Iemand ervaring met zo een situatie?

02-10-2012 17:44 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
**
quote:megan1983 schreef op 02 oktober 2012 @ 18:26:

Ik ben wel gedoopt, communie gedaan enz enz, maar ik ga niet iedere week naar kerk of bid meerdere malen per dag. Het klopt inderdaad dat we op die vlakken botsen, want homoseksualiteit mag in hun ogen niet, terwijl ik daar absoluut geen moeite mee heb. Hij begrijpt me wel dat ik zo denk, maar geef zelf natuurlijk aan dat hij er anders over denkt.

Maar dat is nu, maar als je dadelijk bent getrouwd moet je wel de kinderen op 1 manier opvoeden....dus ik denk dat ik nog maar eens goed in gesprek moet gaan haha Met starre ideeen zou ik veel meer problemen hebben dan met geen seks.
Ik zou dit absoluut niet kunnen! Voordat ik met iemand trouw, moet ik ook zeker weten dat hij lichamelijk bij mij past en dat we qua intimiteit bij elkaar passen. Ik vind het ook totaal niet meer van deze tijd dat deze strenge katholieke regels van vroeger nog gehanteerd worden. Denk ook dat hier na het huwelijk zeker problemen van komen, maar goed.......dit is mijn persoonlijke mening!



Ook ik ben van huis uit katholiek gedoopt en dus ook communie gedaan etc. Jammer dat mijn ouders destijds deze beslissing voor mij hebben gemaakt, want ik geloof absoluut niet en zie het als 1 grote sekte, maar ook dat is mijn persoonlijke mening
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het lastig vinden om samen te leven met iemand die zulke verschillende waarden heeft dan ik. En dan heb ik het nog niet eens over kinderen.



Ga inderdaad het gesprek met hem aan! Wat als je kind homo blijkt te zijn? Je dochter dominee wil worden? En hoe denkt hij over voorbehoedsmiddelen? Of moet je, als je eenmaal getrouwd bent, 10 kinderen krijgen?

En wat als jouw beste vriendin homo is, mag ze dan langs komen? Gelooft hij in de gelijkwaardigheid van man en vrouw? Allemaal zaken die heel belangrijk zijn op de lange duur.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het zelf persoonlijk niet kunnen. Ik vind seks best belangrijk in een relatie. Niet het belangrijkste natuurlijk maar het beinvloed wel voor een groot deel je relatie.



Het lijkt me ook moeilijk als beide partners hier anders in staan.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap jullie reacties heel goed. Ik had ook nooit gedacht dat het zo moeilijk zou zijn. Bedoel als iemand naar de kerk wilt gaan dan moet tie dat doen, maar kreeg later pas te horen welke "regeltjes" eraan vast zaten. Geen seks, niet samen slapen, we mogen niet met zn 2en op vakantie, nooit eens alleen op een slaapkamer zitten.

Maarja liefde maakt soms blind!! dus ik ga weer eens een goed gesprek voeren.
Alle reacties Link kopieren
ja, nou hij is dan wel trouw in ieder geval.
it's a big club and you ain't in it
Alle reacties Link kopieren
Haha dat mag ik hopen, maar wat meestal verboden wordt is des te leuker om stiekem te doen he hahaha
Alle reacties Link kopieren
quote:megan1983 schreef op 02 oktober 2012 @ 19:29:

Ik snap jullie reacties heel goed. Ik had ook nooit gedacht dat het zo moeilijk zou zijn. Bedoel als iemand naar de kerk wilt gaan dan moet tie dat doen, maar kreeg later pas te horen welke "regeltjes" eraan vast zaten. Geen seks, niet samen slapen, we mogen niet met zn 2en op vakantie, nooit eens alleen op een slaapkamer zitten.

Maarja liefde maakt soms blind!! dus ik ga weer eens een goed gesprek voeren.



Huh? Van wie mag dit dan niet? Van het geloof niet? Want hier heb ik nog nooit van gehoord.

Van hemzelf niet? Van zijn ouders niet?



Verder heel erg eens met Isadoro! Geen sex is nog daar aan toe, maar totaal anders in het leven staan/andere normen en waarden gaat je relatie opbreken!
Weet je, religie is zo'n dooddoener. De religie schrijft het voor, dus het is zo. Dat is het probleem, want jij vindt van niet en wil daar best over praten enzo, maar hij 'kan' niet schipperen. Het enige wat hij kan doen is uitleggen wat zijn religie voorschrijft en daar valt moeilijk tegenop te vechten. Ik zou dus wel vragen hoe dit precies zit, ik zou bang zijn altijd aan het korste eind te trekken namelijk. Het voorbeeld van de homoseksualiteit is al eerder genoemd: wat nou als jouw beste vriendin lesbi blijkt te zijn of jullie kind later?



Succes met je gesprek in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
quote:missfiona schreef op 02 oktober 2012 @ 18:00:

Mag je alleen sex hebben om zwanger te worden of mag je ook gewoon sex hebben mits je getrouwd bent? Ik heb een vriend gehad die net zo gelovig was (geen sex voor het huwelijk, niet zoenen etc.) en die wilde alleen sex hebben na het huwelijk om babies te verwekken. Anders niet. Ik had het snel bekeken met dit vriendje.Hij masturbeerde ook niet??
Alle reacties Link kopieren
Voor mij zou het bezwaarlijk zijn. Ik wil weten of een man goed is in bed of dat hij ten minste de aanleg heeft om goed te worden. Als je geen klik hebt in bed, wordt dat nog een heeeeeeeele langslepende relatie.
Alle reacties Link kopieren
Je mag geen seks voor het huwelijk daarbij wil het "geloof" niet dat je samen slaapt enz enz...want dan is de verleiding te groot dat je wel seks krijgt. Want je bent verliefd blablabla.



@Lupine dat klopt helemaal. Als ik namelijk met hem verder wil zal ik me moeten aanpassen. HIj legt me ook de dingen wel uit, maar het heeft weinig zin om er tegen in te gaan. Maar dat maakt het voor mij des te moeilijker.
Alle reacties Link kopieren
Kijken jullie dan ook geen televisie? Alleen maar naar de radio luisteren. Op zondag mag je niks leuks doen, want dat is een rustdag. Je mag een boek lezen of spelletjes spelen! En naar de kerk natuurlijk.



Niet samen op vakantie voordat jullie getrouwd zijn. Als jullie gaan trouwen moet je lange mouwen aan je jurk plakken want mag geen blote armen.



Vind hij het wel goed dat je een broek draagt? Lijkt me lastig hoor! Vooral later met opvoeden van kinderen.



Eerlijk gezegd vind ik mensen van de zwarte kousen kerk ook een beetje vreemd.. Ik begrijp het allemaal niet zo denk ik. Vind ze raar denken..
Aanpassen moet je je altijd, daar is niks mis mee volgens mij. Het gaat erom dat hij leeft volgens een uitleg van een religie, welke voor hem de absolute waarheid is. Die waarheid is niet de jouwe, maar daar heeft hij geen boodschap aan. Dat is iets wat zo is en zo zal blijven.



Het begint nu al: hij 'mag' geen seks hebben dus jij hebt je daar maar mij neer te leggen, want het geloof moet gerespecteerd worden. Jij bent het daar eigenlijk niet mee eens, want jij wil wel met hem knuffelen, zoenen en seksen, maar dat mag nou eenmaal niet. Zijn overtuiging staat dan dus 'hoge'r in het morele spectrum dan de jouwe, dat bedoelde ik met dat er niet tegenop te vechten valt. In hoeverre houdt hij rekening met jou dan?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het volledig met bovenstaande reacties eens. Je lijkt je zelf vooral te focussen op het "geen sex voor het huwelijk"- gedeeelte, maar ik zou persoonlijk zijn andere regels veel zorgwekkender vinden.



Zoals hierboven ook gezegd: Hij vind zijn eigen regels "waarheid" en staat niet open voor andere versies van de waarheid. Dat betekent dat je je hele leven zijn regels zal moeten volgen, want er is in zijn ogen geen andere weg.

Zou je dat wel zien zitten?



Hoe lang kennen jullie elkaar al? En is 83 je geboortejaar?
Alle reacties Link kopieren
Nu ik de verhalen aan het typen ben, rollen de tranen weer over mijn wangen.

Ben gewoon heel blij dat ik hier mijn gevoel kan uiten want geloof me het is echt moeilijk en natuurlijk heb ik die keuze zelf gemaakt.

Ik pas me in mijn ogen veel te veel aan en ik wil heel graag met hem verder en er alles aan doen, maar ik merk gewoon dat het niet gaat. Ik kan een keer mee gaan naar de kerk of wat dan ook, maar ik word niet gelovig. Zij denken alles met een gebedje goed te krijgen, maar ik weet uit ervaring dat ik hard moet vechten om een doel te bereiken.

Ik ben het er zeker niet mee eens, en dat heb ik ook duidelijk gemaakt, maar ik kan er verder helemaal niks mee.

En misschien moet ik ook maar eens nadenken over een keuze, want je kunt niet alles blijven geven en niks terug krijgen. Ik wil ook mijn intimiteit voelen enz
Alle reacties Link kopieren
Ja 1983 is mijn geboortejaar, ben 29!
Alle reacties Link kopieren
Die sex daar zou ik best (een tijdje) mee kunnen leven.

Maar iemand die nu nog in de katholieke kerk komt, zou ik echt nooit serieus kunnen nemen als partner.

In mijn ogen spoor je dan niet. Het is een ranzige bende.
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang kennen jullie elkaar nu? En hoelang hebben jullie een relatie?



Vraag ik me gewoon af. Misschien staat het al ergens maar dan heb ik er overheen gelezen.



Kan me voorstellen dat het moeilijk is.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
We zijn nu bijna 2,5 jaar samen. Maar hoe langer je bij elkaar bent, nu beginnen we tegen de problemen aan te lopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan mensen niet serieus nemen die in zo'n kontverhaal geloven. Zou dus mijn respect verliezen als mijn partner dat zou doen.

Kon er ook niet bij dat mensen die dat geloven een land kunnen besturen in de tijd van Balkenende.



Dat zou voor mij het grootste probleem zijn.

Plus dat je altijd op de tweede plaats komt, na dat geloof.

En dat je niet van tevoren weet of hij een goede minaar is- of kan worden, zou me ook tegenhouden te trouwen.



Sterkte lijkt me echt moeilijk te houden van iemand met zulke denkbeelden en me daar naar te moeten schikken.
Alle reacties Link kopieren
En hoe reageert je vriend als je dit soort twijfels en jouw gevoelens hierover onder woorden brengt? Is hij begrijpend? Wil hij wel luisteren en snapt hij dat je het lastig hebt?

En zou hij bereid zijn om samen te werken aan een middenweg tussen jullie beide levensvisies, of hoe ziet hij de toekomst?
quote:rionyriony schreef op 02 oktober 2012 @ 19:31:

ja, nou hij is dan wel trouw in ieder geval. Daar zou je nog weleens van kunnen schrikken! Een vriendin van mij werkt als huisarts in een sterk gelovig dorpje en heeft tijdens haar carrière nog nooit zoveel soa's behandeld sinds ze hier werkt! Streng gelovig jaja, dat zijn de ergste! Hoezo hypocriet?
Alle reacties Link kopieren
Beste TO, je verhaal komt me heel bekend voor (behalve dan het sexverhaal, maar dat zie je zo wel). Ik heb op heel jonge leeftijd (<20jr) een relatie gehad met een zeer gelovig opgevoede jongen. Ik was helemaal hoteldebotel en paste me heel erg aan: niets doen op zondag, rokjes dragen, mee naar de kerk, enz. Hij probeerde zich ook aan te passen door met mij mee naar 'lichtere' kerken te gaan en (stiekem) samen op vakantie te gaan. We hebben ook 'het' gedaan, waar hij zich wel schuldig over voelde, maar het toch niet kon laten

Uiteindelijk heb ik de relatie verbroken, omdat ik geen ruimte kreeg om mezelf 'uit te vinden' - ik was enkel bezig met hem en 'ons' probleem. Ik zag ook eindelijk in dat ik nooit in zijn wereld zou passen, omdat ik veel meer vrijheid gewend was (en ben). Ook zijn standpunten wat betreft homosexualiteit, euthanasie, abortus, etc. (de grote vragen des levens zo'n beetje) waren niet te verenigen met die van mij. Het deed me erg veel pijn en een deel van me was ook erg boos. Maar ik had het gevoel dat ik weer leefde en ik heb een hele poos gefeest en gebeest, enkel om het starre wereldje van mij af te schudden.



Ik wens je veel sterkte en blijf 'vechten' om je eigen standpunten te 'mogen' behouden. Blijf jezelf en verlies je niet in de wereld van je vriend. Die zal nooit de jouwe worden...
Gravitation is not responsible for people falling in love.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp heel goed dat je de relatie hebt verbroken. Ik heb ook al ontzettend vaak getwijfeld en gedacht van Megan maak een keuze. Maar een keuze definitief maken is moeilijk. In het begin heb ik het me heel erg persoonlijk aangetrokken, zal wel te dik zijn, niet mooi, want waarom wil een man je niet naakt zien. Gelukkig heb ik dit een beetje opzij kunnen zetten en weet ik gelukkig uit vorige relaties dat ik wel mooi ben.

Bij ons gaat het ook voortdurend over de kerk enz en weet ook als het uit gaat, dat de kerk en geloof daar schuld aan zijn.



De ene keer denk ik, maak het uit. je verdient iemand die beter bij je past en ik weet gewoon van vorige relaties dat het heel mooi kan zijn. Door alle dingen die ik moet laten voelt het voor mij als een straf. Want het doet gewoon pijn om dit allemaal mee en door te maken. Ik wil gelukkig zijn en dat ben ik ook met hem maar niet met de dingen erom heen.



Bedankt voor je lieve woorden. Ik denk als ik gelukkig wil worden dat ik een keuze moet gaan maken. En dat is nu nog pijnlijk en moelijk. Ik dacht echt dat ik de ware had gevonden maar mijn twijfel blijft gewoon of ik wel de juiste keuze heb gemaakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven