Ik ben verliefd op mentor en hij ook op mij

23-10-2014 00:13 403 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 23 oktober 2014 @ 00:40:

[...]





Ik hoopte stiekem op bijles want wil super graag bij hem zijn. Ik zei kan alleen na school en dan bij hem thuis omdat het bij mijn thuis altijd zo druk is en ik verzon smoesjes zodat ik alleen met hem zou zijn.



Hij was eerst niet zo mee eens Ik heb dat gelezen BGB en zie je punt: desondanks is de mentor degene die professioneel had moeten zijn en met zijn tengels van zijn leerling af moeten blijven.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Je bent dus een outcast en dan laat je maar van alles met je gebeuren? Want het voelt zo goed?



Laat ik voorop stellen dat je geen outcast bent maar een kind die zoekt naar bevestiging en dat verpest jou mentor.
Alle reacties Link kopieren
quote:cochise schreef op 23 oktober 2014 @ 00:48:

[...]





desondanks is de mentor degene die professioneel had moeten zijn en met zijn tengels van zijn leerling af moeten blijven.



Absoluut.

Maar het is niet zo dat hij TO in de val zou hebben gelokt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:kjell schreef op 23 oktober 2014 @ 00:48:

[...]





Zo zit hij echt niet in elkaar. Echt ik ken hem en hij is gewoon lief.Hij kan best lief zijn maar hij heeft een gouden regel overtreden: met je tengels van je leerlingen afblijven. Dat is misbruik maken van je positie Kjell, ook al ben jij nu blij dat je met hem hebt geneukt. Dit gaat je niets goeds brengen.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 23 oktober 2014 @ 00:51:

[...]





Absoluut.

Maar het is niet zo dat hij TO in de val zou hebben gelokt.Dat laatste bedoelde ik ook niet te zeggen BGB.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Moet jij morgen niet naar school (troll) Kjell?
Alle reacties Link kopieren
Sure ...



Vraag hem om verkering.
Alle reacties Link kopieren
De ships is op hier.
Alle reacties Link kopieren
Borrel!
Alle reacties Link kopieren
quote:noglangnietjarig schreef op 23 oktober 2014 @ 00:55:

Moet jij morgen niet naar school (troll) Kjell?Herfstvakantie toch?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Je wilt hem terug, maar je had hem toch?
Alle reacties Link kopieren
In t zuiden is t idd herfstvakantie!
Alle reacties Link kopieren
Noglangnietjarig, uit de OP: Maar op school doet hij heel koel tegen mij en na mentorles heeft hij geen tijd meer voor me opeens.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Dit was Brandpunt! Bedankt voor uw aandacht.
Alle reacties Link kopieren
Dus je wil aandacht? Zeg dat dan meteen.

*gaaaaaapishetalnachtinoslo*
Alle reacties Link kopieren
Was dat eenmalig, tot nu toe, Kjell?

Heeft hij daarna nog met je gepraat, buiten mentoruur en school om? Hebben jullie het gehad over hoe daarna met elkaar om blijven gaan?



Want hoe goed het ook voor jou mag voelen, hij zit wel fout, deze man. Een mentor is niet alleen een leraar, waardoor er een ongelijke afhankelijkheidsrelatie is (leraar-leerling), maar als mentor is dat nog een streepje erger omdat hij in die hoedanigheid een vertrouwensfunctie heeft. En die is nu niet meer zuiver, jij hebt hem in vertrouwen genomen en hij had zijn eventuele gevoelens voor jou niet mogen laten blijken, laat staan er iets mee doen.



Juist omdat jij in een uiterst kwetsbare positie bent en hij weet dat. Het is gewoon verboden wat hij doet en dat is niet voor niks, zo blijkt maar weer. Ook al heb jij er misschien op aangestuurd door voor te stellen bij hem thuis "bijles" te volgen. Dan nog maakt hij gebruik van jouw vertrouwen en kwetsbare positie, het is gewoon niet okay!



Dus dat koel tegen jou doen op school heeft meerdere redenen, waaronder dat hij heel goed weet dat hij fout zit, zijn positie op het spel heeft gezet en zich misschien ook schaamt dat ie zich heeft laten gaan ipv zich beheerst heeft. Naar jou toe, maar ook naar jouw ouders toe. Hij bewaart expres afstand nu, omdat hij bang is dat iemand ook maar iets zou kunnen vermoeden of dat het zou opvallen als hij extra aardig voor jou is.



Maar nu kom jij in een ongemakkelijke positie. Wist jij trouwens dat hij gay was of kwam dat die keer pas ter sprake? Kwam hij daarmee of jij? Kijk, jullie hebben allebei natuurlijk je eigen belang waarom het verborgen moet blijven, maar hierdoor heb jij niemand aan wie je dit kan vertellen. En wat als het hierbij blijft, hoe zou je je dan hierover voelen?



Heeft hij iets beloofd in de zin van vaker willen ontmoeten buiten school? Want nu loop jij met een nog groter geheim rond dan je al had, iets verbodens, wat voor jou een mooie ervaring was met iemand die je vertrouwde en gevoelens voor hebt. Andersom kan dat best ook zo zijn, maar mag het sowieso niet. Wat voor jou misschien een goed gevoel geeft, geeft hem misschien het gevoel dat ie zich moet schamen, iets slechts heeft gedaan, misbruik gemaakt van zijn (vertrouwens)positie, ook al ben je officieel volwassen.



Hoe ga jij het schooljaar doorkomen met deze leraar als het voorbij is? Bij wie kan je terecht als het op een teleurstelling uitloopt? Want dat is het gevaar van ongelijkwaardige relaties, ook op de werkvloer bijv tussen baas en werknemer.



Het gebeurt vaker dat mensen m/v verliefd worden op hun vertrouwenspersoon, dat kan een arts, psycholoog, vertrouwenspersoon of coach oid zijn. Dat is een bekend fenomeen: iemand die je begrijpt, begeleidt, in vertrouwen neemt over diepere gevoelens. Juist dat soort mensen mag geen relatie of seks beginnen met "clienten" en zo is dat ook met mentor/leraar en leerling. Dit gebeurt vaak toch en is de volle verantwoordelijkheid van de hulpverlener/leraar. Ook als je het zelf wou en zelf het initiatief hebt genomen.



Juist op jouw leeftijd kan je die dingen nog niet overzien, en de evt gevolgen ervan, (een jongerenbrein is pas volgroeid op je 23e) dus ben je extra kwetsbaar tov iemand die ook nog eens ouder en ervarener is. Plus dat je niet wil dat je vrienden het te weten komen, laat staan de hele school.



Hoe lang geleden is dit nou gebeurd? Laat hij merken dat ie nog steeds met jou begaan is, wil hij weten hoe het met jou gaat, hoe jij je nu voelt?



Het is op zich mooi dat je een mooie 1e ervaring hebt gehad, maar niet dat dat stiekem moet, verboden is en moet blijven, je er met niemand over kan praten en jij in je eentje rondloopt met verliefde gevoelens. Dat verliefde was geen probleem geweest, als daar verder niks mee gebeurd was. Dan was het gewoon een crush gebleven. Nu zijn jouw gevoelens extra gevoed met deze ervaring en verlang je misschien naar vaker/ meer.



Minstens mag je van hem verwachten dat hij jou opvangt en je iig met hem over kan praten, ook al is dat niet zuiver meer van zijn kant. Of hij gevoelens voor jou heeft of niet, de kans bestaat dat het bij 1x blijft, alleen al omdat hij misschien bij zijn positieven is gekomen dat dit niet mag en niet kan. Kan jij daarmee omgaan als dat zo is? Ik kan me voorstellen dat je je in de kou gezet voelt, als hij ook buiten school om geen contact met je heeft en niet met je bespreekt waarom hij zo doet op school en hoe het nu verder moet.



Is er iemand (behalve dit forum) die jij in vertrouwen kan nemen hierover?
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Kjell, je bent 17, je moet zelf toch ook beseffen dat jullie geen relatie kunnen hebben.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
Misschien ben jij niet de eerste, daar al over nagedacht? Een vers lekker groen blaadje met een bruine anjer, dat ben je voor sommigen.
anoniem_206836 wijzigde dit bericht op 23-10-2014 01:17
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet
Alle reacties Link kopieren
.
quote:ferdinandje schreef op 23 oktober 2014 @ 01:14:

Misschien ben jij niet de eerste, daar al over nagedacht? Een vers lekker groen blaadje met een bruine anjer, dat ben je voor sommigen. leuk voor de beelddenkers dit.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven