Ik vind het kind van me vriend niet leuk

27-07-2013 09:49 141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds anderhalf jaar een relatie, gaat allemaal prima alleen heeft hij een kind waar ik niks mee heb. Hij komt om de twee weken en elke keer kijk ik er tegen op. Nu hij schoolvakantie heeft komt hij vaker en ik irriteer me steeds meer aan zijn gedrag. Hij wordt heel vrij opgevoed, alles mag. Hij is tien jaar oud en zijn schoolprestaties zijn barslecht, vervolgens word hij beloond met een ps3 spelletje. Hij zit gemiddeld 8 uur per dag achter dat ding en speelt dan ook nog spelletjes die voor 18+ zijn. Toen tie 8 jaar oud was had hij het al over neuken en gangbangs. Een keer had hij een condoom gekregen ergens en gaf tie aan mij en zei toen dan kan je vanavond met me pa neuken...dat is toch niet normaal of wel soms. Hij heeft adhd wat word ontkent en krijgt savonds laat nog snoep frisdrank etc waar hij alleen maar drukker door word en vervolgens pas om 1 uur gaat slapen. Als ik er iets van zeg, zegt me vriend dat ik me niet moet bemoeien met de opvoeding, me vriend woont bij mij en ik moet alles maar pikken, dat kan toch niet, ik word ook ongevraagd opgedrongen om op zijn kind te passen dan staat hij in de late dienst maar zegt dan dat hij al kan komen want ik ben thuis. Dit zonder met mij te overleggen. Ik wil dat niet, ik heb totaal geen gevoelens voor dat kind, heb hem nog nooit geknuffeld en wil dat ook niet. Nu wilt me vriend iets groter gaan zoeken om te wonen zodat zijn kind bij ons kan wonen maar ik wil dat absoluut niet want dan zit ik elke keer opgescheept met een kind dat ik niet mag als hij werken is. Ik koester geen enkele moedergevoel voor hem en zal dat echt nooit gaan krijgen. Het is gewoon een stom kind. een vriendin heeft ook een kleine op wie ik dol ben en ook regelmatig oppas dus heb geen hekel aan kinderen. Wat moet ik nou doen...de relatie beeindigen vanwege dat kind?
Alle reacties Link kopieren
Beste is dit soort topics ongemoeid te laten, maar wat een godsgruwelijk taalgebruik heb jij zeg. Kan me niet voorstellen dat jij ook maar iets kunt bijdragen aan de opvoeding van dat tokkie-jong
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.
@takkentrol



Ik vind helemaal niet dat je het kind van een ander leuk hoeft te vinden. Maar, het is wel schadelijk als een kind veel tijd door brengt bij iemand die dat kind verschrikkelijk vindt. Dat ondermijnt hun sociale en emotionele ontwikkeling. En dat betekent dat je de relatie moet stoppen wanneer de klik met zo'n kind er niet is. Als volwassene moet je daarin je verantwoordelijkheid nemen, want het kind heeft geen keuze. En met zijn allen zijn wij er verantwoordelijk voor dat kinderen in een veilige situatie op kunnen groeien.
Alle reacties Link kopieren
Tsja dat lijkt me niet goed komen tussen jou en dat kind. Maar die hoort nu eenmaal bij zijn vader. En je schrijft al dat de vader het kind 24/7 wil hebben.

Volgens mij heb je alleen de keus om te gaan latten of te breken met je vriend.



Verder vind ik het raar dat je niets mag zeggen/bemoeien met de opvoeding. Ik zou zeggen, het is mijn huis en in mijn huis gelden mijn regels . Helaas werkt het natuurlijk niet zo in een goede relatie.



Ik zou maar eens gaan praten met je vriend want hij heeft hele andere plannen dan jij.



Succes
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
@MV



Ik vind dat het in een goede relatie wel zo werkt! Dan stel je samen de grenzen en respecteer je die ook van elkaar. En waar nodig praat je met elkaar en sluit je een compromis. Een kind in een situatie zetten waarbij dat kind weet dat 1 partner niets te vertellen heeft (en dat voelen kinderen haarfijn aan) is wachten op problemen. Natuurlijk is het aan de ouders om belangrijke beslissingen te nemen, maar je leert je kind als het goed is ook om respect te hebben voor elke volwassene en te luisteren naar de volwassenen waar dat kind bij over de vloer komt (of dat nu opa en oma, een tante, de buurvrouw of de nieuwe vriendin van papa zijn).
Alle reacties Link kopieren
Je hebt een rare partner.



Het kind komt op nummer 1. Als het niet klikt tussen kind en vriendin,zou ik een andere vriendin kiezen.

Het zoontje van je vriend zit niet te wachten op een kwaaie stiefmoeder.



Ik vind zoals je dat jongetje omschrijft het ook geen sympathiek kind. Maar ik zou of proberen te heropvoeden, of het uitmaken met je vriend.



Maar geenszins met kromme tenen op gaan passen.
Alle reacties Link kopieren
DAT kind, zoals jij hem noemt, weet haarfijn dat jij hem niet mag. Jij bent de personificatie van de 'boze stiefmoeder', ik zie je gewoon al verongelijkt mokkend op de bank met je armen en je benen over elkaar.



Natuurlijk wil hij niet met jou 'gezellig' naar het zwembad! Natuurlijk wil hij geen taarten met je bakken. Het is geforceerd!



Maak het uit met je vriend. Kind komt op de eerste plaats en dit werkt gewoon niet op deze manier.
Het bezittelijk voornaamwoord ‘me’ wordt in toenemende mate misbruikt als wederkerend voornaamwoord. Niemand weet wanneer de rage is begonnen, maar veel taalgebruikers ergeren hun mateloos aan deze verruwing.



Henk Hoevers, docent Nederlands in Geldrop, is het zat. “Ik probeer me leerlingen elke dag duidelijk te maken wat een bezittelijk voornaamwoord is, maar ze negeren me lessen volledig. Ze gebruiken ‘me’ als wederkerend voornaamwoord of zelfs als persoonlijk voornaamwoord. Je krijgt dan tenenkrommende constructies als ‘Het is me wat’, ‘Ik heb me aangemeld’ of ‘Hij zag me gisteren nog’. Dat soort fouten kost mijn soms echt me nachtrust.”



Jordy van Gulpen (17) vindt dat ze leraar ze eigen aanstelt. “Meneer Hoevers moet zich realiseren dat taal zich soms ontwikkelt, zeker als jongeren er gebruik van maken. Op Facebook schrijf ik soms inderdaad ‘Ik heb me verslapen’. Chantal appte me laatst zelfs ‘Je bent mijn mannetje’. Ik weet dat het officieel niet kan, maar big deal zeg.”



Hoevers wil dat er in de lesmethodes meer aandacht wordt besteed aan ontleden. “Me vrouw zegt dat ik m’n niet zo druk moet maken, maar dat is nou eenmaal me aard. De Nederlandse taal gaat mijn aan me hart.”
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 27 juli 2013 @ 10:31:

[...]







Respect!



Wilde ik even gezegd hebben!Ja echt fantastisch dit!
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 27 juli 2013 @ 10:45:

[...]



De 3e optie is dat haar vriend 'n eigen woning zoekt en dat ie met TO gaat latten. Dan kan ze de dagen dat ie z'n kind heeft vermijden en bovendien hoeft zij zich niet aan de aanwezigheid van het kind te ergeren in haar eigen huis.





Dat is wat mij betreft geen optie.



Zijn vader laat op die manier namelijk duidelijk zien dat hij voor iemand anders kiest dan zijn eigen kind. Sterker nog hij is vaker bij die persoon (TO dus) dan bij zijn eigen kind. Zo geef je de boodschap af aan je kind dat het 'normaal' is dat mensen je zo vreselijk vinden dat ze je überhaupt nooit willen zien.



Nee, wat mij betreft zijn er maar twee smaken:

- Pa en kind toe laten in je leven

- Pa en kind dumpen



Ik ou zelf voor het laatste gaan want echt gezellig klinkt het niet. kind lijkt problemen te hebben en pa klinkt als een opvoedkundige lapzwans, maar goed.
quote:Star schreef op 27 juli 2013 @ 11:12:

Het bezittelijk voornaamwoord ‘me’ wordt in toenemende mate misbruikt als wederkerend voornaamwoord. Niemand weet wanneer de rage is begonnen, maar veel taalgebruikers ergeren hun mateloos aan deze verruwing.



Henk Hoevers, docent Nederlands in Geldrop, is het zat. “Ik probeer me leerlingen elke dag duidelijk te maken wat een bezittelijk voornaamwoord is, maar ze negeren me lessen volledig. Ze gebruiken ‘me’ als wederkerend voornaamwoord of zelfs als persoonlijk voornaamwoord. Je krijgt dan tenenkrommende constructies als ‘Het is me wat’, ‘Ik heb me aangemeld’ of ‘Hij zag me gisteren nog’. Dat soort fouten kost mijn soms echt me nachtrust.”



Jordy van Gulpen (17) vindt dat ze leraar ze eigen aanstelt. “Meneer Hoevers moet zich realiseren dat taal zich soms ontwikkelt, zeker als jongeren er gebruik van maken. Op Facebook schrijf ik soms inderdaad ‘Ik heb me verslapen’. Chantal appte me laatst zelfs ‘Je bent mijn mannetje’. Ik weet dat het officieel niet kan, maar big deal zeg.”



Hoevers wil dat er in de lesmethodes meer aandacht wordt besteed aan ontleden. “Me vrouw zegt dat ik m’n niet zo druk moet maken, maar dat is nou eenmaal me aard. De Nederlandse taal gaat mijn aan me hart.”
quote:winterteen schreef op 27 juli 2013 @ 11:13:

[...]





Dat is wat mij betreft geen optie.



Zijn vader laat op die manier namelijk duidelijk zien dat hij voor iemand anders kiest dan zijn eigen kind. Sterker nog hij is vaker bij die persoon (TO dus) dan bij zijn eigen kind. Zo geef je de boodschap af aan je kind dat het 'normaal' is dat mensen je zo vreselijk vinden dat ze je überhaupt nooit willen zien.



Nee, wat mij betreft zijn er maar twee smaken:

- Pa en kind toe laten in je leven

- Pa en kind dumpen



Ik ou zelf voor het laatste gaan want echt gezellig klinkt het niet. kind lijkt problemen te hebben en pa klinkt als een opvoedkundige lapzwans, maar goed.

TO had uberhaupt nooit samen moeten gaan wonen in the first place, maar waarom zou je zo'n beslissing niet terug kunnen draaien? Het is TO's huis en die zit nu met 'n ongewenste gast opgescheept die ze nog niet terug mag fluiten ook. Het is haar huis, haar regels. Dat geldt zowel voor haar vriend als voor z'n kind. Zolang ze onder haar dak wonen/logeren hebben ze zich daaraan te houden en anders gaan ze maar elders wonen.

Het is sowieso bezopen dat TO's vriend z'n zoon gewoon laat komen terwijl hijzelf niet thuis is en er dan maar vanuit gaat dat TO wel oppast. Het kind gaat maar gewoon naar z'n moeder/vriendjes zolang hij zelf niet aanwezig is.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 27 juli 2013 @ 10:55:

Tweedehands kinderen zijn zelden leuk.zeg dat. ZEG WANNEER HAAL JIJ JE JONGSTE BLAGEN OP? ZE ZITTEN HIER NU AL DRIE WEKEN
Alle reacties Link kopieren
.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 27 juli 2013 @ 11:22:

[...]



zeg dat. ZEG WANNEER HAAL JIJ JE JONGSTE BLAGEN OP? ZE ZITTEN HIER NU AL DRIE WEKENJij wou toch zo graag een tweedehands mijn man? Nou, die kinderen krijg je er bij.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:takkentrol schreef op 27 juli 2013 @ 10:34:

Ik zal wel het hele forum over me heen krijgen maar dat is dan maar zo.



Ik zou dit ook geen leuk kind vinden. En dat dit gedrag een oorzaak heeft, dat zal gerust. Maar dan nog vind ik het geen leuk kind.

Als ik hier lees over vrouwen die een relatie krijgen met een man die een kind heeft dan moet die vrouw dat kind altijd maar leuk vinden. Hoezo??? Vinden jullie echt alle kinderen die je tegenkomt altijd leuk dan?



Ik ben echt gek op kinderen maar dat wil niet zeggen dat ik ze allemaal leuk vind. Ik heb meerdere neefjes en nichtjes maar ik heb een neefje dat ik echt ronduit een rotjochie vind. Door z'n gedrag, z'n gedram en z'n grote mond. En die komt echt uit een heel normaal gezin met meerdere broertjes en zusjes die zich wel normaal kunnen gedragen.



To ik denk dat je 2 opties hebt: je eindigt je relatie of je accepteert het kind van je vriend. Meer kleuren zijn er niet denk ik. Sterkte.O ik vind een heleboel kinderen niet leuk. Of liever gezegd de ouders. Want in openingspost zie je toch ook duidelijk dat het aan de ouders ligt. Maar goed, daar zou ik dus al niet eens mee in zee gaan.
quote:Star schreef op 27 juli 2013 @ 11:12:

Het bezittelijk voornaamwoord ‘me’ wordt in toenemende mate misbruikt als wederkerend voornaamwoord. Niemand weet wanneer de rage is begonnen, maar veel taalgebruikers ergeren hun mateloos aan deze verruwing.



Henk Hoevers, docent Nederlands in Geldrop, is het zat. “Ik probeer me leerlingen elke dag duidelijk te maken wat een bezittelijk voornaamwoord is, maar ze negeren me lessen volledig. Ze gebruiken ‘me’ als wederkerend voornaamwoord of zelfs als persoonlijk voornaamwoord. Je krijgt dan tenenkrommende constructies als ‘Het is me wat’, ‘Ik heb me aangemeld’ of ‘Hij zag me gisteren nog’. Dat soort fouten kost mijn soms echt me nachtrust.”



Jordy van Gulpen (17) vindt dat ze leraar ze eigen aanstelt. “Meneer Hoevers moet zich realiseren dat taal zich soms ontwikkelt, zeker als jongeren er gebruik van maken. Op Facebook schrijf ik soms inderdaad ‘Ik heb me verslapen’. Chantal appte me laatst zelfs ‘Je bent mijn mannetje’. Ik weet dat het officieel niet kan, maar big deal zeg.”



Hoevers wil dat er in de lesmethodes meer aandacht wordt besteed aan ontleden. “Me vrouw zegt dat ik m’n niet zo druk moet maken, maar dat is nou eenmaal me aard. De Nederlandse taal gaat mijn aan me hart.”De Speld?
Alle reacties Link kopieren
Tie?? Omg dat zei ik toen ik 2 was ofzo. Wat een kinderpraat
Alle reacties Link kopieren
Een kind van 10, is 'gewoon een stom kind'? Mijn god. Misschien wordt het tijd dat jullie je zelf eerst eens wat volwassener gaan opstellen, wellicht dat het kind het goede voorbeeld dan zomaar wel oppikt.



Een normaal gesprek samen, dan een normaal gesprek met het kind erbij en afspraken maken waar jullie alledrie mee kunnen leven kan toch niet zo moeilijk zijn? Je vriend zal toch ook zijn verantwoordelijkheid moeten nemen, doet hij dat niet dan zou ik me afvragen hoe leuk hij nou eigenlijk echt is.



En als je geen kinderhater bent, dan helpt het misschien ook als je je eens wel verdiept in het kind. Zoveel moeite is het niet. Ga eens met hem een ijsje eten, kijk samen eens een film als hij dan toch in zijn eentje bij jou thuis rondhangt. Vraag hem eens naar wat hij leuk vindt. Wie weet wil hij wel helpen koken, of kan hij enorm goed een gaatje boren of houdt hij van een potje ganzenbord of blijkt hij een goede moppentapper. Misschien komt dan onder al die lagen best een leuk kind tevoorschijn.
Alle reacties Link kopieren
Je brand een tien jarige af maar zelf kan je ook niet perfect Nederlands. Ik ook niet, maar ik zeik geen tien jarige af.
quote:gelderka schreef op 27 juli 2013 @ 10:53:

[...]





Dat is de essentie.

Als je samenwoont met een kind zijn beide volwassenen samen verantwoordelijk voor de opvoeding.

Dat betekent: Dezelfde regels hanteren, en naar het kind toe elkaars gezag ondersteunen.



Jouw vriend geeft jou geen gezag over zijn kind, maar hij gebruikt jou wel als gratis oppas.



Het klinkt heftig maar ik vind dit inderdaad ruim voldoende reden om de relatie te verbreken.

Een kind opvoeden doe je samen; je kunt het je partner niet aandoen om samen te leven met een kind waarover hij/zij geen gezag heeft.

Mee eens.



Je hebt geen klik met zijn zoontje, om welke reden dan ook. De reden doet er niet toe. De gevolgen voor jou en voor het kind wel. Jij bent niet happy in je eigen huis. Het zoontje is ook vast niet happy, want die heeft vast wel door hoe je over hem denkt.



De enige die het prima vindt, dat is je vriend. En die wil zijn kind, waar jij niet mee kunt opschieten, fulltime in huis halen. Een scenario voor een opvoedkundige ramp.



Je kunt maar 1 conclusie trekken en dat is dat jullie het niet gaan redden. Ik zou een punt achter de relatie zetten. Dat is beter voor jezelf en ook voor het kind.
Alle reacties Link kopieren
quote:ongelukkigetweeling schreef op zaterdag 27 juli 2013 09:55 Nee die van mij waren ook niet al te goed maar niet barslecht! Maar daar gaat het toch niet om, hij heeft dyslectie en er word nooit gezegt dat ie moet gaan lezen om het wat beter te maken, alleen maar achter die playstationEn wat heb jij dan? GEZEGT is namelijk GEZEGD en ME VRIEND is MIJN VRIEND.
quote:sabbaticalmeds schreef op 27 juli 2013 @ 10:53:

maak het uit, ze kind is ze kind en jij zout altijd op de laatste plaats komen
Alle reacties Link kopieren
Deze 10 jarige klinkt als een mispunt. Helemaal zelf gedaan door papa en mama.

Aan jou of je dit kunt accepteren. Pa heeft geen enkele interesse om dit kind aan te pakken dus heb je geen poot om op te staan.



Tijd om de relatie te beëindigen. En een cursus Nederlands te volgen.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven