Ik erger me soms dood aan mensen met kinderen, wie nog?

20-10-2013 17:02 403 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Viva'ers,



Het lijkt soms of je het niet mag zeggen, maar ik ga het dus wel doen. Ik erger me dood aan sommige mensen met kinderen.



En dan met name aan dit:



- Collega's die de hele dag niet uitgepraat raken over de slaaptijden, papjes, enz van hun baby's.

- Vrienden die pas na weken of soms helemaal niet een sms/mail beantwoorden, want ja, 'wij hebben kinderen'.

- Mensen die als je zegt dat je moe bent, antwoorden: 'Wacht maar tot je kinderen hebt, dan weet je pas wat moe zijn betekent.'

- Dat er in sommige huishoudens geen enkel gesprek mogelijk is tot de kinderen naar bed zijn.



...



Feel free om ook jouw ergernissen te delen. Ik lees ze graag.



O ja, voor die ergernissen hoef je trouwens niet kindervrij te zijn. Een vriendin van me heeft een zoontje, maar loopt ook weg van gesprekken over borstvoeding, slaaptijden enzovoort.
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder (82 jaar) heeft een vriendin en die zegt dan tegen haar "*tijdstip* komen de monstertjes weer"....



Die monstertjes zijn haar kleinkinderen, grinnik. Het zullen wel kinderen zijn die alles mogen waar ze maar zin in hebben, want als een oma haar eigen klein kinderen monstertjes noemt, dan zegt dat wel iets.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 21 oktober 2013 @ 13:50:

[...]





Wil je erover praten?

Je lijkt het er erg moeilijk mee te hebben..





En moedig? Echt?Ik dacht dat mensen empatischer werden als ze kinderen kregen. Maar soms is het begrip ver te zoeken als het niet om ouders gaat of kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg met dit topic wel een beetje het idee dat volwassenen soms het gevoel krijgen, dat ze te weinig aandacht krijgen.. misschien waren ze al die aandacht als kind gewend?



moet je moeder worden.. loopt iedereen zo langs je heen naar je baby
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:arielz schreef op 21 oktober 2013 @ 13:44:

Moedig dat je dit topic durft te beginnen en wat een boel reacties zeg.



Ik ben het helemaal met je eens. Mensen die continu over kinderen praten of hun kind voor alles als excuus gebruiken. Ze hebben geen tijd voor jouw, want hun hebben kinderen. Ongeacht of het kind nog in zijn poepluiers zit of dat het kind 20jaar is.



Als het een kindje is hoor je alles over borstvoeding etc. is het een puber zijn er weer zorgen of ze hun school wel afmaken en geen foute vriendjes hebben. Zijn ze 25 gaat het over de verkeerde keuzes die ze in het leven maken. Zorgen ivm financiele problemen kind of dat ze werkloos zijn.



Er is altijd wel wat. Jij die (bewust) kinderloos is, wordt van verwacht dat je direct voor iedereen klaar staat. Want je hoeft met niemand rekening te houden. Als je een partner hebt, moet die accepteren dat anderen je nodig hebben anders spoort je partner niet. Als kinderen van collega's ziek zijn of vakantie hebben ben jij degene die geen vakantie kan opnemen want je collega's kunnen alleen in die periode op vakantie. Jij hebt het allemaal maar te accepteren.



Stel je niet aan. Ik ben namelijk nog zieliger: ik heb een kind en kreeg niet eens vrij in de herfstvakantie.

En dat jij verplicht ben terug te komen vanuit je vakantie voor collega's met kinderen staat echt in geen enkele CAO. Doe het gewoon niet en ben onbereikbaar tijdens je vakantie, doe ik ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 21 oktober 2013 @ 13:51:

Mijn moeder (82 jaar) heeft een vriendin en die zegt dan tegen haar "*tijdstip* komen de monstertjes weer"....



Die monstertjes zijn haar kleinkinderen, grinnik. Het zullen wel kinderen zijn die alles mogen waar ze maar zin in hebben, want als een oma haar eigen klein kinderen monstertjes noemt, dan zegt dat wel iets.Kan ook een koosnaam zijn. Ik noem mijn zoon ook wel eens 'boefje'.
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 21 oktober 2013 @ 13:52:

[...]



Ik dacht dat mensen empatischer werden als ze kinderen kregen. Maar soms is het begrip ver te zoeken als het niet om ouders gaat of kinderen.



Oh... sorry, ik zal mijn serieuze gezicht weer opzetten.

hoewel de reactie redelijk serieus was. Ze leek het er echt moeilijk mee te hebben... dat is toch jammer?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:noreservations schreef op 21 oktober 2013 @ 13:30:

Eigenlijk vind ik het wel fijn als kinderen het middelpunt van het bestaan zijn van ouders.

Zo zou het moeten zijn. Ze hebben ze zelf gewild, dan hebben ze ook de plicht om grenzeloos van ze te houden.

Dat is waar. Maar dat kan toch ook gepaard gaan zonder dat obsessieve gedrag wat veel ouders hebben?

Ik zie hier op het forum ook moeders die buiten hun kinderen ook nog andere interesses hebben. Zouden die nou werkelijk minder van hun kinderen houden? Lijkt me stug!

quote:noreservations schreef op 21 oktober 2013 @ 13:30:



Ik vind mensen die op vakantie gaan met entertainment of opa en oma mee, zodat ze zich niet de hele tijd bezig hoeven te houden met de kinderen ergerlijker.

Soms zie je ouders op straat met duidelijke spijt en haat naar hun kinderen kijken. Dan liever ouders die alleen nog maar met hun kinderen bezig zijn.

Meen je dat serieus?

Dat heb ik geloof ik nog nooit gezien.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik overigens nooit begrepen heb, is mensen zónder kinderen, die moeilijk doen dat ze geen vakantie op kunnen nemen in de schoolvakanties. Waarom?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 21 oktober 2013 @ 13:55:

[...]





Oh... sorry, ik zal mijn serieuze gezicht weer opzetten.

hoewel de reactie redelijk serieus was. Ze leek het er echt moeilijk mee te hebben... dat is toch jammer?

Ik denk dat je het beter zou formuleren als je zou zeggen "ze baalt ervan".

En dat kan ik me best voorstellen.

Stel dat je qua vakanties altijd moet afstemmen op de schoolvakanties van collega's die kleine kinderen hebben? Dan houdt dat misschien wel in dat je nooit eens gezellig samen vakantie hebt met je partner om maar een voorbeeld te noemen.



Zelf zou ik overigens niets liever doen dan op vakantie gaan buiten de schoolvakanties.
quote:noreservations schreef op 21 oktober 2013 @ 13:30:

Eigenlijk vind ik het wel fijn als kinderen het middelpunt van het bestaan zijn van ouders.

Zo zou het moeten zijn. Ze hebben ze zelf gewild, dan hebben ze ook de plicht om grenzeloos van ze te houden.



Ik vind mensen die op vakantie gaan met entertainment of opa en oma mee, zodat ze zich niet de hele tijd bezig hoeven te houden met de kinderen ergerlijker.

Soms zie je ouders op straat met duidelijke spijt en haat naar hun kinderen kijken. Dan liever ouders die alleen nog maar met hun kinderen bezig zijn.



Ik vind vakanties met entertainment programma's of entertainende grootouders eigenlijk ook niet zo erg. Zolang de kinderen het zelf ook leuk vinden, waarom niet? Dan heb ik het natuurlijk niet over peuters die de hele vakantie volle dagen in het entertainment programma zitten, dat schijnt ook voor te komen.



Maar ik ben het wel met je eens: Er is een verschil tussen dingetjes waar je je aan kan ergeren als je daar zin in hebt en echt erge dingen die ouders hun kinderen aandoen.
quote:noreservations schreef op 21 oktober 2013 @ 13:30:

Ik vind mensen die op vakantie gaan met entertainment of opa en oma mee, zodat ze zich niet de hele tijd bezig hoeven te houden met de kinderen ergerlijker.





Bij ons ging oma ook altijd mee, voor de gezelligheid en niet zodat mijn ouders zich niet met ons bezig hoefden te houden, die deden namelijk niets liever. Oma ging gewoon mee omdat we dat allemaal helemaal super vonden



Ik ben ook niet zo goed met kleine kinderen maar ben erachter gekomen dat het geven en nemen is. Op bezoek bij een vriendin met baby is anders ja. En ik krijg de nieuwste ontwikkelingen van baby door via mail, maar ik kan me voorstellen dat het als ouder super is om dat mee te mogen maken met je kind dus vind het alleen maar leuk als de ouders trots zijn, dat waren mijn ouders vroeger ook op mij en dat zijn ze nog steeds. En eerlijk gezegd zou ik de ontwikkelingen via mail ook niet willen missen, vind het leuk dat ze dat met mij willen delen. Ik vraag ook altijd uit mezelf aan vrienden hoe het met hun kinderen gaat, ik weet dat ze dat leuk vinden. Een kleine moeite maar wordt heel erg gewaardeerd. En mijn interesses zullen ze ook niet altijd even interessant vinden, ik gooi iedereen bijvoorbeeld dood met foto's van mij.



Laatst in de supermarkt, ik had een beetje haast en voor me stond een vader met zijn zoontje van een jaar of drie. Het jongetje mocht zelf de boodschappen uit het mandje halen en op de band zetten. In plaats van me te ergeren bleef ik relaxt en vond het wel leuk om te zien dat de vader zo lief met zijn zoontje was. Het leverde me twee keer een glimlach op, van vader en zoon.
Alle reacties Link kopieren
quote:Beauke schreef op 21 oktober 2013 @ 13:55:

[...]





Kan ook een koosnaam zijn. Ik noem mijn zoon ook wel eens 'boefje'.

Ja, zo noem ik mijn ondeugende kleine pony ook wel eens "draakje". Maar toch, monstertjes.... ik heb daar een ander gevoel bij dan bij boefje of draakje.

Ik geloof ook wel dat die vriendin mijn moeder heeft verteld dat ze behoorlijk moe kan worden van haar klein kinderen. Ze zullen wel heel druk zijn of zo, mogelijk weinig tot de orde worden geroepen door de ouders.
Alle reacties Link kopieren
quote:noreservations schreef op 21 oktober 2013 @ 13:30:

Ik vind mensen die op vakantie gaan met entertainment of opa en oma mee, zodat ze zich niet de hele tijd bezig hoeven te houden met de kinderen ergerlijker.



Wat bedoel je daar precies mee? Op vakantie naar een camping of resort waar een animatieteam is voor entertainment? Wat is daar mis mee? Toch leuk als je kind het naar zijn zin heeft? Wij zijn naar een resort geweest waar vanalles voor kinderen te doen was, maar mijn dochter wilde alleen maar de hele dag samen met papa en/of mama in het zwembad liggen. Helemaal prima! En dan 's avonds nog wel even naar de kinderdisco waar ze de grootste lol had. Ik snap echt niet wat daar mis mee is



Wij zijn nu met z'n drieën geweest, maar toen ze 1,5 jaar was, hebben we samen met mijn ouders een huisje gehuurd. Was hartstikke gezellig! Of mag je tegenwoordig niet meer met meer mensen op vakantie? Moet het alleen je eigen gezinnetje zijn?
Alle reacties Link kopieren
In een samenleving waarin het veelal om jezelf draait gaat men weleens voorbij aan het mooie van een kind/gezin.
Alle reacties Link kopieren
Ik erger me alleen aan 1 groep mensen met kinderen.



De super Facebook moeders, vaak het type "me mannetje"

Die elke dag minimaal 20 nieuwe foto's van hun kind uploaden.

Elke facebook status gaat over de kinderen of over het moederschap

Elke dag worden er van die doorstuur plaatjes gedeeld over het moederschap

Hun baan op facebook is "fulltime mama" of "thuisblijf mama".



Dan denk ik wel jeetje je zult wel echt gespreksstof te kort komen zodra de kinderen uit huis zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 21 oktober 2013 @ 13:53:

Ik krijg met dit topic wel een beetje het idee dat volwassenen soms het gevoel krijgen, dat ze te weinig aandacht krijgen.. misschien waren ze al die aandacht als kind gewend?

Zoals de kinderen tegenwoordig? Dat wordt eigenlijk nog wat als ze ouder worden. Dan zijn ze minder schattig en krijgen ze al die aandacht niet meer.quote:Dreamer schreef op 21 oktober 2013 @ 13:53:

moet je moeder worden.. loopt iedereen zo langs je heen naar je baby

Ik heb geen kinderen maar ik weet niet of ik al dat geneuzel van iedereen bij mijn kind prettig zou vinden. Hangt misschien ook wel van het kind af.





Maar het heeft niet altijd te maken met "aandacht krijgen".

In een gezelschap waar het maar over één onderwerp gaat (vervang het woord "kinderen" bijvoorbeeld eens met "voetbal", dan hang je er maar wat bij en het onderwerp interesseert je niet zo, je hebt niets er over te vertellen... dat is echt oersaai en vervelend hoor!
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 21 oktober 2013 @ 13:58:

[...]



Ik denk dat je het beter zou formuleren als je zou zeggen "ze baalt ervan".

En dat kan ik me best voorstellen.

Stel dat je qua vakanties altijd moet afstemmen op de schoolvakanties van collega's die kleine kinderen hebben? Dan houdt dat misschien wel in dat je nooit eens gezellig samen vakantie hebt met je partner om maar een voorbeeld te noemen.



Zelf zou ik overigens niets liever doen dan op vakantie gaan buiten de schoolvakanties.



Nou, als je partner alleen tijdens de schoolvakanties vrij kan, heeft dat in mijn ogen dezelfde prioriteit als kinderen, die alleen in die periode vrij zijn.



Ik vind het wel een beetje kinderachtig om als kinderloze te éisen in schoolvakanties vrij te mogen, terwijl je verder met niemand rekening hoeft te houden, die aan die periode vast zit.

Mocht je een keer met vrienden of familie op vakantie gaan, die wel kinderen hebben of leraar zijn, dan zou dat voor mij in de werksituatie dezelfde prioriteit hebben.



Maar net als jij ga ik liever niet in schoolvakanties met vakantie

En ik kan me gewoon heel goed voorstellen dat mensen samen vakantie willen, als gezin, en voor ouders en leraren zit je dan aan schoolvakanties vast. Zo is het nou eenmaal.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:moonlight schreef op 21 oktober 2013 @ 14:02:

In een samenleving waarin het veelal om jezelf draait gaat men weleens voorbij aan het mooie van een kind/gezin.Of aan het mooie van een hond.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 21 oktober 2013 @ 13:57:

Wat ik overigens nooit begrepen heb, is mensen zónder kinderen, die moeilijk doen dat ze geen vakantie op kunnen nemen in de schoolvakanties. Waarom?Dat heb ik ook nooit begrepen! Ik baal er juist van, dat wij vanaf volgend jaar gebonden zijn aan de schoolvakanties. Dan is alles veel duurder en veel drukker! Dus dat mensen zonder kinderen beslist in de schoolvakanties op vakantie willen, heb ik ook nooit begrepen
Iets zegt mij dat Iones urenlang tot in detail over haar rakkertjes van honden kan vertellen. Of niet soms?



Van die ubermoekes vind ik zelf trouwens ook niet leuk, ik heb er gelukkig maar 1 in mijn omgeving die echt over niks anders kan praten.
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 21 oktober 2013 @ 14:00:

[...]

Ja, zo noem ik mijn ondeugende kleine pony ook wel eens "draakje". Maar toch, monstertjes.... ik heb daar een ander gevoel bij dan bij boefje of draakje.

Ik noem mijn dochter ook wel eens een klein monstertje hoor
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 21 oktober 2013 @ 14:05:

[...]



Of aan het mooie van een hond.



Ik ben nog erger, als ik uitgepraat ben over de kinderen, lul ik verder over m'n hond



(neehoor, ik val wel mee )
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 21 oktober 2013 @ 13:57:

Wat ik overigens nooit begrepen heb, is mensen zónder kinderen, die moeilijk doen dat ze geen vakantie op kunnen nemen in de schoolvakanties. Waarom?Snap daar ook niks van. Het is veel goedkoper en minder druk buiten die schoolvakanties.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 21 oktober 2013 @ 14:05:

[...]

Nou, als je partner alleen tijdens de schoolvakanties vrij kan, heeft dat in mijn ogen dezelfde prioriteit als kinderen, die alleen in die periode vrij zijn.

Daar heb je helemaal gelijk in! Maar in de meeste beroepen ben je niet aan schoolvakanties gebonden, alleen in de bouw en op school. Er zijn echter genoeg mensen die moeilijk doen, terwijl ze prima buiten de schoolvakanties op vakantie kunnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:zoembaya schreef op 21 oktober 2013 @ 14:08:

Iets zegt mij dat Iones urenlang tot in detail over haar rakkertjes van honden kan vertellen. Of niet soms?



Mwoh......





quote:Dreamer schreef op 21 oktober 2013 @ 14:09:

[...]





Ik ben nog erger, als ik uitgepraat ben over de kinderen, lul ik verder over m'n hond



(neehoor, ik val wel mee )

Tsja.... waar het hart vol van is he.



Ik snap het wel hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven