Iemand afwijzen na eerste date.

29-04-2017 21:41 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het altijd moeilijk om na een eerste date iemand af te wijzen. Niet zozeer het afwijzen op zich vind ik lastig, maar de manier waarop je het moet brengen. Vanmiddag heb ik ook een date gehad waarmee ik niet verder wil. Ik heb het volgende berichtje opgesteld en hoor graag van jullie wat jullie hiervan vinden:



Hi (naam),

Dankjewel voor de date van vanmiddag. Het was een leuke middag, maar ik voel er eerlijk gezegd niet genoeg voor om het contact voort te zetten. Ik wil het hier dus bij laten, maar wens je wel nog veel plezier en succes met daten.

Groeten (naam)



En als jullie het anders aan zouden pakken dan hoor ik natuurlijk graag tips.
Ik vraag me dit ook af. En daarnaast zou ik het eigenlijk wel tijdens de date al willen zeggen maar vaak voel ik me dan schuldig/ durf ik niet/ kan ik het niet verwoorden...

Dus geen tips maar lees graag mee
Alle reacties Link kopieren
Ik vindt dat je het netjes verwoord Piloo! Je vertelt je gevoel, en hij weet gelijk waar hij aan toe is.
Ik vind het een goede tekst. Duidelijk en eerlijk. Het is even jammer voor de ander, als hij/zij jou wel leuk vindt, maar het is beter dan een onduidelijk bericht of geen bericht. Nu weet de ander dat er geen energie meer aan jou gegeven/ verspild hoeft te worden. En leuk dat je de ander ook nog succes/ plezier wenst. Niets meer aan doen zou ik zeggen. Ik zou het prima vinden dit te ontvangen.
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsAlwaysRight schreef op 29 april 2017 @ 21:46:

Ik vindt dat je het netjes verwoord Piloo! Je vertelt je gevoel, en hij weet gelijk waar hij aan toe is.Ik ben een hij, zij is een zij
Net berichtje hoor!
quote:Botta schreef op 29 april 2017 @ 21:47:

[...]





Ik ben een hij, zij is een zij Euh, ben je nu aan het dubbelnicken?
Alle reacties Link kopieren
quote:Botta schreef op 29 april 2017 @ 21:47:

[...]

Ik ben een hij, zij is een zij Ik vind t netjes van je, genoeg mannen die nooit meer iets laten weten of je gelijk op de blok zetten. Jij sluit t tenminste netjes af.
Alle reacties Link kopieren
quote:Botta schreef op 29 april 2017 @ 21:47:

[...]





Ik ben een hij, zij is een zij Mijn oprechte excuses!
quote: om ookMrsAlwaysRight schreef op 29 april 2017 @ 21:53:

[...]





Mijn oprechte excuses!



Ligt het nou aan mij

.. het openingstopic is van Piloo. Je reageert nu op Botta..
Alle reacties Link kopieren
quote:Botta schreef op 29 april 2017 @ 21:47:

[...]Ik ben een hij, zij is een zij Hola, een man die nog iets van zich laat horen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Hawkmoon269 schreef op 29 april 2017 @ 21:56:

Hola, een man die nog iets van zich laat horen! Doen ze dat niet? Wat lomp/ slap!
Alle reacties Link kopieren
Prima bericht.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel erg formeel voor iemand met wie je al even contact hebt, maar ligt misschien ook aan de leeftijd
Alle reacties Link kopieren
Ja zoiets schrijf ik ook meestal als ik het verder niet zie zitten. Wordt meestal prima op gereageerd door de date. Of soms zeggen ze niks meer... het is ook een beetje vervelend om te zeggen vooral als je denkt dat je date jou wel zag zitten. Maar duidelijk en eerlijk zijn is gewoon prettig en volwassen in datingland
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag na de date onderweg naar de auto/trein/fiets hoe hij de date heeft ervaren en geef dan mijn eerlijke reactie. Dan weet je gelijk waar je aan toe bent en hoef je geen moeilijk berichtje te sturen.
Help iedereen een handje
Alle reacties Link kopieren
quote:krullenbol1966 schreef op 29 april 2017 @ 22:50:

Ik vraag na de date onderweg naar de auto/trein/fiets hoe hij de date heeft ervaren en geef dan mijn eerlijke reactie. Dan weet je gelijk waar je aan toe bent en hoef je geen moeilijk berichtje te sturen.Ik vind dat eigenlijk een beetje lullig. Dan zegt diegene ' ja super, voor herhaling vatbaar!' En dan zeg jij: ja voor mij niet. Zeg dan gewoon meteen dat je t niks vindt, hoeft die ander niet 'voor lul' te staan
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit beter dan ghosten, wat stiekem wel makkelijk is als je pas 1 date hebt gehad. Net berichtje hoor.
Wat is ghosten?
Alle reacties Link kopieren
quote:Dina80 schreef op 29 april 2017 @ 23:01:

Wat is ghosten?Na een date nooit meer wat laten horen.
Dat is heel flauw inderdaad als iemand dat doet.
Alle reacties Link kopieren
Je opent onder Piloo en je reageert vervolgens onder Botta?
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Als je even loept snap je wel waarom.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pantax schreef op 29 april 2017 @ 23:19:

Als je even loept snap je wel waarom.Ik denk nu opeens aan Bridget the Midget
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
quote:DrStrange schreef op 29 april 2017 @ 23:00:

[...]





Ik vind dat eigenlijk een beetje lullig. Dan zegt diegene ' ja super, voor herhaling vatbaar!' En dan zeg jij: ja voor mij niet. Zeg dan gewoon meteen dat je t niks vindt, hoeft die ander niet 'voor lul' te staanJa, ik begin ook weleens zelf als ik het leuk vond en dan krijg ik ook weleens te horen dat het niet wederzijds is. Kom als je daar niet tegen kan moet je niet gaan daten. Wat dan als iemand zegt ik vond het super, zegen ja ik ook en dan later een lullig bericht sturen?
Help iedereen een handje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven