Ik ben verliefd

18-03-2014 08:54 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben verliefd... En dat mag niet, want ik heb een vriend.

Ik dacht dat dat je alleen overkwam als je relatie niet goed zat, maar mij overkomt het terwijl ik tegelijk nog steeds stapelgek ben op mijn vriend (waar ik in augustus nota bene mee ga trouwen!). Ik kan hem niet ontlopen (de jongen waar ik ineens hotel de botel van ben) want het is mijn collega op mijn nieuwe werk. 4 dagen per week zie ik hem, en 2 dagen daar van sluiten we samen af. Het is behoorlijk saai op mijn werk, en rond een uur of 20 is alles schoon en klaar om afgesloten te worden en is het alleen nog wachten tot de laatste paar klanten naar huis zijn (uurtje of 24 meestal) en dan kunnen wij ook naar huis. Die laatste 4 uur staan we dus meestal samen aan de bar te wachten, en gezellig te praten dus. Ik vond hem gelijk al een onwijs lekker ding, echt precies mijn type, maar na al die urenlange gesprekken 's avonds ben ik er inmiddels achter dat er een ook een heel mooi en interessant karakter onder schuil gaat.

Wat moet ik hier nu mee? Ik ben dolblij dat ik eindelijk werk heb, en hoewel het ook behoorlijk saai kan zijn, vind het ik het werk wel heel erg leuk. Dat ga ik sowieso niet op het spel zetten. Er zijn verder niet zoveel andere collega's (we zijn met zijn vieren, waarvan 1 alleen weekendhulp is) dus mijn diensten zo inplannen dat ik niet meer met hem werk gaat niet lukken. Ik wil ook absoluut niets met die verliefdheid doen, want ik hou zielsveel van mijn vriend.

Gaan die stomme vlinders vanzelf weer weg?
Alle reacties Link kopieren
Wat je niet voedt, zal niet groeien. Dus zolang jij niets met je gevoelens doet, zullen ze vanzelf overgaan.
Ik las laatst een onderzoek over mensen die net een nieuwe baan hebben. Sommige mensen zijn zo blij met hun nieuwe baan, dat het voelt als verliefdheid. Ben je niet gewoon super blij met je werk?
Heb je het je vriend verteld?



Eens met hierboven, niet voeden, dan gaat het vanzelf over. Als je merkt dat je over hem zwijmelt, je gedachten verzetten en aan iets anders denken. En met hem praten over je lieve vriend en aanstaande huwelijk etc zodat je ook geen signalen uitzendt dat je interesse in hem hebt.



Als het niet overgaat, zou ik een andere baan overwegen.
Alle reacties Link kopieren
Ze is net blij dat ze een baan heeft, ik kan me zo voorstellen dat de banen niet voor het oprapen liggen. Daarbij werkt er ergens anders misschien ook wel weer een leuke man.



Ik zou verder niks doen en gepaste afstand bewaren. Niet in de zin van hem ontlopen of stug doen, maar wel zorgen dat het niet te flirterig wordt, laten merken dat je niet beschikbaar bent. Verder slijt het denk ik wel weer.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Niet te persoonlijk worden in gesprekken, zeker niet over relatie issues gaan praten.



En vooral niet uitspreken naar hem (of naar elkaar) dat je elkaar leuk vindt, dan komt er alleen maar meer spanning tussen jullie.
Misschien ben je bang voor je komende huwelijkse staat? En dan ga je allerlei aantrekkelijks ontdekken in het vrijgezel zijn.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de geruststellende woorden. Vroeg me zelf ook al af of dit niet een soort koudwatervrees is. Hij weet dat ik een vriend heb waar ik heel gelukkig mee ben, en ik weet dat hij heel verliefd is op zijn (bijna) vriendin. Er gaat dus sowieso niets gebeuren, maar de spanning is wel voelbaar soms. Hoop dat het snel maar weer over gaat dan..
Dit is al je vierde topic over die baan. Ik denk dat je je doodverveelt en dat die verliefdheid een vorm van escapisme is om onder de tergende geestdodendheid uit te komen. Ik zou een andere baan zoeken. Zonde als deze zinloosheid je ook nog je relatie kost.
Alle reacties Link kopieren
Achso... Zo herkenbaar!

Ervaar precies hetzelfde.



Hij maakt me nerveus, is grappig, altijd in voor een gesprek; kan er keigoed mee ouwehoeren. Kan mn ogen er nie vanaf houde... Heb um zojuist nog een lekker ding genoemd!



Vriendjelief?!

Ja, heb ik! Gaat beter dan ooit!

Is net zn winterdip te boven. Misschien dat ik me in die tijd daarom zo gefocused heb op meneer.



Ik onderhou contact gewoon goed, tis en blijf een schatje! Wordt zelfs door anderen gezegd... Maar ik blijf bij mn vriendje... Kan mn leven zonder mn vriend niet voorstellen! Hoe schattig het schatje ook is.
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk zou ik dit meteen aan mijn vriend vertellen en overleggen over what TO do. Zou ook serieus overwegen om mijn baan op te zeggen. Mijn relatie en mijn partner zijn mij meer waard dan wat dan ook. Zou geen enkel risico willen lopen dat het nog heftiger wordt (van beide kanten).
Alle reacties Link kopieren
Nee, de stomme vlinders gaan niet vanzelf weg. Doe er wat mee, verander van werk of negeer het. Aangezien dit je vierde topic is, kan ik niet anders oordelen dat je van aandacht houdt. Verkeerde aandacht vragen en geven bij binnenkort een van de belangrijkste momenten van je leven; het huwelijk. Ik ben benieuwd wanneer de eerste aanraking of zoen voorvalt. Kun je gelijk met een "vuile" lei het huwelijk in. Succes meid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven