Ik erger me soms dood aan mensen met kinderen, wie nog?

20-10-2013 17:02 403 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Viva'ers,



Het lijkt soms of je het niet mag zeggen, maar ik ga het dus wel doen. Ik erger me dood aan sommige mensen met kinderen.



En dan met name aan dit:



- Collega's die de hele dag niet uitgepraat raken over de slaaptijden, papjes, enz van hun baby's.

- Vrienden die pas na weken of soms helemaal niet een sms/mail beantwoorden, want ja, 'wij hebben kinderen'.

- Mensen die als je zegt dat je moe bent, antwoorden: 'Wacht maar tot je kinderen hebt, dan weet je pas wat moe zijn betekent.'

- Dat er in sommige huishoudens geen enkel gesprek mogelijk is tot de kinderen naar bed zijn.



...



Feel free om ook jouw ergernissen te delen. Ik lees ze graag.



O ja, voor die ergernissen hoef je trouwens niet kindervrij te zijn. Een vriendin van me heeft een zoontje, maar loopt ook weg van gesprekken over borstvoeding, slaaptijden enzovoort.
Alle reacties Link kopieren
quote:christiane schreef op 21 oktober 2013 @ 11:17:



Is er een soortgelijk forum als dit, maar dan niet waar de hoofdonderwerpen kinderen en adhd/ass zijn?



Uhm ja, het gaat over kinderen in de titel al....!

Niet raar dat er dan ook moeders reageren.



maar het staat je vrij een ander forum te zoeken hoor
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Zozo TO, jij durft even een taboe-onderwerp aan te snijden zeg!
Alle reacties Link kopieren
Ja wie zich nog meer ergeren, maar dan zie ik vooral reacties van mensen die zich er niet ergeren en zich willen 'verdedigen'.
Alle reacties Link kopieren
Maar TO begint zélluf met kinderverhalen
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:christiane schreef op 21 oktober 2013 @ 11:21:

Ja wie zich nog meer ergeren, maar dan zie ik vooral reacties van mensen die zich er niet ergeren en zich willen 'verdedigen'.Tsja, sommige mensen willen nu eenmaal graag als zuurpruim door het leven gaan en anderen niet.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Aha, zuurpruimen.
Alle reacties Link kopieren
quote:christiane schreef op 21 oktober 2013 @ 11:23:

Aha, zuurpruimen.



Door je constant te willen ergeren ja.

Als ik wil kan ik me ook wel de hele dag ergeren aan andere mensen, maar dat vind ik zonde van mijn tijd.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Als je je constant wil ergeren dan is er iets mis met je.
[quote]ronniemitchel schreef op 20 oktober 2013 @ 17:06:

Ik erger me aan ouders die hun kinderen te weinig rust geven zodat ze uiteindelijk van oververmoeidheid,strontvervelend worden.[/quo



+ 1 !!

En dan boos op die kinderen gaan worden omdat ze vervelend worden...



Verder vind ik het ook erg vervelend dat als de kinderen wat kleiner zijn je geen normaal gesprek kan voeren. Dit is een fase, dat weet ik ook wel, maar toch irri.



Verder hetzelfde als wat TO zegt...
Alle reacties Link kopieren
Kinderen zijn net katten. Ze komen altijd naar de mensen die niets van ze moeten (zoals ik dus).



Maar goed, me eraan doodergeren... Nee. Mijn vriend is oom van 3 nichtjes en een neefje dus ik heb er nu vaak mee te maken. En die vind ik dan wel weer lief.



Maar TO heeft wel een punt, sommige kinderen... Echt, ouders, voed je koters op.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mundy schreef op 21 oktober 2013 @ 10:53:

[...]





Het nadeel met slaapgebrek door kinderen, is dat je niet bij kunt slapen. Ook weekends kun je niet even langer blijven liggen of lekker een hele zondag op de bank hangen. Ik ben ook heus zonder kind wel eens moe geweest, maar nog nooit zo moe als in de jaren met mijn huilbaby. Zonder kind heb ik nog nooit met maar 3 uren slaap op mijn werk gezeten, met kind helaas heel erg vaak... Ik weet sinds ik een kind heb pas wat voor impact langdurig slaapgebrek heeft, dit geldt zowel voor je concentratie, humeur en sociale leven als voor je relatie.



Wellicht heb ik het dus verkeerd geformuleerd, maar IK ben iig nog nooit in mijn leven zo moe geweest als in de eerste 3 jaren van het leven van mijn kind. En dan is moe nog een understatement....

3 uur slaap per etmaal, pfoei.... dat zou ik niet trekken! Maar goed dat ik geen kinderen heb.

Ik zou er een VETTE migraine aan overhouden want ik kan het fysiek niet aan, zo'n langdurig slaapgebrek. Een etmaal met bijna geen slaap gaat nog net, maar als het er meerdere worden, ga ik er gewoon aan onder door.

Ik heb dat nooit gekund hoor.

Het is feitelijk ook roofbouw.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mundy schreef op 21 oktober 2013 @ 11:07:

[...]





Dat geldt niet voor ons hoor. Wij zijn dit jaar zelfs zonder onze dochter op vakantie geweest en ik vond het heerlijk!

Jaja, ik zei ook al dat niet alle ouders zo zijn hoor!

Ik kan me in jouw geval ook heel goed voorstellen dat je een tweede kind niet meer aandurft.
Alle reacties Link kopieren
Ik erger me aan mensen die er van uit gaan, dat omdat ik getrouwd ben en in de vijftig ben, ik dus kinderen heb.

Ik heb ze niet, nooit gehad, ga ze ook niet krijgen.

Had ze wel gewild.



Ik vind het dus pijnlijk dat mensen kinderen zo vanzelfsprekend vinden, dat ze er van uit gaan dat ik ze wel heb.

Maar goed, het wordt niet kwetsend bedoeld. Dat ik er een emotie aan hang, is m'n eigen probleem.



Verder nooit last gehad van mensen die alleen maar over hun kinderen kunnen praten. Althans, niet meer dan mensen die alleen over hun auto kunnen praten. Persoonlijk heb ik liever dat ouders gepreoccupeerd zijn door hun kinderen, dan door hun auto.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mundy schreef op 21 oktober 2013 @ 10:53:

[...]





Het nadeel met slaapgebrek door kinderen, is dat je niet bij kunt slapen. Ook weekends kun je niet even langer blijven liggen of lekker een hele zondag op de bank hangen. Ik ben ook heus zonder kind wel eens moe geweest, maar nog nooit zo moe als in de jaren met mijn huilbaby. Zonder kind heb ik nog nooit met maar 3 uren slaap op mijn werk gezeten, met kind helaas heel erg vaak... Ik weet sinds ik een kind heb pas wat voor impact langdurig slaapgebrek heeft, dit geldt zowel voor je concentratie, humeur en sociale leven als voor je relatie.



Wellicht heb ik het dus verkeerd geformuleerd, maar IK ben iig nog nooit in mijn leven zo moe geweest als in de eerste 3 jaren van het leven van mijn kind. En dan is moe nog een understatement....Ik lees dit en wil echt alleen maar zeggen: Welkom in mijn wereld. 3 uur slapen voor een nachtvlucht (mijn werkdag in dat geval) is ultieme luxe, bijslapen moet ik heel snel doen, jetlag of geen jetlag, want mijn volgende vlucht vertrekt 2 of 3 dagen later. De effecten die je beschrijft op concentratie, humeur, etc, herkenbaar, allemaal! Dus kom maar op met een kind
Het is vast al eerder gezegd in deze 14 pagina's maar je hoeft geen kinderen te hebben om irritant te zijn. Net zoals je niet aan een boom hoeft te hangen om een eikel te zijn.

Buren/honden/katten/bejaarden/automibilisten/toeristen/buitenlanders/carrièrevrouwen/politici/

collega's/zure-viva-wijven/pubers/bruiden... de lijst met potentiële ergerlijke groepen is echt eindeloos. En ik heb me aan allemaal ook wel eens geërgerd. Aan sommige ouders trouwens ook, al dan niet om de redenen die in de OP worden genoemd.
Alle reacties Link kopieren
Nou Stess, dan ben jij alvast goed voorbereid Alhoewel die van ons wat huilen en slapen betreft niet echt tot het gemiddelde kind behoort denk ik



Wat ik wel het verschil vind is dat jij zelf gekozen hebt voor die baan en je neem ik aan wist dat het weinig slaap met zich mee brengt. Ik heb natuurlijk ook zelf gekozen voor een kind, maar ik heb er nooit bij stil gestaan dat je ook een huilbaby kan krijgen. Gebroken nachten heeft iedere ouder denk ik wel, maar de meesten niet 2,5 jaar lang!



Wat ik wat moe zijn betreft het moeilijkste vind van een kind hebben, is wat ik eigenlijk al eerder zei, je kan niet meer eens lekker een zondag languit met een film op de bank doorbrengen. En dan dat eeuwige vroeg op staan (in ons geval tenminste, ik ken ze ook anders...), ook in vakanties en weekends en uitzieken als je ziek bent bestaat al helemaal niet meer! Maar er zijn ook heel veel mooie dingen hoor, alleen gaat dit topic daar niet over, hier mag je je alleen ergeren
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dus nooit stewardess kunnen zijn. Ik ben net als een klein kind: gedij alleen bij regelmaat.
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk vind ik het wel fijn als kinderen het middelpunt van het bestaan zijn van ouders.

Zo zou het moeten zijn. Ze hebben ze zelf gewild, dan hebben ze ook de plicht om grenzeloos van ze te houden.



Ik vind mensen die op vakantie gaan met entertainment of opa en oma mee, zodat ze zich niet de hele tijd bezig hoeven te houden met de kinderen ergerlijker.

Soms zie je ouders op straat met duidelijke spijt en haat naar hun kinderen kijken. Dan liever ouders die alleen nog maar met hun kinderen bezig zijn.
Alle reacties Link kopieren
Mundy dat klopt, ik kies er zelf voor. Jij ook voor je kind. Natuurlijk ga je niet van het ergste uit, maar met kortere nachten ed hou je denk ik van tevoren wel rekening. En ik denk dat het met mijn baan eigenlijk een beetje hetzelfde is als met een kind, het is bij tijd en wijlen loeizwaar, maar het is het allemaal zo waard. Nu ik erover nadenk, zoals ouders onderling alleen maar over kinderen praten, zo praten wij onderling heel veel over het vliegen. Omdat je van elkaar weet wat het is.

Maar het is niet mijn bedoeling hier een wie-ie-er-moe-er topic van te maken, zo moe als ik ben van een uiterst korte nacht, zo moe ben jij ook van een uiterst korte nacht.



Dus terug on topic. Ik erger me aan mensen die hun kinderen niet opvoeden en alles maar leuk en schattig vinden wat ze doen, al slopen ze de tent of schelden ze mensen de huid vol. Tot zover mijn bijdrage
Alle reacties Link kopieren
quote:noreservations schreef op 21 oktober 2013 @ 13:30:

Ik vind mensen die op vakantie gaan met entertainment of opa en oma mee, zodat ze zich niet de hele tijd bezig hoeven te houden met de kinderen ergerlijker.

Soms zie je ouders op straat met duidelijke spijt en haat naar hun kinderen kijken. Dan liever ouders die alleen nog maar met hun kinderen bezig zijn.



Dit ben ik helemaal met je eens. En de kinderen afsnauwen. Daar kan ik slecht tegen.



Ik snauw altijd alleen maar tegen mijn man
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Wat mooi Noreservations, gewoon de boel omdraaien



Overigens gingen bij ons opa en oma mee, omdat we dat allemaal leuk vonden, mag dat ook? Please?

En dan gingen we in verschillende samenstellingen op pad. Hoefde opa niet met oma mee te shoppen, maar kon lekker met zn kleinzoon op de minigolfbaan spelen, dat soort werk.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Stess_ schreef op 21 oktober 2013 @ 13:34:



Dus terug on topic. Ik erger me aan mensen die hun kinderen niet opvoeden en alles maar leuk en schattig vinden wat ze doen, al slopen ze de tent of schelden ze mensen de huid vol. Tot zover mijn bijdrage Toch kom ik dit soort ouders ook niet vaak tegen, moet ik eerlijk zeggen. De meeste ouders die ik ken zijn behoorlijk consequent. En natuurlijk kunnen kinderen, als ze moe zijn na veel drukke activiteiten, vervelend worden, maar daar doe je met opvoeding niet zoveel aan. Gewoon in de auto mikken en naar huis.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Moedig dat je dit topic durft te beginnen en wat een boel reacties zeg.



Ik ben het helemaal met je eens. Mensen die continu over kinderen praten of hun kind voor alles als excuus gebruiken. Ze hebben geen tijd voor jouw, want hun hebben kinderen. Ongeacht of het kind nog in zijn poepluiers zit of dat het kind 20jaar is.



Als het een kindje is hoor je alles over borstvoeding etc. is het een puber zijn er weer zorgen of ze hun school wel afmaken en geen foute vriendjes hebben. Zijn ze 25 gaat het over de verkeerde keuzes die ze in het leven maken. Zorgen ivm financiele problemen kind of dat ze werkloos zijn.



Er is altijd wel wat. Jij die (bewust) kinderloos is, wordt van verwacht dat je direct voor iedereen klaar staat. Want je hoeft met niemand rekening te houden. Als je een partner hebt, moet die accepteren dat anderen je nodig hebben anders spoort je partner niet. Als kinderen van collega's ziek zijn of vakantie hebben ben jij degene die geen vakantie kan opnemen want je collega's kunnen alleen in die periode op vakantie. Jij hebt het allemaal maar te accepteren.
Alle reacties Link kopieren
Vooral op verjaardagen van vrienden/familie met kleine kids erger ik me nogal eens.. De meeste gesprekken gaan alleen maar over kids en daarnaast gaat alle aandacht ook uit naar kids.. Verschrikkelijk.



Heb vaak het idee dat veel ouders geen eigen leven meer hebben maar alleen maar in 'kidsworld' leven.
Alle reacties Link kopieren
quote:arielz schreef op 21 oktober 2013 @ 13:44:

Moedig dat je dit topic durft te beginnen en wat een boel reacties zeg.



Ik ben het helemaal met je eens. Mensen die continu over kinderen praten of hun kind voor alles als excuus gebruiken. Ze hebben geen tijd voor jouw, want hun hebben kinderen. Ongeacht of het kind nog in zijn poepluiers zit of dat het kind 20jaar is.



Als het een kindje is hoor je alles over borstvoeding etc. is het een puber zijn er weer zorgen of ze hun school wel afmaken en geen foute vriendjes hebben. Zijn ze 25 gaat het over de verkeerde keuzes die ze in het leven maken. Zorgen ivm financiele problemen kind of dat ze werkloos zijn.



Er is altijd wel wat. Jij die (bewust) kinderloos is, wordt van verwacht dat je direct voor iedereen klaar staat. Want je hoeft met niemand rekening te houden. Als je een partner hebt, moet die accepteren dat anderen je nodig hebben anders spoort je partner niet. Als kinderen van collega's ziek zijn of vakantie hebben ben jij degene die geen vakantie kan opnemen want je collega's kunnen alleen in die periode op vakantie. Jij hebt het allemaal maar te accepteren.



Wil je erover praten?

Je lijkt het er erg moeilijk mee te hebben..





En moedig? Echt?
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven