Hulp, tips om vreemdgaan te verwerken

26-01-2015 12:48 222 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal

Ik ben nieuw hier en zit met wat problemen die ik van me af wil schrijven.

Heb een relatie van 5 jaar, vriend heeft eenmalig een fout gemaakt door vreemd te gaan. Ik ben daar achter gekomen, na tijd denken heb il besloten om toch verder te gaan met deze relatie.

Nu is het punt dat ik het gewoon niet los lijk te kunnen laten .

Die vrouw is nl vaak in beeld, moeder van zijn zoontje.

Iedere keer als ik haar naam maar hoor krijg ik kriebels . Ik WIL het graag vergeten maar soms lukt het niet .

Er blijft een vorm van wantrouwen aanwezig, we wonen niet samen, wel zijn we vaak bij elkaar.

Hebbdn jullie tips ervaringen ?
Alle reacties Link kopieren
Luxaflex: deels mee eens.

Anderzijds als mijn vriend keer weigert zoon extra op te vangen omdat het niet uitkomt duurt het meestal hele maand voordat er weer " fatsoenlijk " contact is. Zijn ex accepteert geen nee.
Alle reacties Link kopieren
quote:Luxaflex schreef op 26 januari 2015 @ 13:17:

Ik kan me wel voorstellen dat je vriend iedere kans aangrijpt om zijn zoon extra te zien. Aan de andere kant snap ik dat het zuur is als jouw plannen onverwacht in het water vallen. Dit is echter niet de schuld van zoon (!) Of ex. Dit zijn de keuzes en de prioriteiten van jouw partner.



Ik zou eens de totaalbalans van de relatie opmaken.Nou ja, het is wel deels de schuld van ex, zij maakt op zo'n moment wel misbruik van de situatie door hem enerzijds geen rechten te geven over hun kind en anderszijds op te trommelen als ze oppas wil.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Susan, dit klopt.

Maar ja vriend is blij als hij zoon mag zien

Heeft hem inmiddels vaker dan moeder zelf , mag wel flink alimentatie dokken maar ouderlijke macht krijgt hij niet.
Hij is degene die keuzes maakt. Misschien soms moeilijke keuzes waarbij hij voor het blok wordt gezet door maffe ex. Maat nog steeds zijn keuzes. Appelpeerbanaan heeft een relatie met hem.



Blijft voor mij de eindvraag: wegen de leuke dingen op tegen de nare dingen?
Alle reacties Link kopieren
Luxaflex ......

Lastige vraag die me ook al tijden bezighoudt .

Onze liefde voor elkaar is zeker aanwezig , allebei voor het eerst dit echte gevoel in ons hart na eerdere relaties.

De momenten van onzekerheid zijn er helaas nog te veel en meer dan de momenten dat het leuk is. Ik weet dat dat komt door mijn onzekerheid niet omdat het niet leuk is.

Maar zonder hem kan ik ook niet, ook geprobeerd :(
Als jij er voor kiest om met hem verder te gaan, dan moet er aan werken om hem het te vergeven. Anders blijf je altijd hiermee zitten. Die vrouw zal altijd onderdeel van zijn leven zijn, omdat ze samen een kind hebben ook dat moet je accepteren. Je hebt ervoor gekozen om met hem verder te gaan, heb je dat gedaan omdat je hem wel vertrouwd? ga je ervan uit dat hij nooit vreemdgaat en jou trouw blijft?
quote:Appelpeerbanaan2015 schreef op 26 januari 2015 @ 13:34:

Luxaflex ......

Lastige vraag die me ook al tijden bezighoudt .

Onze liefde voor elkaar is zeker aanwezig , allebei voor het eerst dit echte gevoel in ons hart na eerdere relaties.

De momenten van onzekerheid zijn er helaas nog te veel en meer dan de momenten dat het leuk is. Ik weet dat dat komt door mijn onzekerheid niet omdat het niet leuk is.

Maar zonder hem kan ik ook niet, ook geprobeerd :(Jouw onzekerheid heb je aan hem te danken. Dus geef niet jezelf de schuld.
Alle reacties Link kopieren
Wishlist :

Zeker accepteer ik dat zij moeder kind is.

Maar ik accepteer geen bedrieg en sexueel gemail meer achter mijn rug om.

En juist die zekerheid heb ik NIET.

Weet dat niemand garanties heeft in het leven of relaties.

En dat iedereen ooit welleens terug fantaseert over een ex, en sex met een ander.

Maar het blijft gewoon knagen ik ben daar erg gevoelig voor.

Als de vrouw in kwestie uit Beeld was denk ik dat ik het makkelijker vergeten was . Helaas is dat niet zo.

Dus wat moet ik nu . Ben ten einde raad , kan niet zonder hem maar verder op deze manier lukt me niet . Word er depressief en negatief van .
Alle reacties Link kopieren
Monte CARA :

Steeds als ik dat idd ter sprake breng word hij boos .

Denk niet dat hij beseft wat zijn gemail en bedrieg met me gedaan heeft
IK denk zoals jij er nu in staat het wel eens kon zijn dat het altijd tussen jullie in blijft staan, vind ik heel begrijpelijk en zou ik ook hebben. Ik zou er mee kappen, waarom jezelf het leven moeilijk maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Appelpeerbanaan2015 schreef op 26 januari 2015 @ 13:41:



1) En juist die zekerheid heb ik NIET.



2) Dus wat moet ik nu . Ben ten einde raad , kan niet zonder hem maar verder op deze manier lukt me niet . Word er depressief en negatief van .

1) = alarmbellen! No-G0!

2) = jawel hoor, het is even volkomen kut, maar je komt er overheen
Alle reacties Link kopieren
quote:Appelpeerbanaan2015 schreef op 26 januari 2015 @ 13:34:

Maar zonder hem kan ik ook niet, ook geprobeerd :(Onzin. Dat denk je alleen maar. Maar voordat je hem kende leefde je ook, neem ik aan? Je kunt dus heus wel zonder hem. En als dit jouw idee van een fijne, stabiele relatie is dan valt er nog een hoop te winnen als je eens écht voor jezelf kiest.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee, ik zoek ook nog een manier om het te verwerken iedere keer dat ik ben vreemd gegaan.
Niet geschoten is altijd mis
quote:milna schreef op 26 januari 2015 @ 12:56:

Hoe weet je dat het eenmalig was?Goede vraag....
Alle reacties Link kopieren
quote:Appelpeerbanaan2015 schreef op 26 januari 2015 @ 13:42:

Monte CARA :

Steeds als ik dat idd ter sprake breng word hij boos .

Denk niet dat hij beseft wat zijn gemail en bedrieg met me gedaan heeftHij heeft dus geen respect voor jou of voor je gevoelens. Hij walst over je heen en je moet maar ophouden met zeuren over zijn misdragingen. Het klinkt niet echt of hij ook maar iets doet om jouw vertrouwen in hem te herstellen. Wat was er ook alweer zo leuk aan die man?
quote:Appelpeerbanaan2015 schreef op 26 januari 2015 @ 13:41:

Wishlist :

Zeker accepteer ik dat zij moeder kind is.

Maar ik accepteer geen bedrieg en sexueel gemail meer achter mijn rug om.

En juist die zekerheid heb ik NIET.

Weet dat niemand garanties heeft in het leven of relaties.

En dat iedereen ooit welleens terug fantaseert over een ex, en sex met een ander.

Maar het blijft gewoon knagen ik ben daar erg gevoelig voor.

Als de vrouw in kwestie uit Beeld was denk ik dat ik het makkelijker vergeten was . Helaas is dat niet zo.

Dus wat moet ik nu . Ben ten einde raad , kan niet zonder hem maar verder op deze manier lukt me niet . Word er depressief en negatief van .Tja die keuze ligt volledig bij jou natuurlijk, en deze is verdomde moeilijk! Ik kan alleen advies geven want daar is het forum voor. Ik zo zeggen kies voor jezelf, hoe moeilijk ook. Als je bij hem blijft zal je altijd onzekerheid houden, de liefde is er misschien nog, maar het vertrouwen is geheel terecht weg. Wat haal je voor jezelf nog uit deze relatie waardoor je gelukkig bent? Wat levert het jou op? Kan iemand anders jou niet veel meer bieden? Hem kun je niet veranderen, die ex van hem ook niet. Jij kunt alleen voor jezelf keuzes maken. Je zegt eigenlijk zelf dat je zo niet verder kunt. Natuurlijk is het verdrietig om een relatie te verbreken, maar op deze manier ben je ook niet gelukkig. Misschien vind je pas geluk als je jezelf uit deze situatie haalt. Heel veel sterkte een een
quote:Appelpeerbanaan2015 schreef op 26 januari 2015 @ 13:34:

Maar zonder hem kan ik ook niet, ook geprobeerd :(Jawel, dat kun je wel. Je stopt niet met ademen en de wereld draait gewoon door. Je kunt best zonder hem, maar je wil het niet. Waarom wil je een man die de marionet is van een andere vrouw en dat zal blijven omdat hij zijn vaderschapszaken niet op orde heeft en omdat hij blijkbaar wel gevoelig is voor haar charmes? Check je eigenwaarde. Je bent hier toch zeker te goed voor.
Alle reacties Link kopieren
Pffff moet er gewoon van huilen nu van jullie reacties.

Verdomme waarom kon hij zijn pik gewoon niet binnenhouden.

Hij komt niets te kort bij mij , zeker op dat gebied niet . Erge is dat hij haar niet eens mooi vind of gevonden heeft .

Gewoon pure lust of spanning geweest en MIJN hoofd en psyche volledig verziekt heeft daarmee.

Hufter !
quote:prik schreef op 26 januari 2015 @ 13:45:

[...]



Hij heeft dus geen respect voor jou of voor je gevoelens. Hij walst over je heen en je moet maar ophouden met zeuren over zijn misdragingen. Het klinkt niet echt of hij ook maar iets doet om jouw vertrouwen in hem te herstellen. Wat was er ook alweer zo leuk aan die man?Eens.
quote:Appelpeerbanaan2015 schreef op 26 januari 2015 @ 13:48:

Pffff moet er gewoon van huilen nu van jullie reacties.

Verdomme waarom kon hij zijn pik gewoon niet binnenhouden.

Hij komt niets te kort bij mij , zeker op dat gebied niet . Erge is dat hij haar niet eens mooi vind of gevonden heeft .

Gewoon pure lust of spanning geweest en MIJN hoofd en psyche volledig verziekt heeft daarmee.

Hufter !



Moeilijk voor je hoor. Ik kreeg gewoon kippenvel door deze post.

Eens echt serieus met hem praten? Over JOUW gevoelens hierin?

Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Vaak gedaan.

Maar denk idd dat er iets kapot is.

Bij mij kun je ver gaan.

Maar over intieme sex en fantasieën mailen met je ex EN het uitvoeren ook dat gaat te ver.



Weet nu hoe het voelt om iemand te moeten loslaten waar je nog steeds zwaar verliefd op bent en van houdt .

Maar denk dat het de enige optie is nog ...
Alle reacties Link kopieren
@ bitje 93



Als je denkt grappig te zijn kun je beter op een andere topic reageren.
quote:Appelpeerbanaan2015 schreef op 26 januari 2015 @ 13:48:

Pffff moet er gewoon van huilen nu van jullie reacties.

Verdomme waarom kon hij zijn pik gewoon niet binnenhouden.

Hij komt niets te kort bij mij , zeker op dat gebied niet . Erge is dat hij haar niet eens mooi vind of gevonden heeft .

Gewoon pure lust of spanning geweest en MIJN hoofd en psyche volledig verziekt heeft daarmee.

Hufter !

Blijkbaar was ze toch mooi genoeg.

Hoezo kan jij niet zonder hem? Val je dood neer in je eentje?
quote:Appelpeerbanaan2015 schreef op 26 januari 2015 @ 14:02:

Vaak gedaan.

Maar denk idd dat er iets kapot is.

Bij mij kun je ver gaan.

Maar over intieme sex en fantasieën mailen met je ex EN het uitvoeren ook dat gaat te ver.



Weet nu hoe het voelt om iemand te moeten loslaten waar je nog steeds zwaar verliefd op bent en van houdt .

Maar denk dat het de enige optie is nog ...Ach lieverd, je wilt met hem doorgaan, je hebt het geprobeerd. Maar hij luistert niet naar jouw aandeel in deze situatie. Hoe moet je dan het vertrouwen weer opbouwen? Dat gaat niet in je eentje; hij moet daaraan meewerken. Juist hij. Ik heb echt met je te doen. Maar je kunt heus wel zonder hem, als het moet hoor!
Alle reacties Link kopieren
Save the day : iemand hoef je niet aantrekkelijk te vinden om sex mee te hebbdn .

Maar maakt ook niet uit, ook die waarheid kom ik niet te weten wat hij nu werkelijk van haar vind.

Feit blijft wel dat ze niet voor niets nog steeds uit elkaar zijn .

En tuurlijk val ik niet dood neer maar zal het anders omschrijven dan : een deel van mij WIL niet zonder hem.

Dus zou je denken zeik dan niet en ga door .

Maar ja das ook niet zo makkelijk .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven