Ik weet het niet meer na 5 jaar...

26-07-2012 23:31 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
5 jaar geleden ontmoette ik mijn huidige vriend. Het klikte meteen, we hadden heel erg dezelfde interesses (voornamelijk muziek) en ik was op slag verliefd. Ik zat op dat moment nog in een andere relatie (van 7 jaar), maar dat was inmiddels een broer-zus relatie geworden. Ik vond het heel erg moeilijk om die relatie te verbreken, maar uiteindelijk verteld dat ik verliefd was geworden op iemand anders etc.



In ieder geval, nu dus 5 jaar verder. In het begin was alles natuurlijk top, we deden heel veel leuke dingen samen en de seks was fan-tas-tisch!!! Er ging een compleet nieuwe wereld voor me open!!! Hij was zo lief en avontuurlijk en nam me overal mee naar toe. Door hem ben ik echt een ander mens geworden. Ik had best wat issues, maar hij heeft me heel erg geholpen en gelukkig gemaakt.



Op dat moment had mijn (huidige) vriend al zijn eigen bedrijf wat niet super ging, maar hij werkte had en daarnaast had hij ook tijd om o.a. met mij leuke dingen te doen etc.

Na 2 jaar zijn we gaan samenwonen en eigenlijk sinds we dat zijn gaan doen is het bergafwaards gegaan met onze relatie. Hij moest steeds harder werken, had steeds meer stress en geldproblemen en werd steeds moeier en had minder tijd voor 'leuke dingen'. Ik dacht, dat komt wel weer goed, hij werkt hard en vind z'n werk leuk, dus dit is even een fase... Nou duurt die fase inmiddels drie jaar en is de stress nog vele malen groter geworden, de geldproblemen ook en ik heb hem een tijdje geleden veel geld geleend en ik vraag me af of hij dat ooit nog terug kan betalen, aangezien hij inmiddels zoveel schulden heeft. Hij betaald de huur van ons appartement en daar lopen we nu ook inmiddels 5 maanden achter. We kunnen deze zomer niet met vakantie, omdat hij dit niet kan betalen en ook nog eens een keer keihard moet werken deze zomer, anders gaat z'n bedrijf ms wel failliet.

Naast de geldproblemen hebben we ook sexuele problemen. Omdat hij zoveel stress heeft, staat zijn hoofd niet naar sex en hebben we dit dus ook nooit meer. Ik ben 33 (hij 43) en ik hou enorm van sex, waardoor ik dus heel erg gefrustreerd ben hierover. We hebben hier al honderden gesprekken over gehad, maar elke keer wordt het een ja maar jij etc. ding en krijgen we meestal ruzie. Hij begrijpt dat het vervelend is voor mij, maar het lukt hem gewoon niet, omdat hij 's avonds zo moe is en dan alleen maar aan z'n bed kan denken. En doordeweeks moet hij vroeg op en in het weekend hebben we vaak een kater op zaterdag en op zondag komt het er dan niet van, don't ask me why...???



Ik weet het gewoon niet meer. Ik hou echt heel veel van hem en we kunnen het zo leuk en fijn hebben samen, maar hoe ziet onze toekomst eruit? Hij wil heel graag kinderen, maar ik wil geen kinderen met iemand die nooit thuis is, keihard werkt, super veel stress heeft en als hij thuis is wil hij alleen maar ontspannen (op de bank liggen) en mag ik niks van hem vragen. Hij neemt me nooit mee uit, verrast me nooit meer etc, etc. etc.



Het liefst wil ik bij hem blijven, maar zal dit ooit beter worden?
Niet rot bedoeld maar wat doe jíj er aan om het leuk te hebben?



Zo veel gesprekken over wat er niet deugt aan jullie relatie, jouw frustratie over je seksleven, terwijl hij zich kapot werkt, met als doel (neem ik aan) een goed leven, ook voor jou, lijkt me niet echt constructief.



Jij verwacht van hem iets anders dan wat hij verwacht van jou. En door maar te blijven praten over wat er niet goed is wordt het niet leuker, veiliger, liefdevoller.



Wat denk je dat jij kunt doen om te zorgen dat jullie uit deze dip komen?
Waar ik me het meest zorgen om zou maken is zijn bedrijf. Zo te lezen is het einde in zicht.



Ik heb in zo'n zelfde situatie gezeten en uiteindelijk moet je een knoop doorhakken en een faillissement aanvaarden.



Er zijn instanties waar hij hiermee terecht kan en er zal een hele last van zijn schouders vallen.
Alle reacties Link kopieren
Dit lijkt mij een zeer dreigende financiele situatie als er al 5 maanden geen huur is betaald. Waarom betaal jij niet (mee)?

Logisch die stress bij hem, kan hij niet beter stoppen met bedrijf?
Alle reacties Link kopieren
Elke zaterdag een kater?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Werk jij zelf ook en zo ja, waarom betaal jij niet mee aan de huur van jullie appartement?
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me voorstellen dat als de financiele zorgen zo groot zijn zijn hoofd niet staat naar sex of zware gesprekken over het gebrek aan sex en leuke dingen waar geen geld voor is, zodat hij nogmaals even hard met zijn neus op de feiten gedrukt wordt dat hij niet alleen faalt in zijn bedrijf maar ook als partner.



Misschien is het inderdaad slim om realistisch te gaan kijken naar of zijn bedrijf kan voortbestaan, als dat jullie beiden zo ongelukkig maakt, en of hij niet beter ergens in loondienst kan (of jij, ik weet niet of jij een baan hebt). Staat hij daarvoor open?
Alle reacties Link kopieren
Vaak een kater op zaterdag? Die snap ik niet helemaal. Een kater door wat er de hele week aan vooraf is gegaan, of een kater van het zuipen? Mocht het het laatste zijn, sla dat zuipen over en wie weet wordt het nog wat met datgene waar jij zo naar hunkert.
Alle reacties Link kopieren
Ik mis je begrip voor de hele situatie. Als hij hard moet werken, financiële problemen zijn, huurachterstand en een faillissement in zicht, is seks écht de laatste waar je zin in hebt. En nog eens een vrouw die hierover klaagt. Vroeger konden jullie leuke dingen doen, nu is de situatie eenmaal anders. Toon meer begrip en help elkaar door deze vervelende situatie heen.
Alle reacties Link kopieren
Denk dat die rede van vermoeidheid een smoes is, elke kerel wil seks, als die dat niet meer met je wilt is die gewoon op je uitgekeken, klinkt hard maar het is gewoon zo..
Alle reacties Link kopieren
quote:deekie schreef op 27 juli 2012 @ 07:39:

Denk dat die rede van vermoeidheid een smoes is, elke kerel wil seks, als die dat niet meer met je wilt is die gewoon op je uitgekeken, klinkt hard maar het is gewoon zo..

Dit klopt per definitie niet deekie.

Als de zorgen en spanningen constant door je kop schieten dan kan dat zelfs bij de meest libidovolle man de zin in seks tot een nulpunt laten dalen.
Alle reacties Link kopieren
TS , werk jij ook?
Alle reacties Link kopieren
quote:twijfel79 schreef op 26 juli 2012 @ 23:31:

Op dat moment had mijn (huidige) vriend al zijn eigen bedrijf wat niet super ging, maar hij werkte had en daarnaast had hij ook tijd om o.a. met mij leuke dingen te doen etc.



In het begin van jullie relatie had je vriend al zijn bedrijf. En, zoals je zelf zegt, ging dat toen, in de goede economische tijd, al niet geweldig.



Nu met de crisis gaat het natuurlijk helemaal niet meer goed. Op zich knap dat hij het zo lang heeft volgehouden. Misschien toch eens overwegen of hij niet moet stoppen met de zaak. Je kan er wel ontzettend veel energie in stoppen. Maar als er dan alleen maar geld bij moet in plaats van dat er wat binnenkomt dan gaat dat nooit lang goed natuurlijk.



Op een gegeven moment moet je stoppen om jullie geld in een bodemloze put te gooien waar niets meer uit komt.

Heel lullig allemaal maar ik denk dat er geen andere uitweg voor jullie is. Wat jullie keuze ook wordt, het blijft een klote (excuus voor de platte uitdrukking) situatie voor jullie.



Veel sterkte gewenst in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je vrij egoïstisch overkomen in je openingspost TO. Je vriend zit zo te lezen in een enorm lastige situatie met zijn werk en bijkomende stress en jij bent boos omdat hij geen 'leuke dingen' met je wil doen. Ik denk dat voor jullie de oplossing ligt bij het aanvaarden van het failssement van je vriends bedrijf en de gevolgen daarvan onder ogen zien. Anders zit hij straks overspannen thuis en zijn de problemen nog groter. Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
quote:eleonora schreef op 26 juli 2012 @ 23:37:

Niet rot bedoeld maar wat doe jíj er aan om het leuk te hebben?



Zo veel gesprekken over wat er niet deugt aan jullie relatie, jouw frustratie over je seksleven, terwijl hij zich kapot werkt, met als doel (neem ik aan) een goed leven, ook voor jou, lijkt me niet echt constructief.



Jij verwacht van hem iets anders dan wat hij verwacht van jou. En door maar te blijven praten over wat er niet goed is wordt het niet leuker, veiliger, liefdevoller.



Wat denk je dat jij kunt doen om te zorgen dat jullie uit deze dip komen?



Juist maar daar kijkt ze niet naar zo te lezen.



In het begin was alles leuk maar nu niets meer ivm het slechtgaan van zijn bedrijf en dan komt TO ook in een negatieve spiraal.Doorbreek dat door je vriend als hij thuis is juist op te monteren.Romantisch etentje thuis,zijn stress eruit masseren.

Bespreek de problemen en wat jullie daar SAMEN aan kunnen doen.Tegenwoordig werken ondernemers parttime in loondienst naast hun zaak om de crises te kunnen overbruggen.Ik ken er wat die hebben hun zaak op de drukste tijden open en verder gesloten om in loondienst te werken in de horeca,hoveniersbedrijf,zorg.
Alle reacties Link kopieren
En doordeweeks moet hij vroeg op en in het weekend hebben we vaak een kater op zaterdag en op zondag komt het er dan niet van, don't ask me why...???

-----------------------------------------------------------

Misschien eens zorgen geen kater te hebben op zaterdag?
Alle reacties Link kopieren
Jij schuift alles af op hem maar kijk ook naar je eigen wat doe JIJ om de situatie te verbeteren?
quote:deekie schreef op 27 juli 2012 @ 07:39:

Denk dat die rede van vermoeidheid een smoes is, elke kerel wil seks, als die dat niet meer met je wilt is die gewoon op je uitgekeken, klinkt hard maar het is gewoon zo..Wat een kul. Ook ik heb een hoger libido dan mijn man. Hij heeft er gewoon minder behoefte aan. Zijn leven lang al. Als dat geen issue in de relatie is daar niks mis mee
Waarom betaal jij de huur eigenlijk niet? Je partner heeft zware financiele problemen, kan de huur al 5 maanden niet betalen en dan zeur jij ook nog eens aan zijn hoofd dat je leuke dingen wilt doen en niet op vakantie kan. Er zijn mensen van minder overspannen geworden.
Alle reacties Link kopieren
Iedere relatie is fijn als er geen zorgen zijn (om bedrijf of financien) en als er leuke dingen gedaan worden.

Juist wanneer er problemen zijn en er geen geld/ruimte is voor leuke dingen komt het er op aan wat jullie relatie waard is. Dat is een relatie hebben.

Leuk hebben kun je het met iedereen. Als er problemen zijn nog bij elkaar blijven, elkaar ondersteunen en helpen; dat is een relatie.



Werk jij niet?

Mijn ex had ook een bedrijf. Als dat een periode slechter ging, betaalde ik gewoon de huur. En als dat niet nodig was, hadden we wat extra geld. Ik had een vast inkomen, hij een wisselend. We kozen er voor samen te zijn; samen leven samen delen.
quote:deekie schreef op 27 juli 2012 @ 07:39:

Denk dat die rede van vermoeidheid een smoes is, elke kerel wil seks, als die dat niet meer met je wilt is die gewoon op je uitgekeken, klinkt hard maar het is gewoon zo..Wat een onzin zeg! Gelukkig zijn niet alle mannen zo oppervlakkig als die jij tot nu toe hebt ontmoet..........
Alle reacties Link kopieren
Vind je wel een beetje verwend en zeurdirig overkomen, alles is zijn schuld en hangt van hem af. Wat doe jij om het beter te maken? Werk je zelf ook? Je klinkt als een prinsesje dat "vermaakt" moet worden en niet als iemand die zn vriend steunt en lief heeft
quote:xantos schreef op 27 juli 2012 @ 08:34:

Iedere relatie is fijn als er geen zorgen zijn (om bedrijf of financien) en als er leuke dingen gedaan worden.

Juist wanneer er problemen zijn en er geen geld/ruimte is voor leuke dingen komt het er op aan wat jullie relatie waard is. Dat is een relatie hebben.

Leuk hebben kun je het met iedereen. Als er problemen zijn nog bij elkaar blijven, elkaar ondersteunen en helpen; dat is een relatie.



Werk jij niet?

Mijn ex had ook een bedrijf. Als dat een periode slechter ging, betaalde ik gewoon de huur. En als dat niet nodig was, hadden we wat extra geld. Ik had een vast inkomen, hij een wisselend. We kozen er voor samen te zijn; samen leven samen delen.



Dit. Stop met zeuren, leer jezelf te vermaken, en steun je partner zowel financieel als emotioneel. Bij een eigen bedrijf horen bepaalde risico's/verplichtingen waar jij als partner ook onder lijdt of in goede tijden van profiteert. Als je daar niet mee om kunt (wilt) gaan, dan is deze relatie misschien niet geschikt voor jou.



Overigens vind ik ook dat jullie de toekomst van de onderneming eens kritisch moeten bekijken, maar ik kan me voorstellen dat dit gevoelig ligt bij je partner, vooral nu jullie het niet zooo gezellig hebben samen.
Alle reacties Link kopieren
Dank allen voor jullie reacties. Ik begrijp dat ik in eerste instantie egoistisch ben overgekomen, maar naar mijn idee heb ik heel veel voor hem gedaan en doe ik dat nog steeds, maar er komt gewoon zo weinig terug. Door de weeks zit hij op kantoor, 's avonds ook meestal nog en in het weekend wil hij uitrusten en liever niks doen. Als we dan thuis zijn dan probeer ik het gezellig en fijn te maken, ga ik lekkere dingen halen etc. en heb al een paar keer gevraagd 'zal ik je even lekker masseren'. Zijn standaard antwoord is dan: nee. Ik mag geen druk op hem uitoefenen, want dan komt hij niet tot rust.



Ja ik werk ook, weliswaar 4 dagen in de week en verdien ook niet echt een topsalaris. We hebben afgesproken dat hij de vaste lasten betaald en ik de boodschappen + alle extra's. Natuurlijk draag ik nu meer bij, omdat hij geen geld meer heeft en niet kan pinnen, maar ik vraag me gewoon af hoe we dit gaan volhouden.



Afgelopen dagen had ik vakantie en konden we dus niet weg, omdat hij geen geld heeft. Ik ben mezelf maar beetje gaan vermaken en heb een paar nachten bij een vriendin geslapen. Nu kom ik net thuis, ligt hij brak op de bank, omdat hij gisteravond is gaan stappen. Dan denk ik dus meteen van, leuk, kom ik thuis na een paar dagen weg geweest te zijn en verheug ik me er weer op hem te zien, ligt hij weer brak op de bank. Sorry, maar dan zakt alle moed me weer in de schoenen.



Ik weet dat het voor hem absoluut niet makkelijk is nu, maar ik trek het gewoon niet meer. Sorry, we hebben nu sinds 2 mei geen sex meer gehad, ik knal zowat uit elkaar. Ik weet ook zeker dat ik dit alles zoveel beter zou kunnen hendelen als we gewoon 1x in de week (even) sex hebben. Dan kom je weer even tot elkaar, kan je elkaar weer even voelen en laten zien dat je van elkaar houdt, maar dit broer-zus leven in deze situatie trek ik gewoon niet meer. Sorry for being selfish, maar zo voel ik het.



En een kater op zaterdag hebben we soms, omdat we op vrijdag vaak uitgaan, meestal apart van elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Is het misschien niet beter om toch faillet te laten verklaren?



Bedoel op gegeven moment moet je keuze maken en inzicht krijgen of je uberhaubt wel de schulden zo kan inlossen en niet erger gaat worden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven