Ik ben bang help mij

09-01-2017 03:36 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,



Ik heb hier al een keer om advies gevraagd dus vandaar dat ik nogmaals jullie hulp nodig heb.



Ik ben 22 jaar en getrouwd en ben momenteel 22 weken zwanger. Het gaat niet goed tussen mijn man en ik. Hij mishandelt mij en slaat mij. Ik durf niet goed bij hem weg te gaan want ik ben bang dat het uit de hand loopt. Aangezien in mijn cultuur scheiden als schande wordt gezien ben ik nog steeds bij mijn man alleen ben ik doodsbang want ik ben namelijk zwanger. Ik durf met niemand te praten omdat ik mij heel erg schaam hiervoor en weet niet wat ik moet doen. Vanochtend kwam hij dronken thuis en heeft hij mij van het bed gesleurd en een flink klap gegeven waardoor ik even uit balans ben geraakt en ben gevallen. Ik ben bang dat er iets met de baby is. Ik heb vandaag geprobeerd met de buurvrouw te praten en met hints tot haar door te dringen dat het niet goed gaat maar is helaas niet gelukt. Vanavond was het weer raak hij heeft mij weer geslagen aangezien ik hierdoor een flinke blauwe plek ga krijgen kan ik morgen niet naar school want dan moet ik het uitleggen hoe ik aan die blauwe plek kom.

En ik wil niet dat hij erachter komt dat ik stappen aan het nemen ben om bij hem weg te gaan.

Ik kan niet meer ik ben echt op ik voel mij zo dom en alleen en ik weet niet wat ik moet doen please help mij.
Heb je een broer of vader die eens met je man kan praten?
Alle reacties Link kopieren
Heb je iemand anders die je in vertrouwen kan nemen? Misschien een vriendin of iemand op school. Familie? Scheiden mag niet van je cultuur, maar je (zwangere) vrouw slaan vast ook niet. Zoek aub hulp! Je wilt toch niet dat je kindje opgroeit straks in zo'n geweldadige omgeving?
Alle reacties Link kopieren
Blijf van mijn lijf huis.

Huisarts

Politie



Maak foto's van je verwondingen.



Neem contact op met bovenstaande instanties.

Zorg dat je je belangrijke papieren, zoals paspoort of id kaart bij de hand hebt. Pak een tas of koffer in. En vertrek zo snel als je kan.

Hij gaat niet veranderen. Bescherm jezelf en je kind.
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Alle reacties Link kopieren
Ga deze morgen gelijk naar je huisarts! Of de politie! Zodra hij weg is. Of zeg wel naar school te gaan en ga vervolgens naar de politie. Is dit te eng, ga naar je mentor. Laat je door hen helpen.



We hebben hier blijf van me lijf huizen voor dit soort situaties. Daar ben je veilig. En de politie kan ervoor zorgen dat je daar terecht kunt.



Het gaat een zware weg worden, maar vrouw, voor jezelf en je kindje ga die weg bewandelen. Je man zal steeds gewelddadiger worden en uiteindelijk ook je kindje gaan slaan... jij moet ervoor zorgen dat je kindje beschermd wordt! Jij kunt dat! Geloof me maar .



En lieverd je bent niet dom, echt niet. Veel vrouwen (en ook mannen) hebben dit meegemaakt en zullen dit meemaken. Je bent juist een stoer wijffie dat je nu hulp zoekt!



Als je kunt, neem morgen gelijk je belangrijke papieren mee, zoals id kaart of paspoort. Pak je oplader van telefoon mee en ga naar het politiebureau toe. En vergeet niet om foto's te maken van je verwondingen zodra je op een veilige plek bent.



En wis de geschiedenis van de computer! Heel belangrijk.



Sterkte
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Hallo DearJada44, wat goed dat je probeert om hulp te vragen bij je buurvrouw en hier op het forum. Ik wil je graag goed op weg helpen. Ik werk al jaren als hulpverlener huiselijk geweld en ik maak veiligheids- en vertrekplannen met al mijn cliënten. Dat kan ik ook op afstand met jou doen zodat je goed advies krijgt, weet wat de mogelijkheden zijn en een concreet plan kunt maken. Ik kan je ook precies vertellen welke instanties jou in jouw regio verder kunnen helpen.

Dus als je wilt kun je me een PB sturen zodat je wat meer details (zoals je woonplaats, je achtergrond etc) kunt geven zonder dat iedereen hier dat kan lezen?



En anders kan ik hier iig een hele lijst aan tips/adviezen voor je neerzetten waarmee je zelf aan de slag kunt gaan.
Neem contact op met veilig thuis, op de site staat hun telefoonnummer. Die kunnen je helpen.



Ik vraag me af, wat voor hints geef je de buurvrouw? Ik hoorde gisteren nogal wat lawaai bij de buren, ik zou dus heel graag willen helpen als mijn buurvrouw zoiets overkwam. Maar ik kan ook niet zomaar de politie bellen, dan moet ik wel weten wat er aan de hand is.



En aanbellen, mm, het is nogal lastig, zo'n situatie want voor hetzelfde geld viel er gewoon iets om ofzo. Dus als je wilt dat je buurvrouw je helpt, zul je toch duidelijkere hints moeten geven. Neem haar in vertrouwen anders, ik neem aan dat de meeste mensen je niet zullen uitlachen maar je serieus zullen nemen. Vreemden kunnen erg aardige mensen zijn he, vergeet dat niet.
Alle reacties Link kopieren
Kan je imam of een ander persoon die in je cultuur / geloof veel te zeggen heeft,je niet helpen?
Alle reacties Link kopieren
Ga vandaag wel naar school, doe gewoon zoals op een schooldag. Ga of echt naar school en vraag daar hulp. Of ga in plaats van school naar de huisarts. Loop gewoon binnen en vraag een afspraak.

Of ga naar de politie.

Of iemand anders die je vertrouwd.



Wij kunnen je op afstand steunen.



Als je het moeilijk vind om te zeggen tegen iemand zou je het ook op kunnen schrijven. Bijvoorbeeld gewoon met steekwoorden. Bijvoorbeeld bij de assistente van de huisarts geef je. Ik heb hulp nodig. Mijn man is agressief. Ik ben gevallen. Ik ben nu bang dat er wat met mijn baby is. Ik wil bij hem weg.



Je bent niet dom. En de huisarts of politie krijgt vaker dit soort dingen te horen. Ze willen je juist helpen. Ik snap dat het eng en moeilijk is.



Maar het is echt beter om vandaag te doen. Voor jou en de baby
@gele suikerspin, ik weet niet of het verstandig is vandaag meteen de koffers te pakken. Volgens mij moet er in zo'n situatie eerst een plan opgesteld worden, om iemands veiligheid te kunnen garanderen. Partners die agressief zijn, kunnen gevaarlijker worden als iemand weggaat namelijk en zeker met een andere cultuur als de Nederlandse kan het nodig zijn, iemand stiekem weg te loodsen. Vanwege eerwraak enzo. Als daar sprake van is natuurlijk maar dat kan wel.
Maar een eerste stap zetten richting vrijheid is natuurlijk wel aan te raden, neem iemand in vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht ook daarom, haar normale ritme aanhouden vandaag, van naar school gaan. Ze kan ondertussen gerust naar de huisarts toch of andere instantie.

Afhankelijk van hun advies, meteen plek op veilige plek of eerst een plan en weer 'normaal' terug naar huis.



Ik heb niet gezegd dat ze meteen weg moet. Maar hulp moet zoeken vandaag. Juist nu ze gebruik kan maken van 'ik ga naar school'.
Ja da's waar. Op school zijn meerdere mensen die je zouden kunnen helpen met de eerste stappen. Op sommige scholen heb je ook een vertrouwenspersoon, die kun je ook aanspreken. Als je erg bang bent om het aan iemand te vertellen, die mag het niemand vertellen zonder jouw toestemming.
quote:Moondancer schreef op 09 januari 2017 @ 04:51:

Hallo DearJada44, wat goed dat je probeert om hulp te vragen bij je buurvrouw en hier op het forum. Ik wil je graag goed op weg helpen. Ik werk al jaren als hulpverlener huiselijk geweld en ik maak veiligheids- en vertrekplannen met al mijn cliënten. Dat kan ik ook op afstand met jou doen zodat je goed advies krijgt, weet wat de mogelijkheden zijn en een concreet plan kunt maken. Ik kan je ook precies vertellen welke instanties jou in jouw regio verder kunnen helpen.

Dus als je wilt kun je me een PB sturen zodat je wat meer details (zoals je woonplaats, je achtergrond etc) kunt geven zonder dat iedereen hier dat kan lezen?



En anders kan ik hier iig een hele lijst aan tips/adviezen voor je neerzetten waarmee je zelf aan de slag kunt gaan.TO, neem contact op met Moondancer. Stuur haar een persoonlijk bericht. Dit doe je door op het icoontje van het spraakwolkje linksonder haar fotootje te klikken. Heel veel sterkte.
Ik denk dat je moondancer een privebericht moet sturen: zij weet hoe dit werkt en kan je op de goede weg helpen.
Alle reacties Link kopieren
Hallo bedankt voor jullie adviezen.

Ik heb ooit al poging gedaan maar toen brak de hel los en door mijn keuze ben ik mijn kind kwijgeraakt door de stress en dat wil ik niet nogmaals. Ik hou veel van mijn man maar toch doet hij mij pijn ik weet ook niet waarom.

Vandaag kan ik niet naar school omdat ik echt pijn heb alles doet pijn gelukkig voelde ik mijn kind vanochtend en was ik zo verdrietig zo had ik mijn huwelijk niet verwacht ik hoop dat hij veranderd want ik weet niet hoelang ik dit ga volhouden. Ik word streng in de gaten gehouden hij is ook degene die mij naar school brengt en ophaalt dus ik kan niet zomaar even weg of naartoe en met de boodschappen is het net zo.

Ik zou graag een stappenplan willen zonder dat hij het merkt want hij is slimmer dan jullie denken. Mijn grote angst is dat ik weer terug moet naar huis naar alle stappen en ben ik bang dat hij helemaal doorslaat en ik wil dat kleine vrijheid wat ik nog heb niet opgeven en dat hij mij helemaal niet meer naar buiten laat gaan.
Alle reacties Link kopieren
Het zou ook heel fijn zijn als er vandaag iemand naar je baby kan kijken aangezien je je zorgen maakt. Kun je naar de verloskundige en daar samen verdere hulp regelen?
Alle reacties Link kopieren
Is je eigen familie op de hoogte van de mishandelingen?
Alle reacties Link kopieren
quote:DearJada44 schreef op 09 januari 2017 @ 09:02:

Hallo bedankt voor jullie adviezen.

Ik heb ooit al poging gedaan maar toen brak de hel los en door mijn keuze ben ik mijn kind kwijgeraakt door de stress en dat wil ik niet nogmaals. Ik hou veel van mijn man maar toch doet hij mij pijn ik weet ook niet waarom.

Vandaag kan ik niet naar school omdat ik echt pijn heb alles doet pijn gelukkig voelde ik mijn kind vanochtend en was ik zo verdrietig zo had ik mijn huwelijk niet verwacht ik hoop dat hij veranderd want ik weet niet hoelang ik dit ga volhouden. Ik word streng in de gaten gehouden hij is ook degene die mij naar school brengt en ophaalt dus ik kan niet zomaar even weg of naartoe en met de boodschappen is het net zo.

Ik zou graag een stappenplan willen zonder dat hij het merkt want hij is slimmer dan jullie denken. Mijn grote angst is dat ik weer terug moet naar huis naar alle stappen en ben ik bang dat hij helemaal doorslaat en ik wil dat kleine vrijheid wat ik nog heb niet opgeven en dat hij mij helemaal niet meer naar buiten laat gaan.

1, houd op met denken dat je van deze man houdt. Deze man is slecht voor je, hij houd ook niet van jou

2. neem iemand in vertrouwen, begin eens bij de huisarts/verloskundige
Alle reacties Link kopieren
To, stuur Moondancer een berichtje. Dat is de eerste stap!

Je wilt stappen ondernemen en dat is echt supergoed van je!

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Moondancer, heeft je een mooi aanbod gedaan om op afstand een plan te maken. En/Of je zou haar de hulporganisatie in jou regio kunnen vragen.



Lastige situatie.
Alle reacties Link kopieren
Wegwezen daar ! Bel of chat met de mensen van deze site voor advies:



http://www.fier.nl/blijf-van-mn-lijf-1
For whom the bell tolls
Alle reacties Link kopieren
DearJada, nog eens een compliment voor je, zoals je schrijft lijkt het dat jij goed en rationeel nadenkt, hou dat vast. Je moet inderdaad een strategie maken zodat jij echt van hem weg komt zonder verdere beschadiging voor jou en je baby.



Ga naar je mentor op school of naar een andere leerkracht en zeg dat jij nu hulp nodig hebt en dat je naar de huisarts moet, voor jezelf en voor de baby. Vertel school ook dat jij vanmiddag weer opgehaald wordt door je man en dat hij hier niets vanaf mag weten.
All truly great thoughts are conceived by walking.
Friedrich Nietzsche
Alle reacties Link kopieren
Sorry, zie nu pas dat je vandaag niet naar school gaat. Stuur Moondancer een bericht en laat je helpen!
All truly great thoughts are conceived by walking.
Friedrich Nietzsche
Alle reacties Link kopieren
Stuur moondancer een berichtje. Volgens mij is zij de persoon die je kan helpen als je echt weg wil gaan bij je man.

Stop alsjeblieft met denken dat hij gaat veranderen dat is niet zo. Deze man is niet goed voor je en doet je veel pijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven