Ik ben verliefd op mentor en hij ook op mij

23-10-2014 00:13 403 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Dat kun je niet garanderen, Kjell. Iemand kan erachter komen. Dan is hij niet alleen zijn baan kwijt, maar zijn zijn carrière en zijn leven kapot. Dan wordt hij door iedereen uitgekotst. Als je eenmaal in verband gebracht bent met een zedendelict, dan raak je dat stigma nooit meer kwijt.
Ga in therapie!
Er zijn toch vele manieren waarop het uit kan komen? Zeker als jullie er mee door zouden gaan.
quote:dubiootje schreef op 26 oktober 2014 @ 00:15:

Dat kun je niet garanderen, Kjell. Iemand kan erachter komen. Dan is hij niet alleen zijn baan kwijt, maar zijn zijn carrière en zijn leven kapot. Dan wordt hij door iedereen uitgekotst. Als je eenmaal in verband gebracht bent met een zedendelict, dan raak je dat stigma nooit meer kwijt.Zou je denken he, dat het zo werkt. Maar de man van een kennis die als docent een relatie met een minderjarige leerlinge had werd gewoon overgeplaatst naar een andere school binnen het bestuur. Ongelooflijk maar waar.
Alle reacties Link kopieren
quote:kjell schreef op 25 oktober 2014 @ 22:32:

Nee feow dat ben ik niet met je eens dat hij altijd de verantwoordelijke is we zijn allebei volwassen ik bijna dan en hij is ook maar een mens.

.



Jij mag je best verantwoordelijk voelen als je dat wilt.

Maar jij hebt geen functie vanwaaruit je sommige dingen simpelweg niet mag doen. Hij wel.

Wat jullie gedaan hebben mag niet. Niet omdat een oudere man niks mag doen met iemand van 17. Maar hij mag vanuit zijn functie niets doen. Hij heeft zich aan die gedragsregels te houden, niet jij. Die verantwoordelijkheid komt bij zijn baan, niet bij jouw leerlingschap.



Stomme vergelijking misschien, maar ik weet zo snel even geen betere. Als een bus een ongeluk krijgt omdat de chauffeur zat te kletsen met een passagier krijgt de chauffeur de schuld. Ook al roept de passagier dat het door hem kwam omdat hij een heel spannend verhaal aan het vertellen was. Het is vanuit de functie van chauffeur nu eenmaal de verantwoordelijkheid om goed op de weg te letten. Ook al had de passagier beter kunnen en moeten weten, het op de weg letten blijft de verantwoordelijkheid van de chauffeur.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Of als een auto een fietser aanrijdt. Ongeacht of die fietser ineens voor de auto springt en de bestuurder er absoluut niets aan kon doen. Dat is bij wet zo geregeld, oa omdat een auto verplicht WA-verzekerd moet zijn en vandaaruit evt schade betaald wordt. Een fietser is kwetsbaarder tov een auto, een bestuurder heeft een rijbewijs en een verzekering. Het maakt dan niet uit wie de schuld had, de wet wijst aan wie er verantwoordelijk is.



En zo ook werkgevers die bij ziekte moeten doorbetalen en ook als de werknemer op wintersport een been breekt en de werkgever er absoluut geen schuld aan heeft.



De wet beschermt degene die het meest kwetsbaar is, ook al kan dat "oneerlijk" overkomen.



Maar Kjell: heb je hem nog gesproken?
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Als jullie het allebei voor je houden kan het niet uitkomen?



Doe niet zo naief!



Als je een relatie met hem zou aangaan (mocht hij dat willen, wat ik betwijfel), zijn er toch allerlei scenario's mogelijk hoe je betrapt kan worden?



De beste manier om dit niet uit te laten komen is door allebei nu verstandig te worden en dit te stoppen (als er al iets gaande is, ik denk dat iets eenmaligs jouw fantasie totaal op hol heeft doen slaan).
quote:kjell schreef op 26 oktober 2014 @ 11:52:

Ik snap je voorbeeld wel over die busschaufeur maar die brengt dan anderen in gevaar en wij doen dat niet. De enigen die hier mee te maken hebben zijn wij anderen gaat het gewoon niks aan als ze het toch niet begrijpen.Die mentor was niet single toch? Dus er zijn behalve de school zeker nog wel anderen die er mee te maken hebben.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
quote:kjell schreef op 26 oktober 2014 @ 12:13:

Hoe kan het dan uitkomen als we gewoon bij hem afspreken en op school normaal doen en hij woont niet eens samen.



Hij heeft geen buren? Of vrienden/kennissen/collega's die spontaan langs zouden kunnen komen?

Echt, als daar ook maar een 'verkeerde' tussen zit kan de hel losbreken.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
quote:kjell schreef op 26 oktober 2014 @ 11:52:

Ik snap je voorbeeld wel over die busschaufeur maar die brengt dan anderen in gevaar en wij doen dat niet. De enigen die hier mee te maken hebben zijn wij anderen gaat het gewoon niks aan als ze het toch niet begrijpen.



Ik snap je echt wel.

Maar de regels zijn nu eenmaal zo.

En hoewel ik oprecht geloof dat jij niet misbruikt bent en ik ook iets over mezelf vertel juist omdat ik wil laten weten dat het niet altijd vies, slecht en fout is snap ik de regels wel.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Kjell, ik begin dit verhaal steeds minder te geloven. Want wat denk je hoe je je zult voelen als hij je keihard afwijst? Vind je hem dan nog zo lief en geweldig? Natuurlijk niet, hij is bang om zijn baan te verliezen en zal daardoor niets met jou te maken willen hebben.
Oei! Dus je zou meer spijt hebben van het niet geprobeerd hebben denk je dan het wel proberen en de gevolgen zouden kunnen zijn dat de hel losbreekt? Dus mentor baan kwijt, bewijs van goed gedrag kwijt, kan zich laten omscholen, verhuizen, zijn huidige relatie naar de kloten, jij kan andere school zoeken, enz....



Nu klink je toch niet erg volwassen hoor. Alleen maar ik ben verlieft en ik moet en zal mijn zin hebben wat de gevolgen ook zijn.



Als die leraar meeleest op de viva: Berg je maar, deze jongen gaat over lijken, begin maar vast te kijken naar een cariereswitch, want als hij niet tot bezinning komt gaat dit gegarandeerd mis.



Dat noem jij liefde Kjell?
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
@shehot: waar heb jij gelezen dat de mentor een relatie heeft?



Kjell, ik denk dat je rekening moet houden met het volgende. Hij heeft gevoelens voor jou en heeft spijt dat hij daar wat mee heeft gedaan. Omdat het te veel gedonder en verwarring geeft en de risico's te groot zijn.



Maar ik vind hem wel een l.l omdat hij dat niet fatsoenlijk tegen je zegt.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Omdat het een paar keer aan Kjell gevraagd is en er dan als antwoord komt, doet er niet toe.



Als de mentor geen relatie had gehad, had hij wel een ander antwoord gegeven.
Alle reacties Link kopieren
Kjell: het gaat niet om dat ie jou niet misbruikt heeft. Ook als ie oprecht iets voor je voelt, zadelt ie jou ermee op (en jij jezelf) met dat je er niet over kan praten, met niemand, dat je ook als dit nergens meer toe leidt je je gevoelens voor je zal moeten houden in de klas, terwijl je toch dit hele jaar nog met hem te maken blijft houden.



Hoe dan ook zal dit stoppen (gevoelens bij hem of niet, het KAN en MAG gewoon niet, is link en risicovol, met name voor hem en zijn baan/toekomst/ imago). En hoe ga je dan daarmee dealen als je steeds met het "object" van je verdriet of frustratie geconfronteerd wordt?

Dat is een stuk moeilijker voor jou als kwetsbare leerling die dit niet aan medeleerlingen noch je vrienden kan vertellen, noch andere mensen die je vertrouwt (ouders bijv) en je dat allemaal binnen moet houden?



Dat is oa het "foute" hieraan, ook als het niks met ge/misbruik te maken heeft. Die regels zijn er ter bescherming van nog jonge, niet volgroeide en daardoor kwetsbare onvolwassenen, die naar school moeten en niet de keuze hebben zoals bijv in een baan het geval is door een andere baan te kiezen of een andere arts/ psycholoog/ vertrouwenspersoon als seks en/of relaties verboden is tussen zulke ongelijkwaardige partners.



Die regels gaan niet alleen over misbruik. Het komt vaker voor dat iemand die afhankelijk is van een vertrouwenspersoon (psych, coach, leraar, mentor, maatschappelijk werker, arts, fysio, trainer, enz) daar verliefd op wordt en het zelf ook wil. Het is geen zuivere verliefdheid in zo'n verhouding en je daarvoor beschermen is het doel van die regels. Ook al komt het van beide kanten en echte liefde, dan nog mag het niet.



Met diezelfde leraar mag het wel als je 18 bent en daar niet (meer) op school zou zitten en zelf niks met dat beroep te maken hebt. Dus je mag verliefd worden op iemand die arts is, zolang je niet zijn patient bent. Dus dat dat beroep niet in relatie staat tot jouzelf. In de persoon als JOUW vertrouwenspersoon en mentor/leraar mag het dus niet. Ook niet als je zometeen wel 18 bent.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
.
Vraag gewoon of jullie met zijn tweeën even kunnen praten en in dat gesprekje geef je aan dat je wat in de war bent door wat er laatst tussen jullie is gebeurd en dat je het er graag even over wil hebben hoe jullie in het vervolg met elkaar omgaan.



Komt vast wel goed. Jullie hebben altijd goed kunnen kletsen en het lucht voor beiden vast op als dit ongemakkelijke onderwerp aan de orde is geweest.



Hij zal er net zo goed mee zitten als jij.
Alle reacties Link kopieren
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven