Ik sta op het punt m'n relatie te verbreken...

20-01-2017 16:32 322 berichten
Maar ik twijfel. Ik twijfel enorm of het wel de goede keuze gaat zijn en of ik er geen spijt van ga krijgen. Als ik eraan denk dat ik hem kwijt ben dan huil ik de ogen uit mijn kop. Maar zo verder gaan kan ook niet. Ik ben niet meer gelukkig, ook niet heel ongelukkig overigens.



Er staat 1 levensgroot ding tussen ons in. Wat niet oplosbaar is.



Verdorie! Ik wil hem geen pijn doen. Maar mezelf ook niet. Ik leef maar 1 keer, dan moet dat toch een gelukkig leven zijn?!
Alle reacties Link kopieren
Wat is dat levensgrote "ding" ?
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
Misschien praten over jullie problemen ze ze proberen op te lossen?
Alle reacties Link kopieren
Er staat 1 levensgroot ding tussen ons in. Wat niet oplosbaar is.



Op geen enkele manier??

Dan zal je door de zure appel heen moeten!
Alle reacties Link kopieren
Misschien kun je een weegschaal maken met alle plussen en minnen van jullie relatie?



Of nadenken of hij de beste persoon is die er bestaat om je gelukkig te maken op relatiegebied?



Shit zeg, lijkt me een hele moeilijke keuze Of nadenken waar het mis gaat? Bedenk eens concreet, schrijf of en bedenk er oplossingen bij?



Ik hoop dat dit helpt. Heel veel sterkte met je moeilijke keuze joh!! Xxxxxx
Als dat levensgrote ding wat tussen jullie instaat echt niet op te lossen is dan zit er maar 1 ding op en dat is de relatie verbreken.

Dus niet te lang zeulen en gewoon doen dan.
Alle reacties Link kopieren
Het is lastig om iets van advies te geven wanneer je niet vertelt wat dat ding is. Maar ja als het niet oplosbaar is heb je geen keuze toch? Je bent niet gelukkig maar ook niet ongelukkig zeg je. Tja wat is geluk. Ik weet niet of ik altijd gelukkig ben. Maar dat verandert bij mij niet door mijn relatie te verbreken, bij jou wel? Is die kans aanwezig? Dan zou ik het doen.
Alle reacties Link kopieren
Zal wel om kinderen gaan..
Alle reacties Link kopieren
zoals al gezegd is, maak een afweging tuussen alle plus en min zaken in je relatie

hoewel ik vrees dat wat jij als voorwaarde ziet om gelukkig te zijn (kinderen bv) zal je partner zien als oorzaak om ongelukkig te worden (bv kinderen) als er geen water bij de wijn word gedaan, zal de bruek snel definitief worden
Alle reacties Link kopieren
Beetje relativeren helpt ook.

Er zijn ergere dingen op de wereld.

Denk gewoon even aan de mensen die door IS met tanks worden overreden om ze zo een voor een te doden.

Daarna diep ademhalen. Het valt dus mee. Je moet alleen even knoop doorhakken. Ga bij hem weg. Daarna voel je opluchting.

Neem een week vrij. Laat je versieren en doe een one night stand met een rebound.

Daarna weer verder met het serieuze leven.
quote:mali30 schreef op 20 januari 2017 @ 16:33:

Wat is dat levensgrote "ding" ?



Denk aan iets dergelijks als wel/geen kinderen. (Wel vs niet.) Niet op te lossen in ieder geval.



quote:lolllaaa schreef op 20 januari 2017 @ 16:34:

Misschien praten over jullie problemen ze ze proberen op te lossen?



Het kan niet opgelost worden zonder pijn bij één van de twee, hoelang we er ook over zullen praten.



quote:1960to4 schreef op 20 januari 2017 @ 16:34:

Er staat 1 levensgroot ding tussen ons in. Wat niet oplosbaar is.



Op geen enkele manier??

Dan zal je door de zure appel heen moeten!



Op geen enkele manier. Elke keuze veroorzaakt pijn.



quote:TicTacTo schreef op 20 januari 2017 @ 16:36:

Misschien kun je een weegschaal maken met alle plussen en minnen van jullie relatie?

Zo'n soort lijstje heb ik een paar dagen geleden gemaakt. De minnen zijn een stuk meer dan de plussen...



Of nadenken of hij de beste persoon is die er bestaat om je gelukkig te maken op relatiegebied?

Aan de ene kant wel, maar hij maakt me tegelijkertijd ook ongelukkig wat betreft bepaald gedrag.



Shit zeg, lijkt me een hele moeilijke keuze Of nadenken waar het mis gaat? Bedenk eens concreet, schrijf of en bedenk er oplossingen bij?

Ik weet een aantal dingen waar het mis gaat, maar waar mijn vriend niks aan wil doen. Hij is nu eenmaal zo en hoeft er dus niks aan te doen.



Ik hoop dat dit helpt. Heel veel sterkte met je moeilijke keuze joh!! XxxxxxThanks.
Alle reacties Link kopieren
Er bestaat geen recht op een gelukkig leven. Je doet gewoon je best om er het beste van te maken. Soms houdt dat in dat je iemand en jezelf pijn doet. Ongelukkige perioden horen er ook bij.

Denk aan de lange termijn en niet alleen aan het liefdesverdriet van een breuk
quote:Zo'n soort lijstje heb ik een paar dagen geleden gemaakt. De minnen zijn een stuk meer dan de plussen...Dan zit er dus veel meer niet goed dan alleen dat ene ding.
quote:Tr0tter schreef op 20 januari 2017 @ 16:53:quote:Zo'n soort lijstje heb ik een paar dagen geleden gemaakt. De minnen zijn een stuk meer dan de plussen...Dan zit er dus veel meer niet goed dan alleen dat ene ding.Klopt, het is ook zijn karakter/gedrag. Dingen die hij doet of zegt waar ik verdrietig van word, maar die hij gewoon blijft doen/zeggen ondanks dat hij weet dat ik het echt niet leuk vind. Hij doet het af als grappig of "zo ben ik".
Je wordt verdrietig door hem en je bent ongelukkig. Erger kan het niet worden, dus ik zou niet weten waarom je in deze situatie zou moeten blijven.

Volgens mij kun je alleen maar spijt krijgen van je tijd verspillen aan deze relatie.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte.



Het is pijnlijk en vervelend, maar je weet al dat het de juiste keuze is. Nu nog zo sterk zijn en blijven door dat vol te houden.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
quote:Felroze schreef op 20 januari 2017 @ 16:56:

[...]





Klopt, het is ook zijn karakter/gedrag. Dingen die hij doet of zegt waar ik verdrietig van word, maar die hij gewoon blijft doen/zeggen ondanks dat hij weet dat ik het echt niet leuk vind. Hij doet het af als grappig of "zo ben ik".Verstandig om het dan te beëindigen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Felroze schreef op 20 januari 2017 @ 16:56:

[...]





Klopt, het is ook zijn karakter/gedrag. Dingen die hij doet of zegt waar ik verdrietig van word, maar die hij gewoon blijft doen/zeggen ondanks dat hij weet dat ik het echt niet leuk vind. Hij doet het af als grappig of "zo ben ik".



Dan ben je er al uit!

Zo'n keuze heb ik ook ooit gemaakt. Het doet pijn en, in mijn geval, ik ging door een heel diep dal. Inmiddels ben ik jaaaaaren verder, ik denk met warme gevoelens aan mijn ex terug maar ben nu minstens zo gelukkig met mijn huidige partner.

Heel veel sterkte
Alle reacties Link kopieren
Veel sterkte.



Ik vond het ook heel moeilijk om het te vertellen. Ik had voor mezelf een hele speech geschreven, om niet te vergeten wat ik wou vertellen en om hem zo min mogelijk te kwetsen (dus geen verwijten, vooral mijn gevoel en mijn toekomstvisie). Ik denk dat je er ook niet te lang mee moet wachten. Hoe langer ik het uitstelde, hoe gemener ik me voelde.

Alle reacties Link kopieren
Als hij niet kan of wil veranderen dan kun je 2 dingen doen:



Of ongelukkig samen blijven

Of gelukkig alleen verder gasn en iemand tegenkomen die je wel gelukkig maakt



Ben bang dat er alleen maar verliezers zijn :(
Gelukkig heeft hij geen moeite met jou te kwetsen.

En waarom zou je daar kinderen van willen? Of is dat wat jij ook niet wil?
Alle reacties Link kopieren
quote:Felroze schreef op 20 januari 2017 @ 16:56:

[...]





Klopt, het is ook zijn karakter/gedrag. Dingen die hij doet of zegt waar ik verdrietig van word, maar die hij gewoon blijft doen/zeggen ondanks dat hij weet dat ik het echt niet leuk vind. Hij doet het af als grappig of "zo ben ik".



Dan kun je het kwelpunt "ik wil hem geen pijn doen" wel wegstrepen.

Hij heeft er geen moeite mee om jou te kwetsen, waarom dan druk maken om zijn gevoel? Denk liever aan je eigen gevoel. Doe jezelf niet langer pijn door je zo te laten behandelen.

Sterkte
Alle reacties Link kopieren
quote:sinnombre schreef op 20 januari 2017 @ 17:04:

Je wordt verdrietig door hem en je bent ongelukkig. Erger kan het niet worden, dus ik zou niet weten waarom je in deze situatie zou moeten blijven.

Volgens mij kun je alleen maar spijt krijgen van je tijd verspillen aan deze relatie.
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Je bent niet gelukkig, hij gaat over jouw grenzen met zijn 'grapjes' en er ligt een onoplosbaar probleem over wel/geen kinderen. Ik begrijp niet waarom je nog twijfelt eigenlijk. Iedere dag nog met hem is verspilde moeite. In die tijd kun je ook voor jezelf kiezen, weer op eigen benen gaan staan en uitzien naar een liefdevolle relatie.
Alle reacties Link kopieren
Een hele dikke knuffel! En het klopt, je leeft maar 1 keer en voor je het weet is het voorbij. Kies voor jezelf, voor je eigen geluk. Uiteindelijk komt alles goed!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven