Ik ben jaloers

21-08-2015 12:44 644 berichten
Ok lieve collega Viva mensen,



Dit is geloof ik de eerste keer dat ik een topic open op relaties. Best eng. maar het moet even. Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen.



Al meer dan 10 jaar samen met vriend, twee kinderen, nooit jaloers geweest. Vriend is supertrouw, ik ook trouwens, en onze relatie is alleen maar mooier en sterker geworden door de jaren heen. De laatste tijd sprak hij heel enthousiast over een vrouw die hij met zijn hobby ziet en ook tijdelijk mee samenwerkt. Hij werkt heel vaak met vrouwen, en ik heb hem gewoon nooit (zo) enthousiast gezien over een andere vrouw en dat vind ik moeilijk. Dat vind ik echt oprecht fucking moeilijk. Het kan een keer gebeuren en het zou mij ook kunnen gebeuren.



Hij geeft me helemaal geen aanleiding om jaloers te zijn met zijn gedrag. Hij had zelf niet eens door dat hij anders dan anders over haar praatte. Ik heb het pas uitgesproken want ik heb wel geleerd dat mijn onderbuikgevoel/intuïtie wat je het ook wil noemen niet iets is om te negeren. Zij is een heel enthousiaste warme persoonlijkheid en geeft hem positieve aandacht, dus ik snap wel dat het hem wat doet. (Ze heeft zelf een gezin trouwens.)

Ik heb rationeel gezien echt niets om me zorgen over te maken. Heb hem (natuurlijk) ook niets verboden of wat dan ook. Het is is mijn probleemDoordat ik het heb uitgesproken na een paar maanden denk ik wel dat hij misschien iets bewuster is. En een beetje afstand houdt.



Het is gewoon zon rotgevoel. Het is zon eerlijke, lief geweldige man waar ik vreselijk veel van hou. En ik vind het niet fijn dat een andere vrouw hem een positieve boost geeft. Ik ben ook gewoon bang, omdat ik niet weet wanneer het over gaat, omdat we in onze hele relatie zoiets nog nooit aan de hand hebben gehad. Omdat het zo iets kleins is en het me toch zo van mijn stuk brengt.
Alle reacties Link kopieren
Laat hem dit lezen.

En jaloezie is een emotie. Iedereen is wel eens jaloers.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Nou OLLA geeft wel een zwaar perfecgt advies moet ik zeggen
Ik heb hem dit allemaal zo verteld, dus hij hoeft dit in principe niet te lezen. Kan wel, hij weet dat ik veel vivaforum.

Ik realiseer me dat het mijn probleem is. En ik zoek naar een manier om er vanaf te komen!
Alle reacties Link kopieren
Je klinkt erg redelijk en rationeel. Je hebt het bespreekbaar gemaakt en hem geen dingen verweten of dergelijke. Jullie relatie klinkt als een stabiele relatie. Wees niet te hard voor jezelf. Je bent ook maar een mens!
En wat zeitie?
Hij zei dat hij haar nog al enthousiast over hem vond en dat het voor hem raar was dat ik iets signaleerde waar ie zichzelf niet bewust van was. (maar dat heb je soms in een relatie. Hij ziet het dan weer eerder als ik overwerk dreig te raken). En dat ie van me houdt, natuurlijk zei hij dat ook.



Redelijk ja, rationeel, mwah. Ik vind nu toch wel even heel fijn om hier te lezen dat jaloezie een gewone emotie is die ' mag'.
Natuurlijk mag dat.



Gaf hij nog iets aan dat hij iets wel of niet wilde doen om jouw gevoel weg te nemen?
Alle reacties Link kopieren
En toch zou ik ergens nog een vinger aan de pols houden. Niet om jou nu onzeker te maken, maar waar je man nog gewoon onschuldig enthousiast is over al die aandacht, weet je niet wat zij van plan is. Ik zou haar eens uitnodigen voor het eten of een drankje, checken wat voor vlees je in de kuip hebt. Even je territorium afbakenen zeg maar
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
quote:O.L.L.A schreef op 21 augustus 2015 @ 12:49:

Laat hem dit lezen.

En jaloezie is een emotie. Iedereen is wel eens jaloers.
@Badmeester, ja hij wilde natuurlijk graag mijn gevoel wegnemen, maar we wisten allebei niet hoe hij dat zou moeten doen.



Ik heb haar wel ontmoet, de kinderen kennen elkaar namelijk.
Alle reacties Link kopieren
Het is prima om jaloers te zijn. Maar je hoeft er geen consequenties aan te verbinden.
Goed dat je het dan hebt geuit!
Alle reacties Link kopieren
Waarom zie je het niet als de mogelijkheid? Je hebt door jouw gevoelens weer het diepe besef hoeveel jouw vriend voor je betekent. Hij weet dit doordat je uitgesproken hebt hoe jij je voelt en dat dit niet aan hem is om op te lossen of veranderen. Niets mis mee en ook niet met het feit om te beseffen dat er meerdere vrouwen zijn die jouw vriend leuk vinden.



Veiligheid is schijn hè? Je vertrouwt hem en daar draait het om.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Lastig dit. Want ja, je man kan verliefd op haar zijn of worden. Is dat waar je bang voor bent? Of ben je bang voor wat dáár dan weer het gevolg op kan zijn: dat ze een verhouding krijgen? Vertrouw je hem? Of voel je je gewoon een beetje bedreigd door zo'n leuke vrouw die dicht bij je man komt? Goed dat je het met hem bespreekt. Ik hoop dat hij begrijpt dat jij het nu wat extra nodig hebt om te horen dat hij heel zuinig is op jullie huwelijk.
Beter een half motto....
Alle reacties Link kopieren
Geloof mij maar als ik zeg...dat hij als hij toch wat met haar krijgt, hij zelf ook de grote verliezer gaat worden.

.

En hoe jammer zou hij dat nu vinden?

Dus in jou positie, draai het om.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Ja natuurlijk Elle, hij zou ook never nooit kwijt willen wat wij hebben. Maar het kan toch gebeuren dat je een vonk krijgt van een ander.



@Bim, dat laatste, ik voel me bedreigd. Er zijn natuurlijk veel vaker vrouwen geweest die hem leuk vinden maar hij heeft dat zelden door of het doet hem niets. Het gaat dan ook meer om het plaatje. Vrouwen die ' een leuke knappe hardwerkende man en bijpassend gezin' zien en dat ook graag willen. (wat ik snap en sorry voor de cliche's) . Dat heeft meestal niet zoveel met hem te maken.

Zij vindt hem 'gewoon' een hele leuke man en ze is sowieso nogal uitbundig tegen mensen (heb ik zelf ook gemerkt.)



'Veiligheid is schijn hè? Je vertrouwt hem en daar draait het om.'

@Enn Ja je hebt gelijk Enn. Ik koester gewoon mijn geluk. Ik heb er lang en hard voor gewerkt. Niet de leukste jeugd gehad. Dus ik ben heel zuinig op mijn geliefden en realiseer me ook dat het kwetsbaar is.



Maar jullie posts zetten me wel aan het denken. Ik schrijf alles wat positief is in mijn leven snel toe aan 'anderen' of 'geluk' . Blijkbaar zit het ' ik ben leuk' nog niet diep genoeg geworteld dat ik zo overstuur raak van deze dame. Nooit goed geweest in credits aan mezelf geven. Daar mag ik nog wat stappen in zetten. Fijn inzicht. Nu nog ontdekken hoe
anoniem_63e22e28d2080 wijzigde dit bericht op 22-08-2015 10:24
Reden: spelfouten
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp je jaloersheid maar al te goed en ik ga proberen om je op een goed spoor te zetten.

Probeer er uit te halen wat voor jouw van toepassing is of kan zijn en negeer de rest maar als je wil.



Leg jezelf eens extra in de watten, maar ga je uiterlijk niet extreem veranderen zoals haarkleuring, haren kortknippen enz... Je begrijpt me wel hé, blijf wie je bent kwa body . Of indien mogelijk je haartooi terug zoals het was toen je hem leerde kennen.

Mijn persoonlijke favoriet is gewoon stijl of golvend lang haar in een natuurlijke kleur. Mijn persoonlijke afknapper was lang haar dat van donker naar licht ging en dat tenslotte kortgeknipt werd, maar dat zit ergens in een ex-verhaal.

Dus als het jouwe ooit lang was, sorry, roei dan met de riemen die je hebt.



Wat voorbeeldjes: haar verzorgen in kapsalon, relaxen, een massage, je huid verzorgen, nagels, wimpers, andere parfum, wat sexy aantrekken. Minirokje en pumps doen het voor mij persoonlijk, of strakke jeans en wat decolté, schouders recht, borst naar voren, kin recht, enz... . Ga zo dan het stad in, voel je zelfzeker en kijk hoe andere mannen naar je opkijken. Maw, een manier vinden om je een topvrouw te voelen die zeker is van zichzelf!

Die andere vrouw maakt je momenteel onzeker en met recht en rede in mijn ogen. Ga ten aanval, niet tegen je vriend, niet tegen die vrouw, maar door je zo lekker en sexy te voelen dat het behang van de muren valt!

Ahja en GEEN bevestiging vragen aan je vriend zoals zie je niets aan mij, of vind je dit of dat mooi. Gewoon niets zeggen en met een smile rondlopen...

En moest je het allemaal al weten of geprobeerd hebben, euh, vertel...
En clichés hitten ook mijn leven. Gvd.



Ik keek in zijn whatsappen vanavond en zij heeft hem pas op haar feestje ( ik was al naar huis) over haar gevoelens verteld. En hij heeft dat niet aan mij verteld maar haar geappt gewoon heel fijn vrienden te willen zijn.

So far voor afstand nemen. Au. Dikke au.
Loop je nu niet wat te hard van stapel? Ja, je had goed aangevoeld dat zij achter je vent aanzit, maar dat wil nog niet zeggen dat jouw man zich door haar laat verleiden.

Of heb je andere aanwijzingen waaruit blijkt dat hij grenzen heeft overschreden met haar?
Alle reacties Link kopieren
quote:blijftgewoondametje schreef op 10 september 2015 @ 00:59:

En clichés hitten ook mijn leven. Gvd.



Ik keek in zijn whatsappen vanavond en zij heeft hem pas op haar feestje ( ik was al naar huis) over haar gevoelens verteld. En hij heeft dat niet aan mij verteld maar haar geappt gewoon heel fijn vrienden te willen zijn.

So far voor afstand nemen. Au. Dikke au.

Je gevoel klopte wat betreft haar, maar jouw man heeft voor jou gekozen. Ik denk dat je dat nu voor op moet stellen. Ook al heeft hij het niet vertelt, waarschijnlijk zodat jij je niet druk zou maken. Probeer dat te zien.

Maar kan me voorstellen dat je er van schrikt hoor.
Je man heeft haar dus niet aangemoedigd, dat is hetgeen dat belangrijk is hier!

Hij heeft het zo te lezen keurig afgekapt.



zij loopt al een tijd subtiel te hinten naar meer dan vrienden, jouw man is een jandoedel die dat niet doorheeft.

Jouw radar gaat af en je spreekt het naar hem uit.

Hij verzekert dat jij de belangrijkste bent voor hem.

Zij doet even een tandje bij en spreekt haar gevoelens naar hem uit.

Hij meldt direct alleen maar vrienden te willen zijn.

Hij meldt dit niet aan jou, omdat je je al jaloers voelde en hij je niet verder op de kast wil jagen met een situatie waar hij niet voor gekozen heeft en waar hij geen plannen mee heeft om die tussen jullie in te komen laten staan.



Als hij verstandig is zal hij vanaf nu het contact laten bekoelen, of hij nou weet dat jij dit weet of niet.
Dank voor de reacties vanacht. Ik kom gewoon niet goed uit mijn woorden.

Maar teug appen dat 'je het fijn vind dat we vrienden aan het worden zijn' en vervolgens gaat het over concertkaarten. ( dus, samen stappen. ) Voelt voor mij niet als netjes afkappen.
Dat klinkt voor mij als aanmoedigen, niet als afkappen. Ik zou nog een keer een gesprek met hem aangaan. Met iemand die gevoelens voor je heeft naar een concert is in mijn ogen een date. Jij bent niet uitgenodigd voor het concert?
quote:blijftgewoondametje schreef op 10 september 2015 @ 07:02:

Dank voor de reacties vanacht. Ik kom gewoon niet goed uit mijn woorden.

Maar teug appen dat 'je het fijn vind dat we vrienden aan het worden zijn' en vervolgens gaat het over concertkaarten. ( dus, samen stappen. ) Voelt voor mij niet als netjes afkappen.



Wow! Red flags en alarmen af hier!!!!



Dit is geen afkappen, dit klinkt in mijn oren als een groeiende verliefdheid. Jouw man moet alle contact nu stoppen met deze vrouw. Er is geen andere optie. En jij hebt heel goed aangevoeld dat hier meer speelde dan gewoon een leuke vrouw.



Ik wilde na het lezen van de openingspost al schrijven dat ik he té rationeel vond klinken. Deze radars gaan nooit zonaar af, zéker niet als je geen jaloers type bent.



Ik zou direct vertellen wat je gelezen hebt en gem vragen alle contact te verbreken. Dat is naar mijn idee echt de enige optie om dit in goede banen te leiden. En ik vrees dat hij het even niet zo helder ziet (dat hij deze gevoelens ook heeft).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven