Hulp, tips om vreemdgaan te verwerken

26-01-2015 12:48 222 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal

Ik ben nieuw hier en zit met wat problemen die ik van me af wil schrijven.

Heb een relatie van 5 jaar, vriend heeft eenmalig een fout gemaakt door vreemd te gaan. Ik ben daar achter gekomen, na tijd denken heb il besloten om toch verder te gaan met deze relatie.

Nu is het punt dat ik het gewoon niet los lijk te kunnen laten .

Die vrouw is nl vaak in beeld, moeder van zijn zoontje.

Iedere keer als ik haar naam maar hoor krijg ik kriebels . Ik WIL het graag vergeten maar soms lukt het niet .

Er blijft een vorm van wantrouwen aanwezig, we wonen niet samen, wel zijn we vaak bij elkaar.

Hebbdn jullie tips ervaringen ?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog lang contact gehad met mijn ex omdat hij weigerde te scheiden.

Het proces van de scheiding duurde bijna nog langer dan de relatie zelf haha.

Het heeft bij mij daarom ook langer geduurd om van hem 'af te kicken', want dan

probeerde hij me weer over te halen met een kut bossie rozen en zijn mooie praatjes

(lees: leugens)

Dus geen contact is het allerbeste. Ook niet een beetje of een sms'je of wat dan ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:salinarosseno schreef op 28 januari 2015 @ 11:02:

Ik heb nog lang contact gehad met mijn ex omdat hij weigerde te scheiden.

Het proces van de scheiding duurde bijna nog langer dan de relatie zelf haha.

Het heeft bij mij daarom ook langer geduurd om van hem 'af te kicken', want dan

probeerde hij me weer over te halen met een kut bossie rozen en zijn mooie praatjes

(lees: leugens)

Dus geen contact is het allerbeste. Ook niet een beetje of een sms'je of wat dan ook.

Zojuist sms'je gehad met dat hij kleding van me heeft wanneer ik dat kom halen ?

Terug sturen dat hij het maar opstuurt ?
quote:Appelpeerbanaan2015 schreef op 27 januari 2015 @ 23:21:

[...]



Hoop het. Voor nu geloof ik niet dat ik ooit nog zo verliefd kan zijn etc maar zal erbij horen .....

Een nieuwe relatie zal anders zijn maar daarom niet minder, stabiliteit, vriendschap en vertrouwen, hele belangrijke ingrediënten voor een relatie. Daarnaast lekkere kriebel en aantrekkingskracht. Wat heb je aan een vreselijke verliefdheid als je daaraan onderdoor dreigt te gaan.

Dat is niet gezond, iedereen kan fouten maken. Ik ben de laatste die dat zal ontkennen maar hoe ga je daarmee om? Dat is allesbepalend. Je ex heeft je laten zien wat hij je waard vind, je bent leuk zolang je niet klaagt. Je gunt jezelf een meer, daarom heb je de relatie verbroken, dat is echte liefde, voor jezelf.
Alle reacties Link kopieren
quote:SaveTheDay schreef op 28 januari 2015 @ 11:22:

[...]



Een nieuwe relatie zal anders zijn maar daarom niet minder, stabiliteit, vriendschap en vertrouwen, hele belangrijke ingrediënten voor een relatie. Daarnaast lekkere kriebel en aantrekkingskracht. Wat heb je aan een vreselijke verliefdheid als je daaraan onderdoor dreigt te gaan.

Dat is niet gezond, iedereen kan fouten maken. Ik ben de laatste die dat zal ontkennen maar hoe ga je daarmee om? Dat is allesbepalend. Je ex heeft je laten zien wat hij je waard vind, je bent leuk zolang je niet klaagt. Je gunt jezelf een meer, daarom heb je de relatie verbroken, dat is echte liefde, voor jezelf.Wow!
Alle reacties Link kopieren
quote:Appelpeerbanaan2015 schreef op 28 januari 2015 @ 11:19:

[...]



Zojuist sms'je gehad met dat hij kleding van me heeft wanneer ik dat kom halen ?

Terug sturen dat hij het maar opstuurt ?Nog ff niks doen. Laat hem maar merken dat je er echt genoeg van had!
Alle reacties Link kopieren
quote:SaveTheDay schreef op 28 januari 2015 @ 11:22:

[...]



Een nieuwe relatie zal anders zijn maar daarom niet minder, stabiliteit, vriendschap en vertrouwen, hele belangrijke ingrediënten voor een relatie. Daarnaast lekkere kriebel en aantrekkingskracht. Wat heb je aan een vreselijke verliefdheid als je daaraan onderdoor dreigt te gaan.

Dat is niet gezond, iedereen kan fouten maken. Ik ben de laatste die dat zal ontkennen maar hoe ga je daarmee om? Dat is allesbepalend. Je ex heeft je laten zien wat hij je waard vind, je bent leuk zolang je niet klaagt. Je gunt jezelf een meer, daarom heb je de relatie verbroken, dat is echte liefde, voor jezelf.









Helemaal mee eens en aan den lijve ondervonden
Alle reacties Link kopieren
quote:salinarosseno schreef op 28 januari 2015 @ 15:09:

[...]









Helemaal mee eens en aan den lijve ondervonden Hoop dat ik dat ook snel zo voel
Hoop het ook voor jou appelbeerbanaan, je hebt hem al aan de kant gezet dat is al de eerste en belangrijkste stap! Vanuit hier kom je er wel. Je mag trots zijn op jezelf!
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag even misgegaan . Heb m opgebeld over afspraak spullen etc en hem mezelf weer compleet laten gaan . Ruzie verwijten heen en weer en het ergste was dat hij zegt niet meer van me te houden terwijl ik zelf de relatie verbroken had . Weet niet wat ik verwacht had of wilde horen . Miss wil ik juist dat hij zit weg te kwijnen in verdriet maar nee , het lijkt hem niets te doen . Dat voelt best kut
quote:Appelpeerbanaan2015 schreef op 29 januari 2015 @ 13:39:

Vanmiddag even misgegaan . Heb m opgebeld over afspraak spullen etc en hem mezelf weer compleet laten gaan . Ruzie verwijten heen en weer en het ergste was dat hij zegt niet meer van me te houden terwijl ik zelf de relatie verbroken had . Weet niet wat ik verwacht had of wilde horen . Miss wil ik juist dat hij zit weg te kwijnen in verdriet maar nee , het lijkt hem niets te doen . Dat voelt best kut



Natuurlijk voelt dat kut, anderzijds de perfecte bevestiging dat je de juiste stap hebt gezet.

Het zal vallen en opstaan zijn, zo verwerk je nu eenmaal dingen maar pleaseeee laat hem links liggen.

En die spullen, waar hebben we het over? Bankpassen, sieraden, paspoort? Of 3 truien en een hemaslip 3 halen 2 betalen?

Laat hem ze houden, kan hij mooi aan zijn neukert geven. Zal ze blij mee zijn, ze houdt blijkbaar van dingen die van een andere vrouw zijn.

Kom op meid, raap jezelf bijelkaar en wees sterk.
Alle reacties Link kopieren
quote:SaveTheDay schreef op 29 januari 2015 @ 13:45:

[...]





Natuurlijk voelt dat kut, anderzijds de perfecte bevestiging dat je de juiste stap hebt gezet.

Het zal vallen en opstaan zijn, zo verwerk je nu eenmaal dingen maar pleaseeee laat hem links liggen.

En die spullen, waar hebben we het over? Bankpassen, sieraden, paspoort? Of 3 truien en een hemaslip 3 halen 2 betalen?

Laat hem ze houden, kan hij mooi aan zijn neukert geven. Zal ze blij mee zijn, ze houdt blijkbaar van dingen die van een andere vrouw zijn.

Kom op meid, raap jezelf bijelkaar en wees sterk.

I know maar waarom doet het hem verdomme niks ?

Ik heb hier niets misdaan , ik jank de tranen uit mn kop , ik ben bedrogen en keihard kapot gemaakt en meneer zegt even dat hij gek werd van MIJN wantrouwen ! Hij zegt zelfs dat ik maar uitleg moet geven aan mijn zoon omdat dat mijn verantwoordelijkheid is ! Godverdomme ik heb zijn zoon met die hoer van hem geaccepteerd omdat het kind er niets aan kan doen en MIJN zoon word keihard in de steek gelaten terwijl het mannetje al geen vader meer heeft . Waar heb ik dit aan verdiend ?
Alle reacties Link kopieren
Keihard dit en keihard dat is natuurlijk erg overdreven. Je hebt je 5 jaar lang in hem vergist, nu komt zijn ware aard naar boven en ga jij jezelf dramatisch de grond beuken met 'keihard zus enzo'? Niet slim.



Raap even jezelf bij elkaar. Ik vind overigens dat dit hele verhaal een vreemde wending heeft gekregen. Ik vroeg je al eerder of je niet in die 5 jaar zijn ware gezicht hebt gezien. Lijkt me dat je toch het een en ander moet zijn opgevallen, maar dat je er niet naar gehandeld hebt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sensy12 schreef op 29 januari 2015 @ 14:10:

Keihard dit en keihard dat is natuurlijk erg overdreven. Je hebt je 5 jaar lang in hem vergist, nu komt zijn ware aard naar boven en ga jij jezelf dramatisch de grond beuken met 'keihard zus enzo'? Niet slim.



Raap even jezelf bij elkaar. Ik vind overigens dat dit hele verhaal een vreemde wending heeft gekregen. Ik vroeg je al eerder of je niet in die 5 jaar zijn ware gezicht hebt gezien. Lijkt me dat je toch het een en ander moet zijn opgevallen, maar dat je er niet naar gehandeld hebt.

Nee er is me in al die jaren werkelijk niets opgevallen .

Echt niet .

Vond het alleen maar fijn dat hij en ex goed met elkaar omgingen vanwege kind .

Het is echt begonnen vorig jaar nadat het vreemdgaan uitkwam
Alle reacties Link kopieren
Dan kan ik me voorstellen dat zijn gedrag rouw op je dak valt. Dat vreemdgaan was al erg genoeg en nu ook nog eens onverschilligheid van zijn kant over het verbreken van de relatie.

Ik zou bijna zeggen dat het maar beter is dat hij het masker heeft laten vallen. Een illusie die wegvalt, zorgt altijd voor schok en verbijstering, maar wees gerust: die schok is niet voor eeuwig en is bedoeld om weer scherp te krijgen wat voor jou belangrijk is. Jezelf en je zoontje. Hopelijk kun je dit snel verwerken en een plek geven. Sterkte!
Het is ontzettend zuur en ik heb vreselijk met je te doen.

En je hebt er nu niks aan maar ik beloof je:

HET GAAT VOORBIJ
Alle reacties Link kopieren
quote:SaveTheDay schreef op 29 januari 2015 @ 14:50:

Het is ontzettend zuur en ik heb vreselijk met je te doen.

En je hebt er nu niks aan maar ik beloof je:

HET GAAT VOORBIJ

Nou mn spullen etc zijn al in de sloot gegooid hoor ik zojuist dus vanaf nu geen enkele reden meer tot contact .

Gek , eergisteren was het nog de belangrijkste persoon in mn leven, vanaf nu zal ik hem nooit meer zien .
Alle reacties Link kopieren
Dus je hebt 5 jaar lang met een mentaal in de war zijnde man een relatie gehad, er van uitgaande dat je met een fatsoenlijke lieve vent te maken had. Volgende keer een ander nooit als belangrijkste zien, maar zien zoals die persoon werkelijk is. Belangrijkste persoon blijf je nog altijd zelf.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sensy12 schreef op 29 januari 2015 @ 15:33:

Dus je hebt 5 jaar lang met een mentaal in de war zijnde man een relatie gehad, er van uitgaande dat je met een fatsoenlijke lieve vent te maken had. Volgende keer een ander nooit als belangrijkste zien, maar zien zoals die persoon werkelijk is. Belangrijkste persoon blijf je nog altijd zelf.Ik heb me volledig gegeven . Besef dat dat niet goed is .
Alle reacties Link kopieren
Weet precies hoe je je voelt helaas :( ook met dat onverschillige. Ineens niet meer van je houden. En al helemaal het 'ik werd gek van JOU wantrouwen'. Heel veel sterkte. Hopen dat het inderdaad over gaat!
Hij klinkt heel gevaarlijk, lijkt alsof je bent ontsnapt aan erger Iemand die zo kan omslaan is eng.

Daarnaast zijn jij en je zoon natuurlijk nummer 1.

Waarom heb je geen vriendinnen en familie om je heen?
quote:Appelpeerbanaan2015 schreef op 29 januari 2015 @ 14:02:

[...]



I know maar waarom doet het hem verdomme niks ?

Ik heb hier niets misdaan , ik jank de tranen uit mn kop , ik ben bedrogen en keihard kapot gemaakt en meneer zegt even dat hij gek werd van MIJN wantrouwen ! Hij zegt zelfs dat ik maar uitleg moet geven aan mijn zoon omdat dat mijn verantwoordelijkheid is ! Godverdomme ik heb zijn zoon met die hoer van hem geaccepteerd omdat het kind er niets aan kan doen en MIJN zoon word keihard in de steek gelaten terwijl het mannetje al geen vader meer heeft . Waar heb ik dit aan verdiend ?



Omdat hij een dikke eikel is, meid. Dit heeft niks met jou te maken. Hij neemt zijn verantwoordelijkheid niet en denkt je als oud vuil te behandelen. Dat zegt iets over hem niet over jou. Zoals ik al eerder zei, je mag trots op jezelf zijn, want je hebt echt de juiste keuze gemaakt. Ik zou ook geen contact meer met hem opnemen en alle contact verbreken, want daar wordt jij echt niet gelukkiger van! Ik spreek uit ervaring. Het komt wel goed, echt waar. Het is allemaal nog zo pril en er komen rustiger tijden aan.

En jij hebt dit niet verdiend, wat jij wel verdiend is piece of mind, en gelukkig zijn. Laat hem niet je kop gek maken, dat verdiend die eikel niet!
Alle reacties Link kopieren
quote:iris369 schreef op 29 januari 2015 @ 15:50:

Weet precies hoe je je voelt helaas :( ook met dat onverschillige. Ineens niet meer van je houden. En al helemaal het 'ik werd gek van JOU wantrouwen'. Heel veel sterkte. Hopen dat het inderdaad over gaat!Hoe ben jij eroverheen gekomen ?
Alle reacties Link kopieren
quote:SaveTheDay schreef op 29 januari 2015 @ 16:17:

Hij klinkt heel gevaarlijk, lijkt alsof je bent ontsnapt aan erger Iemand die zo kan omslaan is eng.

Daarnaast zijn jij en je zoon natuurlijk nummer 1.

Waarom heb je geen vriendinnen en familie om je heen?Omdat mijn vriendinnen en familie niet geaccepteerd hebben dat ik 3 mnd na het overlijden van mijn toenmalige man alweer een nieuwe relatie had, met eikel dus . Ik ben vaak in de war geweest, vastgeklampt in nieuwe relatie idd maar werd ineens voor de allereerste keer op slag verliefd en wist niet wat me overkwam . Voelde me zo speciaal
Alle reacties Link kopieren
quote:Appelpeerbanaan2015 schreef op 29 januari 2015 @ 17:46:

[...]



Hoe ben jij eroverheen gekomen ?Ik zit er helaas ook nog middenin. Nu een maand geleden. Gaat met ups en downs. Het ene moment voel ik me super goed het andere moment zit ik er echt doorheen.
quote:Appelpeerbanaan2015 schreef op 29 januari 2015 @ 17:49:

[...]



Omdat mijn vriendinnen en familie niet geaccepteerd hebben dat ik 3 mnd na het overlijden van mijn toenmalige man alweer een nieuwe relatie had, met eikel dus . Ik ben vaak in de war geweest, vastgeklampt in nieuwe relatie idd maar werd ineens voor de allereerste keer op slag verliefd en wist niet wat me overkwam . Voelde me zo speciaalZe zullen je vast missen, zou je het contact weer willen herstellen? Je kan wel iemand gebruiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven