Ik kan zoons geaardheid niet aanvaarden

07-11-2015 12:11 1180 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer anderhalf jaar geleden vertelde mijn zoon voor het eerst dat hij denkt dat hij homoseksueel is. Hij was toen 19 jaar en we vonden dit nog veel te vroeg om zo’n dingen zeker te weten. Vooral mijn man vindt dit niet bespreekbaar. We hebben toen heel intensief gesproken over wat in hem omging en na een tijdje gaf zoon aan dat hij er niet helemaal over uit was en nog niet helemaal zeker was wat zijn geaardheid was. De relatie tussen zoon en zijn vader is hierdoor wel sterk bekoeld, alsof er toch een afstand is gekomen. We hebben het onderwerp in de maanden die erop volgde laten rusten. Zoon kreeg in die periode ook een vriendin.



Een tijdje geleden gaf zoon aan dat hij nog steeds denkt homo te zijn. Hij is verliefd op een vriend en hij ook op hem, ze hebben dit al tegen elkaar uitgesproken en hebben al gekust. Ik ben kwaad dat hij ons een jaar heeft voorgelogen, dat hij ons voorgehouden heeft dat zijn gevoelens veranderd waren. Hoe hard ik ook probeer, ik kan dit niet gewoon aanvaarden. Ik wil beter voor mijn kind. Tegenwoordig lijkt homo/bi zijn wel een modeverschijnsel. Je ‘moet’ wel eens experimenteren met iemand van het zelfde geslacht, anders tel je niet meer mee. Zoon is een harde bikkel, een doorzetter. Ik zie hem helemaal niet als homoseksueel. Ik zie zo’n levensstijl ook gewoon niet passen bij mijn zoon en als ik eerlijk ben vind ik het vies. Zoon heeft al een paar keer over zijn “vriend” verteld, over hoe graag hij bij hem is, maar dit wil ik helemaal niet weten. Ik kan er niet met hem niet over spreken.



Ik hou zielsveel van mijn zoon, maar dit deel kan ik echt niet aanvaarden. Ik wil hem hierover niet verliezen. Zijn er hier ouders die hetzelfde hebben meegemaakt? Hoe zijn jullie hier mee omgegaan? Weet iemand een manier om hier samen met mijn zoon door te komen?
Wat is er mis met homoseksualiteit in jouw ogen? Wat voor 'leven' stel je je erbij voor? Ik weet niet of het je gaat om het beeld van tv van steeds wisselende partners, het Amsterdamse circuit en zo? Want dat is nogal cliche. Heel veel homo's hebben lange, toegewijde relaties en zijn gesetteld net zoals heteroseksuele mensen.



Je zoon is een individu, hij heeft zijn eigen karakter en gewoontes, dat hij homoseksueel is is maar een klein onderdeeltje van hem. Probeer de jongen te blijven zien ipv de beelden van de Gay pride op tv (bij wijze van).
Je zoon heeft jullie niet voorgelogen. Jullie hebben jezelf voorgelogen. Heel hard. 19 jaar is meer dan oud zat om de eigen geaardheid te weten. Alleen wilden julliendat niet horen. Wat heb ik een medelijden met jullie zoon.
Alle reacties Link kopieren
Een doorzetter én homo, wauw, nee dat kan echt niet.

Laat je vooroordelen los. Je zoon is precies hetzelfde als hij altijd was. En met wie hij een relatie heeft moet hij zelf weten.



En vies? Ga je d'r tussen liggen? Jij hoeft daar toch niets mee, je doet zelf vast ook vieze dingen.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
Kom je uit België? Dat denk ik op te maken uit je taalgebruik.



Ik denk dat je zoon gezegd heeft dat hij nog niet zeker was over zijn gevoelens omdat jullie hem door alle gesprekken onder druk hebben gezet. Goed van hem dat hij er nu toch voor uit durft te komen.



Ik lees nog aardig wat vooroordelen bij jou over homo's. Meest makkelijke manier om hier over heen te komen is je er in te gaan verdiepen. Leer je zoons vriend kennen, vraag je zoon open naar zijn gevoelens en lees er boeken over. Je zult vanzelf merken dat de verschillen minder groot zijn dan je denkt.
Het is zoals het is
Alle reacties Link kopieren
Woon je in Staphorst?

Waarom ben je er zo op tegen?



Accepteer je zoon zoals hij is,je hebt toch liever dat je zoon gelukkig is dan ongelukkig in zijn leven.

En zoals jij en je man er nu in staan maak je je zoon doodongelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Arme, arme zoon... Verschrikkelijk om zulke ouders te hebben!
Ik neem aan dat jij en je man van je zoon houden, in dat geval; adem in en adem uit. Net zo lang totdat je snapt dat het is zoals het is. Geef het ff de tijd.



Je hebt jezelf gesust doordat er even een vriendin in beeld was, ook prima maar nu weer terug naar de realiteit. Dit is het en hij is je kind!



Wel knap dat je zoon toch nog dingen met je blijft delen, hij wil graag contact hierover met je!
Het zullen je ouders maar zijn. Intens verdrietig.
Je wilt beter voor je kind? Ah, wat dan inhoudt dat hij niet mag zijn wie hij is? En dat is 'beter'? Daar wordt hij 'gelukkig' van? Natuurlijk niet. Daar wordt hij dood en doodongelukkig van. Hoe KUN je

Je hebt geen keuze. Normaal gaan doen of je bent hem kwijt. Meer smaakjes zijn er niet.
Alle reacties Link kopieren
Je zoon is homo ( of bi)



Deal with it.



Daar is niets vies aan, het is geen levensstijl die wel of niet bij je past, het is geen modeverschijnsel,het is nog steeds gewoon je zoon.

Ik vind het heel verdrietig voor je zoon dat zijn ouders hem niet willen accepteren in hoe hij is.



En verder...wow.

We zijn er duidelijk nog lang niet wat betreft acceptatie van homosexualitiet in de maatschappij.
Alsof je geaardheid een keuze is.

Alsof hij homoseksueel zou zijn om jou te pesten.

Alsof hij, als hij had kúnnen kiezen, misschien wel niet veel liever in het ideale plaatje van zijn ouders had gepast.



Wat een verdriet voor zo'n jonge man, die ongetwijfeld ook heel veel van zijn ouders houdt, zoals jij van hem houdt.



Doe jezelf en je worstelende kind een lol en ga je heel erg inspannen om hem te accepteren zoals hij al in de baarmoeder was.

Gemaakt door jou en je man.

Uit liefde.
Wat een super eerlijke post.

Je voelt nu eenmaal wat je voelt, maar jij bent wel zijn moeder. Als jij al niet onvoorwaardelijk van hem houdt, wie dan wel?
Ik kan mij zo slecht voorstellen dat iemand (tegenwoordig) echt zo denkt. Hoe kan je je kind nu niet accepteren? Hij verandert toch verder helemaal niet omdat hij homo is. Jouw toekomstbeeld verandert misschien, maar jouw kind zelf niet.
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft niet gelogen. Hij heeft een jaar lang oprecht geprobeerd om het jullie naar de zin te maken en dat is niet gelukt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Wat hou jij er rare ideeën op na. Het is 2015! Doe eens normaal zeg.



En wat heeft het feit dat je zoon een doorzetter is precies te maken met zijn geaardheid? Vind je dat ie maar gewoon tegen zijn zin relaties met vrouwen moet onderhouden?
I'm no hero. I put my bra on one boob at a time like everyone else
Ik snap TO wel. Ik zou ook niet direct de vlag uithangen. Niet omdat ik iets tegen homo's heb. maar omdat ik bang zou zijn voor de maatschappelijke vooroordelen die hij tegen gaat komen. Iedereen wil dat zijn kind geaccepteerd en geliefd wordt door iedereen. Punt is TO: je mag NOOIT je kind het gevoel geven dat zijn geaardheid (het is GEEN keuze) niet goed genoeg is voor zijn ouders.
Wij hebben het vermoeden dat onze 2e (18) ook homosexueel is. Al jaren. En dat vinden we prima. We zien wel waarmee hij thuis komt. Een leuke meid of een leuke vent. Alles is welkom hoor. Maar er staat een ding als een paal boven water....... Wat zijn sexuele geaardheid ook is, het zal ons 'worst' zijn. Zolang hij zichzelf maar kan zijn.



*schrijft zichzelf een briefje; als ik ooit doordra en zo reageer op mijn kins geaardheid als de TO doet, dan ben ik de titel 'moeder' niet meer waard voor mezelf*
Alle reacties Link kopieren
Wat zou je trouwens trots moeten zijn op je zoon dat hij open en eerlijk durft te zijn tegenover jullie.
Het alternatief is trouwens dat je zoon jullie "voor was blijven liegen", met die vrouw getrouwd was, kinderen had gekregen en diep ongelukkig was geweest. Wellicht op een gegeven moment het niet meer vol kon houden, zou scheiden (gebroken gezin) en alsnog met een man verder gaat. Dat wil je toch ook niet voor je zoon?
Alle reacties Link kopieren
Ken je zijn vriend al? Denk echt dat dat helpt.
Het is zoals het is
En ipv nu afstand te creeeren kun je beter eerlijk tegen je zoon zijn: lieve zoon, ik hou van je, maar ik heb tijd nodig om hier aan te wennen.



Praat met hem, met respect voor elkaar, over jullie gevoelens. Word hier als gezin sterker van ipv zwakker.
Alle reacties Link kopieren
Wat erg voor je zoon dat jullie er zo in staan!! Mss heeft hij wel een vriendin genomen om jullie niet teleur te stellen?! Uiteindelijk gaat het toch om zijn geluk?! Ik snap dat je even moet slikken maar ik vind het heel triest voor je zoon. Op zo'n manier creëer je straks een enorme afstand tussen jullie.
Alle reacties Link kopieren
Mij zou het echt aan mijn reet roesten als mijn kinderen homosexueel zouden zijn.

Ik zou het als gegeven aannemen. Verder zou ik er niet koud of warm van worden omdat ik het iets normaals vindt.
Alle reacties Link kopieren
quote:matroesjka_ schreef op 07 november 2015 @ 12:25:

Ik snap TO wel. Ik zou ook niet direct de vlag uithangen. Niet omdat ik iets tegen homo's heb. maar omdat ik bang zou zijn voor de maatschappelijke vooroordelen die hij tegen gaat komen. Iedereen wil dat zijn kind geaccepteerd en geliefd wordt door iedereen. Punt is TO: je mag NOOIT je kind het gevoel geven dat zijn geaardheid (het is GEEN keuze) niet goed genoeg is voor zijn ouders.





dat haal ik niet uit TO's bericht is dat ze moeite heeft met de maatschappelijke vooroordelen.



het zijn haar vooroordelen en ik heb het idee dat TO zelf bang is voor gezichtsverlies, maar dat is uiteraard gissen.
Matroesjka, de TO vind het 'vies' schrijft ze.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven