Ik kan zoons geaardheid niet aanvaarden

07-11-2015 12:11 1180 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer anderhalf jaar geleden vertelde mijn zoon voor het eerst dat hij denkt dat hij homoseksueel is. Hij was toen 19 jaar en we vonden dit nog veel te vroeg om zo’n dingen zeker te weten. Vooral mijn man vindt dit niet bespreekbaar. We hebben toen heel intensief gesproken over wat in hem omging en na een tijdje gaf zoon aan dat hij er niet helemaal over uit was en nog niet helemaal zeker was wat zijn geaardheid was. De relatie tussen zoon en zijn vader is hierdoor wel sterk bekoeld, alsof er toch een afstand is gekomen. We hebben het onderwerp in de maanden die erop volgde laten rusten. Zoon kreeg in die periode ook een vriendin.



Een tijdje geleden gaf zoon aan dat hij nog steeds denkt homo te zijn. Hij is verliefd op een vriend en hij ook op hem, ze hebben dit al tegen elkaar uitgesproken en hebben al gekust. Ik ben kwaad dat hij ons een jaar heeft voorgelogen, dat hij ons voorgehouden heeft dat zijn gevoelens veranderd waren. Hoe hard ik ook probeer, ik kan dit niet gewoon aanvaarden. Ik wil beter voor mijn kind. Tegenwoordig lijkt homo/bi zijn wel een modeverschijnsel. Je ‘moet’ wel eens experimenteren met iemand van het zelfde geslacht, anders tel je niet meer mee. Zoon is een harde bikkel, een doorzetter. Ik zie hem helemaal niet als homoseksueel. Ik zie zo’n levensstijl ook gewoon niet passen bij mijn zoon en als ik eerlijk ben vind ik het vies. Zoon heeft al een paar keer over zijn “vriend” verteld, over hoe graag hij bij hem is, maar dit wil ik helemaal niet weten. Ik kan er niet met hem niet over spreken.



Ik hou zielsveel van mijn zoon, maar dit deel kan ik echt niet aanvaarden. Ik wil hem hierover niet verliezen. Zijn er hier ouders die hetzelfde hebben meegemaakt? Hoe zijn jullie hier mee omgegaan? Weet iemand een manier om hier samen met mijn zoon door te komen?
Alle reacties Link kopieren
Je zoon blijft je zoon. Homo of niet. Arme jongen.

Snap dat het even een schok is en dat je toekomstbeeld vervliegd maar je zal het moeten accepteren. En zijn vriend accepteren voor je je zoon diep ongelukkig maakt



Waarom kun je het niet anvaarden? Wat staat je tegen?
Wil je dat je zoon gelukkig is?
Alle reacties Link kopieren
Jeetje.

Mijn mond valt hier echt van open.



Hoezo vind jij het te vroeg om te weten? Wat weet jij daarvan? En op welke leeftijd wist jij dat je hetero was, dan?

En jullie eerste reactie was duidelijk niet warm, vervolgens probeert hij zich toch aan jullie norm aan te passen en vervolgens word je boos dat hij heeft 'gelogen'???

Dit hangt echt van inconsequentie aan elkaar.



Snap je überhaupt wel wat geaardheid inhoudt?

Dat is geen levensstijl.

Heb je geporbeerd je in te lezen?



Je schrijft dat je van hem houdt, maar ik heb zelden zo'n liefdeloze post gelezen.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
Als dit waar is....wow...

Hoe durf je zo over het gevoel van je kind heen te walsen en het niet te aanvaardden.



Quess wat...De keuze ligt bij jou

Aanvaard het wel of niet zal de keuze zijn tussen je zoon wel of niet in je leven houden
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:Ik zie hem helemaal niet als homoseksueel. Ik zie zo’n levensstijl ook gewoon niet passen bij mijn zoon en als ik eerlijk ben vind ik het vies.Of je hem nu zo ziet of niet, blijkbaar valt je zoon op mannen. Wat is daar vies aan? Zelf val je immers ook op mannen? Liefde is nooit vies of fout, liefde is mooi. Jammer dat je niet genoeg van je zoon houdt om zijn geaardheid te accepteren.
Heel simpel, je bent het of je bent het niet. Je wordt geen homo.

Als je dat voor ogen houdt , kom je al een heel eind.

Die jongen kiest er toch niet voor of wel soms? Als je het niet accepteert, raak je hem zeker kwijt.

Praat er met elkaar over, ook met zijn vader.
Alle reacties Link kopieren
wat een wereldvreemd beeld heb jij van homoseksualiteit!



zijn jullie streng gelovig?
Wat is er niet aan te aanvaarden? Dat hij gelukkig is?



Hij heeft jullie niet voorgelogen, hij heeft blijkbaar zijn best gedaan jullie tevreden te houden en dat is zijn taak niet. Hij moet met zijn geaardheid leven, jullie niet. En dat jullie dat niet bij hem vinden passen en vies vinden (echt waar, overigens?!) dat is niet aan jullie. Die jongen is op dit moment gelukkig, laat het hem ook gewoon zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik wist overigen op mijn 14 de al heel erg zeker dat ik op jongens viel hoor.

Waarom kan hij volgens mij op 18 jarige leeftijd die keuze niet maken?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
TO, ik merk dat jouw verhaal bij mij stekels opzet, maar ik wil graag wat meer weten over de achtergrond van je gevoel en beleving. Is in jullie omgeving homoseksualiteit geaccepteerd? Ben je gelovig?

Waar ben je precies bang voor? En wil je als moeder niet heel graag dat je kind gelukkig is en dit met jullie kan delen? Hoe is jouw beeld van de homoscene? Heb je wel eens getoetst of dat beeld wel helemaal klopt?
Als je echt van je zoon houd dan accepteer je hem hoe hij is, homo dus.
Denk eens heel goed na over deze vraag TO: Waarom heb jij hier zo veel moeite mee? Wees hier eens heel eerlijk over tegen jezelf.



Dat je het vies vindt kan, maar er zijn veel dingen die je zoon met een vrouw zou kunnen doen die ook vies zijn. Probeer eens heel nuchter naar je eigen gevoelens en argumenten te kijken.



Je kunt je zoon niet hetero maken, je kunt misschien wel je eigen gevoelens hierover sturen.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, wil je dat hij gelukkig is?



Wat als hij een schoondochter had gekozen die jij totaal niet ziet zitten? Had je dan ook zo gereageerd? Waarom mag hij zijn eigen keuzes niet maken? Hij is er oud genoeg voor.



Als ouders zou het geluk van je kinderen voorop moeten staan, ongeacht wat jouw mening daarover is. Als je dat niet kunt, bereid je er dan maar op voor dat je zoon afscheid van jullie neemt.
Wauw, dit vind ik echt naar om te lezen.



Je zoon worstelt waarschijnlijk zelf heel erg met z'n gevoelens. Dat het even je toekomstbeeld doet veranderen snap ik, snap ook echt dat het moeilijk is.



Maar je zoon is en blijft je zoon, homo of niet.
Je zal wel moeten. Homoseksualiteit daar is hij mee geboren namelijk. In feite heb je hem

zo, met jouw genen en de genen van je man, in je baarmoeder gemaakt. Het is geen ziekte. Veel mensen zijn homoseksueel. Dus doe normaal en hou op met dat kinderachtige, misplaatste en egoistische drama. Geldt ook voor je man.
Alle reacties Link kopieren
Wow... de jaren '50 belden en wilden hun vooroordelen terug...



Mens, je hoeft toch niet toe te kijken als je zoon met zijn vriend seks heeft? Wat maakt het nu uit of hij homo, bisexueel of hetero is? Word hij daar een anders mens van?



Ik wil je zoon graag een hart onder de riem steken, je zal zulke ouders hebben. Arm kind!
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
Wat triest voor je zoon dat je niet van hem houdt om wie hij is.
Stressed is just desserts spelled backwards
Je moet het wel accepteren wil je een band met je zoon hebben. Dat jij kwaad was op je zoon is niet eerlijk. Hij was er al uit maar dat mocht niet van zijn vader dus heeft hij zichzelf verloochend en iets met een meisje begonnen. Dat is door jullie. En je kind die sex heeft is toch altijd een raar idee??
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het idee dat jij het belangrijker vindt dat jij gelukkig bent en niet je zoon. Blijf zo doorgaan en je bent je zoon kwijt, voordeel, je hoeft je niet meer te ergeren aan zijn vieze, trendgevoelige lifestyle.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 07 november 2015 @ 12:17:

Je zal wel moeten. Homoseksualiteit daar is hij mee geboren namelijk. In feite heb je hem

zo, met jouw genen en de genen van je man, in je baarmoeder gemaakt. Het is geen ziekte. Veel mensen zijn homoseksueel. Dus doe normaal en hou op met dat kinderachtige, misplaatste en egoistische drama. Geldt ook voor je man.





je bent me net voor.



Als je iemand al de schuld wil geven, geef jullie zelf de schuld en accepteer je zoon zoals hij is.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
19 jaar te vroeg om te weten dat je waarschijnlijk meer voor jongens voelt?

Helaas voor jou kunnen ouders niet bepalen wat de voorkeur van hun kinderen is.

Leg je erbij neer en steun je zoon zoveel mogelijk, hij zal dit kunnen gebruiken!
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop overigens wel dat je zoon ergens een persoon heeft die hem niet veroordeeld. Vrienden, familieleden.

Het lijkt me afschuwelijk om ouders te hebben die je je geluk niet gunnen omdat ze zo kortzichtig zijn
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Of je accepteert je zoon zoals hij is, of je bent je zoon kwijt.
Wat fijn dat hij een vriend heeft. Eindelijk iemand die hem wel accepteert. Dat heeft ieder mens nodig. je hoop het van je ouders. Maar ja sommige ouders zijn te druk met zichzelf

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven