Ik erger me soms dood aan mensen met kinderen, wie nog?

20-10-2013 17:02 403 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Viva'ers,



Het lijkt soms of je het niet mag zeggen, maar ik ga het dus wel doen. Ik erger me dood aan sommige mensen met kinderen.



En dan met name aan dit:



- Collega's die de hele dag niet uitgepraat raken over de slaaptijden, papjes, enz van hun baby's.

- Vrienden die pas na weken of soms helemaal niet een sms/mail beantwoorden, want ja, 'wij hebben kinderen'.

- Mensen die als je zegt dat je moe bent, antwoorden: 'Wacht maar tot je kinderen hebt, dan weet je pas wat moe zijn betekent.'

- Dat er in sommige huishoudens geen enkel gesprek mogelijk is tot de kinderen naar bed zijn.



...



Feel free om ook jouw ergernissen te delen. Ik lees ze graag.



O ja, voor die ergernissen hoef je trouwens niet kindervrij te zijn. Een vriendin van me heeft een zoontje, maar loopt ook weg van gesprekken over borstvoeding, slaaptijden enzovoort.
Ik erger me aan mensen mét en mensen zónder kinderen. Dat is nog veel erger



Maar misschien kies je gewoon de verkeerde mensen uit om mee te praten.
Welkom in de samenleving. Live with it.



Ik begeef me blijkbaar in andere kringen, of ik hoor die verhalen niet. Althans niets wat overdreven is.
Alle reacties Link kopieren
Wacht maar tot je zelf kinderen hebt.
Le plaisir est le bonheur des fous, le bonheur est le plaisir des sages.
Alle reacties Link kopieren
Ik erger me aan ouders die hun kinderen te weinig rust geven zodat ze uiteindelijk van oververmoeidheid,strontvervelend worden.
Alle reacties Link kopieren
Dit komt door je woonomgeving. Verhuis een kilometer of 30 en het probleem is opgelost. De rest van Nederland heeft hier namelijk geen last van.
Ga in therapie!
Als je je er zo aan ergert...zoek dan nieuwe vrienden.
Vraagje.. waarom zou een moeder het niet over hun baby's, borstvoeding, slaaptijden mogen hebben? Jij hebt het toch ook over de zaken die jou interesseren?



Het wordt pas vermoeiend als er alleen maar gesproken kan worden over borstvoeding/postzegelverzameling/werk.
Ik weet niet of dit zo is. Kan het niet komen omdat je met 'soort zoekt soort' te maken hebt? Iemand die het liefst over de dingen die haar bezighoudt wil praten kan zich storen aan iemand die het liefst praat over wat haar weer bezighoudt. Waardoor er een mismatch ontstaat als 1 van de 2 een kind krijgt.



Ik herken het namelijk totaal niet. Niet van mezelf en ook niet uit mijn omgeving.
Alle reacties Link kopieren
Het lukt me hier ook niet om een fatsoenlijk telefoongesprek te voeren met mijn kinderen erbij, die voelen op de een of andere manier perfect aan dat ik er niet helemaal voor hen ben en gaan dan de planten uit de vensterbank trekken of kasten overhoop halen... Dus dat fatsoenlijk gesprek lukt ook pas als ze op bed liggen, of eigenlijk dan ook niet, heb een stiefdochter van 17 die hier woont en niet meer om 19.00 naar bed wil... Stoor me dus soms ook aan mijn eigen kinderen :-) Maar... ze zijn voor mij erg belangrijk dus ja daar praat ik veel over, heb er ook 4 rondlopen hier dus ja dat is het grootste deel van mijn wereld en gespreksstof....
Wacht maar tot je kleinkinderen hebt daar raak je niet over uitgepraat
De meeste mensen die zich storen aan kinderen zijn vaak ook erg beperkt van repertoir.
Volgens mij ga je dan gewoon met de verkeerde mensen om.
Dan negeer je mensen met kinderen. Hoef je je ook niet te ergeren. Heerlijk dat het leven soms zo makkelijk is hè
Alle reacties Link kopieren
quote:guillaumette schreef op 20 oktober 2013 @ 17:05:

Wacht maar tot je zelf kinderen hebt. Inderdaad,jij bespreekt zelfs dan alle poepluiers en boertjes die jouw kind produceerd. Degene die nou zo zitten te zeiken worden straks nog een stapje erger. Ik wordt soms zo moe van dat gezeik over kinderen,laten mensen elkaar wat meer verdragen wordt de wereld een stuk leuker op.
Alle reacties Link kopieren
Ik erger me aan hondenpoep. Hondenpoep op de stoep, hondenpoep in het park, hondenpoep in de speeltuin, hondenpoep op straat.
Ik erger me er ook wel is aan, maar dat heeft meer met egoïsme van mensen te maken (Dat de hele wereld over hen gaat) dan dat perse over mensen met kinderen gaat, maar nu ik erover nadenk misschien zijn mensen met kinderen wel egoïstischer dan zonder.
Alle reacties Link kopieren
Ouders die de supermarkt als hét uitje van de week zien met 3 losgeslagen koters..
Alle reacties Link kopieren
Ik erger me aan mensen die zich ergeren over futiliteiten.



En wat jou betreft; niet zeuren of andere mensen opzoeken.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Ik haat kinderen. Maar eigenlijk de ouders die ze (niet) opvoeden. Zit gelukkig nog niet in de fase dat mijn omgeving er al aan begint. Hopelijk gaat dat nog heeel lang duren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Wageningen1985 schreef op 20 oktober 2013 @ 17:28:

Ik erger me er ook wel is aan, maar dat heeft meer met egoïsme van mensen te maken (Dat de hele wereld over hen gaat) dan dat perse over mensen met kinderen gaat, maar nu ik erover nadenk misschien zijn mensen met kinderen wel egoïstischer dan zonder.Wat heb je gerookt?
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Ik erger me aan mensen die het verschil tussen is en eens en me en mijn niet kennen.
quote:diana_banana schreef op 20 oktober 2013 @ 17:29:

Ouders die de supermarkt als hét uitje van de week zien met 3 losgeslagen koters..Ja, heerlijk is dat! Ik jut ze voor de winkel ook nog wat extra op. Voor elke scheen een snoepje. En dan hóp achter zo'n karretje. Lachen joh!
Alle reacties Link kopieren
Kan er geen FAQ-pijler komen ( zodat je die kunt negeren) voor alle vragen die dagelijks/wekelijks/maandelijks worden gepost?



- ben ik zwanger?

- mijn vriend heeft me bedrogen, wat nu?

- mijn vriend(in) wil niet neuken, pijpen, beffen, wat nu?

- waarom reageert iedereen hier zo negatief altijd?

- ook een hekel aan kinderen?
Je bent zelf een theepot
Ik erger me sowieso aan mensen die het continu hebben over zichzelf. Dus mensen die de hele dag blaten over hoe leuk het is zonder kinderen ook.

Zoek mensen op die anders zijn. Vrij makkelijke oplossing.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven