Ik ben bang help mij

09-01-2017 03:36 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,



Ik heb hier al een keer om advies gevraagd dus vandaar dat ik nogmaals jullie hulp nodig heb.



Ik ben 22 jaar en getrouwd en ben momenteel 22 weken zwanger. Het gaat niet goed tussen mijn man en ik. Hij mishandelt mij en slaat mij. Ik durf niet goed bij hem weg te gaan want ik ben bang dat het uit de hand loopt. Aangezien in mijn cultuur scheiden als schande wordt gezien ben ik nog steeds bij mijn man alleen ben ik doodsbang want ik ben namelijk zwanger. Ik durf met niemand te praten omdat ik mij heel erg schaam hiervoor en weet niet wat ik moet doen. Vanochtend kwam hij dronken thuis en heeft hij mij van het bed gesleurd en een flink klap gegeven waardoor ik even uit balans ben geraakt en ben gevallen. Ik ben bang dat er iets met de baby is. Ik heb vandaag geprobeerd met de buurvrouw te praten en met hints tot haar door te dringen dat het niet goed gaat maar is helaas niet gelukt. Vanavond was het weer raak hij heeft mij weer geslagen aangezien ik hierdoor een flinke blauwe plek ga krijgen kan ik morgen niet naar school want dan moet ik het uitleggen hoe ik aan die blauwe plek kom.

En ik wil niet dat hij erachter komt dat ik stappen aan het nemen ben om bij hem weg te gaan.

Ik kan niet meer ik ben echt op ik voel mij zo dom en alleen en ik weet niet wat ik moet doen please help mij.
Alle reacties Link kopieren
Als je mobiel zit:



Klik op het 'omgekeerde dakje'/pijltje naar beneden naast de naam van een forumlid.

Moondancer > (ziet er als > uit, maar dan de punt naar beneden).

Dan krijg je een soort dropdown menu en dan is de eerste optie: stuur Moondancer een privébericht.

Ik neem aan dat Moondancer de PB functie aan heeft staan en dan zou het moeten lukken.
Het Viva forum is papaja.
Jada en Moondancer, ik heb een vivamail adres. Is het een idee dat jullie mij daarop allebei een mailtje sturen zodat ik jullie aan elkaar kan koppelen? Vind het zo sneu als dit vastloopt op het sturen van een PB....



Mochten jullie dit wat vinden, het adres is mijn nickname apenstaartje live punt nl
Vind het schokkend om te lezen wat je man jou aandoet. Ben blij dat je hier hulp krijgt maar hoop echt dat je je 'sporen' hier goed wist. Heb het gevoel dat je man dit niet moet lezen. Denk daar alsjeblieft goed aan want vind je situatie echt eng en hoop dat je de kracht en moed vind eruit te stappen. Voor jezelf en je kindje. Veel kracht
Alle reacties Link kopieren
Hallo ik heb moondancer een bericht gestuurd.

Mijn man is nu weg ik weet niet waarheen ik ben boven in de badkamer en probeer daarom rustig even snel een bericht te sturen. Ik kan nu even praten maar niet voor lang denk ik.

Ik hoop dat moondancer mijn bericht heeft ontvangen.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je Moondancer een bericht hebt kunnen sturen. Stap 2!
Het Viva forum is papaja.
Alle reacties Link kopieren
To, in hoeverre kun jij het huis uit? controleer hij jou? En word je nog door andere mensen in je omgeving gecontroleerd? Hoe was hij vandaag na jou toe?

Dappere vrouw je klinkt doodsbang

Ik zou je nu het liefst nog op komen halen.
Alle reacties Link kopieren
Ik was vandaag de hele dag thuis ondanks de pijn heb ik gewoon de dingen gedaan die ik moest doen. Alsof er niks is gebeurd dat doe ik altijd zodat hij niet weer tekeer gaat. Toen hij terug kwam van het werk vroeg hij naar de baby en heeft hij mijn buik even gevoeld en gekust. En heeft de hele dag geen woord tegen mij gezegd. Hij is nu weggegaan waarheen weet ik niet ik hoop alleen dat hij niet dronken thuis komt en mij weer aanvalt.
Alle reacties Link kopieren
Waarom bel je nu niet met veiligthuis, gewoon voor informatie?

Of de politie, voor informatie.

Het nummer kun je daarna uit je telefoon wissen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Gele_Suikerspin schreef op 09 januari 2017 @ 22:24:

Waarom bel je nu niet met veiligthuis, gewoon voor informatie?

Of de politie, voor informatie.

Het nummer kun je daarna uit je telefoon wissen.



Beter Veilig Thuis hoor. Voor je dat servicenummer van 0900-8844 bent doorgeworsteld en bij de juiste bent...



Heb je al een plan Jada?
Alle reacties Link kopieren
niet bedoelt als verwijt maar besef jij je wel dat als jij nu niet handelt jouw kind straks in zo'n situatie opgroeit?
Maak ook zo snel mogelijk een afspraak bij je huisarts, die kan je ook helpen.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Jada,

Hij gaat het weer doen. Hij gaat weer uitvallen. Zo zeker als de zon opgaat. En al heb je het hele huis gepoetst dat het blinkt en kook je elke dag zijn lievelingsmaaltijd. Dat is voor hem vanzelfsprekend en geen reden om jou _niet_ te slaan. Nu nog zit jouw kind in je buik. Wat denk je kan hij doen als de baby er is? Voor hem is dan voorlopig geen reden om jou ook maar enigszins voorzichtig te behandelen. Totdat jij weer zwanger raakt.



Hij ziet niet Jou. Hij ziet zijn bezit!



Jij moet voor jezelf opkomen. Alles andere helpt niet.
All truly great thoughts are conceived by walking.
Friedrich Nietzsche
Alle reacties Link kopieren
Jada, hoe gaat het?



Is hij al thuis?
Alle reacties Link kopieren
De privéberichten zijn aangekomen en ik heb net geantwoord. Ik zal je iig begeleiden naar passende hulp in je eigen regio en met je meedenken over je veiligheid tot die hulp is opgestart. Heel goed dat je actie onderneemt DearJada!
Alle reacties Link kopieren
quote:Moondancer schreef op 10 januari 2017 @ 07:52:

De privéberichten zijn aangekomen en ik heb net geantwoord. Ik zal je iig begeleiden naar passende hulp in je eigen regio en met je meedenken over je veiligheid tot die hulp is opgestart. Heel goed dat je actie onderneemt DearJada!Dit heeft geen zin......deze vrouw moet haar tas pakken.....en naar veilig huis bellen. En niet dagen wachten op hulp. Als je hulp aanbied moet je handelen......daarmee bedoel ik....spreek een lokatie af en ga naar haar toe. Breng haar desnoods zelf naar veilig huis.
Alle reacties Link kopieren
quote:peecee schreef op 10 januari 2017 @ 08:21:

[...]



Dit heeft geen zin......deze vrouw moet haar tas pakken.....en naar veilig huis bellen. En niet dagen wachten op hulp. Als je hulp aanbied moet je handelen......daarmee bedoel ik....spreek een lokatie af en ga naar haar toe. Breng haar desnoods zelf naar veilig huis.hou eens op zeg, jij weet helemaal niet wat zij al besproken hebben in hun berichten.
Alle reacties Link kopieren
Begrijp ik het goed dat je nu wel zwanger bent maar geen kind thuis hebt? Het lijkt me dat je dan iets makkelijker kan vluchten dan wanneer ie geboren is. Dus snel stappen zetten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Moondancer schreef op 10 januari 2017 @ 07:52:

De privéberichten zijn aangekomen en ik heb net geantwoord. Ik zal je iig begeleiden naar passende hulp in je eigen regio en met je meedenken over je veiligheid tot die hulp is opgestart. Heel goed dat je actie onderneemt DearJada!Top! Fijn dat je er voor Jada bent x
Alle reacties Link kopieren
ga weg! NU!
Jada, wat goed dat je contact met Moondancer hebt opgenomen! En Moondancer, wat fijn dat je dit doet!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Moondancer schreef op 10 januari 2017 @ 07:52:

De privéberichten zijn aangekomen en ik heb net geantwoord. Ik zal je iig begeleiden naar passende hulp in je eigen regio en met je meedenken over je veiligheid tot die hulp is opgestart. Heel goed dat je actie onderneemt DearJada!
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het onvoorstelbaar dat dit nog steeds gebeurt. Enorm dapper dat je hulp zoekt en wat fijn dat Moondancer je hierbij kan helpen! Wel zou ik heel erg oppassen dat hij deze berichten niet vindt van jou.
Alle reacties Link kopieren
Voor degenen die aanraden direct weg te gaan: dat is niet altijd de meest veilige optie. En ook emotioneel niet altijd op te brengen. Soms is het beter om eerst (met hulpverlening) een goed plan te maken (oa waar vlucht je naartoe, wat neem je mee, wie breng je op de hoogte, hoe voorkom je dat je gevonden wordt etc) en het dan in 1x goed te doen.

Het is makkelijk om vanaf de zijlijn rigoreuze directe actie aan te bevelen, maar uiteindelijk moet degene zelf er klaar voor zijn, de stappen zetten en de gevolgen kunnen accepteren.
DearJada voor jou een dikke welgemeende



En een voor jou Moondancer
Alle reacties Link kopieren
Lief van je Moondancer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven