Ik ben op....

28-06-2016 15:45 106 berichten
UPDATE:



Dag dames (en heren),



Ik zit dus momenteel in een behoorlijke dip met de relatie die ik nu heb.

(mijn vrouw is een jaar of 10 geleden voor we kindjes hadden vreemd gegaan. En nu een jaar geleden heeft ze op gebouwd met iemand en is ze in ieder geval in december vreemd gegaan (vermoedelijk vaker maar dat geeft ze niet toe)).

Na onze vakantie was het niet echt verbeterd en zat ik nog altijd met dezelfde vragen. Gister heb ik die vraag dus gesteld.

"Waarom ben je bij die ander gegaan". Ze blijft zeggen "ik weet het niet". Ik kan dat erg moeilijk verkroppen. (Ik weet wel dat ik inmiddels ook niet heel zuiver geweest ben. Maar dat was op het moment dat ik echt volledig aan de grond zat en zou je het onder de noemer wraak en troost zoeken kunnen scharen.)



OUDE VERHAAL



/edit. Post is aanzienlijk langer uitgevallen dan gepland, dus maak je borst maar nat voor een stukje soap, waar GTST of Thuis nog een puntje aan kan zuigen. ;)



Een korte schets van wie ik ben om te beginnen:

Ik ben een man van tegen de 40. Heb 2 prachtige jonge kinderen en een vriendin waarmee ik al zo'n 16 jaar mee samen ben en 15 jaar mee samen woon. We hebben een huis, welke net af is. Financieel gaat alles goed en volgens buitenstaanders zijn wij echt zo'n perfect gezinnetje. Altijd in om samen met anderen leuke dingen te doen etc.



Echter zoals jullie wel konden zien aankomen schijn bedriegt.



/edit 2. hier eerst de samenvatting ivm "De wet van Wuiles"

Na 16 jaar is de relatie tussen mijn partner en mij volledig in de soep aan het lopen. Een tiental jaar geleden heeft ze (zogezegd alleen maar) gekust met een goede vriend van mij. Ik heb haar toen verteld dat als dat het nog eens zou voorvallen ik mijn koffer zou pakken.

9 jaar en 2 kinderen later heeft ze mijn vertrouwen een tweede maal geschonden en heeft ze weer (zogezegd alleen maar) gekust met een goede vriend van mij.

Hoop verdriet van mijn kant, ik huil uit bij een vriendin en na een paar maanden kus ik haar en enkele weken later nog een keer.

Absoluut niet goed te praten.

Nu veel vijven zen zessen later ben ik die vriendin dus kwijt en proberen mijn partner en ik de draad weer op te pakken. Alleen heb ik het gevoel dat ik dit wat mezelf betreft alleen voor de kinderen doe. Ik weet niet of en hoe ik dit vol ga houden en aanpakken







De "Wuiles" versie voor de liefhebbers:



De voorgeschiedenis in een notendop:

Toen we elkaar leerden kennen woonden we zo'n 200km uit elkaar en na een jaar heb ik mijn werk opgezegd en ben verhuisd naar de stad waar zij woonde. Na een jaar of 6-7 is ze vreemdgegaan (gekust zegt ze) met een van mijn vrienden. Ik was daar kapot van en heb haar toen gezegd dat als dat nog eens zou gebeuren ik mijn koffers zou pakken. Enkele jaren daarna hebben we een huis gekocht en hebben onze kinderwens vervuld.

Tot vorig jaar april liep alles echt vlot en zat onze relatie nog goed in elkaar....



dacht ik....



Gezien ik eerder introvert ben en mijn vriendin nood heeft aan uitgaan en feesten, gebeurde het vaak dat ze samen met haar vrienden uitging zonder mij. Dit kwam ons beiden eigenlijk erg goed uit omdat zij dan haar stoom kon afblazen en ik tijd had om een uitlaatklep te hebben voor mijn creativiteit en mijn bedrijfje welke ik in naast mijn gewone werk heb.

Jaren heb ik haar hierin volledig vertrouwd, hoewel haar eerste misstap natuurlijk nog altijd een beetje knaagde.

Vorig jaar is ze samen met mijn beste vriend naar concerten beginnen gaan. Iets waar ik niet goed tegen kan vanwege de drukte. Af en toe vind ik leuk, maar niet maandelijks (of nog vaker). Vanaf toen realiseer ik me achteraf begon alles te veranderen. Ze begon steeds meer en meer over hem te praten over hoe leuk en interessant hij was. Hoe grappig en hoe hij een nog groter rechtvaardigheidsgevoel heeft dan ik heb. Maar verzekerde ze me, het zou nooit meer dan een goede vriend kunnen zijn. Bovendien had hij ook een partner en 2 kinderen. Ik zag wel dat ze steeds vaker elkaar opzochten, maar ik vertrouwde hen. Ik zag wel dat ze elkaar veel aanraakten, maar goede vrienden doen dat. Ik voelde wel dat ze over sommige dingen niet meer met mij praatte, maar ik vertrouwde haar. Ik merkte wel dat ze op een gegeven moment mij niet eens meer vroeg of ik mee wou naar een concert, maar ik vertrouwde haar.

Op een bepaald moment was ze vaak 2 tot 3 avonden in de week op stap (al dan niet met hem) en haar gedrag begon meer en meer te veranderen en toen begon ik me echt wel een beetje zorgen te maken. Maar ik vertrouwde haar.

Op een bepaald moment zijn onze gezinnen samen op reis gegaan. Wat ik daar gezien heeft, heeft er voor gezorgd dat ik toch echt begon te twijfelen. Ze zaten constant op of aan elkaar, ook op manieren die ik absoluut niet fijn vond. Ze ging overal heen waar hij heen ging. Bij zijn vraag of iemand mee ging boodschappen te doen, stond ze al bijna bij de voordeur. Dit terwijl ze helemaal niet van boodschappen doen houdt.

Je kan begrijpen dat er bij mij toen iets geknapt is. Ik heb haar toen gevraagd of er iets was tussen hun twee anders dan vriendschap. Dit ontkende ze natuurlijk. Ik merkte echter aan heel haar gedrag dat ze de waarheid niet sprak.

Ik had het misschien niet mogen doen, maar ik heb vervolgens op haar telefoon de chat/bel/app geschiedenis tussen die twee uit geplozen. Het was duidelijk dat ze de dag dat ik haar over hun relatie gevraagd heb, haar geschiedenis had gewist. Nu was ik er uiteraard nog meer zeker van dat er iets speelde. Ik heb zodoende haar whatsapp live gevolgd en zag dingen passeren waardoor het 100% duidelijkheid werd dat ze iets hadden.

Wederom haar gevraagd hoe het zat en wederom ontkenning. Tot ik haar confronteerde met het feit dat ik haar gesprekken van die dag gevolgd had. Ze heeft toen schoorvoetend toegegeven dat er één keer gekust was.



Allen ik geloof niet dat het maar één keer was. Als ik alles optel en alle keren bekijk dat ze 's avond nadat ze van sporten (is ze uberhaupt gaan sporten?) kwam nog even bij hem binnen is gewipt wanneer zijn vrouw gaan werken was en dit koppel aan berichten die ik gelezen heb weet ik bijna 100% zeker dat er aanzienlijk meer is gebeurd.



In de periode daarna heb mijn hart uitgestort bij een goede vriendin (puur goede vriendin niets meer niets minder). Zij heeft me in die periode enorm gesteund en door de eerste schok geholpen. Hoewel mijn vertrouwen nu voor de tweede keer behoorlijk geschaad was en ik het liefst mijn koffers zou willen pakken, ben ik gebleven in functie van de kindjes.

Ik bleef mijn hart uitstorten bij mijn vriendin en we hebben lange gesprekken gehad over hoe ik het moest aanpakken. Ze heeft mij gesteund en er voor gezorgd dat ik het wilde blijven proberen, ondanks dat ik helemaal klaar was met mijn partner. Na een paar weken echter was ik nog geen stap verder. Ik was kwaad en vies van mijn partner, ik geloofde niets meer van wat ze zie. Zeker over de relatie met die andere man bleef ze zeggen dat dat voorbij was, terwijl bij controle op haar telefoon duidelijk bleek dat dit niet zo was. In die periode ben ik dingen beginnen voelen voor mijn goede vriendin. De vriendin beantwoorde dit gevoel. Ik heb dit toen ook duidelijk gemaakt aan mijn partner. Ik heb beide vouwen toen ook duidelijk gemaakt dat ik met mijn partner verder zou gaan uit respect voor de kinderen.



In de weken die volgden heb ik echter enkele grote fouten gemaakt. De vriendin die mij een schouder gaf om op te huilen en ik groeiden over een periode van een kleine maand steeds dichter en dichter bij elkaar. En je raad het al, na een grote ruzie met mijn vriendin (die vervolgens met de kindjes naar haar ouders vertrok voor een week) ben ik gaan uithuilen bij die vriendin en hebben ook wij gekust.

Absoluut niet goed te praten.

Toen mijn partner terug kwam heb ik haar hier ook over verteld. En dit zorgde uiteraard voor meer conflicten. Maar we gingen blijven proberen onze relatie te redden en op aanraden van een kennis van haar een therapeut bezoeken. We waren beide erg sceptisch over therapie en dit bezoek was in onze ogen dan ook een farce en we besloten het zelf verder op te lossen,

In de weken die volgden kon ik echter mijn vriendin niet loslaten omdat mijn gevoelens erg sterk waren. Enkele weken later heb ik wederom gekust. Een week later heb ik dit aan mijn partner verteld. Ik denk dat ze toen pas realiseerde dat ze me echt aan het verliezen was, want vanaf toen heeft ze min of meer elk contact met die andere man verbroken en zette ze zich echt in voor onze relatie.



We zijn nu inmiddels nog drie maanden verder en voel ik me diep ongelukkig.

In de afgelopen maanden ben ik geheel tegen mijn rationele gedachten in contact blijven houden met mijn vriendin en er is meer gebeurd dan eigenlijk mag. Een maand geleden hebben we besloten dat we echt meer afstand moesten houden omdat onze relatie, mijn gezin niet zou redden (in tegendeel).

Mijn partner en ik zijn onlangs op citytrip geweest. Het was op zich gezellig, maar meer vriendschappelijk gezellig. We hebben die avond gevreeën, maar eigenlijk zwaar tegen mijn zin, maar ik kon er op dat moment niet onderuit. Nu heeft mijn partner het gevoel dat het allemaal beter gaat, maar bij mij is het eigenlijk nu echt op.

Over een paar weken gaan we voor 20 dagen op vakantie. Ik zie er eerlijk gezegd zwaar tegen op.

Ik heb echt geen idee hoe ik dit ga moeten aanpakken.



Zo zie je maar. Niet elk “perfect gezinnetje” is zo perfect als je zou denken.
Ik zie dat je nieuw bent op het forum

Al bekend met de wet van wuiles?
Alle reacties Link kopieren
Tja iets met de wet van Wules....

Stop er maar mee...
Wat heftig zeg, zijn jullie ook getrouwd, of hebben jullie alleen een samenlevingscontract? Misschien is het goed om uit te zoeken bij wie je je het meest gelukkig, vertrouwd en op je gemak voelt.
Alle reacties Link kopieren
Zo zie je maar inderdaad. Toestand allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Man man man, wat maken jullie er een potje van. Beide. En wie zijn er weer de dupe straks? In functie van de kinderen had je beter je tong in je mond kunnen houden...
Hallo?!
Dus jij doet precies hetzelfde en zij wordt daarom (ook) boos? Jullie verdienen elkaar!
quote:_Doortje_ schreef op 28 juni 2016 @ 15:56:

Man man man, wat maken jullie er een potje van. Beide. En wie zijn er weer de dupe straks? In functie van de kinderen had je beter je tong in je mond kunnen houden...Dan had zijn partner ook het goede voorbeeld kunnen geven en na die eerste keer al moeten stoppen met vreemdgaan. Door haar overspelige gedrag zijn al die problemen begonnen.
Alle reacties Link kopieren
Dat is geen nieuw nieuws onder de horizon hoor(van dat perfecte gezinnetje). Ik lees dat je vrouw heel veel heeft gelogen en dan zou het vertrouwen voor mij weg zijn. Liegen is voor mij echt een no-go.



Waarom heeft jouw partner het idee dat het allemaal beter gaat terwijl dat volgens jou niet zo is. Ben jij net als haar ook aan het liegen?



Hoezo kan je niet onderuit een potje vrijen? Dat vind ik eigenlijk een beetje raar.
Alle reacties Link kopieren
Je schrijft dat het net GTST is, met een knipoog erachter. Alsof het iets humoristisch is. Ik vraag me af of jullie kinderen ook de humor zullen inzien van de scheiding die ongetwijfeld gaat volgen.
Hoe volg je whatsapp live??

Beter dat je er een eind aan brouwt. Je gevoelens zijn weg voor je vriendin. En ik vermoed dat ze meer doet dan jij weet.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het echt op is tussen jou en je partner.

Het klinkt alsof de schade te groot is voor reparatie.

Misschien toch even een tijdje apart gaan wonen en een ieder goed op een rijtje gaan zetten of jullie nog verder willen met de ander.

Die vakantie misschien nog even doorbijten om het voor de kinderen niet te bederven.

Jullie hebben ook geen slaande ruzie, dan kan het alsnog enigzins gezellig worden.
ha ha.

"De wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie."

Snap hem.

Ik was gewoon bang dat als ik het bondiger zou uitleggen jullie het zouden bagatelliseren.
quote:Kerstvrouw schreef op 28 juni 2016 @ 15:55:

Wat heftig zeg, zijn jullie ook getrouwd, of hebben jullie alleen een samenlevingscontract? Misschien is het goed om uit te zoeken bij wie je je het meest gelukkig, vertrouwd en op je gemak voelt.Misschien is het beter om eerst eens op zichzelf te gaan voordat hij van het ene bed naar het andere rolt
Alle reacties Link kopieren
Waarom stop je er niet gewoon mee? Alsof die kinderen hier niks van meekrijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:Puup schreef op 28 juni 2016 @ 16:00:

Je schrijft dat het net GTST is, met een knipoog erachter. Alsof het iets humoristisch is. Ik vraag me af of jullie kinderen ook de humor zullen inzien van de scheiding die ongetwijfeld gaat volgen.



Nouuu als die scheiding wel volgt, dan heeft de opmerking over gtst van TO niets te maken met z'n kinderen.

Is een manier van coping en als je het mij vraagt een hele goede manier! Relativering in combinatie met humor. Goed om te lezen TO.
Ik wil ook wel weten hoe je whatsapp live kan meekijken. Nog nooit van gehoord.



En verder. Tja ik zou denken dat het echt over is als 2 mensen zo met elkaar omgaan. En blijkbaar passen jullie gewoon niet bij elkaar. En dus gaat scheiden.
quote:voel schreef op 28 juni 2016 @ 16:04:

[...]





Nouuu als die scheiding wel volgt, dan heeft de opmerking over gtst van TO niets te maken met z'n kinderen.

Is een manier van coping en als je het mij vraagt een hele goede manier! Relativering in combinatie met humor. Goed om te lezen TO.Nou dat heeft het wel, vind ook een beetje raar grapje. Maar misschien is dit topic ook wel gewoon een grapje. De eindexamens zijn voorbij.
Alle reacties Link kopieren
quote:Doppinda schreef op 28 juni 2016 @ 16:01:

Hoe volg je whatsapp live??



whatsapp is eenvoudig te hacken

goeie tip, als je je relatie wil verzieken
quote:Goede-Fee schreef op 28 juni 2016 @ 16:07:

Ik wil ook wel weten hoe je whatsapp live kan meekijken. Nog nooit van gehoord.



En verder. Tja ik zou denken dat het echt over is als 2 mensen zo met elkaar omgaan. En blijkbaar passen jullie gewoon niet bij elkaar. En dus gaat scheiden.Redelijk simpel hoor. Ik heb bijv whatsapp op mijn laptop geinstalleerd. Zodra iemand mijn laptop opent (maar meestal ben ik de enige hier in huis) en mijn telefoon maakt verbinding, staat mijn hele geschiedenis in de app. Dus, als je zou willen checken, dan kan dat op deze manier simpel.
Wat een lekkere puinzooi weer..

Zij ging vreemd, jij zoekt troost bij een ander, nu ben je waarschijnlijk verliefd op die andere vrouw, en ben je je eigen vriendin beu...

En nu je eigen vriendin beseft nu dat ze je aan t kwijtraken is, krabbelt ze weer terug?

Jullie gaan beide erg onvolwassen met de hele situatie om, vind het rot voor jullie kinderen.

Als je wil dat dit nog goedkomt, moeten jullie beide kappen met die andere personen, en ook niet een beetje contact houden, maar helemaal 100%, willen jullie dat niet, of een van jullie niet, kun je vergeten dat dit goedkomt.

Leuke vrienden hebben jullie trouwens beide, (maar niet heus) met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig.
Helaas is dit geen grapje.



om whatsapp mee te kijken moet je op je pc naar https://web.whatsapp.com/ gaan en met de telefoon die je wilt volgen de barcode inscannen. Zolang je niet uitlogt kun je de chat blijven volgen. Je kan de telefoon gewoon uit zetten, zolang je, je in WA niet afmeld logt ie de chat gewoon weer als de telefoon terug aan staat. Je kan niets teruglezen als de telefoon niet aan staat.
Tja, de pot verwijt de ketel. Wat zij doet is gewoon vreselijk. En die vriend... hoe kan je die nog onder ogen komen?



Maar jij, schijnheilig open kaart spelen en vervolgens gewoon contact houden met je nieuwe neukertje. Je roept dus dat jullie er voor gaan, maar ondertussen handel je daar niet naar. Ook zo niet eerlijk.



Conclusie, jullie verdienen elkaar.
@lucianne,

Dat kappen dat zijn we nu al even aan het doen en we hopen dat de vakantie waarbij we echt geen contact met anderen hebben, ons weer dichter bij elkaar kan brengen.
Alle reacties Link kopieren
Zij heeft toch geen problemen met het kussen van anderen? En als jij met een ander kust wil ze ineens werken aan de relatie?

Moet je nagaan wat dat 'gekus' van haar eigenlijk inhoudt, en wat zij nu denkt dat jij hebt gedaan.
Can you remember who you were, before the world told you who you should be?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven