Ik ga kapot

30-07-2015 12:46 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alvast sorry. Ik weet nu al dat het een lang verhaal gaat worden.



Ik heb dinsdagochtend de relatie met mijn vriend verbroken. Niet omdat ik dit wilde maar omdat ik wel moest omdat hij te schijterig was om het zelf te doen. Volgende week zondag zouden we 6 jaar samen zijn... We zijn beide 25 en wonen al bijna onze hele relatie samen.

Zijn gevoelens voor mij zijn niet meer sterk genoeg. Wat resulteerde in bot/chagrijnig gedrag naar mij toe en geen rekening meer met mij houden. Ik merkte het al langer, en hij had al langer aangegeven dat zijn gevoels voor mij minder werden. Het ging al bijna 2 jaar niet helemaal lekker meer. Maar dan hadden we er een goed gesprek over en dan eindigde hij altijd met ‘Het komt wel weer goed’. En dan ging het ook weer een tijdje goed. Maar de laatste tijd niet meer, na dit soort gesprekken werd het niet meer goedgemaakt en sudderde het een beetje door. En ik had nog hoop, want ik ben nog steeds zo verliefd op hem. Niet op de persoon die bot en soms zelfs gemeen tegen me was, maar de persoon die daar onder zit. De persoon die er op de goede en leuke momenten nog was, die we wel echt gewoon tot het einde gehad hebben. Ik had nog hoop dat hij uit zijn “dip” zou komen. Zelfs nu hoop ik nog dat hij tegen me zal zeggen dat hij me nog terug wil terwijl echt letterlijk alles er naar wijst dat hij helemaal klaar is met me.



Het begon allemaal op zondag, ik kwam er achter dat hij tegen me gelogen had. Hij had 2 weken terug op een vrijdag gedaan alsof hij naar zijn werk ging terwijl dat helemaal niet zo was. Ik vond op tafel bij het opruimen een verlofaanvraag briefje waarop 17 juli goedgekeurd was. Ik confronteerde hem ermee maar hij zei dat hij toch naar werk was gegaan. Ik las ons whatsappgesprek terug waarin stond dat hij later thuiskwam omdat hij overgewerkt had. Ik vertrouwde het niet helemaal maar hij was zo geloofwaardig. Toen bedacht ik me om naar zijn loonstroken te kijken en ja: vrijdag heeft hij niet gewerkt. Ik was er kapot van want hoe kan je zo erg tegen me liegen? En die leugen nog zo lang proberen vol te houden? Ik was zo boos dat ik het bamboegordijn van de deurpost getrokken heb. Hij zei dat ik overdreef. Dat ik de baas over hem probeerde te spelen. Ik dacht dat ik gek werd... was dit de omgekeerde wereld?!

Weer een heel gesprek gehad. Hij gaf wel toe dat hij fout zat maar het leek hem niet veel te doen. Ik zei nog dat als hij niet meer verder wilde hij het gewoon moest zeggen en duidelijk moest zijn. Maar hij vroeg waarom het allemaal van hem af hing. Hij leek niet te snappen dat het voor mij anders is omdat mijn gevoelens er nog wél zijn. Ik wil wél voor ons vechten. Het gesprek is niet op veel uitgelopen.

Maandag is hij naar zijn werk gegaan. Hij kwam al chagrijnig terug. Hij had op kleine dingen commentaar op me. Hij is gaan sporten en toen hij weer terug kwam ging het door. Hij zei bijna niks tegen me, maar de zinnen die hij zei gingen allemaal over commentaar; ik had de sambal niet terug in de koelkast gezet. De lamp deed het niet omdat ik bezig was met een nieuwe fitting. Ik had het bamboegordijn nog niet opgeruimd, mompelde hij chargijnig toen we in bed gingen liggen. Ik zei dat ik het expres had laten liggen zodat hij er aan herrinerd werd wat hij had gedaan. ‘Leuk.’ Zei hij chagrijnig. Ik zei dat hij nu moest ophouden anders werd ik echt boos. Hij zuchtte. Hij wilde zijn mobiel aan de oplader leggen maar zag toen dat die van mij er al aan lag. Weer zo’n botte opmerking. Ik ben na 10 minuten opgestaan en op de bank gaan liggen. Naar 5 minuten kwam hij de woonkamer in lopen, om zijn mobiel te pakken! Omdat de oplader nu vrij was! Mijn hoofd ontplofte en ik moest huilen. Ik heb niks meer gezegt maar ik weet zeker dat hij me hoorde huilen. Ik kon het niet meer handelen dat iemand zo gemeen tegen me was terwijl hij degene was die tegen me had gelogen.



De volgende ochtend zei ik dat het hem gelukt was. Dat ik hem niet meer wilde. Dat als hij zo tegen me deed nadat hij de dag ervoor erop betrapt had zo’n kutstreek met me uitgehaald te hebben dat er dan nooit iets zou veranderen. Hij vroeg of ik goed geslapen had, ik zei nee.



Sindsdien hebben we niet veel meer tegen elkaar gezegt, maar om de een of andere reden deed hij liever tegen me. Vroeg hoe het met me ging. Hoe mijn dag was. Verder deed hij net alsof er niets gebeurt was, ookal sliepen we nog wel apart. Ik vroeg gisteravond waarom het leek alsof het hem niets deed. Hij zei dat het vervelend was maar als 2 mensen niet gelukkig met elkaar worden dan moet het maar zo. En dat het met ons beiden goed zal komen. Hij vroeg of hij op de bank moest of dat ik op de bank bleef liggen. Ik kon niets zeggen want de tranen stroomden uit mijn ogen. Hij is in bed gaan liggen. Het voelde alsof ik helemaal gek werd. Mijn hele toekomst was weg. We waren zelfs sinds april bezig om zwanger proberen te worden. Hij wilde al minstens 4 jaar kinderen en ik was er eindelijk ook klaar voor. Alles is weg. Mijn leven is weg. Ik heb me nog nooit in mijn leven zo slecht gevoeld. Al mijn hoop is weg. Ik hou nog zo veel van hem. Ik wil nog steeds mijn leven met hem doorbrengen. Maar hij wil me niet meer. Hij lijkt wel opgelucht.

Ik ben na een kwartiertje naar de slaapkamer gegaan en vroeg of ik bij hem mocht liggen. Hij vroeg of hij op de bank moest gaan liggen maar ik zei nee. Ik ben naast hem gaan liggen, weliswaar onder een andere deken, en ik werd weer wat rustiger.



Ik weet niet meer wat ik moet doen. Hij is ondanks alles mijn grote liefde. We zouden samen een gezin worden. We zouden samen oud worden. Hij heeft zo vaak tegen me zegt dat het wel goed zou komen met ons. Maar zelfs het idee dat hij misschien binnenkort vader zou kunnen worden, zijn droom al sinds hij 20 is, houdt hem niet bij me.

Hij wil me echt niet meer...



Wat ik hiermee wil, geen idee. Het van me afschrijven denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Och wat naar is het toch als de liefde niet meer beantwoord wordt. Ik lees jouw verdriet en wanhoop en weet dat er een moment gaat komen waarop je beseft dat jij, en jij alleen meer dan voldoende bent om mee te leven maar dat moment is nu echt nog lang niet aan de orde. Sterkte met rouwen en verwerken



En goed van je dat jij voor jezelf hier een punt achter hebt gezet want hij was er blijkbaar niet mans genoeg voor, wat in mijn ogen weer genoeg over zijn karakter zegt.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Goed dat je ermee gestopt bent. Geef jezelf even wat tijd, een langere relatie verbreken heeft altijd grote emotionele impact, ondanks dat de relatie niet (meer) goed was.



Laat je emotie een paar weken uitrazen, en kijk dan nog eens terug. Sterkte
Probeer het/hem los te laten!
Alle reacties Link kopieren
Ik lees niet vaak hele lange op's maar vind dat jij het duidelijk beschrijft. De sfeer in huis heb je goed verwoord en ik ben bang dat je het goed ziet dat de koek op is. Ik heb ook zo'n ex gehad die er zelf niet mee durfde te stoppen. Niets is zo moeilijk om jezelf als het ware te kwetsen en je hiervan terug te trekken, maar dit verhaal gaat sowieso geen mooi einde meer krijgen.

Het wordt geen leuke tijd en alleen verder gaan is doodeng, maar je bent nog jong en er is een groter geluk dan dit. Sterkte
manamana...tutuutududu
Alle reacties Link kopieren
quote:lady_dana schreef op 30 juli 2015 @ 12:55:

Ik lees niet vaak hele lange op's maar vind dat jij het duidelijk beschrijft. De sfeer in huis heb je goed verwoord Inderdaad ik kreeg het er al lezend al Spaans benauwd van; wat is dit toch een klote wijze om een relatie te beeindigen. Niets doen, niet doortastend zijn en wel met gedrag de ander stelselmatig manipuleren/duwen in het maken van een beslissing die hij zelf blijkbaar niet durft te nemen. Wat een ongelofelijke held zeg.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Het is inderdaad moeilijk om na langere tijd de relatie "zomaar" te verbreken. Je probeert ter vergeefs allerlei dingen om het te redden, maar soms moet je gewoon een punt er achter zetten.



Heel veel sterkte! Gewoon even een tijdje lekker uithuilen en dan weer verder gaan.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte!!
Alle reacties Link kopieren
quote:dubbeltje4 schreef op 30 juli 2015 @ 12:59:

dat de boel nu geklapt is voordat er kinderen zijn.Eens en jouw tijd komt wel weer TO.
enn wijzigde dit bericht op 30-07-2015 13:07
Reden: Even de quote aangepast
% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Wat naar! De liefde lijkt van zijn kant inderdaad op. Je lijkt me een sterke en lieve vrouw. Ik wens je veel sterkte. Jij komt hier wel uit hoor. Jouw wens om een gezin te stichten is nog lang niet vervlogen hoor!

Waar ik nog wel benieuwd naar was, wat heeft je vriend op die stiekeme vrije dag gedaan?
Alle reacties Link kopieren
*Laat maar ik doe het wel gewoon *
enn wijzigde dit bericht op 30-07-2015 13:06
Reden: even een eerdere quote aangepast
% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Beste meid, jij beschrijft mijn ex man..Poe, lees bijna met tranen jou verhaal, vreselijk...echt vreselijk.

.

Ik weet even niet wat ik tegen je moet zeggen, maar jij zal er komen...

Net als mij.

Het gaat over.



.daar laat ik het even bij, moet er gewoon even over nadenken.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties, jullie hebben allemaal gelijk.

Ik voel me alleen niet echt een sterke vrouw op het moment, ciambella .

Ik zie de toekomst op het moment nog niet zo rooskleurig maar ik heb ook niet echt veel zelfvertrouwen. Moet denk ik echt even aan mezelf gaan werken en misschien is dat ook maar het beste. Meer tijd voor mezelf.



Hij zegt dat hij die vrijdag naar een studio is geweest. Hij heeft altijd al zangambities gehad. En eerlijk gezegd is hij ook erg goed in het schrijven van liedjes e.d. maar heeft hij er mijns inziens niet echt de stem voor

Na al dat gelieg weet je natuurlijk nooit of hij daar ook over gelogen heeft, maar laat ik daar maar niet aan denken.
Dit is nu een rottijd maar je verdient beter dan deze behandeling.
zo ging het ook met mijn ex. Die was de laatste paar jaar ook steeds rotter tegen mij. We woonden niet samen gelukkig maar hij kwam het liefst zo laat mogelijk savonds om daarna zo vroeg mogelijk weer te vertrekken, en als hij er was had ie weinig interesse in mij en deed bot. Toen ik de knoop doorhakte en uit maakte was zijn antwoord ook: okay. Ik heb hem daarna ook nooit meer gezien.
Alle reacties Link kopieren
Waar ben je nu? Of is hij weg gegaan?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Enn schreef op 30 juli 2015 @ 12:58:

[...]



Inderdaad ik kreeg het er al lezend al Spaans benauwd van; wat is dit toch een klote wijze om een relatie te beeindigen. Niets doen, niet doortastend zijn en wel met gedrag de ander stelselmatig manipuleren/duwen in het maken van een beslissing die hij zelf blijkbaar niet durft te nemen. Wat een ongelofelijke held zeg.



Tja, nu kan hij het in de steek gelaten slachtoffer uithangen want hey, zíj heeft er toch een punt achter gezet?! Triest maar waar, heb het de ex van mijn vriendin ook zien doen.



To, sterkte meid
Alle reacties Link kopieren
Knuffel voor jou lieverd

Natuurlijk zie je de toekomst nu somber in. Je hebt een dappere maar pijnlijke keuze moeten maken, je hart is echter nog bij hem. Dus laat je verdriet toe, huil, uit je verhaal bij zoveel mogelijk dierbaren (hoe vaker je erover praat, hoe makkelijker het wordt). Maar dit gaat tijd kosten om te verwerken. Neem je tijd. En dat is niets om voor te schamen, ook je verdriet durven uiten schaar ik onder de noemer "sterk". Je mag trots op jezelf zijn, dat je deze moeilijke beslissing genomen hebt.

En als je ready bent, ga dan inderdaad proberen je zelfvertrouwen een boost te geven (bv. coaching, assertiviteitscursus, therapie, zelfhulpboeken). Want je bent het waard.
sterkte meid. zo hoort hij je niet te behandelen. Hij komt laf over.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte.



Ik zou wel graag hebben willen weten waar hij de 17e was om eea te kunnen afsluiten.



En ik kan nu nooit meer normaal naar bamboegordijnen kijken.
Alle reacties Link kopieren
We zitten nog allebei in ons appartement. We hebben er nog niet goed over kunnen praten, dat kan zaterdag eigenlijk pas omdat hij heel veel werkt. We kunnen allebei het appartement niet zelfstandig betalen dus er moet nog heel wat geregeld worden.

Ik weet nog niet hoe het geregeld gaat worden maar ik denk dat het niet goed voor me is om nog lang met hem samen te wonen. Zijn nonchalante houding doet me te veel pijn.



Ik denk dat ik weer terug moet naar mijn vader en zijn vrouw wat ik niet echt zie zitten omdat ik al een keer een aanvaring heb gehad met zijn vrouw. Maar ze hebben wel een groot huis waardoor ik meer op mijzelf kan zijn. Mijn moeder zou het ook helemaal niet erg vinden maar ik zie het om persoonlijke redenen niet zitten om daar te gaan wonen, en bij mijn zus is het één harig dierenparadijs en dat hou ik ook echt niet vol. Mijn vriendinnen wonen te ver weg...
Alle reacties Link kopieren
quote:Grobbekuiken schreef op 30 juli 2015 @ 13:18:

[...]





Tja, nu kan hij het in de steek gelaten slachtoffer uithangen want hey, zíj heeft er toch een punt achter gezetJa, zielig eigenlijk.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zelcha schreef op 30 juli 2015 @ 13:24:

We zitten nog allebei in ons appartement. We hebben er nog niet goed over kunnen praten, dat kan zaterdag eigenlijk pas omdat hij heel veel werkt. We kunnen allebei het appartement niet zelfstandig betalen dus er moet nog heel wat geregeld worden.

Ik weet nog niet hoe het geregeld gaat worden maar ik denk dat het niet goed voor me is om nog lang met hem samen te wonen. Zijn nonchalante houding doet me te veel pijn.



Ik denk dat ik weer terug moet naar mijn vader en zijn vrouw wat ik niet echt zie zitten omdat ik al een keer een aanvaring heb gehad met zijn vrouw. Maar ze hebben wel een groot huis waardoor ik meer op mijzelf kan zijn. Mijn moeder zou het ook helemaal niet erg vinden maar ik zie het om persoonlijke redenen niet zitten om daar te gaan wonen, en bij mijn zus is het één harig dierenparadijs en dat hou ik ook echt niet vol. Mijn vriendinnen wonen te ver weg...Ga alvast op zoek naar een betaalbare woning anders.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:TheQ schreef op 30 juli 2015 @ 13:23:

Sterkte.



Ik zou wel graag hebben willen weten waar hij de 17e was om eea te kunnen afsluiten.



En ik kan nu nooit meer normaal naar bamboegordijnen kijken.



Haha ik kan nu ook nooit meer een bamboegordijn kopen hoor. En hij stond nog wel zo mooi in mijn botanische woonkamer

Hij zegt dat hij in een studio geweest is. Hij heeft ambities om een zanger te worden...
Alle reacties Link kopieren
Een vent die lullig tegen je doet in de hoop, dat jij er een eind aan breit, zo'n vent wil jij toch niet?

Wat een slapjanus.

Wordt maar eens lekker kwaad op die slappe houding van hem, kan opluchting geven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven