Ik wil niet moeten kiezen..

20-01-2017 12:44 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
"Hey kijk nou wat doet die vent op Viva forum?"

Nou, min of meer ten einde raad zijn.



Mijn vriendin en ik kennen elkaar sinds 2011.

Toen ik verhuisde en een stuk meubilair van marktplaats haalde (voor m'n studenten kamer), kreeg ik haar er zeg maar bij.

Rond het begin van 2012 kregen we (officieel dan he) een relatie.

Helaas is er in 2014 een eind gekomen aan de relatie omdat we allebei een hoop shit hadden waar we aan moesten werken..

Maarrr in 2016 was het dan weer zover, we zijn weer bij elkaar gekomen en wonen as we speak samen.

Het voelt beter dan ooit en we zijn allebei erg veranderd.



Nu denk je natuurlijk: "Nou hartstikke leuk voor jullie!".

Dat is ook wel zo maar hier komt de aanvullende informatie.



Ik heb een beste vriendin, niet zo iemand uit je studenten tijd waar je een keer een leuke avond mee gehad hebt en samen maar besloten hebt dat dit het niet zou worden maar, iemand die ik al ruim 12 jaar ken.

We zijn buren geweest, hebben 6 jaar lang het zelfde bijbaantje gehad, zijn huisgenoten geweest en door haar werk ik waar ik nu werk... Waar we ook nog collega's zijn geweest.

Ik zie haar echt als een soort zus en zo gaan we ook met elkaar om. Bespreken een hoop, spreken regelmatig af en gaan samen ook weleens naar de bios enzo.



Mijn vriendin heeft het hier moeilijk mee.

Ze voelt zich er nogal onzeker over.

"Het is zo'n knappe en toffe meid, jullie gaan zo makkelijk en gezellig met elkaar om, jullie passen zo goed bij elkaar".

Ik kan me voorstellen dat het niet altijd makkelijk is maar ik verberg niets.

Regelmatig regel ik dat we met z'n 3e iets gaan of kunnen doen (uiteten, bios, spelletjes avond, weet ik het) maar het gevoel wordt bij m'n vriendin niet minder.

Het zijn wat dat betreft ook 2 tegenpolen, m'n vriendin kan zich snel een hoop aantrekken van situaties en m'n beste vriendin kan heel makkelijk ergens schijt aan hebben.

Dat botst want daardoor krijgen ze gewoon geen hoogte van elkaar.



Het begint alleen nu naar een soort van "hoogtepunt" te stijgen. Ik merk dat m'n beste vriendin zich steeds meer gaat irriteren en m'n vriendin voelt zich er ook niet beter door.

Ik wordt bang dat ik een keuze zal moeten gaan maken..

Uiteindelijk zal ik altijd voor m'nm vriendin kiezen, met haar woon ik samen, van haar houd ik maar m'n beste vriendin is er ook altijd voor me geweest. Ook toen het de eerste keer is uit gegaan.

M'n beste vriendin en ik hebben nooit een relatie gehad en ook is er nooit seksueel contact geweest.

Ook in de periode dat zowel ik als zij single was, trokken we super veel met elkaar op maar is er nooit sprake geweest van zo iets dergelijks.

In mijn ogen hoeft m'n vriendin dus ook nergens zorgen over te maken, als er iets zou zijn, dan was dat allang gebeurt.





Nu heeft het verhaal nog een heel klein "extraatje".

In de tijd dat het tussen mijn vriendin en mij is uit geweest, heeft zij nog een andere relatie gehad.

Die relatie heeft ze zelf +- een jaar geleden gestopt, ze voelde het niet meer of het werkte niet meer voor haar.

Toch wil ze (nu wij een relatie hebben) nog steeds graag contact met die persoon houden.

Ik heb haar verteld dat ik daar best een beetje moeite mee heb, het is je ex.

Ik verbied het contact niet want dat slaat nergens op maar krijg van haar niet het begrip dat ik zou willen hier in. Ze snapt niet waarom ik dit lastig vind.

Ze zegt dat ze graag nog een keer wat met hem wil drinken maar dat is eigenlijk voor mij een no-go. Dat doe je niet met je ex.

Ik heb hem 1x ontmoet en met hem gesproken, het is zeker een aardig kerel. Ik heb hem zelfs een bericht gestuurd met het voorstel om een keer een pilsje te gaan drinken, gewoon om mijn gevoel wat te sussen..

Ook al vind ik het nog steeds geen fijn idee.

Nu ziet mijn vriendin de omgang met haar ex het zelfde als mijn omgang met m'n beste vriendin.



"Waarom mag jij wel met je [naam beste vriendin] afspreken en ik niet met [naam ex']"

Persoonlijk vind ik dat echt een wereld van verschil dat niet met elkaar te vergelijken valt.

Maar goed, ik ben dus min of meer ten einde raad en weet niet goed wat ik moet doen.

Kiezen wil ik niet maar ben bang dat het toch zal moeten als dit zo door gaat.



Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?

- Een radeloze kerel
Alle reacties Link kopieren
typisch gevalletje van "Wet van Wuilis". (en voor je gaat vragen wat dat is. Hoe langer de OP hoe kleiner de kans op een goede afloop. Vivadingetje )
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
quote:Barbara1978 schreef op 20 januari 2017 @ 12:57:

Mannen en vrouwen zijn geen "beste vrienden" van elkaar.

Dit gaat niet goedkomen.

Je moet kiezen, het is niet anders, anders raak je je vriendin kwijt.

Het is overduidelijk dat zij zich hier niet overheen kan zetten.

Kap met die beste vriendin of maak het uit en zoek een vriendin die wel met je BFF kan opschieten.

Het is net wat je belangrijker vindt.

Het leven zit vol met dit soort vervelende keuzes.

Mijn beste vriend is ook een man. Sught, waarom zou je geen vrienden kunnen zijn met het andere geslacht. Ik heb mannen en ook vrouwen als vrienden. Dat gezeik altijd dat er dan altijd iets meer zou zijn dan enkel vriendschap.



Als mijn partner mijn beste vriend niet zou kunnen accepteren heeft hij pech. En zeker als het ronde twee is van de relatie weet je gewoon dat die persoon erbij hoort. Niet zo zeiken en je doet maar een beetje moeite om elkaar leuk te gaan vinden of je accepteert het contact.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
quote:sampampet schreef op 20 januari 2017 @ 13:02:

@Rooss4.0: Mijn eigen onzekerheid steek ik ook zeker niet onder stoelen of banken maar ik weet wel dat die alleen aanwezig is als het om exen gaat.

Ik verbied ook niets, dat zou ik namelijk ook heel erg naar vinden.

Alleen geef ik wel aan dat ik sommige dingen niet prettig vind, ik vind wel dat dat net zo goed moet kunnen in een relatie. Het is dan aan de ander hoe die daar mee om gaat.



De eerste keer zijn we niet uit elkaar gegaan vanwege externe factoren maar issues tussen onszelf

Dus eigenlijk verwacht jij dat jouw vriendin naar jouw onzekerheid handelt.



Waarom moet je het uitspreken en ga je er niet zelf mee aan de slag.
Gun elkaar gewoon die vriendschappen en doe beide niet zo moeilijk.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn nog steeds issues tussen jullie zelf.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:Timetraveler schreef op 20 januari 2017 @ 13:06:

[...]



Wil je het niet omdat je bang bent voor problemen in de relatie die je nu hebt en omdat je van je vriendin houdt, of wil je het niet omdat je je beste vriendin totaal onaantrekkelijk vindt?We zijn vrienden en dat wil ik graag zo houden. Ik maak er geen geheim van dat ik d'r een knappe meid vind. Maar ik ben er ook heel duidelijk in (ook naar mezelf) dat ik niet op een relatie of iedere afgeleide daarvan zit te wachten.
Alle reacties Link kopieren
Je vindt het vervelend dat je vriendin het contact met je bff niet ziet zitten, maar zelf doe je ook moeilijk dat je het contact tussen vriendin en haar ex-vriend niet ziet zitten. Ik snap dat jij vindt dat er een groot verschil tussen jullie is, omdat hij een ex is en zij niet. Maar ex = over, dus dat is geen bedreiging toch? Net zoals een bff platonisch is = geen bedreiging. Je kunt iemand niet iets verbieden, wat je zelf ook doet.



Ik denk toch dat er uiteindelijk een keuze zal komen. Of de vriendschap wordt een stuk minder innig, of je relatie gaat eraan. Als dit al een jaar speelt, weet ik namelijk niet of je hier overheen kunt komen.
Alle reacties Link kopieren
Jullie meten allebei met twee maten. Maak een keuze. Of je blijft met je beste vriendin omgaan, maar zij dan dus ook met haar ex, of allebei niet. Je kunt haar niet verbieden wat je jezelf wel toestaat, en dat geldt natuurlijk ook voor haar.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Dit gaat nergens heen he, dat weet je
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
quote:Barbara1978 schreef op 20 januari 2017 @ 12:57:

Mannen en vrouwen zijn geen "beste vrienden" van elkaar.

Dit gaat niet goedkomen.

Je moet kiezen, het is niet anders, anders raak je je vriendin kwijt.

Het is overduidelijk dat zij zich hier niet overheen kan zetten.

Kap met die beste vriendin of maak het uit en zoek een vriendin die wel met je BFF kan opschieten.

Het is net wat je belangrijker vindt.

Het leven zit vol met dit soort vervelende keuzes.



Hoezo zijn mannen en vrouwen geen beste vrienden? Wat een onzin, dat kan prima.



Wat betreft je probleem TO, volgens mij doen jullie allebei echt te moeilijk. Het gaat echt om vertrouwen. Ik kan mijn vriend wel verbieden om met een ex om te gaan maar als hij dat echt wil en hij bijvoorbeeld gevoelens voor haar heeft gaat hij daar sowieso wel wat mee doen maar dan buiten mijn weten om misschien. Wat is erger? Verliefd worden op een ander kan, het gaat erom wat je daarmee doet. En mocht er wat ontstaan tussen je vriendin en haar ex dan had je dat echt niet kunnen tegenhouden door ze te verbieden met elkaar om te gaan, wordt het alleen maar spannender van. Andersom geldt dat ook voor haar. Ik heb met mijn vriend de afspraak dat we eerlijk zijn over onze gevoelens. Worden we verliefd op een ander (is een keer gebeurd) dan praten we daar over. Vaak is het een opwelling en kom je daar vanzelf achter wanneer je erover praat en er goed over nadenkt.



Gun elkaar dat contact, probeer het niet af te houden zodat er niets kan gebeuren want dat is onzin. Verliefdheid ontstaat soms, het is wat je ermee doet. Wees eerlijk naar elkaar toe en laat elkaar vrij, dat zou mijn advies zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ook ik vind het geen verschil : jij en je bff en zij met d'r ex.
Alle reacties Link kopieren
Even eerlijk: hoe lang heb je je 'beste vriendin' leuk gevonden totdat je erachter kwam dat jullie echt nooit een stelletje zouden worden?
Sowieso zou je niet moeten proberen ze met elkaar te verenigen. Jij hebt toch nog jouw leven met jouw vrienden en andersom? Verder moeten jullie elkaar gewoon vertrouwen en geen omgang met andere mensen verbieden. Je bent toch niet elkaars bezit? Je bent bij elkaar omdat je dat wilt en daarvoor kiest. Dat zou genoeg moeten zijn. Laat elkaar vrij en vertrouw elkaar. Ik zou niet met iemand willen zijn die mijn vrienden niet accepteert. Of daar moeilijk over doet. Ik vind echte vrienden altijd belangrijker dan mijn relatie.



Andersom zou je haar moeten vertrouwen als ze wat wil afspreken met haar ex. Het is niet voor niets haar ex. Ze is bij jou omdat ze dat wil. Als ze haar ex weer wil gebeurd dat toch wel. Dat kan je niet door verbieden met hem om te gaan voorkomen.



Werk aan het vertrouwen naar elkaar toe. Dit gaat anders niet goed ben ik bang.
quote:Barbara1978 schreef op 20 januari 2017 @ 12:57:

Mannen en vrouwen zijn geen "beste vrienden" van elkaar.

Dit gaat niet goedkomen.

Je moet kiezen, het is niet anders, anders raak je je vriendin kwijt.

Het is overduidelijk dat zij zich hier niet overheen kan zetten.

Kap met die beste vriendin of maak het uit en zoek een vriendin die wel met je BFF kan opschieten.

Het is net wat je belangrijker vindt.

Het leven zit vol met dit soort vervelende keuzes.Onzin! Ik heb een beste vriend waarmee ik in 1 bed slaap als dat zo uitkomt. Beide totaal niet in elkaar geïnteresserd op dat vlak. Maar beste maatjes. Hij is een soort broer. Toen ik single was en hij gingen we zo met elkaar om. En nu ik een relatie heb nog steeds.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees nog steeds niet dat jij oprecht geen relatie zou willen met je bff. Misschien omdat je het zegt, maar ondertussen ook haar uiterlijk, haar karakter en haar invloed op jouw leven bejubelt. En zij is geïrriteerd? Nou en?

Verder heeft het geen enkel positief effect om erover te zeuren dat je vriendin niet wat mag drinken met haar ex. Waarom doe je dat? Zodat zij zich vervelend voelt als ze iets gezelligs meemaakt?
Alle reacties Link kopieren
Of allebei wel contact, of allebei niet. Ex of niet. En aangeven dat je iets niet prettig vindt is bijna hetzelfde als verbieden, dat zie je hopelijk zelf ook wel.
Alle reacties Link kopieren
Bro's before hoes toch (;

Maar even serieus, ik vind niet dat je vriendin het recht heeft om zo jaloers te reageren. Zij moet weten dat jullie relatie helemaal goed zit en jou vertrouwen, anders loopt het op den duur toch echt ten einde. Ik wil deze keuze natuurlijk niet voor je maken, maar ik indenk dat het het beste is om duidelijk te maken aan je vriendin dat er niks gaande is en ook te vragen waarom ze jou niet vertrouwd. Ik zou altijd voor mijn beste vriendin blijven kiezen. Vrienden heb je voor het leven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss_Dizzy schreef op 20 januari 2017 @ 12:52:

"Waarom mag jij wel met je [naam beste vriendin] afspreken en ik niet met [naam ex']"



En die vraag heeft ze voor zichzelf nooit omgedraaid?

Of speelt ze een spelletje om je een spiegel voor te houden?



Geef je vriendin het goede voorbeeld door hem te accepteren. Dan heeft ze daarna nooit meer wat te zeuren over je beste vriendin.



Iets met spijker en kop.

Jij kende je beste vriendin al voordat je vriendin überhaupt in de picture was. En zij haar ex niet.



Je vriendin moet dus OF niet zo moeilijk doen OF zelf geen contact meer opnemen met ex
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Ik vind het raar dat je zegt dat je wel weet dat je voor je vriendin kiest ipv je beste vriendin die je al 12 jaar kent. Ik vind dat het sowieso een slecht teken is als je vriendin/vriend je wilt veranderen, voor jou wil uitmaken met wie je wel en niet omgaat, ik vind dat een uiting van egoïsme. Misschien moet je er wel gewoon voor kiezen dat jij vriendin en beste vriendin elkaar gewoon niet zien, want blijkbaar wordt hun houding naar elkaar daar niet beter van. Vanuit je beste vriendin kan ik dat erg goed plaatsen, ik zou namelijk haar kunnen zijn, ik zou bij jouw vriendin haar bijzijn steeds het gevoel hebben dat ze me niet mag, me in de gaten houdt, alles wat ik doe in het negatieve trekt etc.
En spreek niet meer met z'n drieën af, dat werkt niet.
Dit is zo'n herkenbaar topic
Alle reacties Link kopieren
quote:sampampet schreef op 20 januari 2017 @ 13:00:

@timetraveler: Nee ik wil niet dat er iets gebeurt tussen ons. Heb ik er ooit eens over nagedacht? Natuurlijk wel maar dan kom ik nog sneller tot de conclusie dat ik dat niet zou willen.



Kom op...natuurlijk wil je dat wel.

Tenminste seks en misschien ook meer maar je denkt dat zij wellicht geen "relatiemateriaal" is.

Dus hou je de deur op een kiertje onder het mom van vriendschap.

Wees eens eerlijk tegen jezelf.

Als je echt zo gek zou zijn op je vriendin, zou je nog niet eens denken aan de ander.

Grow up!

En maak een keuze want zoals het nu is gaat het niet lang meer goed. Je kan natuurlijk ook niets ondernemen en wachten totdat jouw vriendin er genoeg van heeft en een eind aan jullie relatie maakt.

Dan kun je jezelf nog steeds voorliegen dat het aan haar jaloezie lag.
quote:Barbara1978 schreef op 20 januari 2017 @ 16:27:

[...]



Kom op...natuurlijk wil je dat wel.

Tenminste seks en misschien ook meer maar je denkt dat zij wellicht geen "relatiemateriaal" is.

Dus hou je de deur op een kiertje onder het mom van vriendschap.

Wees eens eerlijk tegen jezelf.

Als je echt zo gek zou zijn op je vriendin, zou je nog niet eens denken aan de ander.

Grow up!

En maak een keuze want zoals het nu is gaat het niet lang meer goed. Je kan natuurlijk ook niets ondernemen en wachten totdat jouw vriendin er genoeg van heeft en een eind aan jullie relatie maakt.

Dan kun je jezelf nog steeds voorliegen dat het aan haar jaloezie lag.Wat een lading onzin
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een beste vriend en relatie vriend gehad. Beide zijn uit mijn leven. De meeste mannen moeten er aan wennen. Dus ik snap je vriendin wel een beetje omdat ik het vaak bij mijn vriendjes ook heb meegemaakt. Waarom ga je met hem uit waarom ga je naar zijn ouders. Tja we kennen elkaar nu eenmaal al vanaf de lagere school. Dat ze het samen niet kunnen vinden de dames ja dat kan natuurlijk. Mijn beste vriend deed dan een stapje achteruit door niet nadrukkelijk aanwezig te zijn. Dit deed ik ook als hij een relatie had en het meisje en ik elkaar niet lagen. Vaak benadrukte ik ook aan het meisje dat ik haar vriend niet als relatiemateriaal zie maar zie ons maar als goede vrienden. Vaste afspraak is wel dat we elkaar dan minimaal 1x in de maand zien. Bellen / appen enz deden we wel tussendoor. Verjaardagen daar was hij dan wel bij.



De kwestie dat jou vriendin haar ex nog wil zien? Als ik jou was zou ik het toe laten en het gewoon aankijken. Als de twee toch erg close als geliefden doen dan is het tijd genoeg om er iets over te zeggen. Door haar de omgang met de ex te verbieden is het logisch dat ze dat ook bij jou beste vriendin eist. Zo kinderachtig gaan die dingen.

Dus laat het verkrampte ex gevoel los en kijk wat er gebeurt. waarschijnlijk hoef jij dan minder moeilijke keuzes te maken. Bespreek ook hoe je met je beste vriendin het contact wil laten verlopen. Moet je dagelijks / wekelijks elkaar zien? of kan het iets minder ? Echte vrienden blijven toch wel al zie je elkaar heel lang niet.



Mijn beste vriend heeft een probleem waar ik hem niet bij kan helpen er is veel gebeurd maar mijn deur zal altijd open blijven staan voor hem.
you go girl
Alle reacties Link kopieren
Als jij kiest voor je vriendin en zij kiest voor jou en niet voor die ex opeens? te zien dan is het spelletje opgelost denk je?

Dan komt er wel weer wat anders.



.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven