Ik ben zo graag alleen thuis, is dit wel gezond?

01-07-2015 03:34 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal.



Allereerst moet ik mededelen dat ik een klote jeugd gehad heb, waar ik verder geen uitspraken over doe maar die wel nog steeds veel invloed op mij heeft.



Ik zit nu al een hele tijd ziek thuis. Omdat ik niet helemaal niets wil doen heb ik een thuiswerk baantje wat redelijk veel uren eist wil je een beetje verdienen. Mijn leven is de boodschappen doen, hond verzorgen, huishouden doen. Paar vriendinnen en af en toe wat leuks, de rest is voor werk en hobby. Een ideale dag voor mij is lekker vroeg eruit, direct aan het huishouden. Als ik dat goed bijhoud moet dat met max 1,5 uur per dag makkelijk te doen zijn. Hondje zo nu en dan een lekker grote ronde, daarna aan het werk en de avond lekker voor mijzelf. Helaas lukt dat nooit. Ik ben een hele moeilijke slaper en zeker met dit warme weer slaap ik pas ergens in de ochtend. Dokter wenst helaas niet mee te werken aan enige hulp voor slapen, begrijpelijk maar goed. Door dat slechte slapen begin ik al veel later en met een stuk minder motivatie aan de rest van mijn dag. Ik werk steeds minder. Het huishouden houd ik nog redelijk bij, maar ik heb een beetje een dwangstoornis in mijn hoofd zitten. Een paar weken terug was "schoon genoeg" op tv. Zo'n mens dat werkelijk uren per dag poetst en waar het altijd smetteloos schoon is en lekker ruikt, god.. Wat zou ik graag zo zijn. Helaas, mijn lichaam heeft er niet de energie voor. En dat is maar goed ook. Ik ben het laatste jaar vooral bezig om met mijzelf in het reine te komen, en alles wat ik op een dag wil doen (werk, huishouden, hond, sporten, hobby) zo goed mogelijk te plannen, maar het lukt gewoon niet naar mijn zin. En puur en alleen omdat ik elke keer als ik wakker wordt zie dat het al weer 12 uur of later is. Dat is niet gek als je pas na 06u 's ochtends slaapt, en ook helemaal geen ramp als je toch maar thuis zit, maar het demotiveerd mij enorm. De wekker alsnog om 8uur zetten heeft geen zin. Nog niet al steek je een bom naast me af, ik slaap overal doorheen.



Ik heb al een flink aantal jaren een lieve vriend. Wij hebben elkaar leren kennen in een kut tijd en het begint ons gelukkig steeds beter te gaan. Hij is lief, knap, en geweldig in bed. Maar helaas is hij niet de huismus die ik wel ben. Hij heeft wel behoefte om zo nu en dan op stap te gaan en nog eens lekker uit de band te springen. Omdat ik niet mee wil gaat hij niet, want hij weet niet met wie hij anders moet gaan. Ivm verhuizing nog niet echt een nieuwe vriendenkring hier. Ik wil hem dat ook helemaal niet ontzeggen maar heel eerlijk; ik moet er niet aan denken zo'n dagje defqon of avondje kroeg/discotheek. Ik heb een hekel aan mensen die teveel drinken en heb het liefst gewoon zoveel mogelijk rust aan mijn hoofd. Noem het saai, maar na een losbandig leven en een depressie die ellenlang leek te duren voelt dit voor mij het fijnste.



Voorheen vond ik het altijd vreselijk als hij de avonddienst had. Ik moet er bij zeggen dat ik destijds dus die depressie had en doodsbang was voor paniekaanvallen. Nu heb ik daar nooit meer last van, ik denk dat dat komt omdat ik de rust opgezocht heb. Goed, ik geniet nu dus echt van die avonddienst. Dan is hij bijna 12 uur lang van huis en dat geeft mij de gelegenheid veel voor mij zelf te kunnen doen. Als dat lukt ben ik happy en kan ik alles hebben. Lukt mijn planning niet, irriteer ik mij aan alles wat hij doet. Als hij dan een half uur eerder thuis is baal ik daar van. Dat probeer ik overigens niet te laten merken, want ik houd van hem en wil hem geen rotgevoel geven. Hij heeft meestal de afstandbediening, ergens ook wel logisch want ik zit toch altijd achter de laptop.. Maar als ik eens wat wil zien is dat meestal iets waar hij niets aan vind. In het weekend drinkt mijn vriend een biertje, en als hij dan gestresst is komt dat er uit. Niet met geweld ofzo, maar harder praten en sneller geirriteerd zijn. Dat vind ik vervelend, maar ik vind dat ik dat hem niet kan ontzeggen omdat ik een fobie heb voor dronken mensen. Dronken is hij overigens nooit, maar als zo'n situatie zich voordoet pas ik mij wat meer naar hem aan en kijk ik in plaats van naar het scherm van mijn laptop naar wat hij wil zien op tv, en praat mee over waar hij het over wil hebben.



Deze week heeft hij dus weer de avonddienst. Om 12 uur is hij thuis en na een half uurtje tot een uurtje gaan wij samen naar bed. Ik ga alleen voor zijn gemoedsrust, want slapen kan ik toch niet. Hij zegt dat hij beter slaapt als ik naast hem lig dus doe ik dat tot ie lekker in dromenland is. Dan verhuis ik of naar beneden of naar de logeerkamer, zet de raam wagenwijd open (hij wil dit op onze slaapkamer liever niet) pak wat te drinken en te knabbelen en ik vermaak mij wel met series, films, forummen. Dit omdat ik hem niet tot last wil zijn en het geen zin heeft om eindeloos te woelen, daar slaap ik niet eerder door. Als hij dan wakker wordt laat hij wel merken dat hij het niet leuk vind dat ik niet meer naast hem lig, maar goed. Hij doet het zelf ook zo als hij zelf niet kan slapen. Dan word ik wakker en is hij ineens beneden ofzo. Ik snap hem ook echt wel. Ik wil ook niets liever als lekker samen in bed en smorgens samen wakker worden. Maar het lukt me gewoon niet om in slaap te komen, wat ik ook doe... En van niet slapen in een stille kamer zonder tv, laptop of boek word ik nog chagrijniger als ik al ben omdat ik niet kan slapen.



Jullie zullen vast een apart beeld van mij hebben nu, nou; dat klopt deels wel hoor. Ik houd heel veel van mijn vriend, en vooral op van die kleine momentjes; zoals als hij wakker wordt naast mij en hij begint me spontaan te knuffelen als een klein kind die verdwaald is in de ikea en zijn moeder weer vind.. dan besef ik mij echt wat voor een lieve jongen hij is en dat ik hem echt niet kwijt wil. Maar ik heb gewoon erg veel ruimte nodig voor mijzelf. Vraag mij ook wel eens af of het niet beter is apart van elkaar te wonen, gewoon LAT-ten maar ik durf als hij de nachtdienst heeft niet eens normaal in bed te slapen laat staan elke dag haha. En hij vind dat LAT-ten helemaal niks, dat betekend voor hem dat ik afstand van hem neem en het uitmaak zonder woorden. We kunnen soms niet met, maar ook niet zonder elkaar. Als we niet allebei onze problemen hadden waren wij een perfect koppel geweest. We kennen elkaar door en door. Misschien is dat het wel, we houden het ook al best een tijdje vol! Ik hoop overigens niet dat jullie nu denken dat ik een egoistisch mokkel ben; ik doe ook heel veel voor hem hoor. Hij hoeft alleen uit bed te komen, zelf te eten en te poepen en te werken. Ik maak zijn brood, klik zijn sigaretten en doe verder eigenlijk ook alles. Ik ben dagelijks best wel veel tijd kwijt aan dingen voor hem doen en het huishouden en dat maakt ook dat ik helaas niet elke dag tijd voor mijzelf heb. Daarom neem ik die tegenwoordig, op de momenten dat ik toch niet kan slapen.



Sorry voor het lange verhaal moest het toch eens een keertje kwijt. Bedankt voor het lezen.
Wat vervelend dat je nooit kan slapen. Raar dat je huisarts niet wil meewerken. Ik heb wel een goede tip voor je. Neem sleepjuice, is alleen online te bestellen, niet heel goedkoop, maar het werkt super, weet ik van meerdere mensen.



En behoefte aan alleen zijn is niet zo gek hoor. Google eens op introverte mensen. Sommigen hebben gewoon meer tijd voor zichzelf nodig dan anderen, daar is niets mis mee. Maar omdat de wereld veel meer gericht is op extraverte mensen, lijkt het of ben je afwijkend als je niet zo in elkaar steekt.



Ik vind dat het in een relatie geven en nemen is. Dus ik zou het zo doen dat ik niets steeds met hem op stap ga, maar wel af en toe. Voor hem. Zodat hij niet altijd maar thuisblijft voor jou. Je kan er eens over nadenken om iets te verzinnen wat voor jullie beiden leuk is.



Het kan zomaar zijn dat als jij beter slaapt, ook weer veel meer zin in dingen ondernemen krijgt. Zoals jij het omschrijft is dit best een heftig slaapprobleem. En google eens op magnesiumtekort en slaapproblemen. Kan zomaar een oorzaak zijn. Eet je trouwens veel zoetigheid? Wil ook nog wel eens een oorzaak van slaapproblemen zijn.
Eerdere topics over graag alleen willen zijn: Deze,

of deze.

En deze.



Er zijn er veel meer geweest, maar weet zo de titels niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Je bent jezelf continue aan het prikkelen door film te kijken, te forummen en te eten. Wil je daar vanaf en een normaal ritme, dan moet je dat echt laten. Als ik echt een nacht goed moet slapen (of als ik bij mijn vriend slaap) lees ik gewoon een boek en zet ik 2 uur voor ik ga slapen mijn laptop uit. Als je beter slaapt, heb je een langere dag, loopt je planning zoals jij het wil en irriteer jij je ook niet aan je vriend.



Ga vroeg naar bed en zet vroeg je wekker. Sta gewoon op ook al voel je je moe. Laat je vriend jou wakker maken als je niet op de wekker reageert.
Alle reacties Link kopieren
quote:snoeptrommel schreef op 01 juli 2015 @ 05:48:

Je bent jezelf continue aan het prikkelen door film te kijken, te forummen en te eten. Wil je daar vanaf en een normaal ritme, dan moet je dat echt laten. Als ik echt een nacht goed moet slapen (of als ik bij mijn vriend slaap) lees ik gewoon een boek en zet ik 2 uur voor ik ga slapen mijn laptop uit. Als je beter slaapt, heb je een langere dag, loopt je planning zoals jij het wil en irriteer jij je ook niet aan je vriend.



Ga vroeg naar bed en zet vroeg je wekker. Sta gewoon op ook al voel je je moe. Laat je vriend jou wakker maken als je niet op de wekker reageert.+1
Je zgn 'slaaphygiene' is abominabel.

Hierboven staan al een aantal tips, maar er zijn er meer:

Je hebt je dag- en nachtritme omgegooid. Dat moet je weer zien te draaien. Ga op een normale tijd naar bed. Als dat voor jou vroeger 23 uur was, ga je dat nu weer doen. Of je nu slaapt of niet, ga naar bed op die tijd.

Er zijn genoeg mp3's met slaapverwekkende muziek, 'white noise' of gesproken boeken. Ga daar eens tussen zoeken naar iets wat voor jou slaapverwekkend werkt.

Stop met vlak voor het slapen gaan met tv, laptop. Staat hierboven ook al. Dat werkt heel prikkelend, met name door de kleur licht. Je lichaam is ingesteld op kleuren. Van blauwachtige kleuren blijf je wakker, van rode kleuren wordt je slaperig (kijk naar hoe het licht met daglicht verloopt, 's ochtends ziet de wereld er 'koel' uit door het heldere licht, aan het eind van de dag wordt het licht 'warm' doordat het roder wordt. Er zijn lampen waar je dit mee kan nabootsen, kijk of dat voor jou wat is.

Leer mediteren. Het werkt echt als je het goed leert. Kan via internet, je kan het ook met yoga leren. Het klinkt alsof jij je niet goed kan ontspannen doordat je al van tevoren er van uit gaat dat je niet gaat slapen.

En het aloude gezegde: Slaap je niet, dan rust je toch. Je houdt jezelf de hele tijd wakker door bezig te blijven. Door ontspanningsoefeningen (zie ook meditatie) kun je jezelf leren om te ontspannen. Prent jezelf in dat je niet hoeft te slapen maar dat het ook om je rust gaat. Door de ontspanningsoefeningen ga je niet liggen woelen en draaien. En als het meezit val je in slaap.



Ik kan me voorstellen dat je huisarts (nog) niets wil voorschrijven. Eerst je gedrag aanpassen, en als het dan nóg niet lukt, zou medicatie tijdelijk een oplossing kunnen zijn. Gezien wat je over jezelf schrijft kan ik me echter voorstellen dat je huisarts huiverig is om je wat voor te schrijven. Je klinkt als iemand die er snel afhankelijk van zal zijn omdat je nog geen goede slaaphygiene hebt. Eerst gedrag, dan pillen.



Over dat alleen thuis zijn: Als jullie zo vaak samen zijn omdat jullie allebei een klein sociaal leven hebben (waar op zich niets mis mee is), is het niet raar dat je het fijn vind als je het huis eens voor je alleen hebt. Ik vind het sneu voor je vriend dat hij voor het stappen zich zo afhankelijk van jou opstelt. Hij zou best zonder jou op stap kunnen gaan. Leert hij ook nog eens mensen kennen.
Alle reacties Link kopieren
Weer apart gaan wonen idd. Je vriend verstoort op z'n minst een gezond nacht/dagritme, als jij tot 12 uur 's nachts voor hem op blijft. Ga gewoon om 10 uur naar bed, dan ben je om 'n uur of 6 wel wakker. En wees niet zo'n poetsfreak. Je kunt makkelijk af met 2-3 uur per week huishouden ipv elke dag.
Shoot first, ask questions later!
Sorry je lijkt me niet echt een gezellig iemand.

Ik lees ook chronische ontevredenheid en gebrek aan wilskracht om te leven, erg onaantrekkelijk. Misschien is het voor jou fijner om helemaal alleen te leven als je je vriend liever de deur uit hebt, hij voelt heus wel al dan niet onbewust dat je niet blij bent als ie er is.

Ik heb ook een rotjeugd gehad en therapie en een zware depressie maar zo levensmoe na een depressie is raar.
Alle reacties Link kopieren
Het alleen thuis willen zijn herken ik wel. En een lastige jeugd ook, al weet ik natuurlijk niet wat nu de definitie van lastig is, kan bij jou anders liggen dan bij mij. Wel ben ik nu ook in de fase om dingen achter me te laten.



Daarvoor heb ik eerst een tijd bij psychologen en psychiaters gelopen. 7 in totaal dacht ik. Alleen werkte dat voor mij niet, ik hield een vrolijk muurtje op en kwam niet tot de kern.



Nu jaren later, kwam ik er hard achter wat het probleem is. Juist dat verleden. En ik ben druk aan het schrijven, mezelf confronteren met het verleden en daardoor kan ik het loslaten. Misschien werkt dat voor jou ook.



Echter ben ik er bewust van geworden dat ik eigenlijk nooit een relatie wilde, juist omdat ik het zo lastig vind om niet alleen te zijn, een (groot) gedeelte van de dag.



Slaapproblemen heb ik niet echt gehad en vrienden ook altijd wel. Echter, het geen zin hebben in dingen doen, ken ik dan ook weer. Door continu te malen in mijn hoofd, kom ik er niet aan toe.



Oh, er werd gesproken over blauw licht. Dat komt van heel veel apparaten, maar bijvoorbeeld niet van een ereader. Wel weer van een tablet.
Alle reacties Link kopieren
er is ook een slaapkliniek in nederland voor mensen met ernstige problemen op dit vlak.



heb je wel eens gegoogled op dit onderwerp en tips opgevolgd?
Ik dacht ook gelijk aan de slaaphygiene wat eerder is gezegd.

Verder heb ik mijn vriend duidelijk gemaakt dat ik het heel fijn vindt mijn eigen hobbies te hebben en hij de zijne, buiten mij om.

Zijn ouders doen ALLES samen en dat zit er bij hem in geprogrammeerd. Heeft ook tijdenlang maar gehint over vrienden van hem die gezellig met hun vriendin dit en dit dit deden, en toch voel je onbewust dan een soort druk (ik in ieder geval). Alsof je hem iets ontzegt.

Wat onzin is want hij kan andersom ook beperkt interesse opbrengen voor bepaalde dingen die ik dus alleen doe of met anderen.

Heerlijk juist. Ik heb echt wat buiten hem nodig. Hoe hij het oplost vind ik zijn probleem, ik kan daar helaas niets in betekenen behalve meedenken.

Ik denk zelf dat het nu maar goed is dat je samenwoont. Je klinkt alsof je wat wegdrijft en je vriend een soort 'anker' is.

Alleen willen zijn is goed, maar kan ook op andere manieren.

Ik zou minder tijd aan het huishouden besteden.

's nachts slapen en wat al is gezegd; slaaphygiene en verder de tips van olymphemax.

Overdag eerst hoog noodzakelijke doen in huis en dan werken.

Wil je slapen dan NA je werk met je wekker, huishouden in de namiddag, evt combineren met koken en boodschappen doen.

10 uur naar bed.

12 uur even knuffelen met vriend en weer verder slapen.

1 dagdeel per week iets leuks met je vriend ondernemen. Gewoon even naar buiten, heeft hij ook zijn gezellige moment met jou. Al ga je maar samen picknicken.

Jezelf 1 avond of keer in de week inzetten tbv je sociale leven.

Als dit niet lukt naar de huisarts. Misschien heb je depressieve klachten, maar dat kan een psycholoog alleen beoordelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:alinea schreef op 01 juli 2015 @ 07:03:

Sorry je lijkt me niet echt een gezellig iemand.

Ik lees ook chronische ontevredenheid en gebrek aan wilskracht om te leven, erg onaantrekkelijk. Misschien is het voor jou fijner om helemaal alleen te leven als je je vriend liever de deur uit hebt, hij voelt heus wel al dan niet onbewust dat je niet blij bent als ie er is.

Ik heb ook een rotjeugd gehad en therapie en een zware depressie maar zo levensmoe na een depressie is raar.Hmm ik zie het verband tussen graag alleen willen zijn en levensmoe niet zo, maar goed. Ik vind het een nare reactie en ik snap dus ook niet waarom iemand die zelf een rotjeugd + een hele zware depressie heeft meegemaakt zo reageert. Want dan zou je natuurlijk moeten weten dat iedereen het op zijn of haar eigen manier doet.
quote:fifaqueen schreef op 01 juli 2015 @ 08:04:

[...]





Hmm ik zie het verband tussen graag alleen willen zijn en levensmoe niet zo, maar goed. Ik vind het een nare reactie en ik snap dus ook niet waarom iemand die zelf een rotjeugd + een hele zware depressie heeft meegemaakt zo reageert. Want dan zou je natuurlijk moeten weten dat iedereen het op zijn of haar eigen manier doet.Je neemt mij de woorden uit de mond. Vaak is het zo dat men in zo'n situatie juist wat begrip voor elkaar voelt, maar in dit geval is dat duidelijk niet zo.
Alle reacties Link kopieren
quote:haakje schreef op 01 juli 2015 @ 08:02:

Jezelf 1 avond of keer in de week inzetten tbv je sociale leven.

Als dit niet lukt naar de huisarts. Misschien heb je depressieve klachten, maar dat kan een psycholoog alleen beoordelen.

Lieve mensen het is echt niet zo dat ik niemand zie hoor. Ik heb elke dag wel bezoek of ga ergens naartoe, maar ik heb geen zin om dat te lang (meer als een uurtje of 2,5) te laten duren omdat ik zin heb in echte ME time.. Geen werk of huishouden maar doen wat IK leuk vind. Bovendien ben ik na een uurtje of 2,5 wel uitgeluld. Het moet leuk blijven.



Op de depressiepost ga ik niet in, ik weet maar al te goed hoe dat voelt. En levensmoe dat slaat echt nergens op



Mijn slaapprobleem maakt of breekt inderdaad mijn persoonlijk succes van de dag maar dat wil allerminst zeggen dat ik verder dan niemand wil zien of niet aardig ben hoor. Ik vind alleen niet dat iemand te lang moet blijven zitten. Dan pikt het mijn me-time in die ik graag alleen doorbreng

En wat betreft wakker maken door vriend heeft geen zin, in de ochtenddienst moet hij er om half 5 uit, in de nacht natuurlijk overdag en in de avonddienst slaapt hij zelf tot 11/12 uur en die uren heeft ie hard nodig, zwaar fysiek werk dus dat ga ik niet van hem afnemen. Wonder boven wonder om 8u wakker na 2,5 uur slaap vandaag dus ik ga er uit, ga lekker de boodschappen doen. Poetsen hoeft nauwelijks deze week, alles al n keer gehad in het weekend dus lekker veel me-time als ik maar genoeg werk om mijn target dat ik graag wil behalen ook te halen.
Oh, dat van die korte bezoekjes heb ik ook hoor. Twee uurtjes is prima en dan ben ik weer blij dat ze weg gaan. Langere visites trek ik ook niet goed. Inderdaad, dan ben je wel uitgepraat.



Heb je verder iets aan de reacties?
Alle reacties Link kopieren
Ja, vooral om mijn gemoedsrust eigenlijk. Ik ben het niet eens met om 10 uur naar bed wat hier boven wordt gezegd, ik wil beginnen met om 12 uur en om 8 uur eruit. Tegen de tijd dat ik nog ouder wordt ga ik er vast eerder in, maar om 10 uur is nou net iets op tv dat ik graag wil zien en ik ben ook helemaal niet moe als hij om 12 uur binnenkomt. En ik weet heus wel dat dat slapen zo niet goed is, daarom blijf ik er nu ook uit (ik heb geen zin om boodschappen te moeten doen met 40 graden buiten)



Het ging mij ook eigenlijk om het idee dat ik zo graag alleen ben maar ik lees nu dat dat redelijk normaal schijnt te zijn en dat vind ik toch wel een fijn idee. Wat overigens wel helpt om mij voor 12 uur in slaap te krijgen is een massage, dat kan hij echt heel erg goed. Maar ik zou het een beetje irritant vinden om dat elke dag te horen, wil je me even masseren. Dus ik houd het op in het weekend of wanneer ik knallende hoofdpijn heb want dat verdwijnt als sneeuw voor de zon als zijn handen zich een weg vinden tussen mijn pijnlijke plekken door (fibromyalgie)



Ik werd net wakker gemaakt om8u precies door mijn vrrend die van de wc af kwam. Hey schat! Je ligt al een paar uur te slapen!.. Ja heel stom om mij dan wakker te maken zou je denken maar hij weet dat ik er om 8 uur uit wil dus zo stom is tie nog niet Ik dacht overigens dat het al weer dik 10 of 11 uur was... Maar het was mijn favoriete tijd. Goed begin van de dag is het halve werk
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft het er niet per se mee eens te zijn om het toch te proberen? Misschien werkt het wel. Om 10 uur nog tv kijken is een recept voor wakker liggen. Je hebt denk ik 2 keuzes: strikte slaaphygiene of blijven aanmodderen.



Qua alleen zijn vind ik het niet raar. Iedereen heeft andere behoeften.
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
Ik realiseer mij nu eigenlijk dat ook een groot deel van wat ik irritant vind aan hem echt irritant is.. Net kwam hij om een aansteker vragen. Niet om het een of ander, maar er ligt op de logeerkamer een bakje met spulletjes waar altijd een aansteker in ligt, beneden optafel lagen er 2 en anders hebben we nog altijd het fornuis. Zo is dat vaker.. Dat zijn sleutels aan de binnenkant op de voordeur zitten ziet hij niet, en iets wat recht voor zijn neus ligt kan hij niet vinden. Of het gespeeld is of hij echt stekenblind is weet ik niet, maar het is wel irritant als iemand altijd zo'n stomme vraag komt stellen als je bezig bent of ligt te slapen. Hij kan ook in mijn tas om een sigaret te pakken, dan kan hij toch ook wel bedenken dat er ook wel een aansteker in zit? Mijn schoonmoeder is een alleraardigst mens maar iets minder verwennen had wel gemogen, denk dat ie soms gewoon te lui is om zelf even te zoeken..
Alle reacties Link kopieren
Hij had je toch net wakker gemaakt, dus zo erg is iets vragen toch ook niet? Ergeren kost onwijs veel energie, dat heb je niet over met zo weinig slaap. Laat gaan
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
quote:_Doortje_ schreef op 01 juli 2015 @ 09:00:

Je hoeft het er niet per se mee eens te zijn om het toch te proberen? Misschien werkt het wel. Om 10 uur nog tv kijken is een recept voor wakker liggen. Je hebt denk ik 2 keuzes: strikte slaaphygiene of blijven aanmodderen.



Qua alleen zijn vind ik het niet raar. Iedereen heeft andere behoeften.Dat heb ik al jaren geprobeert maar hoe vroeger ik naar bed ga hoe later ik slaap. Als ik gewoon mijn ding doe tot drie uur, half vier en dan naar bed ga slaap ik meteen, zodra ik mijn bed zie al. Maar omdat hij graag wil dat ik in de buurt ben als hij in slaap valt en ik probeer hem niet tot last te zijn met dingen als hij slaapt komt het automatisch neer op iets liggend of zittend doen ben ik niet moe genoeg om direct te slapen. Nog net even die afwas afmaken of een rondje door swifferen en een flinke ronde met de hond en dán naar bed, dat werkt het beste..
Twaalf uur naar bed ipv zes uur 's ochtends is ook prima toch. Jij kan wel goed slapen op massages, dus lijkt mij, heeft je probleem te maken met ontspanning. Sport je? Je zou eens 's avonds een stevige wandeling kunnen maken een paar weken lang en kijk dan hoe je er op reageert. Of je gaat heel fanatiek sporten zodat je lichaam flink moe is.

O f kijk eens op youtube voor ontspanningsfilmpjes waarbij je je hele lichaam ontspant.
Alle reacties Link kopieren
Dat is ook zo doortje maar kom op.. Ik hoef toch niet op elk kastje of tafeltje in huis een aansteker te leggen? Een beetje zelfstandiger mag in mijn ogen wel. Het is niet zo moeilijk om zelf even naar beneden te lopen. Zijn neushaartrimmer en tandenstokers staan hier ook altijd in dezelfde kast, soms wel op een andere plank en als die niet recht in het zicht staan komt hij ook elke keer weer vragen waar die zijn.. Een flesje deo wat er bijvoorbeeld voor staat aan de kant pakken is erg moeilijk denk ik?
Van fanatiek sporten maak je adrenaline aan. Daar slaap je juist niet op. Het duurt een uur of 6 voor dat er weer uit is, dus voor het avondeten sporten is gezonder, zeker als je al slaapproblemen hebt. Flinke wandeling is wel goed, daar maak je geen adrenaline bij aan.

De tijden die genoemd waren zijn richttijden. Ik zei al, als dat voor jou voorheen een normale tijd was om naar bed te gaan. Als 12 uur voor jou een normale tijd was, ga je dat nu weer doen.



De andere ergernissen kan ik me wel voorstellen. Niet meer dingen voor hem pakken maar zeggen dat hij moet zoeken. Als hij dat vaak genoeg als antwoord heeft gekregen gaat het kwartje toch hopelijk wel eens vallen
Alle reacties Link kopieren
quote:Hoezitdit schreef op 01 juli 2015 @ 09:06:

Twaalf uur naar bed ipv zes uur 's ochtends is ook prima toch. Jij kan wel goed slapen op massages, dus lijkt mij, heeft je probleem te maken met ontspanning. Sport je? Je zou eens 's avonds een stevige wandeling kunnen maken een paar weken lang en kijk dan hoe je er op reageert. Of je gaat heel fanatiek sporten zodat je lichaam flink moe is.

O f kijk eens op youtube voor ontspanningsfilmpjes waarbij je je hele lichaam ontspant.Ik sport elke dag een uur, hond gaat ongeveer 3 uurtjes per dag mee wandelen en verder doe ik eigenlijk alles te voet of met de fiets. Mijn lichaam hoort moe te zijn na een dag als zoals ik die wil, maar er is al jaren een vermoeden van adhd en ik heb restless legs: Heeeeel irritant want dat maakt dat ik in bed dus altijd moet bewegen. Dat met die adhd maakt dat ik op mijn zij liggend een marathon loop en ondertussen in mijn hoofd vrolijk aan het zingen ben, hak hak in mijn trainingspak pak kijk eens hoe ik hak hak.. Slaat nergens op natuurlijk en vooral ook dat nummer niet.. Maarja thats me haha. Ritalin willen ze niet doen omdat ik vroeger genoeg andere pilletjes gebruikt heb haha en dan zijn ze voorzichtig met meds.. Vandaar ook geen slaappil. En tegen RLS alle soorten behandelingen al gehad, werkt gewoon niet! is een helse combinatie dat weet k wel haha!
quote:fothermucker schreef op 01 juli 2015 @ 09:20:

[...]

hond gaat ongeveer 3 uurtjes per dag mee wandelenOok met deze hitte? Ik zag gisteren een uitgeputte, hijgende dorstige hond met zijn eigenaar wandelen. Zo zielig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven