Ik ben haar dochter niet meer?

10-01-2017 10:09 140 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud ben je zelf?
Alle reacties Link kopieren
quote:coolingdown. schreef op 10 januari 2017 @ 10:11:

Hoe oud ben je zelf?24
Jij zit ook niet vol compassie.
Alle reacties Link kopieren
Het is natuurlijk niet gek dat je moeder boos was / is op je vader want netjes is het niet om je vrouw met 4 kinderen in de steek te laten, maar wat er aan vooraf is gegaan weten we niet.



Ik ben van mening dat jij zelf mag beslissen en bepalen of je wel of geen kontakt hebt met je vader en verdere familie. De issues van je moeder zijn van haar en die zou ze bij zichzelf moeten houden.
Het is natuurlijk jouw leven en jij moet doen wat jij wil.



Aan de andere kant is nu opeens de toffe vader spelen en geld geven ook makkelijk als hij jarenlang niet in beeld is geweest.



Je moeders reactie kan niet. Maar kijk er eens doorheen: is zij degene die je heeft opgevoed toen je vader compleet afwezig was?
Je bent spontaan genezen van je depressie? Wat zegt je behandelaar? Ben je in overleg met hem gestopt?

Waarom ligt alle schuld nu ineens bij je moeder? Omdat zij je geld geven?
Alle reacties Link kopieren
Jij bent niet verantwoordelijk voor wat je ouders, zowel je vader EN je moeder hebben gedaan in het verleden.

Je hoeft je dus ook niet te gedragen zoals zij willen.



Wat gebeurd is, is tussen hen. Jij hebt het recht op een relatie met je moeder EN je vader.



punt ....
Alle reacties Link kopieren
Even nog een aanvulling: het ligt er wel echt aan wat er in de voorgaande jaren allemaal gebeurd is hoor, want mochten dat dingen zijn waaruit echt wel blijkt dat je vader de boel heeft laten stikken en jullie in de steek heeft gelaten dan zou je uit respect voor je moeder ook andere keuzes "moeten" maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:coolingdown. schreef op 10 januari 2017 @ 10:13:

Het is natuurlijk niet gek dat je moeder boos was / is op je vader want netjes is het niet om je vrouw met 4 kinderen in de steek te laten, maar wat er aan vooraf is gegaan weten we niet.



Ik ben van mening dat jij zelf mag beslissen en bepalen of je wel of geen kontakt hebt met je vader en verdere familie. De issues van je moeder zijn van haar en die zou ze bij zichzelf moeten houden.Dat weet ik, maar zij zelf was ook niet de beste moeder, elke dag aanhoren dat ze ons niet wilden en uitschelden voor alles en nog wat omdat HAAR man HAAR in de steek heeft gelaten. Ze zijn allebei geen goede ouders geweest, ik heb mijn altijd als een weeskind gevoeld en haar problemen moeten dragen. Ik heb ook gelijk geen leuk contact met mijn vader maar ik vind het gewoon raar dat zij mij ''disowned'' nadat ZIJ zelf een paar geleden mijn vader had gebeld om mijn oudere zus een lesje te leren (hij heeft haar geslagen en is daarna opgepakt)
Alle reacties Link kopieren
quote:coolingdown. schreef op 10 januari 2017 @ 10:15:

Even nog een aanvulling: het ligt er wel echt aan wat er in de voorgaande jaren allemaal gebeurd is hoor, want mochten dat dingen zijn waaruit echt wel blijkt dat je vader de boel heeft laten stikken en jullie in de steek heeft gelaten dan zou je uit respect voor je moeder ook andere keuzes "moeten" maken.Ik heb altijd gedaan wat zij wilden, ik heb geleefd hoe zij wilden maar nooit heeft zij iets voor mij betekent.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat je je vader bent gaan opzoeken en dat dat een mooie ervaring was!



Misschien kan je je moeder een brief schrijven waarin je uitlegt dat jouw zoektocht naar je familie niks veranderd aan dat je van haar houdt? Het zou kunnen dat ze heel zwart-wit denkt, dat ze vindt dat je moet kiezen tussen hem en haar. Ze zal moeten inzien dat ze dat niet van je kan verlangen.
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk heb jij je moeder hiermee tot op het bot gekwetst! Het verhaal heeft natuurlijk 2 kanten, maar de manier waarop jij over je moeder praat vind ik echt heel erg
If you can dream it, you can do it.
Alle reacties Link kopieren
quote:badmeester schreef op 10 januari 2017 @ 10:14:

Het is natuurlijk jouw leven en jij moet doen wat jij wil.



Aan de andere kant is nu opeens de toffe vader spelen en geld geven ook makkelijk als hij jarenlang niet in beeld is geweest.



Je moeders reactie kan niet. Maar kijk er eens doorheen: is zij degene die je heeft opgevoed toen je vader compleet afwezig was?Ze heeft mij met moeite opgevoed ja, ik voel niet echt een band met haar, ze schold ons alleen maar uit, kritiek en al, sloeg ons als zij zich gestresst voelden (ik ben letterlijk gesleurd, gebeten, geslagen etc)
Alle reacties Link kopieren
quote:mel.nl schreef op 10 januari 2017 @ 10:18:

Waarschijnlijk heb jij je moeder hiermee tot op het bot gekwetst! Het verhaal heeft natuurlijk 2 kanten, maar de manier waarop jij over je moeder praat vind ik echt heel ergJa hij was geen voorbeeld man MAAR dat wist zij! Waarom neem je 4 kinderen van een man die jou na de eerste kind al slecht behandeld?
Ik begrijp je moeder wel. Hij heeft niet allleen haar achter gelaten maar ook jou. Je moeder heeft al die jaren gezorgd.En dat was ongetwijfeld niet makkelijk en daar heb je mogelijk onder geleden.

Je vader heeft het gezin in die positie gebracht.

Dat kan blijkbaar met 300 euro afgekocht worden. Echt veel principes heb je niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:nicole6592 schreef op 10 januari 2017 @ 10:16:

[...]





Dat weet ik, maar zij zelf was ook niet de beste moeder, elke dag aanhoren dat ze ons niet wilden en uitschelden voor alles en nog wat omdat HAAR man HAAR in de steek heeft gelaten. Ze zijn allebei geen goede ouders geweest, ik heb mijn altijd als een weeskind gevoeld en haar problemen moeten dragen. Ik heb ook gelijk geen leuk contact met mijn vader maar ik vind het gewoon raar dat zij mij ''disowned'' nadat ZIJ zelf een paar geleden mijn vader had gebeld om mijn oudere zus een lesje te leren (hij heeft haar geslagen en is daarna opgepakt)



Kijk zo hebben we wat meer info, het klinkt allemaal niet heel gezellig nee



Heeft je vader je zusje geslagen en is hij daarna opgepakt? Of lees ik het verkeerd?
Alle reacties Link kopieren
quote:coolingdown. schreef op 10 januari 2017 @ 10:15:

Even nog een aanvulling: het ligt er wel echt aan wat er in de voorgaande jaren allemaal gebeurd is hoor, want mochten dat dingen zijn waaruit echt wel blijkt dat je vader de boel heeft laten stikken en jullie in de steek heeft gelaten dan zou je uit respect voor je moeder ook andere keuzes "moeten" maken.Zij heeft nooit 1 ding gedaan wat ik wilde, mijn oudere zus uit huis trappen toen zij mij treiterde elke dag en uitschold, toen was mijn moeder afwezig want dat interesseerde haar niet genoeg. Door mijn oudere zus was ik in een depressie geland.
Alle reacties Link kopieren
quote:nicole6592 schreef op 10 januari 2017 @ 10:20:

[...]





Ja hij was geen voorbeeld man MAAR dat wist zij! Waarom neem je 4 kinderen van een man die jou na de eerste kind al slecht behandeld?Dat is inderdaad de vraag. Tegen beter weten in kinderen krijgen met / van een man die niet (echt) deugt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Niceday76 schreef op 10 januari 2017 @ 10:20:

Ik begrijp je moeder wel. Hij heeft niet allleen haar achter gelaten maar ook jou. Je moeder heeft al die jaren gezorgd.En dat was ongetwijfeld niet makkelijk en daar heb je mogelijk onder geleden.

Je vader heeft het gezin in die positie gebracht.

Dat kan blijkbaar met 300 euro afgekocht worden. Echt veel principes heb je niet.Gezorgd? ze heeft voor mij gezorgd tot mijn 14e? ik had liever dat zij mij op straat had gedumpt, dan was ik nog gelukkiger geweest.
Jij hebt naar mij idee het recht om te onderzoeken wie jouw familie is.



Anderzijds heeft jouw moeder ook recht op haar woede, wrok en frustratie richting haar ex-man.



Het was misschien volwassener geweest als je jouw moeder had geïnformeerd over jouw plannen. Dan had zij zich hier op kunnen voorbereiden. Nu heb je alles stiekem gedaan en wordt zij na jaren plotseling geconfronteerd met de intrede van haar ex man in jullie levens.



Geef haar de tijd en ga met haar in gesprek om jouw noodzaak voor de ontmoeting te bespreken. En luister naar haar.
Ah loep. Drama alom.



Je bent dood, dus ze zal wel niet meer met je praten. Scheelt weer een hoop gedoe in je leven.
quote:nicole6592 schreef op 10 januari 2017 @ 10:22:

[...]





Gezorgd? ze heeft voor mij gezorgd tot mijn 14e? ik had liever dat zij mij op straat had gedumpt, dan was ik nog gelukkiger geweest.Lekker dan toch dat je dood voor haar bent?
Alle reacties Link kopieren
quote:coolingdown. schreef op 10 januari 2017 @ 10:20:

[...]





Kijk zo hebben we wat meer info, het klinkt allemaal niet heel gezellig nee



Heeft je vader je zusje geslagen en is hij daarna opgepakt? Of lees ik het verkeerd?Ja klopt, daarom was mijn zus ook depressief geraakt, ik bedoel daarvoor zat ze vol met leven en mijn moeder belt mijn vader op om mijn zus op der gedrag aan te spreken en vervolgens slaat hij haar keihard in haar gezicht
Van wat ik nu lees hebben beide ouders jouw jeugd redelijk verneukt.



Nu komt een van die ouders opeens met open armen en geld. Dat is leuk. Maar. Ook. Makkelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven