zoon ineens "moet" opvangen .

Hij heeft geen ouderlijke macht omdat hij dus bij haar weg ging voor geboorte en zij heeft hem daar in het begin best vask mee gechanteerd dat hij kind niet mocht zien .

Nu is de regeling gelukkig duidelijk en wordt nagekomen maar moeder heeft nieuwe vriend en belt vaak om zoon weer bij mijn vriend ( zijn vader dus ) te dumpen waardoor onze afspraken vaak niet doorgaan .
quote:Appelpeerbanaan2015 schreef op 26 januari 2015 @ 13:12:

Luxaflex nee mee eens.

Hij heeft MIJ bedrogen , zij niet idd .

Maar ja .....

Wat ik al zei, soms gaat het goed en soms word ik weer boos om niets .

Als ons weekend weg weer niet doorgaat omdat hij zoon ineens "moet" opvangen .

Hij heeft geen ouderlijke macht omdat hij dus bij haar weg ging voor geboorte en zij heeft hem daar in het begin best vask mee gechanteerd dat hij kind niet mocht zien .

Nu is de regeling gelukkig duidelijk en wordt nagekomen maar moeder heeft nieuwe vriend en belt vaak om zoon weer bij mijn vriend ( zijn vader dus ) te dumpen waardoor onze afspraken vaak niet doorgaan .Dus zij gaat ook vreemd? Waarom zijn zij uit elkaar gegaan? Ze gaan met elkaar naar bed, terwijl ze allebei een nieuwe relatie hebben. Wat mij betreft zijn ze nog niet over elkaar heen.
Ik kan me wel voorstellen dat je vriend iedere kans aangrijpt om zijn zoon extra te zien. Aan de andere kant snap ik dat het zuur is als jouw plannen onverwacht in het water vallen. Dit is echter niet de schuld van zoon (!) Of ex. Dit zijn de keuzes en de prioriteiten van jouw partner.



Ik zou eens de totaalbalans van de relatie opmaken.
Alle reacties Link kopieren
Nee het is jaar geleden gebeurd, zij was vrijgezel op dat moment .

En ze zijn wel over elkaar heen , dat heeft nooit goed gezeten tussen die twee maar ja , blijkbaar ( eenmalige ) lust of kijken uittesten hoever ze konden gaan . Weet je , de waarheid zal ik nooit te weten komen .

Hoe waarom etc het gebeurd is.

Vind het erg onvolwassen gedrag van mijn vriend, maar mijn liefde voor hem is er niet minder om geworden . WEL mijn vertrouwen en dat maakt me erg onzeker waardoor ik vaak een nare sfeer of stemming meeneem....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven