ik ben erg jaloers en wil er van af...

07-06-2007 17:24 2 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Hier mijn verhaal. Vriend had na een korte fling met mij drie jaar geleden een meisje leren kennen waar hij na 1,5 jaar bijna mee getrouwd is. Het huwelijk ging niet door, omdat dat vanuit haar cultuur niet goedgekeurd werd. Ze werd gedwongen om met iemand anders te trouwen. Eigenlijk een erg sneu en pijnlijk verhaal voor mijn vriend.



Mijn vriend (nu een jaar samen) heeft nog af en toe contact met haar.  De ex heeft veel problemen in haar omgeving en voelt zich niet echt begrepen, maar dus wel door vriend. Mijn vriend is ook helemaal niet geheimzinnig daarin en wil me ook openheid geven. In dat opzicht houdt hij echt rekening met mijn gevoelens, want hij weet wel dat ik jaloers ben.



Maar toch.. ben zo jaloers en kan er soms echt verdrietig van worden. Laatst liet vriend een e-mail lezen van haar, waarin ze hem nog aanspraak met 'hun' troetelnaampje... 'blauwe ogen'... en ze sloot af dat ze hem miste.



Hoewel ik niet bang hoef te zijn dat hij met haar vreemdgaat (hij is het type niet om vreemd te gaan en bovendien woont ze 4000 km van ons vandaan) steekt het me echt. Ik ben zelfs geneigd om haar te schrijven dat ze hem niet meer zo aan mag spreken. Terwijl ik aan de andere kant vind dat het heel mooi is als je mensen nog helpt en vind ik niet dat je mensen mag beperken en dat vertrouwen in een relatie het aller belangrijkste is.



Maar het steekt echt, en regelmatig vraag ik ook naar dingen in hun relatie etc. etc. En dat doet me pijn, en vriend zegt dan ook dat ik dat beter niet kan doen.. Het helpt trouwens ook niet dat ex 6 jaar jonger dan mij is, en een betere carriere heeft...



Wat hebben jullie jaloersen gedaan om de jaloezie te overwinnen?
Alle reacties Link kopieren
Het meisje zit inderdaad heeeeel ver weg, dus veel gevaar is er niet. Het speelt zich allemaal in je hoofd af. Je bent onzeker over jezelf, vindt dat zij een betere carriere heeft en ze is ook nog eens 6 jaar jonger. Maar... jij hebt de liefde van je leven bij je en zij (helaas) niet. Verspil niet meer tijd aan denken aan dit meisje en vergeet wat zij hebben gehad en vraag niet naar details over hun liefdesleven. Hou je bezig met je vriend en kijk wat je kunt doen om het hem naar de zin te maken zodat hij niet eens denkt aan een ander.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven