Hulp, tips om vreemdgaan te verwerken

26-01-2015 12:48 222 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal

Ik ben nieuw hier en zit met wat problemen die ik van me af wil schrijven.

Heb een relatie van 5 jaar, vriend heeft eenmalig een fout gemaakt door vreemd te gaan. Ik ben daar achter gekomen, na tijd denken heb il besloten om toch verder te gaan met deze relatie.

Nu is het punt dat ik het gewoon niet los lijk te kunnen laten .

Die vrouw is nl vaak in beeld, moeder van zijn zoontje.

Iedere keer als ik haar naam maar hoor krijg ik kriebels . Ik WIL het graag vergeten maar soms lukt het niet .

Er blijft een vorm van wantrouwen aanwezig, we wonen niet samen, wel zijn we vaak bij elkaar.

Hebbdn jullie tips ervaringen ?
Alle reacties Link kopieren
quote:Sandra_84 schreef op 26 januari 2015 @ 16:54:

En heel toevallig had ze hem hun whatsapp historie naar hem toe gemaild. En heel toevallig heb ik dat gelezen waardoor ik erachter kwam. Was allemaal heel toevallig, alsof ze het erom deed

Ook dit is herkenbaar

Hoe gaat het nu ? Is het eenmalig gebeurd ? Hoe gaat hun contact ?
Alle reacties Link kopieren
quote:Lucky_Birdie schreef op 26 januari 2015 @ 17:28:

[...]





Mijn ex en ik konden het, tot het moment dat hij het uit maakte, nog goed met elkaar vinden. Hij zei zelfs dat hij nog van me houd, leuk en lief vind, maar denkt dat dit beter is.

Binnen no time had hij een relatie met degene achter wie hij in zijn jeugd achterna zat, maar hem toen steeds afwees. Je zou denken dat hij volmaakt gelukkig is, maar toch ging hij vreemd met mij. Snap jij het, snap ik het..En waarom ga jij met hem naar bed terwijl je weet dat hij n nieuwe vriendin heeft ?
Alle reacties Link kopieren
quote:Appelpeerbanaan2015 schreef op 26 januari 2015 @ 18:32:

[...]



En waarom ga jij met hem naar bed terwijl je weet dat hij n nieuwe vriendin heeft ?Nou inderdaad. Bah...
Alle reacties Link kopieren
quote:Appelpeerbanaan2015 schreef op 26 januari 2015 @ 18:31:

[...]



Ook dit is herkenbaar

Hoe gaat het nu ? Is het eenmalig gebeurd ? Hoe gaat hun contact ?Net als jij weet ik niet wat er gebeurd tijdens de overdracht. Hier word ik volledig buiten gehouden. Hij laat ook niks los als ik er naar vraag. Maar ik merk dat ik tijdens die momenten heel onrustig ben, gewoon doordat er nul vertrouwen is. Voor zover ik het geloven moet is het eenmalig gebeurd maar ja, wat is de waarheid..
Alle reacties Link kopieren
Ik merk aan mezelf dat ik m'n woede grotendeels op haar projecteer. Alleen al als haar naam word genoemd gaan m'n haren overeind staan. Ik vind het vreselijk dat ik iedere x zo van slag raak als ik alleen al haar naam hoor pfff
Alle reacties Link kopieren
quote:Sandra_84 schreef op 26 januari 2015 @ 19:59:

Ik merk aan mezelf dat ik m'n woede grotendeels op haar projecteer. Alleen al als haar naam word genoemd gaan m'n haren overeind staan. Ik vind het vreselijk dat ik iedere x zo van slag raak als ik alleen al haar naam hoor pfff

Ja ik heb hetzelfde .....

Wonen jullie samen ?
Alle reacties Link kopieren
quote:Appelpeerbanaan2015 schreef op 26 januari 2015 @ 20:14:

[...]



Ja ik heb hetzelfde .....

Wonen jullie samen ?Nee we latten maar we zien elkaar bijna iedere dag. En jullie?
Alle reacties Link kopieren
Ook latten zien elkaar 2/3 x per week
quote:Sandra_84 schreef op 26 januari 2015 @ 19:59:

Ik merk aan mezelf dat ik m'n woede grotendeels op haar projecteer. Alleen al als haar naam word genoemd gaan m'n haren overeind staan. Ik vind het vreselijk dat ik iedere x zo van slag raak als ik alleen al haar naam hoor pfffJe projecteert je woede op haar, omdat zij een gemakkelijk doelwit is en je dan je hoofd in het zand kunt blijven steken. Want wanneer je je realiseert dat het je vriend is die je heeft bedrogen en niet zij en je je daar ook naar gaat gedragen, dan zal dat je misschien je relatie met hem kosten. Maar dat wil je niet. Je wil bij je ontrouwe vriend blijven, koste wat het kost. Dus richt je je woede op haar. Prima hoor, zij zit er niet mee. Hij trouwens ook niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:milna schreef op 26 januari 2015 @ 20:51:

[...]





Je projecteert je woede op haar, omdat zij een gemakkelijk doelwit is en je dan je hoofd in het zand kunt blijven steken. Want wanneer je je realiseert dat het je vriend is die je heeft bedrogen en niet zij en je je daar ook naar gaat gedragen, dan zal dat je misschien je relatie met hem kosten. Maar dat wil je niet. Je wil bij je ontrouwe vriend blijven, koste wat het kost. Dus richt je je woede op haar. Prima hoor, zij zit er niet mee. Hij trouwens ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Klopt, wat je zegt is helemaal waar. Ik heb hier alleen maar mezelf mee. Ik moet een weg zien te vinden om ermee om te gaan
quote:Appelpeerbanaan2015 schreef op 26 januari 2015 @ 13:28:

Susan, dit klopt.

Maar ja vriend is blij als hij zoon mag zien

Heeft hem inmiddels vaker dan moeder zelf , mag wel flink alimentatie dokken maar ouderlijke macht krijgt hij niet.

Wat een catch. En jij kan niet beter krijgen omdat.....?

In zijn optiek neukt zij lekkerder dan jij. Anders was hij wel naar jou gegaan met z'n geile mailtjes en vooruitgestoken vlaggenmast. Klinkt niet leuk, maar zo gaat het wel. Iets met oude liefde roest niet, enzo....

Waarom doe je jezelf dit aan? Laat die twee het uitzoeken met hun kind erbij.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mopsie41 schreef op 26 januari 2015 @ 22:29:

[...]



Wat een catch. En jij kan niet beter krijgen omdat.....?

In zijn optiek neukt zij lekkerder dan jij. Anders was hij wel naar jou gegaan met z'n geile mailtjes en vooruitgestoken vlaggenmast. Klinkt niet leuk, maar zo gaat het wel. Iets met oude liefde roest niet, enzo....

Waarom doe je jezelf dit aan? Laat die twee het uitzoeken met hun kind erbij.Klopt maar waarom zijn ze niet terug samen dan ? Bedoel als hij zegt dat hij liever bij haar is , fine by me . Dan gaat het iig op een eerlijke manier .
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de relatie beëindigd !

Ben zo kapot nu ...

Kan iemand me zeggen dat alles goedkomt . Verdorie wat voel ik me leeg nu
quote:Appelpeerbanaan2015 schreef op 27 januari 2015 @ 20:49:

Ik heb de relatie beëindigd !

Ben zo kapot nu ...

Kan iemand me zeggen dat alles goedkomt . Verdorie wat voel ik me leeg nu

Het gaat hartstikke goed komen! Je bent verlost van een natte krant en de wereld ligt voor je open. Geen achterdocht meer, geen gevreet aan je (zelf)vertrouwen. En zo leuk was hij niet, al denk je nu van wel. Iemand die zich laat overhalen om zijn ex te neuken en daarvoor zijn kind gebruikt als excuus, is te slap om toe te geven dat hij gewoon nog steeds geilde op zijn ex. Wat is daar leuk aan?



Even doorbijten en achter je laten.
Alle reacties Link kopieren
Ach, wat naar Maar je hebt de juiste beslissing genomen. Dat kind blijft in zijn leven, dus zij ook! Wil je jezelf altijd afvragen of het nog eens misgaat en zo ja, wanneer dan?



Plus, zo te lezen heeft hij ook niet erg aardig gereageerd. "Ik moest de hele tijd op eieren lopen omdat jij erachter was gekomen dat ik was veemd gegaan, dat vond ik helemaal niet leuk." Wauw. Wát een egoïstische lul. Sorry hoor.



Je woont niet bij hem, dat is mooi, scheelt papierwerk en verhuizingen. Inpakken, wegwezen en je eigen leven op gaan bouwen met later iemand die jou wel respecteert en die wél vol voor jou gaat.



Tip: Deze website. http://breakup-coach.com/ Een therapeut heeft een e-mail programma ontwikkeld dat je elke dag een opdrachtje stuurt om je te helpen weer op eigen benen te komen te staan. Ik vond dat super toen mijn relatie uit ging. Lees ook boeken over het proces van helen, praat met vrienden, re-connect met jezelf en de dingen die jij leuk vond maar die misschien ondergesneeuwd zijn geraakt in jullie relatie... Er komen vanzelf weer momenten waarop je merkt dat je gelukkig bent. Gelukkiger dan je was geweest als je bij hem was gebleven in die situatie waarin hij liep te chagrijnen dat jij moeite had met zijn vreemdgaan (belachelijk, zijn gebrek aan geduld en medeleven) en jij rond bleef lopen met die knagende vertwijfeling.



Heeeeel veel sterkte en succes!!
Beste tip die iemand me ooit gegeven heeft is nadat ik een relatie verbrak: doe twee weken niets. Ook al heb je nog zo'n spijt of ga je door een emotionele achtbaan: doe niks. Je hersenen slaan nu even in de paniekstand, geef jezelf even de tijd om tot rust te komen. Daarna ga je weer helderder denken. Gun jezelf even tijd.
quote:Appelpeerbanaan2015 schreef op 27 januari 2015 @ 20:49:

Ik heb de relatie beëindigd !

Ben zo kapot nu ...

Kan iemand me zeggen dat alles goedkomt . Verdorie wat voel ik me leeg nunatuurlijk komt het goed, maar het heeft tijd nodig
Alle reacties Link kopieren
Beste tip die ik ooit kreeg: Geen. Contact. Met. Je. Ex.



Geen sms'jes, geen whatsappjes, geen mailtjes, niet bellen, niet om elf uur 's avonds in de auto springen om naar hem toe te rijden om te vertellen hoe erg je hem mist, niet naar zijn voice-mail luisteren, niet naar foto's kijken.



Waarom? Een deel van je hersenen is ervan overtuigd dat jij hem nodig hebt, en weet nog niet dat hij niet meer beschikbaar is om in jouw behoeften te voorzien. Een break-up is als een acute drugs-verslaving. De behoefte aan hem gaat schreeuwend groot worden en het is zwaar en pijnlijk, maar je moet er door heen. Je kunt het! Maar waar je niet de reserves voor hebt is dat proces verlengen, door af en toe nog een snuifje of een spuitje de lá ex te nemen. En dat is precies wat je doet, elke keer als je contact met hem hebt , dus als je zijn stem hoort, hoopt op een berichtje terug, je kijkt naar zijn foto's, of het ergste van allemaal; je zijn gezicht weer ziet. Waarom: je hersenen denken dan; hahaaa, zie je wel, mijn honger kan heus nog wel gestild worden. En vervolgens blijf je verslaafd. En vervolgens duurt het proces langer en sleept het pijnlijker. Bevallingen zijn ook pijnlijk, maar wat heb je zelf liever, een bevalling van 8 of van 24 uur? En hoe denk je dat je eraan toe bent na 24 uur vs. die 8 uur?



Flikker alles in je huis weg dat je aan hem doet denken. Alles wat je beslist niet weg wilt gooien kun je beter in een grote ondoorzichtige zak doen en stallen bij een vriendin of bij je ouders oid. Ik had een vriendin die zo economisch was dat ze niks weg wilde gooien. Zo stond ze in een paar maanden tijd ook een paar keer te huilen omdat haar flesje make-up remover ooit in zijn badkamer stond. Fokking make-up remover! Doe het jezelf niet aan. Schouders naar achteren, kiezen voor jezelf en wegwerken die reminders!



Mensen omschrijven een break-up soms als het moeilijkste dat ze ooit hebben moeten doen. Neem het gerust serieus. Neem jezelf serieus en geef jezelf tijd om te weten waar je staat. Goede zelfzorg is nu het aller belangrijkst.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je de juiste, zware, beslissing hebt gemaakt. T vertrouwen krijg je nooit meer terug. Helemaal niet in jullie situatie, ivm zijn zoontje.

Wij zijn nog 5 jaar bij elkaar gebleven na zijn maanden lange bedrog. Uit liefde, dacht dat t allemaal wel weer fijn zou worden. Maar dat werd t niet, niet voor mij. Het vertrouwde gevoel, is nooit meer teruggekomen.

Totdat ik echt op was.. 5 jaar na zijn bedrog heb ik de relatie verbr
quote:Appelpeerbanaan2015 schreef op 27 januari 2015 @ 20:49:

Ik heb de relatie beëindigd !

Ben zo kapot nu ...

Kan iemand me zeggen dat alles goedkomt . Verdorie wat voel ik me leeg nuAlles komt meer dan goed, jij komt een man tegen die jou kan waarderen en je niet zal bedriegen. Maar eerst jezelf weer op de rit krijgen, gun jezelf het verdriet.
Alle reacties Link kopieren
quote:SaveTheDay schreef op 27 januari 2015 @ 21:56:

[...]



Alles komt meer dan goed, jij komt een man tegen die jou kan waarderen en je niet zal bedriegen. Maar eerst jezelf weer op de rit krijgen, gun jezelf het verdriet. Hoop het. Voor nu geloof ik niet dat ik ooit nog zo verliefd kan zijn etc maar zal erbij horen .....
Alle reacties Link kopieren
quote:allesrose schreef op 27 januari 2015 @ 21:56:

Ik vind dat je de juiste, zware, beslissing hebt gemaakt. T vertrouwen krijg je nooit meer terug. Helemaal niet in jullie situatie, ivm zijn zoontje.

Wij zijn nog 5 jaar bij elkaar gebleven na zijn maanden lange bedrog. Uit liefde, dacht dat t allemaal wel weer fijn zou worden. Maar dat werd t niet, niet voor mij. Het vertrouwde gevoel, is nooit meer teruggekomen.

Totdat ik echt op was.. 5 jaar na zijn bedrog heb ik de relatie verbrEn hoe ben je eroverheen gekomen ?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog steeds flashbacks. Ik ben nu bij n psycholoog. Relatie is nu 4 maanden uit. Maandenlang keihard liegen..nadat ik er voor 100% zeker achterkwam, zijn we ' gewoon' doorgegaan. Ik heb n enorm gebrek aan zelfvertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
quote:allesrose schreef op 27 januari 2015 @ 23:41:

Ik heb nog steeds flashbacks. Ik ben nu bij n psycholoog. Relatie is nu 4 maanden uit. Maandenlang keihard liegen..nadat ik er voor 100% zeker achterkwam, zijn we ' gewoon' doorgegaan. Ik heb n enorm gebrek aan zelfvertrouwen.Ja heftig zeg . Heb je nog wel contact met die loser ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven