Ik heb niemand

18-02-2017 18:10 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Herkent iemand dat? Dat je niemand hebt om mee te overleggen op belangrijke momenten? Dat je gewoon echt niemand hebt? Echt niemand gewoon.
Alle reacties Link kopieren
quote:Muurhanger schreef op 18 februari 2017 @ 20:42:

[...]





Huh hoezo geld? Misschien heeft ze we gewoon een taxi gepakt, maar het is jammer dat niemand je even op kan halen. Dat bedoelt ze denk ik.Ze schrijft, zoek maar uit hoe je thuis komt. Ze bedoelt dan dat ze niemand had om haar op te halen. Daarom moet ze zorgen hier niet afhankelijk van te zijn en dan hoef je niet na te denken hoe je thuis komt. Dat het jammer is, is een ander verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Als je niemand vraagt om je op te halen, komt er ook niemand.

Misschien zijn er in je omgeving, buurt, collega's wel mensen die je willen helpen... als je t vraagt.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, je komt alleen en je gaat alleen.En daartussen kan je het als het erop aan komt ook gewoon alleen opknappen. Zo is het leven nu eenmaal.
Ab imo pectore
Alle reacties Link kopieren
quote:Ksenija schreef op 18 februari 2017 @ 20:39:

[...]

Daarom moet je er altijd voor zorgen dat je wat geld gespaard hebt. Dan ben je niet afhankelijk van anderen voor bepaalde dingen. Voelt prettiger.



Volgens mij begrijp jij het echt niet.



Jij vindt dat ik maar had moeten zorgen dat ik een OV-chipkaart of een portemonee in mijn pyamajasje moet hebben als ik ga slapen ?



Zodat ik in pyama en op slippers met het OV naar huis kan op het moment dat je weg gestuurd wordt ? Met minstens één overstap of met 2x een kwartier lopen ? Jij zou niet liever normaal gekleed de straat op gaan ?

Ik had dit kunnen voorkomen door te sparen ?



Of had ik de juffrouw van de koffieshop mijn huissleutel moeten geven en haar moeten vragen om kleding te gaan halen ?



Natuurlijk heb ik een taxi genomen, maar zelfs dat is best genant wanneer je niet gekleed bent.



Enne, ik heb een dochter die 250 km verderop woont zonder auto dus dat helpt niet. Mijn andere dochter zat in Duitsland. Met buren heb ik best contact maar ik ken hun telefoonnummer niet.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je persé dat er iemand mee gaat?

Ik zou lekker zelf op mn gemak gaan kijken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bitje93 schreef op 19 februari 2017 @ 12:26:

[...]





Volgens mij begrijp jij het echt niet.



Jij vindt dat ik maar had moeten zorgen dat ik een OV-chipkaart of een portemonee in mijn pyamajasje moet hebben als ik ga slapen ?



Zodat ik in pyama en op slippers met het OV naar huis kan op het moment dat je weg gestuurd wordt ? Met minstens één overstap of met 2x een kwartier lopen ? Jij zou niet liever normaal gekleed de straat op gaan ?

Ik had dit kunnen voorkomen door te sparen ?



Of had ik de juffrouw van de koffieshop mijn huissleutel moeten geven en haar moeten vragen om kleding te gaan halen ?



Natuurlijk heb ik een taxi genomen, maar zelfs dat is best genant wanneer je niet gekleed bent.



Enne, ik heb een dochter die 250 km verderop woont zonder auto dus dat helpt niet. Mijn andere dochter zat in Duitsland. Met buren heb ik best contact maar ik ken hun telefoonnummer niet.[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 20-02-2017 12:26
Reden: ongepast en onnodig kwetsend
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als je met een ambulance naar het ziekenhuis moet kan ik me voorstellen dat je even niet denkt aan een portemonnee.

Maar al had Bitje93 alles wel bij zich, daar gaat het niet om. Het gaat er om dat er iemand voor je is die je met iets (wat dan ook) kan helpen als je daar heel veel behoefte aan hebt. Dat is vaak familie, maar niet iedereen heeft een goede band met zijn familie.

Maar heb je geen vrienden/vriendinnen, Bitje93? (en Noesa?)
Jup heel herkenbaar.. Ik heb nog wel een moeder die echt in uiterste noodsituaties er na een hoop geregel kan zijn maar daar houd het dan ook mee op.. vervelend TO...
Alle reacties Link kopieren
[...]



Wow wat hard. Iemand moet met spoed naar het ziekenhuis en jij vindt dat ze overal zelf nog even aan had moeten denken. En daarnaast, het gaat niet eens om het praktische alleen, hoe zou jij het vinden als je in het ziekenhuis ligt en niemand komt je halen. En dan niet financieel gezien maar mentaal, dan voel je je toch wel alleen lijkt me zo..
moderatorviva wijzigde dit bericht op 20-02-2017 12:26
Reden: quote verwijderd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
[...]



Je hebt gelijk, ik ben heel erg stom geweest.



Ik werd snachts afgevoerd met hartritmestoornissen en dan is het natuurlijk logisch dat je eerst alle praktische zaken regelt alvorens je jezelf die wagen in laat schuiven.



Gelukkig heb jij alles heel goed geregeld.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 20-02-2017 12:27
Reden: quote verwijderd
% gewijzigd
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Alle praktische zaken?



Je portemonnee had je best kunnen pakken, hoor. Doe even reëel. Ik heb wel zwaardere situaties meegemaakt, dus bij mij kom je hier niet mee aan.



En ja, vooruit denken is handig. Zeker als je alleen bent. Leer hier nou eens wat van voor de toekomst.



Noteer het nummer van je buren, breng ze op de hoogte van je gezondheid. Zorg dat je je ponsplaatje en medicijnlijst hebt liggen. Ook wel handig voor de ambulancemedewerkers, die hebben dat nodig. Je weet nu dat zoiets kan gebeuren en bereid je voor. Tasje met wat ondergoed e.d kun je altijd in de kamer hebben liggen.
Nou nou nou nou Ksenija
Alle reacties Link kopieren
quote:Ksenija schreef op 19 februari 2017 @ 18:13:

Alle praktische zaken?



Je portemonnee had je best kunnen pakken, hoor. Doe even reëel. Ik heb wel zwaardere situaties meegemaakt, dus bij mij kom je hier niet mee aan.



En ja, vooruit denken is handig. Zeker als je alleen bent. Leer hier nou eens wat van voor de toekomst.



Noteer het nummer van je buren, breng ze op de hoogte van je gezondheid. Zorg dat je je ponsplaatje en medicijnlijst hebt liggen. Ook wel handig voor de ambulancemedewerkers, die hebben dat nodig. Je weet nu dat zoiets kan gebeuren en bereid je voor. Tasje met wat ondergoed e.d kun je altijd in de kamer hebben liggen.

Niet te geloven. Ik lees hier de empathie van een stalen deur die al sinds de industriele revolutie niet meer gebruikt is. Dat jij een hebt en ten alle tijden helemaal voorbereid bent. Ik geloof er geen donder van.

TO ik kan me goed voorstellen dat je teleurgesteld bent in je familie. Een nieuw huis is leuk en het is zoveel fijner als je dat kan delen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Ik snap haar wel, maar ze kan ook wel iets zelf doen om het haar en andere makkelijker te maken.
Het lijkt me verschrikkelijk om jou in mijn omgeving te hebben Ksenija. Stel je toch eens voor dat ik iemand nodig heb en jij bent de enige in de buurt...
Alle reacties Link kopieren
quote:Ksenija schreef op 19 februari 2017 @ 18:35:

Ik snap haar wel, maar ze kan ook wel iets zelf doen om het haar en andere makkelijker te maken.Met dat laatste toon je maar weer dat je het helemaal niet snapt. Het anderen makkelijker maken... terwijl je zo erg hartproblemen hebt dat je met loeiende sirenes opgehaald wordt. Ja hoor. Ze had best eerst nog even de afwas kunnen doen, een bakje zetten, koffertje pakken, papieren zoeken en vragen of de broeders een stukje verse appeltaart wensten voor die haar leven gingen redden. Sure.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
TO, sorry van het reageren op iemand die het niet verdient.

Hoe ziet je leven er verder uit? Heb je wel sociale contacten, collega's, buren waar je iets mee hebt, hobby's?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
quote:Oudblond schreef op 19 februari 2017 @ 18:38:

[...]



Met dat laatste toon je maar weer dat je het helemaal niet snapt. Het anderen makkelijker maken... terwijl je zo erg hartproblemen hebt dat je met loeiende sirenes opgehaald wordt. Ja hoor. Ze had best eerst nog even de afwas kunnen doen, een bakje zetten, koffertje pakken, papieren zoeken en vragen of de broeders een stukje verse appeltaart wensten voor die haar leven gingen redden. Sure.Die kul kraam je zelf uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 19 februari 2017 @ 18:38:

Het lijkt me verschrikkelijk om jou in mijn omgeving te hebben Ksenija. Stel je toch eens voor dat ik iemand nodig heb en jij bent de enige in de buurt...





En toch heb ik meerdere keren (ook in de nacht) iemamd bijgestaan die zware hartpatiënt is. Ook nog achter de ambulance aanrijdend.



Maar die heeft nu wel zijn pas en tas klaarliggen, hoor.
quote:Noesa schreef op 18 februari 2017 @ 18:19:

Ik kan een nieuw huis krijgen. Maar niemand wil even met met me mee om te kijken. Is dat zo'n rare vraag?

Ik vraag me af wat mijn relatie is met mijn familie.Nee is geen rare vraag, een huis bekijken doe je toch vaker met zijn twee, de één ziet meer dan de ander en het is belangrijk genoeg omdat je dan erna nog kan napraten over het huis. Heb echt met je te doen TO, en dat gebeurd mij niet zo vaak
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het wel hoor TO. Heb wel vrienden en familie, maar op de leeftijd dat ze gaan settelen en erg met zichzelf bezig zijn. En dat is ze van harte gegund, maar als je dan weer alleen naar een dokters afspraak moet of huis bekijken baal je natuurlijk als een stekker.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ksenija schreef op 19 februari 2017 @ 19:12:

[...]





En toch heb ik meerdere keren (ook in de nacht) iemamd bijgestaan die zware hartpatiënt is. Ook nog achter de ambulance aanrijdend.



Maar die heeft nu wel zijn pas en tas klaarliggen, hoor.Een sticker voor jou. En nu weer fijn verder kleuren.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
quote:Oudblond schreef op 19 februari 2017 @ 19:44:

[...]



Een sticker voor jou. En nu weer fijn verder kleuren.
quote:Ksenija schreef op 18 februari 2017 @ 20:39:

[...]

Daarom moet je er altijd voor zorgen dat je wat geld gespaard hebt. Dan ben je niet afhankelijk van anderen voor bepaalde dingen. Voelt prettiger.Als jij dan zo goed voorbereid bent en wat geld gespaard hebt, probeer dan eens of je ergens wat empathie kan kopen, want dat heb je echt zeer dringend nodig, ontbreekt volledig.
quote:Bananendoos schreef op 18 februari 2017 @ 22:45:

Als je niemand vraagt om je op te halen, komt er ook niemand.

Misschien zijn er in je omgeving, buurt, collega's wel mensen die je willen helpen... als je t vraagt.



Nou.. daar vergis je je lelijk in. Ik heb mijn ouders al heel jong verloren woonde sinds mijn 16e op kamers. Sparen voor een taxi in noodgevallen: lamenielachen... was allang blij dat ik met heel veel uren werken zelf mijn huur kon betalen en liep echt in versleten kleren rond.



In die periode heb ik meegemaakt dat door een vallende glasplaat bestemd voor de buren mijn grote teen er bijna aflag; ik hád geen telefoon, de buren hielpen niet maar belden een taxi die me niet meenam, bang dat zijn auto vol bloed kwam te zitten. Ik dacht geld komt wel, eerst hechten het bloedde heel erg.

Ambulance kwam ook niet want niet ernstig genoeg (buren zeiden aan telefoon: ze heeft een snee in haar voet grr..) uiteindelijk heeft een wildvreemde voorbijganger me gebracht, mijn been in een vuilniszak. Die wildvreemde was woest op de buren, de ambulance die niet kwam wat me nog verdrietiger maakte. Het nr. van de buren: wilden ze niet geven, die kamerbewoners altijd... Ik mocht weer naar huis, had 2 vrienden met auto. Beiden op 5 min. van het zkh. Ze wilden me allebei niet naar huis brengen: voetbal op tv. Dikke doei voor mij. Pas 's nachts thuisgekomen toen ik huilend terugbelde dat de portier me eruit ging zetten in een rolstoel en ik dan buiten maar moest vragen of zo. Toen zei die vriend o, ik dacht die belt wel familie. Pas toen ik zei je weet toch dat ik geen familie HEB: o ja.. nou dan rij ik wel even.



Kan echt goed begrijpen dat je het akelig vind dat niemand met je meewil om naar dat huis te gaan kijken, heb ook later nog vaker met dat bijltje gehakt, er alleen voorstaan. Dat ze vragen: wie moeten we waarschuwen in geval van nood en je weet echt niemand.. Pijnlijk is dat.



Ook een vriend(in) bellen als je echt in de prut zit, niet voor geld maar om je te helpen door mee te gaan naar de dokter bv en je verwacht een 'natuurlijk, ik kom eraan' maar ze zeggen 'nee, komt me nu niet uit, zit een serie te kijken'.



Ik durf inderdaad niet meer goed om hulp te vragen; net een paar keer te vaak NEE gehoord, niet leuk!



Hoop dat je er toch een leuke dag van kan maken als je gaat kijken en maak lekker veel foto's zodat je het toch nog kan laten zien aan mensen die best zouden willen maar ECHT niet kunnen.. Succes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven