Ik wil verder, is dit raar of fout?

21-10-2016 11:46 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een lange relatie is er nu echt een einde aan gekomen, ik ga scheiden. We zijn al in gesprek met een mediator, ik ben op zoek naar een huisje, en ik voel me ondanks alles wat geregeld moet worden (zeker moeilijk ivm kind) erg opgelucht. De scheiding is nog niet officieel ingedient, maar dat gaat 100% zeker wel gebeuren. Het is echt, definitief klaar (we wonen al bijna 4 maanden niet meer bij elkaar in huis, daarvoor was het alleen ruzie en onenigheid).



..en nu wil ik gewoon verder. Mijn liefdesleven ligt al zeker 3 jaar op z'n gat (intiem zijn is op 2 handen te tellen, en dan het merendeel al klaar voor ik goed en wel op gang was). Ik heb er nu erg behoefte aan te kijken of ik nog wel goed in de markt lig ofzo, wil me weer mooi en begeerd en de moeite waard voelen. Maar omdat er nog niks echt rond is, voelt dat enorm fout. Is dat ook zo, zou het echt heel raar zijn eens op, ik noem maar war, tinder te koekeloeren? Ik ben er nu al zo lang 'uit', weet niet eens waar ik moet beginnen. Het is ook niet zo dat ik gelijk wil gaan rondslettebakken, dat is zeker niet de bedoeling.



Komt u maar met ervaringen, tips, kritiek, wat dan ook
Alle reacties Link kopieren
Doen waar je je goed bij voelt is mijn enige tip. Als je lekker wil tinderen ga ervoor :D
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk ben je nieuwsgierig, wil je weten hoe je "in de markt" ligt en verlang je naar een arm om je heen, een stuk mannelijke energie, de aandacht en wellicht seks.

Niks geks aan, niks fouts aan, je bent gewoon mens.

Ga het gewoon doen, je ziet vanzelf wat het je brengt.
...
Alle reacties Link kopieren
Als het zo definitief is, waarom is de officiële procedure dan nog niet gestart?
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
wow



en je geeft je kind niet eens de gelegenheid om de scheiding te verwerken ?

nee je wilt checken of je nog op markt aantrekkelijk ben

goh wacht daar eens mee en jaar ofzo... vooral als de scheiding nog niet eens aangevraagd is

heb een beetje respect voor je toekomstige ex, kind en jezelf..
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
Je bent toch de Breaker Of Chains? Dat lijkt me antwoord genoeg
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt.
Kan wel hoor. Wij hadden destijds afgesproken niet te daten zo lang we nog onder een dak woonden. Daarna zijn we dat allebei gelijk gaan doen. Wie heeft daar last van? Je moet die kerels natuurlijk niet mee naar huis nemen als je kind er is.
Alle reacties Link kopieren
quote:mamsvan schreef op 21 oktober 2016 @ 11:53:



en je geeft je kind niet eens de gelegenheid om de scheiding te verwerken ?

heb een beetje respect voor je toekomstige ex, kind en jezelf..

Ik krijg niet het idee dat ze haar evt scharrel onmiddellijk aan haar kind wil voorstellen.

En wat heeft dit met respect te maken?
...
Tinder als je kind er niet is. En een vreemde neuk verandert niks aan je gevoel of eigenwaarde. Integendeel
Alle reacties Link kopieren
quote:mamsvan schreef op 21 oktober 2016 @ 11:53:

wow



en je geeft je kind niet eens de gelegenheid om de scheiding te verwerken ?

nee je wilt checken of je nog op markt aantrekkelijk ben

goh wacht daar eens mee en jaar ofzo... vooral als de scheiding nog niet eens aangevraagd is

heb een beetje respect voor je toekomstige ex, kind en jezelf..



Hmm als er co-ouderschap is dan hoeft kind hier toch verder geen last van te hebben? Als het kind bijvoorbeeld op een zaterdag bij de vader is dan kan zij toch prima op date? Daar heeft dat kind verder niet zoveel mee te maken volgens mij.



TO, ik zou doen wat goed voor jou voelt. Je kan prima verder kijken zonder dat dit jouw ex en je kind hoeft te schaden. Tenzij je natuurlijk van plan bent om 7 dagen in de week bij een andere Tinderdate te crashen.
Oh zeker doen.

Je hebt de keuze gemaakt om te scheiden, dan heb je gekozen voor jezelf en dat is dapper.

Niet twijfelen en gewoon opzoek gaan naar bevestiging, lust, liefde, sex, allemaal uit proberen.

Daarna kan je de balans opmaken en gaan nadenken wat is wel bevallen en wat niet.

Je kan alleen maar leren en sterker worden door fouten te maken, het is niet anders.



Mijn motto in het leven is " gevoel liegt nooit" .

Dus heb je nu behoefte aan sex, dan doen, heb je behoefte aan gezellig een drankje doen met een leuke man of vrouw, dan doen.

Wil je drie weken in het hoekje van de bank zitten huilen, dan doen!



Het is jouw leven, je moet ermee doen wat jij wilt. Nooit twijfelen, nergens spijt van hebben. Vertrouw op je intuïtie en gevoel.

Fijn weekend.
quote:mamsvan schreef op 21 oktober 2016 @ 11:53:

wow



en je geeft je kind niet eens de gelegenheid om de scheiding te verwerken ?

nee je wilt checken of je nog op markt aantrekkelijk ben

goh wacht daar eens mee en jaar ofzo... vooral als de scheiding nog niet eens aangevraagd is

heb een beetje respect voor je toekomstige ex, kind en jezelf..



Serieus? Alsof je je kind meteen confronteert met je scharrel. Kom op zeg.

Ik snap je TO, als je al zo'n tijd nauwelijks aan je trekken bent gekomen dan heb je daar gewoon behoefte aan. Niks mis mee. Sterkte met alles wat er bij de scheiding komt kijken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4.0 schreef op 21 oktober 2016 @ 11:56:

[...]



Ik krijg niet het idee dat ze haar evt scharrel onmiddellijk aan haar kind wil voorstellen.

En wat heeft dit met respect te maken?



ik vind t respectloos naar haar toekomstige ex toe dat zij wilt gaan scharrelen en na haar kind toe

wat is er mis met 1 jaar wachten of in elk geval tot de scheiding echt in gang is gezet en definitief is ?



(nergens zeg ik dat ze van plan is haar scharrel aan der kind te voorstellen hoor)



een scheiding is een heftig gebeurtenis om mee te maken, voor ieder betrokken en deze is nog niet eens aangevraagd en het is gewoon best fout om in dezelfde periode lekker te gaan scharrelen, maar dat zijn mijn principes
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
quote:HelpBrand schreef op 21 oktober 2016 @ 12:00:

[...]





Serieus? Alsof je je kind meteen confronteert met je scharrel. Kom op zeg.

.(nergens zeg ik dat ze van plan is haar scharrel aan der kind te voorstellen hoor)
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
quote:moi68 schreef op 21 oktober 2016 @ 11:59:

gevoel liegt nooitDus een roker die van dat roken een positief gevoel krijgt, doet er goed aan om te blijven roken?
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
quote:Faranya schreef op 21 oktober 2016 @ 11:59:

[...]





Hmm als er co-ouderschap is dan hoeft kind hier toch verder geen last van te hebben? Als het kind bijvoorbeeld op een zaterdag bij de vader is dan kan zij toch prima op date? Daar heeft dat kind verder niet zoveel mee te maken volgens mij.

daar is inderdaad niks mis mee, maar waarom zou dit niet kunnen wachten totdat de scheiding afgerond is ?
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
quote:mamsvan schreef op 21 oktober 2016 @ 12:01:

[...]



(nergens zeg ik dat ze van plan is haar scharrel aan der kind te voorstellen hoor)



Dan doet ze er ook helemaal niemand kwaad mee.



1 jaar wachttijd
Alle reacties Link kopieren
quote:mamsvan schreef op 21 oktober 2016 @ 11:53:

wow



en je geeft je kind niet eens de gelegenheid om de scheiding te verwerken ?

nee je wilt checken of je nog op markt aantrekkelijk ben

goh wacht daar eens mee en jaar ofzo... vooral als de scheiding nog niet eens aangevraagd is

heb een beetje respect voor je toekomstige ex, kind en jezelf..



Jij zou samen met je kind gaan tinderen??



Ik denk dat TO het gewoon lekker doet als kind bij ex is.

Nergens voor nodig om met het vingertje van respect te gaan lopen zwaaien.
Alle reacties Link kopieren
Lekker doen waar je zin in hebt. Niemand heeft daar last van en voor je eigenwaarde is het ook goed. Ik kan me voorstellen dat je toe bent aan lichamelijk contact. Ik zou zeker geen jaar wachten, je hebt al lang genoeg gewacht.
Find people who will make you better (M. Obama)
Alle reacties Link kopieren
quote:kerol schreef op 21 oktober 2016 @ 12:06:

[...]





Jij zou samen met je kind gaan tinderen??



Ik denk dat TO het gewoon lekker doet als kind bij ex is.

Nergens voor nodig om met het vingertje van respect te gaan lopen zwaaien.





Nee ik zou als ik bij mijn partner weg zal gaan, de eerste periode daarna niet eens gaan daten of ik nou wel of niet een man wil,

dit uit (o de vingertje) respect naar mijn kinderen toe, (en eventueel mijn ex partner) ook al is er een co ouderschap eventueel

Maar goed dat zijn mijn principes/normen (whatever) en die mag ik hebben, en ik reageer op TO topic advies vraag met vooral mijn principes in mijn hoofd



Dat jij en anderen het daar niet mee eens zijn prima,
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Ga ervoor! Hoewel volgens mij vrijwel iedere vrouw goed in de markt ligt op tinder, maar dan nog steeds is die aandacht best leuk

en het is een laag drempelige manier om weer in het daten te komen. en nee, tuurlijk geen jaar wachten, waarom zou je?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alle respect voor mijn kinderen en mijn ex maar dat hield me toch echt niet tegen om heerlijke avondjes te beleven met kerels van mijn keuze. Voor de scheiding, tijdens de scheiding en daarna.

Ik kan dat maar niet rijmen met gebrek aan respect. Wat kan het haar ex schelen als ze tindert of wat ook. En wat kan het haar kind schelen. Je kunt een braaf leven prima combineren met een seksleven waar geen mens iets van weet.
...
quote:moi68 schreef op 21 oktober 2016 @ 11:59:

Oh zeker doen.

Je hebt de keuze gemaakt om te scheiden, dan heb je gekozen voor jezelf en dat is dapper.

Niet twijfelen en gewoon opzoek gaan naar bevestiging, lust, liefde, sex, allemaal uit proberen.

Daarna kan je de balans opmaken en gaan nadenken wat is wel bevallen en wat niet.

Je kan alleen maar leren en sterker worden door fouten te maken, het is niet anders.



Mijn motto in het leven is " gevoel liegt nooit" .

Dus heb je nu behoefte aan sex, dan doen, heb je behoefte aan gezellig een drankje doen met een leuke man of vrouw, dan doen.

Wil je drie weken in het hoekje van de bank zitten huilen, dan doen!



Het is jouw leven, je moet ermee doen wat jij wilt. Nooit twijfelen, nergens spijt van hebben. Vertrouw op je intuïtie en gevoel.

Fijn weekend.Wat een dom en gevaarlijk motto
Alle reacties Link kopieren
quote:mamsvan schreef op 21 oktober 2016 @ 12:05:

[...]





daar is inderdaad niks mis mee, maar waarom zou dit niet kunnen wachten totdat de scheiding afgerond is ?



Waarom wel? Het is niet zo dat gisteren TO en haar man nog hotel de botel verliefd waren hé. Ze wonen al 4 maanden apart. Dus dan ben je al 4 maanden bezig met afronden en je afvragen wat je nu verder wilt. Daarnaast maak ik uit de OP op dat beide partijen van de scheiding afweten en beide hier ook achter staan.

Dan vind ik het niet meer dan logisch dat je behoefte hebt om verder te gaan. Ik koppel dat verder ook niet zo zeer aan respect voor het kind of voor de ex. Ik denk wel dat je met gezond verstand hiermee om moet gaan (en dus niet 7 dagen per week bij een andere Tinder date gaan slapen), maar als je met normaal verstand eens verder gaat kijken is daar niks mis mee.



Je zou hier altijd nog eens met je ex over kunnen gaan praten (maar dat ligt er misschien aan hoe vriendschappelijk jullie uit elkaar gaan). Als je als vrienden uit elkaar gaat dan kan je hier, denk ik, prima over praten. Dat hoeft echt geen zwaar gesprek te zijn, maar je kan prima eens grappen over het aanmaken van een Tinder/Lexa/Parship account en vanuit daar het aankaarten.



Het is allemaal net zo moeilijk/respectloos/lastig als je het zelf maakt. Daarom raad ik TO aan om te doen wat voor haar goed voelt. Het ligt er maar net aan hoe jullie situatie er precies uitziet en welke gevoelens er wel/niet zijn, of het verstandig/slim is om te doen. En dat weet alleen jij TO.
Alle reacties Link kopieren
De meeste mensen maken na een scheiding een periode van rouw, verwerking en verdriet door.

ik vind het dus best vreemd dat die scheiding je niets lijkt te doen en je het zo makkelijk achter je laat.



Maar zolang je die nieuwe mannen) niet gelijk aan je kind voorstelt en wel oog houdt voor dat je kind wel verdrietig kan zijn, dan moet je doen wat jij wil. Het is jouw leven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven