Iemand ervaring met zo een situatie?

02-10-2012 17:44 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
**
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring.

Ik zou het ook echt niet kunnen, geen seks

Daar is het voor mij te belangrijk voor
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
1x was genoeg
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik heb er geen ervaring mee, maar kan me voorstellen dat het lastige situatie is. Als hij zich echt van al die zaken wil onthouden, dan is hij best streng in de leer. Voor hem zal hem zal het geloof het fundament van zijn (gevoels)leven zijn. Vindt hij het niet erg dat jij niet gelovig bent?
Alle reacties Link kopieren
Geen huwelijk voor de sex! Ik zou het niet kunnen. Als de sex goed is, is het 10% van de relatie, als de sex slecht is is het 90% van de relatie.
Alle reacties Link kopieren
Dadelijk ben je getrouwd en is ie waardeloos in bed! Sta je ook lekker te kijken. Zou voor mij absoluut geen optie zijn.

Als je een nieuwe auto wilt maak je toch ook eerst een proefrit?
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Dat zou mijn bezwaar ook zijn, stel dat ie helemaal niet lekker is in bed. En wat als je later kinderen krijgt dan? Heel erg gelovige zijn nogal star en dat zou daarin nog meer tot uiting kunnen komen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom is zijn overtuiging doorslag gevend en niet die van jou of een compromis?



Hoe of op welke basis willen jullie je toekomstige kids opvoeden?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Geen sex voor het huwelijk zou ik geen probleem vinden.

Die situatie is maar tijdelijk en een afzienbare tijd.



Maar als je straks wel getrouwd bent dan blijft dat geloof de rest van jullie relatie een rol spelen. Een geloof waar jij niets mee hebt. Zeker als er straks eventueel kinderen komen.

Gaat hij ook naar de kerk en verwacht hij dan dat jij meegaat?

Ik zou het niet kunnen samenwonen met iemand die zo gelovig is.
Maar hij heeft er geen problemen mee dat jij wel seks hebt gehad?
Alle reacties Link kopieren
Het zou voor mij een flink obstakel zijn., en nog niet eens alleen de sex. Als er zo'n verschil is in de religie zorgt dat voor meer obstakels.

Als ik kijk naar de regels bij mijn streng gelovige vader,ik moest op zaterdagavond voor middernacht thuis zijn want anders was het zondag. Op zondag mag je geen geld uitgeven, zomers niet naar het strand, niet werken (behalve zorg) en zo kan ik nog wel ff doorgaan.



Hoe zie je de zondag voor je en feestdagen? Ga je wekelijks mee naar de kerk?

Ik weet niet hoe streng je vriend is, maar geen sex en niet bij mekaar slapen is wel erg streng.
Alle reacties Link kopieren
Mag je alleen sex hebben om zwanger te worden of mag je ook gewoon sex hebben mits je getrouwd bent? Ik heb een vriend gehad die net zo gelovig was (geen sex voor het huwelijk, niet zoenen etc.) en die wilde alleen sex hebben na het huwelijk om babies te verwekken. Anders niet. Ik had het snel bekeken met dit vriendje.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Geen seks voor het huwelijk zou ik op zich geen problemen mee hebben. Maar met dergelijke denkbeelden en geloofsovertuigingen die totaal niet stroken met de mijne wel.
"Summerdance, 20 minuten geleden

1x was genoeg "



Is het zooo belangrijk voor je
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me vreselijk zou ik echt niet kunnen
Alle reacties Link kopieren
Hij gaat inderdaad elke week naar de kerk, ik ga dan niet mee. Hij weet dat ik wel seks heb gehad in vorige relaties en dat accepteert hij, maar hij wil geen seks tot aan het huwelijk in onze relatie. Als we getrouwd zijn mogen we in principe helemaal los gaan haha. Dus niet alleen om zwanger te worden. Maar trouwen vind ik iets speciaals en dan moet het ook helemaal goed voelen. Ik ga niet nu snel trouwen, zodat ik alles mag en kan.



Hij zegt vaker dat hij accepteert dat ik niet gelovig ben en dat we samen erover moeten praten hoe het zit met kinderen enz. maar de vraag was wel als ik met hem verder wilde dat ik me eraan moest houden om geen seks te hebben enz. Het is gewoon een hele moeilijke beslissing, want ik vind hem echt ontzettend leuk maar ik mis gewoon het intieme. En ik hoef niet meteen seks, maar gewoon eens samen slapen zou ik al super vinden. Maar dat mag ook niet.
Nope, zit zelf gelukkig niet in die situatie, want ik zou het niet kunnen. Niet samenwonen en geen seks voor je gaat trouwen, maar het huwelijk wel zo serieus nemen... Ik snap het echt niet.



Ik heb wel een vriendin die dezelfde "regels" heeft voor een relatie. Haar vriend was voorheen niet zo into het geloof, maar inmiddels wel. Gaat mee naar de kerk, heeft zich laten dopen etc. Heel eerlijk gezegd denk ik dat dat ook wel nodig is om zo een relatie te kunnen hebben, dat je er persoonlijk ook echt achter staat ipv dat je het alleen accepteert.



Als hij zo naar zijn geloof leeft, heeft dit verder dan geen effect op de relatie? Vindt hij het niet erg dat jij niet gelooft? Botsen jullie niet op andere vlakken qua mening, dingen als opvoeding van evt. kinderen, homoseksualiteit, orgaandonatie, euthanasie, abortus, sowieso algehele kijk op het leven en de dood etc? Allemaal dingen die misschien niet direct invloed op je relatie hebben, maar waarvan het imo in een serieuze relatie toch wel belangrijk is dat je elkaar echt begrijpt.

Ik merk binnen de vriendschap met bovenstaande vriendin wel dat ik af en toe echt op mijn lip moet bijten. Met haar ga ik discussie over zulke onderwerpen uit de weg en accepteer ik dat we anders denken over bepaalde onderwerpen, maar binnen een relatie zou ik dat niet kunnen. Kan/wil jij dat wel? Of zitten jullie op dat soort onderwerpen wel aardig op 1 lijn, ondanks het verschil in geloofsovertuiging?
Van wie mag dat niet? Samen slapen? Bang dat hij zich niet in kan houden?
Alle reacties Link kopieren
quote:leef_nu schreef op 02 oktober 2012 @ 18:06:

Uhh, tja..... hoe zeggen ze dat ook al weer?



Twee geloven op een kussen, slaapt geheid de duivel tussen....



Maar TO gelooft niet



Ik heb weleens een Joodse man gedate, geen probleem hoor. Alleen een beetje aanpassen met de feestdagen.
Alle reacties Link kopieren
Poeh, lijkt me heel moeilijk. Knap van je dat je dat kan. Persoonlijk zou ik iemand al snel niet meer 'leuk' vinden die zo gefocust is op het geloof. Misschien een rare vraag, maar mag hij wel genieten van het leven? En welk geloof heeft hij dan?
Accepteer de dingen die je niet kunt veranderen, verander de dingen die je niet kunt accepteren.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel gedoopt, communie gedaan enz enz, maar ik ga niet iedere week naar kerk of bid meerdere malen per dag. Het klopt inderdaad dat we op die vlakken botsen, want homoseksualiteit mag in hun ogen niet, terwijl ik daar absoluut geen moeite mee heb. Hij begrijpt me wel dat ik zo denk, maar geef zelf natuurlijk aan dat hij er anders over denkt.

Maar dat is nu, maar als je dadelijk bent getrouwd moet je wel de kinderen op 1 manier opvoeden....dus ik denk dat ik nog maar eens goed in gesprek moet gaan haha
Wie is hun? Denkt je vriend ook zo of ga je daar voor het gemak maar even van uit?
Alle reacties Link kopieren
HIj is gewoon katholiek maar houden zich vooral aan de regeltjes van vroeger. Als ik bijv kijk naar mijn ouders, die zijn ook zo opgevoed.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk altijd dat dit soort regels in het leven zijn geroepen om huwelijken te bevorderen. Met al die hormonen....dat houdt toch niemand vol. En dan ben je getrouwd, heb je een rotsexleven. MAar daar hebben ze ook een regel voor want scheiden is een zode. Tadaa...het gezin als hoeksteen van devsamenleving. Jippie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven