Ik ben haar dochter niet meer?

10-01-2017 10:09 140 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Groot schreef op 10 januari 2017 @ 11:19:

Oh oh oh, wat bijzonder verknipt allemaal!





.



[...]



Euh, juist. Wat zei je behandelaar toen je aangaf dat je genezen wat en met je medicatie wilde gaan stoppen?





.

[...]



Geld lijkt belangrijker dan wat dan ook.JA zijn geld neem ik ZEKER aan, interesseert mij geen enkele moer, ik blijf zijn kind. Hij mag nu op mijn 24ste zeker beginnen met betalen voor al die jaren afwezigheid.
Alle reacties Link kopieren
quote:Geronimo2 schreef op 10 januari 2017 @ 10:36:

Absurd dat blijkbaar rancune overerfelijk moet zijn volgens sommigen. Als j moeder een lieve leuke moeder was geweest dan nog mag ze haar haat niet op de kinderen overdragen. Jij hebt gewoon recht op contact met je vader en je familie, je moeder laat je partij kiezen en dat is sowieso not done.Precies dit. Echt bizar en naar, sommige reacties.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Nogmaals:

Wat zei je behandelaar toen je aangaf dat je genezen was en met je medicatie wilde gaan stoppen?
Alle reacties Link kopieren
Ja, het ligt allemaal aan ons.

Ken je dat verhaal van die man die de politie belde omdat hij zo enorm veel spookrijders op de weg zag?



Stop je tijd in therapie, in plaats van hier topics te openen. Echt beter voor jezelf. Sterkte.
quote:nicole6592 schreef op 10 januari 2017 @ 11:20:

[...]





Ok...ik ga hier niet meer op in. F** de 300 euro, ik stop het zo in de toilet, jullie verdraaien alles gewoon en ik doe er een slot op...mij hoor je niet meer. Ik heb hier geen zin in, klinkt alsof jullie allemaal verwend zijn en jullie zich niet in kunnen leven.Nou doei dan maar
Alle reacties Link kopieren
quote:jasse schreef op 10 januari 2017 @ 11:14:

Wat een harde reacties hier. In de kern lees ik gewoon een TO met een gewelddadige moeder en een afwezige vader die nu wordt afgestoten door haar moeder omdat ze heeft besloten haar verdere familie te leren kennen. Die 300 euro is toch maar ruis... wat maakt dat uit. Het klinkt allemaal behoorlijk rot, ik hoop dat je een fijn netwerk om je heen hebt TO +100000.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:Honingbij_ schreef op 10 januari 2017 @ 11:14:

[...]





Maar toch neem je het graag aan, en bovendien kan je nog veel meer krijgen, wat superhandig is nu je op jezelf woont, aldus je OP.

Maar nee, het gaat je niet om het geld hoor.



Het is toch alleen maar verdrietig dat je 300 euro krijgt en daar al blij mee bent

Ik lees hier mensen die per maand al het dubbele van hun ouders krijgen.

Maar nee, to is hebberig.
quote:Honingbij_ schreef op 10 januari 2017 @ 11:00:

Ik vind het heel bijzonder hoe je je moeder allerlei verwijten maakt terwijl zij bij je gebleven is maar je vader die je verlaten heeft als kind maar toevallig met geld over de balk komt is een toffe peer. Je klinkt als een lekker type, jij.



Dat kind is opzoek naar liefde en houvast.

Als dit haar helpt om beter in haar vel te zitten, laat haar lekker.

Blijkbaar is haar vader nu wel bereid om meer betrokken te zijn in haar leven, dat maakt niet meteen alles goed, maar iedereen verdiend uiteindelijk een tweede kans.

Daarbij is het voor een kind gewoon erg belangrijk om een band met zijn/haar ouders te hebben, dat hoeft niet een hele hechte band te zijn maar het is gewoon fijn om te weten wie je ouders zijn en als je dan ook nog een familie erbij krijgt die jouw liefdevol ontvangt zie ik niet in wat daarop tegen is.

Moeders reageert veel te heftig misschien wordt het voor haar ook eens tijd om de strijdbijl te begraven en haar dochter een band met haar vader te gunnen, ongeacht wat er in het verleden is gebeurd.

Zij is zelf ook een verre van perfecte ouder geweest, zoals to al aangaf.
Alle reacties Link kopieren
quote:nicole6592 schreef op 10 januari 2017 @ 11:20:

[...]





Ok...ik ga hier niet meer op in. F** de 300 euro, ik stop het zo in de toilet, jullie verdraaien alles gewoon en ik doe er een slot op...mij hoor je niet meer. Ik heb hier geen zin in, klinkt alsof jullie allemaal verwend zijn en jullie zich niet in kunnen leven.



Beste TO, de forummers verdraaien het verhaal niet, dat doe je zelf met tegenstrijdige verhalen. De ene keer is jouw moeder een prima persoon, de andere keer haal je haar dusdanig onderuit en is ze een vreselijk mens geweest.

In de kerstvakantie ben je bij je vader geweest en de rest van zijn familie en dan heb je ineens maandenlang contact met jouw nichten van zijn kant.



Zowel jouw moeder als jouw vader hebben vast hun fouten gemaakt in hun/jouw leven. Maar op een openbaar forum jouw moeder zo te beschrijven vind ik veel te ver gaan.

Ga op zoek naar professionele hulp om het verleden te verwerken en een plaats te geven en door te gaan met jouw eigen leven. En kijk daarbij of het mogelijk is toch nog contact te houden met zowel jou moeder als met jouw vader.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nootje90 schreef op 10 januari 2017 @ 10:57:

Lieve meid, ga in therapie

+1



Jij hebt zoveel topics, zoveel problemen: de constante factor in alle topics en problemen, bij jijzelf.

Zoek hulp!
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 10 januari 2017 @ 11:24:

[...]





Het is toch alleen maar verdrietig dat je 300 euro krijgt en daar al blij mee bent

Ik lees hier mensen die per maand al het dubbele van hun ouders krijgen.

Maar nee, to is hebberig.Ja precies, en op die 300 euro wordt dan pagina na pagina doorgehamerd, dat is hét bewijs dat het haar alleen maar om het geld gaat. Dat ze al tig keer heeft aangegeven dat het voornamelijk om het contact met haar familie te doen was wordt gewoon genegeerd, want het is natuurlijk veel leuker om haar af te katten.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
quote:ItIsMylife schreef op 10 januari 2017 @ 11:27:

[...]





Beste TO, de forummers verdraaien het verhaal niet, dat doe je zelf met tegenstrijdige verhalen. De ene keer is jouw moeder een prima persoon, de andere keer haal je haar dusdanig onderuit en is ze een vreselijk mens geweest.

In de kerstvakantie ben je bij je vader geweest en de rest van zijn familie en dan heb je ineens maandenlang contact met jouw nichten van zijn kant.



Zowel jouw moeder als jouw vader hebben vast hun fouten gemaakt in hun/jouw leven. Maar op een openbaar forum jouw moeder zo te beschrijven vind ik veel te ver gaan.

Ga op zoek naar professionel hulp om het verleden te verwerken en een plaats te geven en door te gaan met jouw eigen leven.Dit..
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
quote:ItIsMylife schreef op 10 januari 2017 @ 11:27:

[...]





Beste TO, de forummers verdraaien het verhaal niet, dat doe je zelf met tegenstrijdige verhalen. De ene keer is jouw moeder een prima persoon, de andere keer haal je haar dusdanig onderuit en is ze een vreselijk mens geweest.

In de kerstvakantie ben je bij je vader geweest en de rest van zijn familie en dan heb je ineens maandenlang contact met jouw nichten van zijn kant.



Zowel jouw moeder als jouw vader hebben vast hun fouten gemaakt in hun/jouw leven. Maar op een openbaar forum jouw moeder zo te beschrijven vind ik veel te ver gaan.

Ga op zoek naar professionel hulp om het verleden te verwerken en een plaats te geven en door te gaan met jouw eigen leven.Moeder te beschrijven? wat zeg ik dan wat fout is? heb ik haar uitgescholden? heb ik haar naam openbaar gemaakt? heb ik iemand afgekraakt? ik leg mijn situatie uit. Om te zeggen jij bent mijn dochter niet meer en mij te ontnemen van een sociale leven door te bepalen met wie ik wel en niet praat is FOUT. Het is absoluut fout, het is uiterste topvorm manipulatie, maar blijkbaar mag een vrouw een man zwart maken en manipuleren en haar eigen kinderen dus ook want tja....het komt eenmaal uit haar baarmoeder.
Alle reacties Link kopieren
zoek therapie !!!
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
quote:nicole6592 schreef op 10 januari 2017 @ 11:21:

[...]





JA zijn geld neem ik ZEKER aan, interesseert mij geen enkele moer, ik blijf zijn kind. Hij mag nu op mijn 24ste zeker beginnen met betalen voor al die jaren afwezigheid.



Bedenk je wel dat geld ook een machtsmiddel kan zijn he.

Laat je niet kwetsen.

Als jij ook degene bent die bordjes eten aanneemt terwijl je diegene niet mag/opdringerig vindt is dat echt een aandachtspunt.
Alle reacties Link kopieren
Spontaan genezen van je depressie door je pa's familie te zien? Wow, doe mij dat ook maar! Ik ben de therapieën/pillen na jaren ondertussen ook wel zat.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
Je maakt door jouw berichten jouw moeder nu ook zwart op een openbaar forum. Daarvoor hoef je geen scheldnamen te gebruiken of haar naam te noemen.

Mijn oprechte vraag is dus: Wat probeer je hier nu echt mee te bereiken?
Ik krijg een beetje het idee dat TO emotioneel afgestompt is t.o.v haar ouders. Dat ze oprecht denkt recht te hebben op geld van vader omdat hij haar kwaad heeft gedaan. Daarnaast heb ik het idee dat ze al klaar was met moeder, maar liever de stap zelf had genomen en zich nu beteuterd voelt omdat moeder, in haar opzicht, geen recht heeft om te roepen dat TO haar dochter niet meer is.



Over de depressie: Ik denk niet dat je genezen bent. Ik denk dat je een goed moment hebt en dat je hulp nodig hebt, ook om dingen uit het verleden te verwerken. Ik bedoel dit niet lullig, maar je lijkt me nogal verbitterd tegenover beide ouders. Ik spreek uit ervaring dat dit je niets overlevert maar wel heel veel kost.
quote:ItIsMylife schreef op 10 januari 2017 @ 11:27:

[...]





Beste TO, de forummers verdraaien het verhaal niet, dat doe je zelf met tegenstrijdige verhalen. De ene keer is jouw moeder een prima persoon, de andere keer haal je haar dusdanig onderuit en is ze een vreselijk mens geweest.

In de kerstvakantie ben je bij je vader geweest en de rest van zijn familie en dan heb je ineens maandenlang contact met jouw nichten van zijn kant.



Zowel jouw moeder als jouw vader hebben vast hun fouten gemaakt in hun/jouw leven. Maar op een openbaar forum jouw moeder zo te beschrijven vind ik veel te ver gaan.

Ga op zoek naar professionel hulp om het verleden te verwerken en een plaats te geven en door te gaan met jouw eigen leven.



Waarom zou to niet mogen benoemen wat haar is aangedaan? Of dit ook de juiste plek is om haar sores te bespreken dat is een tweede men is haar hier een beetje zat, merk ik.

Maar ik vind het alleen maar sterk van TO dat zij het tegenover anderen nog voor haar moeder opneemt, ondanks haar nare ervaringen. Dat is onvoorwaardelijke liefde, net zoals TO waarschijnlijk ook van haar vader houdt ookal wat hij allemaal heeft geflikt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 10 januari 2017 @ 11:33:

[...]





Bedenk je wel dat geld ook een machtsmiddel kan zijn he.

Laat je niet kwetsen.

Als jij ook degene bent die bordjes eten aanneemt terwijl je diegene niet mag/opdringerig vindt is dat echt een aandachtspunt.Precies. Ik heb het idee dat TO het (onder andere) op dat vlak gewoon niet helder ziet en op een ongezonde manier een relatie met haar vader aangaat.
quote:Het-groepje schreef op 10 januari 2017 @ 11:33:

[...]





Bedenk je wel dat geld ook een machtsmiddel kan zijn he.

Laat je niet kwetsen.

Als jij ook degene bent die bordjes eten aanneemt terwijl je diegene niet mag/opdringerig vindt is dat echt een aandachtspunt.scherp gezien !!!!
quote:S-Groot schreef op 10 januari 2017 @ 11:43:

[...]



Precies. Ik heb het idee dat TO het (onder andere) op dat vlak gewoon niet helder ziet en op een ongezonde manier een relatie met haar vader aangaat.



Dat geld geven herken ik ook van mijn eigen vader, dat is meestal meer uit schuldgevoel dan iets anders.

Vader heeft nergens meer macht op uit te oefenen want To is inmiddels een volwassen vrouw.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bblientje schreef op 10 januari 2017 @ 11:52:

[...]





Dat geld geven herken ik ook van mijn eigen vader, dat is meestal meer uit schuldgevoel dan iets anders.

Vader heeft nergens meer macht op uit te oefenen want To is inmiddels een volwassen vrouw.Zolang je niet stabiel bent en nog een hoop onverwerkte zooi hebt mbt je ouders kun je nog zo volwassen zijn in jaren, maar heus dat je dan ruimte laat om je ouders macht over je te laten uitoefenen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf vaak moeten aanhoren van mijn moeder: ja door jullie opvoeden heb ik een psychose gehad en ook door je vader. WEET jij HOE schuldig ik mij voelde, jarenlang heb ik mijzelf de schuld gegeven en ontzettend schuldig gevoeld, ik heb gedaan wat zij wilden van mij toen maar ik ging er zelf onderdoor. Als zij het opvoeden van kinderen niet aankon? is dat mijn schuld?HOE kan iemand zijn kinderen die niet eens een besef hebben van de wereld om hun heen totdat ze weet ik veel 15 zijn de schuld geven van het feit dat jij stemmen hoorden? Dit heeft toch met genen en karakter te maken? Zij had makkelijk voor haarzelf kunnen zorgen door te blijven genieten van het leven en ons op te voeden, niemand zei dat ze zichzelf moest verwaarlosen en niet voor haarzelf moest zorgen? we waren allemaal lieve stille kinderen en onderdanig ook, behalve mijn oudere zus dan maar neeeeeeeeeeeeeeeee die kiest zij wil boven alles zelfs het feit dat ik zo depressief werd van mijn zus maar neeeeeeeeeeee mijn moeder bleef mijn oudere zus beschermen die haar uitschold, zwart maakte, prullenbak over haar heen had gegooid, op haar had gespuugd, had geslagen, ons treiterde, uitschold en elke dag haar longen kapot schreeuwden, haar BLIJFT ze beschermen, ze heeft mijn jongere zusje van 18 uit huis laten gaan ipv van mijn oudere zus van 28 eruit te trappen, die niks doet, niet werkt, uitkering ontvangt, school niet afgemaakt, geen vrienden etc. en dan noemt ze mij ''haar dochter niet meer'' ik werk, ga naar school, zorg voor mezelf, maak vrienden en doe gewoon mee met de rest.
quote:S-Groot schreef op 10 januari 2017 @ 12:00:

[...]



Zolang je niet stabiel bent en nog een hoop onverwerkte zooi hebt mbt je ouders kun je nog zo volwassen zijn in jaren, maar heus dat je dan ruimte laat om je ouders macht over je te laten uitoefenen.



Maar dan mag TO dus geen contact met haar vader uit angst dat hij misschien wel macht over haar gaat uitoefenen? Een beetje voorbarig. Laat TO er zelf achterkomen wat wel of niet goed voor haar is.

Vooralsnog zijn er geen problemen en heeft ze het prima naar haar zin bij vader en familie.

Het is haar gegund.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven