Ik ben verdrietig. Moeder flirt met mijn vriend.

09-06-2015 23:18 214 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met een probleem, waarover ik graag jullie ongezouten raad zou willen.



Om met de deur in huis te vallen: in mijn ogen maakt mijn moeder advances naar mijn vriend. Mijn moeder maakt er geen geheim van dat ze mijn vriend een aantrekkelijke man vindt. Een paar weken geleden zei ze tegen mij dat ze een bepaalde voetballer een héle knappe man vond en dat mijn vriend er als twee druppels water op leek. Dat heeft ze tot twee keer toe herhaald tijdens het gesprek. Een paar dagen geleden waren mijn ouders op bezoek en mijn vriend maakte een grapje. Daar reageerde mijn moeder op door mijn vriend in zijn zij te kietelen. Afgelopen nacht kreeg mijn vriend om een uur 's nachts een berichtje van mijn moeder. Het was op zich een lief berichtje dat gericht was naar ons beiden en met de inhoud was niets mis, maar ík ben haar dochter. Waarom stuurt ze mij niet dat berichtje? Ook het tijdstip vind ik vreemd. Ze schreef ook erin dat hij de groetjes moest doen aan mij. Vandaag had ik haar tot twee keer toe aan de telefoon, maar ze heeft met geen woord gerept over het berichtje wat ze mijn vriend heeft gestuurd.



Het is een optelsom van een aantal dingen en gebeurtenissen die mij een heel rot gevoel geven. Het is overigens niet de eerste keer dat ik dit gevoel oppik en ik ben ook niet de enige. Ook mijn vader is opgevallen hoe mijn moeder zich opstelt en gedraagt naar mijn vriend en hij heeft het al eens eerder aangekaart bij haar. Toen was ze emotioneel, want 'dat is haar hartelijkheid en haar warme persoonlijkheid en ze bedoelde er niets mee', zei ze. Dat was een aantal maanden geleden.



En nu herhaalt de geschiedenis zich weer. Begrijp me niet verkeerd, ik ben blij dat mijn moeder mijn vriend zo in haar hart heeft gesloten en hem accepteert, maar wel binnen afgebakende grenzen. Mijn vriend weet zich geen houding te geven. Hij voelt zich ook rot en ongemakkelijk bij en weet ook dat ik er heel erg mee zit. Hij probeert wat extra afstand te houden, maar hij kan er natuurlijk verder ook niets aan doen. Ik heb er vaak zelfs nachtmerries over dat mijn moeder vreemdgaat met mijn vriend en dan word ik huilend wakker. Het is echt heel eng en ik wil dat het stopt.



Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven. Ook als jullie vinden dat ik me aanstel, hoor ik dat graag. Ik heb objectieve meningen nodig en ik hoop die hier te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Zet je moeder met haar kont in een bak ijswater.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Mam, pap heeft het al een keer aangekaart en ik wil het nu ook even aankaarten, je gaat over mijn grenzen heen.

Het voelt alsof je met mijn vriend flirt en dat vind ik niet fijn.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Alle reacties Link kopieren
Wat een triest en gênant gedrag.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:O.L.L.A schreef op 09 juni 2015 @ 23:23:

Mam, pap heeft het al een keer aangekaart en ik wil het nu ook even aankaarten, je gaat over mijn grenzen heen.

Het voelt alsof je met mijn vriend flirt en dat vind ik niet fijn.Zo makkelijk kan het zijn idd...
quote:Enn schreef op 09 juni 2015 @ 23:28:

Wat een triest en gênant gedrag.Nou inderdaad. Hoe haalt ze het in haar hoofd. Mijn dochter zou me villen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind helemaal niet dat jij je aanstelt en als zij midden in de nacht appt kan je direct jouw telefoon pakken en haar appen: ' We sliepen al en als je iets wilt zeggen tegen mij kan dat ook direct op dit nummer'. Echt triest gedrag dit.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Iets minder vaak bij jullie afspreken lijkt me ook niet gek.





Wat raar dat een vrouw die de puberleeftijd ontgroeid is bepaald gedrag niet kan stoppen en bepaalde gevoelens niet weet te verbergen. Verschrikkelijk genant ook.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gewoon duidelijk zijn
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 09 juni 2015 @ 23:22:

Zet je moeder met haar kont in een bak ijswater.

Nou precies.

Blijkbaar prevaleert haar kont boven haar verstand en onvoorstelbaar dat zij rivaliseert met haar dochter.

Echt onvoorstelbaar en TO, ik snap ook heel goed dat jij daar echt verdrietig over bent.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Angelaatje1970 schreef op 09 juni 2015 @ 23:30:

[...]





Zo makkelijk kan het zijn idd...Was het maar zo gemakkelijk, dan had ik dit topic niet hoeven openen. Ik heb het destijds ook aangekaart, maar dan wordt ze dus emotioneel, huilt ze en zegt ze dat ze het niet zo bedoeld en dat ze gewoon een warme persoonlijkheid heeft, dat het haar hartelijkheid is en dat ze alleen maar enorm blij voor ons is dat we samen zijn en zoveel van elkaar houden.
Alle reacties Link kopieren
dit is wel heel erg pijnlijk zeg!
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Ja lekker boeiend.

Het gedrag gaat stoppen en verder geen gezeik en gedram

Lekker dan want ze kan wel ervoor kiezen om met haar kont te schudden en verklaart dit met tranen, snot en ander emotioneel gemanipuleer?

Opbokken met dat kindvrouwtjes gedrag en dat werkt misschien op haar kerel zo maar bij jou is ze aan het verkeerde adres.



Of niet?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 09 juni 2015 @ 23:34:

Iets minder vaak bij jullie afspreken lijkt me ook niet gek.





Wat raar dat een vrouw die de puberleeftijd ontgroeid is bepaald gedrag niet kan stoppen en bepaalde gevoelens niet weet te verbergen. Verschrikkelijk genant ook.We komen al niet te vaak over de vloer, ongeveer een keer per twee weken. Ik vind het ook heel sneu voor mijn vader. Hij ziet en voelt het ook. Ik kan me niet indenken hoe mijn vader zich moet voelen. En aan de andere kant sterkt het mijn gevoel ook dat dit echt geen normaal gedrag is en dat het moet stoppen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud ben je. En je moeder. En je vriend? (niet dat dat het minder lastig maakt..
Alle reacties Link kopieren
Je moeder zet zichzelf weergaloos te kakken. Wat een triest gedrag.



En je vriend ook, als-ie niet duidelijk laat merken hier niet van gediend te zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:QuoteOfMind schreef op 09 juni 2015 @ 23:38:

[...]





Was het maar zo gemakkelijk, dan had ik dit topic niet hoeven openen. Ik heb het destijds ook aangekaart, maar dan wordt ze dus emotioneel, huilt ze en zegt ze dat ze het niet zo bedoeld en dat ze gewoon een warme persoonlijkheid heeft, dat het haar hartelijkheid is en dat ze alleen maar enorm blij voor ons is dat we samen zijn en zoveel van elkaar houden.

En so what dat ze gaat huilen?

Je kan toch heel duidelijk zijn in - hoe zeer het ook tegen haar warme kruis persoonlijkheid in gaat - dat je bepaalde dingen NIET wilt; 's nachts hem appen, lichamelijk worden, praten over zijn looks, etc. ?

Een béétje gezonde persoonlijkheid gaat na de eerste " melding " over " mam/ vrouw, wat doe je raar " alle schijn vermijden. Ze is of totaal labiel en heeft zichzelf niet in de hand, of ze is heel uitgenast door zo af en toe precies op tijd te janken.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:QuoteOfMind schreef op 09 juni 2015 @ 23:41:

[...]





We komen al niet te vaak over de vloer, ongeveer een keer per twee weken. Ik vind het ook heel sneu voor mijn vader. Hij ziet en voelt het ook. Ik kan me niet indenken hoe mijn vader zich moet voelen. En aan de andere kant sterkt het mijn gevoel ook dat dit echt geen normaal gedrag is en dat het moet stoppen.Ga je voorlopig alleen, ipv samen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Wat genant . Misschien eens samen met je vader en moeder om de tafel gaan (zonder vriend)? Normaal gedrag is het iniedergeval niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:mienbillekesjeuken schreef op 09 juni 2015 @ 23:42:

Je moeder zet zichzelf weergaloos te kakken. Wat een triest gedrag.



En je vriend ook, als-ie niet duidelijk laat merken hier niet van gediend te zijn.Wat moet zo'n vent dan, als zijn schoonmoeder hem kietelt? Zeggen " opbokken, ouwe taart " ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:]mienbillekesjeuken schreef op 09 juni 2015 @ 23:42[/message]:

Je moeder zet zichzelf weergaloos te kakken. Wat een triest gedrag.



En je vriend ook, als-ie niet duidelijk laat merken hier niet van gediend te zijn.





vriend kan hier niet zoveel aan doen.

je schoonmoeder afbekken is ook lastig.
wij slapen nooit.
Even Gorden langs sturen 'Hotter than my daughter'...
Alle reacties Link kopieren
quote:valentinamaria schreef op 09 juni 2015 @ 23:45:

[...]





vriend kan hier niet zoveel aan doen.

je schoonmoeder afbekken is ook lastig.

Eens.



Alhoewel hij wel kan terug appen:

Ik heb het doorgegeven maar in het vervolg hebben we liever dat je dit direct naar het juiste nummer stuurt.

liefs Jan en Mina
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 09 juni 2015 @ 23:45:

[...]





Wat moet zo'n vent dan, als zijn schoonmoeder hem kietelt? Zeggen " opbokken, ouwe taart " ?

'Ik heb het liever niet' .

*insert vriendelijk en rustige kijkende smiley*
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Maar TO is dit vaker voorgekomen? Is ze vaker een soort van strijd met jou aangegaan?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven