Ik wil geen relatie; slechts een fase..?

25-10-2016 22:59 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat is er nou zo zaligmakend aan een relatie?



Als ik nu mocht kiezen bleef ik misschien wel mijn hele leven single.

Ik kom echt wel leuke kerels tegen die ik aantrekkelijk vind, maar als puntje bij paaltje komt dan wil ik verder niks van ze.



Statistisch gezien is de kans op een echte succesvolle relatie heel klein. De meeste relaties sneuvelen simpelweg. Daarnaast hoor ik (vooral de laatste tijd) van zó ontzettend veel mensen dat ze een aantal jaar een relatie hebben, alles voor elkaar, en toch niet gelukkig zijn, of iets missen, in een bepaalde sleur terechtkomen. Natuurlijk zullen ze veel van elkaar houden, maar maakt dat je nou echt gelukkig?



Zelf moet ik er op het moment niet aan denken in een benauwende relatie te zitten waarbij er altijd iemand op de bank zit als ik thuiskom, iemand met wie ik eerst dingen moet overleggen en waar ik rekening mee moet houden. Ik heb helemaal geen behoefte aan een arm om me heen of een knuffel.



Ik ben een erge introverte einselganger, en geniet enorm van de tijd die ik alleen heb. Ik heb wel gewoon een normaal sociaal leven, alleen ik laad op van de momenten dat ik alleen ben, en heb dit ook erg nodig. Dan kan ik lekker wegdromen in mijn eigen gedachtes. Ik kan me niet voorstellen dat er een kerel is die hier uiteindelijk echt bij zal aansluiten.



Daarnaast ontmoet ik nooit eens iemand waar ik nou écht meer van wil. Flirten is leuk; daten wil ik misschien eens met een enkeling, maar als het dan iets serieuzer wordt dan vind ik het niet meer interessant. Soms ben ik een weekje helemaal hoteldebotel van iemand, en zodra ik wederzijdse interesse merk, dan is het weg.



Toch moet ik me vaak tegenover mensen verantwoorden. 'Hoe kan dat nou, zo'n leuke meid geen relatie?' of: 'wacht maar tot je de ware tegenkomt.'



Alsof het hebben van een relatie een doel is waar je naartoe werkt. Alsof het dan 'compleet' is.



Ik denk niet dat ik de ware ooit ga tegenkomen en sterker nog; ik denk niet dat ik dat wil.



Zijn er mensen die dit herkennen? Wat denken jullie als jullie dit lezen? Is het raar of gek?



Ik voel me er best wel een beetje vreemd bij, omdat veel mensen, helemaal vriendinnen van mijn leeftijd, heel erg bezig zijn met mannen en daten. En ik heb zoiets van: 'we zien over 10 jaar wel een keertje verder.'



Ik denk dat ik gewoon even mijn hart wou luchten met dit topic en ben echt heel erg benieuwd of er misschien mensen zijn die dit ook hebben. Ik ben ze in het 'wild' nog niet tegengekomen



als ik dit tegen mensen vertel in mijn omgeving dan krijg ik altijd reacties dat ik maar gewoon even rustig moet afwachten; alsof ik zelf niet weet wat ik het beste wil?!
Hoe oud ben je? Je klinkt heel jong.
Alle reacties Link kopieren
Waaruit vind je me jong klinken? En jong is natuurlijk relatief.......Ik ben al 23 ;)
Dat is ook omgekeerde wereld vind ik altijd. Je gaat niet opzoek naar een man als je opeens besluit dat je een relatie wilt, maar het kan zomaar zijn dat je hoteldebotel op iemand wordt en vaak bij diegene wilt zijn en dan krijg je vanzelf een relatie. Gewoon, omdat het leuk is met diegene. Wil je maar wat graag overleggen over je weekendplannen.
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, helemaal niet raar. Het is jouw leven dus jouw keuze, simpel. Ik heb ook zo'n periode gehad. Bij mij is dat uiteindelijk wel omgeslagen maar dat hoeft bij jou toch niet het geval te zijn? Al geniet ik ook nog steeds heel erg van de tijd die ik alleen heb.



Lekker doen wat je zelf wil en je leven inrichten zoals dat bij jou past. Afwijken van de norm is prima zolang je er niemand mee schaadt en dat doe je hiermee niet. Zolang je eerlijk bent tegen de jongens waar je mee flirt/date is er toch niks aan de hand?
Ik herken heel veel van wat je zegt en ben dus ook jaren single geweest. Heerlijk! De enige die dat kon doorbreken is mijn huidige vriend Al heb ik nog steeds geregeld de behoefte om in mn eentje op te laden.



En hoewel ik hem voor geen goud wil missen, jaagt het beeld van een leven single me ook geen angst aan. Nee hoor, prima om lekker zelfstandig te zijn.



Laat je niets aanpraten! Als jij je hierbij prettig voelt, niets mis mee!
Alle reacties Link kopieren
je moet gewoon even rustig afwachten.
very metal
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinkiepink schreef op 25 oktober 2016 @ 23:02:

Waaruit vind je me jong klinken? En jong is natuurlijk relatief.......Ik ben al 23 ;)Al?
Hoi, ik heb precies hetzelfde. Ben 33, dus denk niet dat het nog gaat veranderen ; )

Heb er zelf niet zo veel moeite mee, mensen om me heen vragen er ook niet meer naar, dus ik denk dat het bij mij natuurlijk overkomt.
quote:SallySpectra schreef op 25 oktober 2016 @ 23:01:

Hoe oud ben je? Je klinkt heel jong.

Daar gaan we weer.... waarom is dit bij dit soort vragen altijd de standaard vraag...

onder de 30 denk je ook wel eens na hoor...

Echt ik snap niet waarom we 30 minners niet serieus zouden nemen.



Mrs Big, al ja, 23 is toch echt ouder dan 15
Of een eventuele relatie benauwend wordt bepaal je trouwens helemaal zelf. Ik zie een relatie niet als een "ding". Het groeit gewoon zo. Als ik thuiskom zit mijn vriend vaker niet dan wel op de bank, ik ben vaak genoeg weg zonder hem, maar we vinden het ook heel erg leuk om samen dingen te doen. Als jij niemand tegenkomt met wie je dat ook hebt, dan moet je idd geen relatie aangaan. Maar als je diegene wel tegenkomt dan gaat het vast vanzelf.



Gewoon niet zo moeilijk over doen
Maakt het uit of het een fase is?

Leef gewoon je leven, je ziet vanzelf hoe het je vergaan is, ergens over 70 jaar.
quote:Alicemorgan82 schreef op 25 oktober 2016 @ 23:09:

[...]



Daar gaan we weer.... waarom is dit bij dit soort vragen altijd de standaard vraag...

onder de 30 denk je ook wel eens na hoor...

Echt ik snap niet waarom we 30 minners niet serieus zouden nemen.



Mrs Big, al ja, 23 is toch echt ouder dan 15 Huh?! Waar zeg ik dat ik jonge mensen niet serieus neem? Ik vind TO jong overkomen. En het is toch niet zo gek dat je op je 20e anders over relaties denkt dan op je 40e?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben eind 40 maar ook voor mij is gebleken dat ik geen relatiemens ben. Moet er niet aan denken om mijn leefruimte met iemand te delen. En dan ook nog allerlei verplichte nummertjes die je erbij krijgt zoals schoonfamilie. Een lat relatie zou wel kunnen al had ik er op mn 30e meer energie voor over om structureel alle weekenden samen door te brengen als ook nog een avond in de week. Zou daar nu al geen trek meer in hebben elk weekend vast te zitten.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Ja heb hetzelfde. Vind ook niet snel iemand leuk of een toegevoegde waarde

Even dacht ik dat ik het wilde.. maar omdat ik het echt zelf wil of omdat het zogenaamd "normaal" is.

Genoeg mensen in een relatie waarin ze niet gelukkig zijn en liever weer alleen willen zijn.

Ik kan doen en laten wat ik wil, thuis komen om te slapen of niet. Eten wanneer ik wil alles doen wat mij uit komt.



Je word wel moe soms van die vragen of je niet normaal bent zonder relatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:SallySpectra schreef op 25 oktober 2016 @ 23:14:

[...]



Huh?! Waar zeg ik dat ik jonge mensen niet serieus neem? Ik vind TO jong overkomen. En het is toch niet zo gek dat je op je 20e anders over relaties denkt dan op je 40e?Op je 20e laat je je idd nog teveel leiden door maatschappelijke indoctrinatie dat je een relatie en eigenlijk ook n gezin moet krijgen. Maar dat is uiteindelijk niet iets wat bij iedereen past.
Shoot first, ask questions later!
quote:Alicemorgan82 schreef op 25 oktober 2016 @ 23:09:

[...]



Daar gaan we weer.... waarom is dit bij dit soort vragen altijd de standaard vraag...

onder de 30 denk je ook wel eens na hoor...

Echt ik snap niet waarom we 30 minners niet serieus zouden nemen.



Mrs Big, al ja, 23 is toch echt ouder dan 15



Ik neem 30-minners hartstikke serieus. Maar ik ben ook oud genoeg om te weten dat je echt niet kunt weten hoe je leven er over 10 jaar uitziet. Dat is van zoveel factoren afhankelijk, en slechts een deel daarvan heb je in eigen hand. Dat is (denk ik) de reden dat veel veertigers de stellige uitspraken van twintigers soms met een milde glimlach aanhoren, hoe stom en irritant dat misschien ook overkomt.



Hoe ouder ik word, hoe meer ik leer dat je slechts uitspraken kunt doen over hoe je NU je leven ervaart en wat NU je behoeftes zijn. Meer heb je eigenlijk ook niet nodig, toch?
quote:divadevil schreef op 25 oktober 2016 @ 23:18:

Ja heb hetzelfde. Vind ook niet snel iemand leuk of een toegevoegde waarde

Even dacht ik dat ik het wilde.. maar omdat ik het echt zelf wil of omdat het zogenaamd "normaal" is.

Genoeg mensen in een relatie waarin ze niet gelukkig zijn en liever weer alleen willen zijn.

Ik kan doen en laten wat ik wil, thuis komen om te slapen of niet. Eten wanneer ik wil alles doen wat mij uit komt.



Je word wel moe soms van die vragen of je niet normaal bent zonder relatie.

Ik kan ook doen en laten wat ik wil, slapen waar ik wil en thuiskomen wanneer ik wil. Kan allemaal. Ik wil het alleen niet, omdat ik liever rekening hou met mijn vriend.



Valt me vaak op dat het anti-relatie kamp vaak alles zo negatief belicht. Alsof je gedwongen in een relatie wordt geduwd met een vreselijke kerel. De meeste relaties ontstaan nog altijd omdat men elkaar leuk vindt. Dan zie je al die "verplichte en benauwende" dingen opeens helemaal niet meer zo verplicht en benauwend.
Alle reacties Link kopieren
Ach ik ben inmiddels al meer dan 17 jaar single na scheiding. Kan dus mét en zonder relatie vergelijken.

Tot nu toe ben ik daar helemaal gelukkig mee. Kids volwassen, werk, eigen huisje en behalve de normale maatschappelijke en sociale verplichtingen (die overigens ook op een laag pitje staan) heel gelukkig met mijn vrijheid.

Ik zeg nooit nooit maar "he has to be f*cking amazing to change that"
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
quote:redbuIIetje schreef op 25 oktober 2016 @ 23:19:

[...]



Op je 20e laat je je idd nog teveel leiden door maatschappelijke indoctrinatie dat je een relatie en eigenlijk ook n gezin moet krijgen. Maar dat is uiteindelijk niet iets wat bij iedereen past.



Helemaal eens.

Vind het bewonderswaardig als juist zo'n jong iemand onder dat juk vandaan komt.

Ik heb zelf wel een gezin, maar boy, ik ken er een paar die er spijt van hebben hoor.

Maarja, het "hoort" he.
Laat maar
quote:redbuIIetje schreef op 25 oktober 2016 @ 23:19:

[...]



Op je 20e laat je je idd nog teveel leiden door maatschappelijke indoctrinatie dat je een relatie en eigenlijk ook n gezin moet krijgen. Maar dat is uiteindelijk niet iets wat bij iedereen past.Nooit zo ervaren eigenlijk. Scheelt wel dat er vanuit mijn (nog altijd getrouwde) ouders totaal geen druk op lag. Ook niet onbewust. Het was geen ding bij ons thuis. Gewoon je leven leiden zoals jij dat leuk vond. Zag je vanzelf wat er allemaal op je pad kwam en wat bleef hangen.
Nee niet raar. Leef zoals het jou zint.
Alle reacties Link kopieren
quote:Coco87 schreef op 25 oktober 2016 @ 23:28:

[...]



Nooit zo ervaren eigenlijk. Scheelt wel dat er vanuit mijn (nog altijd getrouwde) ouders totaal geen druk op lag. Ook niet onbewust. Het was geen ding bij ons thuis. Gewoon je leven leiden zoals jij dat leuk vond. Zag je vanzelf wat er allemaal op je pad kwam en wat bleef hangen.



Dat mag ook hoor,wat jou gelukkig maakt... maar to vraagt om herkenning...



(er is ook een blij topic over samenwonen maar dat loopt niet zo hard )
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
quote:Coco87 schreef op 25 oktober 2016 @ 23:28:

[...]



Nooit zo ervaren eigenlijk. Scheelt wel dat er vanuit mijn (nog altijd getrouwde) ouders totaal geen druk op lag. Ook niet onbewust. Het was geen ding bij ons thuis. Gewoon je leven leiden zoals jij dat leuk vond. Zag je vanzelf wat er allemaal op je pad kwam en wat bleef hangen.

Op tv, in bladen is werkelijk alles gericht op gezinnen. Dat is de indoctrinatie die je ongemerkt van jongs af aan mee krijgt.

Ik heb geleerd dat hoe verliefd ik ook was, ik toch veel liever alleen slaap. En hoe heerlijk ik t ook vind om samen met n lief een dagje weg te gaan of te gaan eten, ik heb geen zin om structureel ook met zijn familie/vrienden om te willen gaan. Ik heb teveel me time nodig om n man aan me te kunnen binden. Het kost me teveel negatieve energie.
Shoot first, ask questions later!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven