Ik wil verder, is dit raar of fout?

21-10-2016 11:46 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een lange relatie is er nu echt een einde aan gekomen, ik ga scheiden. We zijn al in gesprek met een mediator, ik ben op zoek naar een huisje, en ik voel me ondanks alles wat geregeld moet worden (zeker moeilijk ivm kind) erg opgelucht. De scheiding is nog niet officieel ingedient, maar dat gaat 100% zeker wel gebeuren. Het is echt, definitief klaar (we wonen al bijna 4 maanden niet meer bij elkaar in huis, daarvoor was het alleen ruzie en onenigheid).



..en nu wil ik gewoon verder. Mijn liefdesleven ligt al zeker 3 jaar op z'n gat (intiem zijn is op 2 handen te tellen, en dan het merendeel al klaar voor ik goed en wel op gang was). Ik heb er nu erg behoefte aan te kijken of ik nog wel goed in de markt lig ofzo, wil me weer mooi en begeerd en de moeite waard voelen. Maar omdat er nog niks echt rond is, voelt dat enorm fout. Is dat ook zo, zou het echt heel raar zijn eens op, ik noem maar war, tinder te koekeloeren? Ik ben er nu al zo lang 'uit', weet niet eens waar ik moet beginnen. Het is ook niet zo dat ik gelijk wil gaan rondslettebakken, dat is zeker niet de bedoeling.



Komt u maar met ervaringen, tips, kritiek, wat dan ook
Alle reacties Link kopieren
Aan de ene kant denk ik: Kom eerst even lekker tot rust, zorg dat alles geregeld is en kijk dan, als het stof neergedaald is, eens om je heen. Begin niet gelijk met tinderen of via een site, ga lekker met vriendinnen op stap. Doe leuke dingen, zonder dat er gelijk een man aan vast geknoopt wordt.



Aan de andere kant zijn jullie al 4 maanden effectief uit elkaar en hoewel het stof kennelijk nog wat zweeft (er is begonnen met een regeling maar niets ligt nog vast) begint het mogelijk in je hoofd al in te dalen. Ikzelf zou denk ik niet direct gaan zoeken, zo zit ik niet in elkaar, maar ik kan me voorstellen dat je je afvraagt wat er 'op de markt' is, zeg maar. Ik vind alleen tinder of een relatiewebsite gelijk zo gericht zoekend.



Maar goed, ik zit in een fijne goede heerlijke relatie en kan toch af en toe verlangen naar een woning voor mij alleen. Ik snap daarom sowieso nooit die behoefte om op zoek te gaan. Het gaat mijn inleving te boven, zeg maar
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Voor een ex kan het trouwens best pijnlijk zijn als hij/zij erachter komt dat je alweer aan het daten bent. Nou heb je op zich niets meer met je ex te maken, maar wat dat betreft snap ik het 'respect naar je ex' toe wel. En als het kind een bepaalde leeftijd heeft, kan het zelf ook wel ontdekken dat mama weer aan 't daten is en misschien voelt dat ook onveilig voor het kind. Eerst was papa niet genoeg en nu ineens zoekt mama al vervanging. Waar blijft hij/zij?



Maar ja, na al jaren een slechte relatie en 4 maanden apart wonen kan het zijn dat je er weer aan toe bent, natuurlijk.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, vind ik niks raars aan! Gewoon gaan doen en zien wat er op je pad komt, van gaan genieten!
Alle reacties Link kopieren
Je wil je weer mooi en begeerlijk voe lok en en kijken of je nog goed in de markt ligt.

Maar wat als blijkt dat je niet meer zo goed in de markt ligt? Wat zou dzt doen mët je eigenwaarde?
Soms heb je tijdens de relatie al een (te lange) periode van rouw doorgemaakt. Je kwam tot de ontdekking dat het niet goed loopt, dat het bergafwaarts gaat, je probeert het nog lang goed te maken en uiteindelijk kom je, samen hopelijk, tot de conclusie dat het helaas toch niet werkt. Dan krijg je nog dat je het gaat afronden, nog tegen allerlei zaken aanloopt die het echt uit elkaar gaan lastig maken, zoals het hebben van een kind.



Je kán er samen in een huwelijk uiteindelijk samen zo uitgeprobeerd mee zijn, dat je die periode van rouw grotendeels al hebt gehad, en vooral dan nog opluchting voelt. Vaak ook omdat je, wellicht ook eerder, al uit elkaar had moeten gaan, maar je hebt dan zeker weten vaak alles wél geprobeerd om het toch nog goed te krijgen. Waardoor acceptatie vaak ook makkelijker is.



Hopelijk voor beide partijen.



De vraag of het fout is, niet specifiek is iets fout omdat het zou moeten of horen. Het gaat er om hoe het zit voor alle partijen, hoe je er samen uit bent gekomen en ook wat je voorspiegelt naar jezelf en anderen.



IS het oprecht afgerond en ben je totaal vrij of is het niet beter om voor jezelf eerst even tot rust te komen, bij jezelf te komen nu je echt alleen bent en alles is afgerond, dat je je niet gelijk in allerlei zaken stort omdát je vanalles tekort bent gekomen, maar eerst eens accepteert dat je nu alleen bent, het daar even mee moet doen en vanuit meer evenwicht het daten opzoekt.



Zelf vind ik het als single niet echt prettig als ik zou daten en de ander heeft zijn relatie nog niet volkomen afgerond. Vaak zijn daar redenen voor ook emotioneel. Het is niet fijn om de rebound te zijn die even alles goed moet maken wat de vorige partner heeft laten liggen. Het is ook niet fijn als de relatie papiertechnisch nog niet rond is. En ook wat zijn de redenen daarvan. Het is ook niet fijn als de familie gisteren op de hoogte is gebracht en ze vandaag te maken krijgen met de nieuwe lover die dan vanalles op zich krijgt.



Áls het gebeurt dat je iemand ontmoet en verliefd wordt, fijn wil daten, dan kan dat natuurlijk. Je bent officieel uit elkaar, hebt samen blijkbaar al 4 maanden zelfs apart gewoond. Niets fouts aan.



De andere vragen spelen wel mee en kunnen al dan niet eerlijk zijn naar elke partij. Anderen die nog wat tijd kunnen gebruiken en ook logischerwijze nodig hebben omdat het voor hen nog vers is. Een ex die het er misschien toch niet mee eens is of een kind wat niet per ongeluk toch ergens achter komt en daar nog niet aan toe is. Jijzelf die wellicht tot rust moet komen en zelf toch echt hebt geaccepteerd dat je al die tijd zo flink tekort kwam, single zijn en daten is geen garantie dat je dan wel krijgt wat je wil, het is alleen de garantie dat je zeker weten niet krijgt wat je niet wil.



En wat is dan dus ook de reden waarom het nog niet rond is? Ook dat maakt nog wel verschil.
Lekker doen TO. Tinderen kan je ook nog doen zonder er direct actie op te ondernemen. En anders ga je eens een drankje doen, hoef je toch ook niet meteen in bed te belanden? Of misschien wel als het gevoel goed is!



Zou me vooral minder zorgen maken over wat "hoort" en wat de dames hier van je zouden vinden
Ik zie niet in wat er mis is met scharrelen. Je woont al maanden alleen, en je gevoel voor je ex is al veel langer weg. Waarom zou het goed zijn om een jaar te wachten, wat voegen die 8 maanden langer wachten toe behalve nog evt een eenzaam gevoel en een nog langer droogstaand seksleven?
Alle reacties Link kopieren
Lekker los gaan en van het vrijgezellenleven. Uit elkaar is uit elkaar toch. Geniet ervan.
Lekker doen.



The best way to get over a man is to get under another



Niks mis mee, je hebt ook leuke dingen nodig in zo'n lastige periode. En dat staat los van je kind en je ex, zolang je enigszins discreet bent. Maar daar ga ik eigenlijk vanuit. Maar gewoon lekker een beetje tinderen en chatten, misschien eens een date, lekker toch? Zeker als jij er energie van krijgt en je weer wat leuke dingen hebt om naar uit te kijken. Niets mis mee, er zitten niet alleen maar nadelen aan een scheiding, dat je weer mag rondkijken en daten is voor jou nu een voordeel, maak er lekker gebruik van.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb weleens een scharrel gehad die nog in scheiding lag en zijn vrouw had alweer een nieuwe vaste partner. De scheidingspapieren lagen al in de kast, maar beiden hadden best nog moeite om die dingen definitief te ondertekenen. Had ook wel met een heftig (maatschappelijk en politiek) gezamenlijk verleden te maken. Ik vond er toen helemaal niks van, maar goed, ik geloof dat hij serieuzer was dan ik wat ons betreft.
Alle reacties Link kopieren
Iedere vrouw verdient een man die haar begeert!

En ik bedoel hiermee dus niet die kerels die alleen maar sex willen



Maar als ik het goed lees ben jij dat al een tijd tekort gekomen, dus er is in mijn ogen niets mis met een beetje rondkijken. Of meer, wat jij maar wilt. Doe waar je je goed bij voelt, zolang je maar eerlijk bent naar jezelf en eventuele anderen....
Alle reacties Link kopieren
Weet jij van jezelf niet dat je goed in de markt ligt?
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
quote:elle5460 schreef op 21 oktober 2016 @ 13:15:

Weet jij van jezelf niet dat je goed in de markt ligt?

Soms kun je daar zelf behoorlijk blind voor zijn Elle. En dat hoeft niet eens (helemaal) aan jezelf te liggen....

Als je partner je maar vaak genoeg laat merken op alle mogelijke manieren dat je niet goed genoeg bent, ga je dat vanzelf wel geloven.... en zul je heel hard moeten werken om die schade weer ongedaan te maken, als dat al lukt....
To, ik snap helemaal hoe je het voelt. En snap je twijfels ook.

Er is niks mis mee en inderdaad gewoon lekker doen als je er de gelegenheid voor hebt.



Kan wel mijn ervaring met je delen, misschien heb je er wat aan.



Het hielp mij niet het gat te vullen (letterlijk wel, ik maak m zelf maar), emotioneel bracht het uiteindelijk weinig. Het was afleiding, zoeken naar iets wat ik dacht te missen. Verslaafd zijn aan contact (appjes, tinderberichtjes) en steeds zoeken naar bevestiging. Toen ik wat sterker was heb ik bewust alles afgekapt (met uitzondering van 2 vaste scharrels waar ik me goed bij voelde) en heb de rust in mezelf terug gevonden. Tot het moment dat ik me heerlijk voelde alleen, het prima vond single te zijn en niet meer ergens naar verlangde. Het was goed zoals het was.



En toen... kwam ik iemand tegen



Trouwens; voor Tinder moet je wel sterk in je schoenen staan. Verwacht in elk geval helemaal niks! Ik kon er in het begin nog wel onzeker van worden :S
Alle reacties Link kopieren
Wauw jeetje wat een reacties al, dat had ik niet verwacht.

Fijn dat er van beide 'kanten' geluiden komen, dat vind ik erg waardevol en daardoor kan ik beter voor mijzelf bedenken wat ik wil en waar ik verstandig aan doe.



Ik ben zeker niet van plan me gelijk maar in wat nieuws te storten, of jan en alleman mee naar huis te nemen (liever niet zelfs), maar misschien eventueel een keer een drankje doen lijkt me gewoon leuk.

Kind is 2, en die wordt er sowieso NIET bij betrokken. Op geen enkele manier.

Wat Paekzwart zegt klopt wel. De relatie liep echt al jaren niet goed (en ja, dan toch een kind, en ja, dat is niet eerlijk en dom etc en dat weet ik) maar je bent dan al zo lang bij elkaar en je probeert het toch goed te krijgen (therapie). En als dat dan niet lukt.. Punt is dat ik al wel een stuk langer in het rouwproces zit dan die 4 maanden dat we niet meer bij elkaar wonen.



De reden dat de boel nog niet bij de rechter ligt is dat aanstaande ex niet eerder naar een mediator wilde, dat is pas aan het begin deze maand gebeurd. En dan moet er een scheidingscovenant opgesteld worden, en een ouderschapsplan gemaakt worden. Dit willen we allebei niet overhaast doen en heel goed doorspreken en overleggen, in belang van kind. We zijn er dus (serieus) mee bezig, maar helemaal rond is het nog niet.



Ik ga er nog eens goed over nadenken. Voor zover in ieder geval bedankt voor alle reacties, dat zet de boel weer in perspectief.
Alle reacties Link kopieren
Als het om te kijken is of je nog goed in de markt ligt om het met je eigen woorden te benoemen zou ik niet voor tinder gaan. Al moeten ze een zak over je kop trekken als ze denken dat er seks aan te pas kan komen is alles leuk.

Ga een oppas /logeer regelen en ga de kroeg in, ga met vriendinnen stappen. Als er dan een man op je afkomt dan weet je iig dat ie er moeite voor wil doen Tinder is meer een rijtje willende kandidaten en een soort wok to go.

Als je puur een keer een beurt wil dan is het waarschijnlijk een prima plek, helaas zegt dat totaal niets over hoe goed je in de markt ligt dus wees eerst eerlijk tegen jezelf over wat je nou eigenlijk wil.
Alle reacties Link kopieren
Ikzelf lig al een half jaar in scheiding. Is ook nog niks aangevraagd.

Is trouwens van mijn man uit dat hij wilt scheiden.

Zolang ik getrouwd ben zal ik niet op zoek gaan naar een ander.

Al doet mijn lieftallige man dat wel. Ik geloof in het huwelijk en zolang ik getrouwd ben zal ik dat niet doen.



Natuurlijk staat het jou vrij om te doen wat je zelf wilt. Denk niet dat iemand hier je daar een antwoord op kan geven. Want iedereen kijkt er anders tegenaan.

Maar kind erbuiten laten lijkt me vanzelfsprekend.



Hier een kleine van 6 die het er erg moeilijk mee heeft. En kan helaas niks aan de situatie veranderen. Hoe graag ik dat ook zou willen.
Geen hand vol maar een land vol met idioten mannen
Kort na mijn breuk wilde ik dat ook na een maand of 4, kwam erachter dat het een opvulling van leegte was. Werk eerst aan jezelf tot je er echt aan toe bent en alles op de rit hebt. Ga dan pas weer daten.
Alle reacties Link kopieren
Kleine note: Ik zei wel Tinder, maar dat was meer een voorbeeld. Heb geen idee hoe al die dating apps en sites werken. Vroeger (oma spreekt) ging je inderdaad gewoon de kroeg in etc. Maar m'n sociale netwerk is helaas ook flink gekrompen. Geen idee hoe ik het in de praktijk aan moet pakken.
Alle reacties Link kopieren
Zolang je Tinder niet te serieus neemt en er zeker je eigenwaarde niet vanaf laat hangen, kan het best vermakelijk zijn. Je kunt de app ook zo weer deleten als je het toch niks vindt.
quote:sugarmiss schreef op 21 oktober 2016 @ 12:30:

De meeste mensen maken na een scheiding een periode van rouw, verwerking en verdriet door.

ik vind het dus best vreemd dat die scheiding je niets lijkt te doen en je het zo makkelijk achter je laat.



Maar zolang je die nieuwe mannen) niet gelijk aan je kind voorstelt en wel oog houdt voor dat je kind wel verdrietig kan zijn, dan moet je doen wat jij wil. Het is jouw leven.

Ze vertelt toch dat ze allang afscheid heeft genomen.



TO, lekker doen! Ik kan het goed begrijpen, uiteraard niet je kind erbij betrekken maar dat snap je zelf ook wel.

Geniet ervan
quote:just-me34 schreef op 21 oktober 2016 @ 13:37:

Ikzelf lig al een half jaar in scheiding. Is ook nog niks aangevraagd.

Is trouwens van mijn man uit dat hij wilt scheiden.

Zolang ik getrouwd ben zal ik niet op zoek gaan naar een ander.

Al doet mijn lieftallige man dat wel. Ik geloof in het huwelijk en zolang ik getrouwd ben zal ik dat niet doen.

In hoeverre is er nog een huwelijk waar je in kunt geloven als je al maanden niet meer bij elkaar woont, je samen bij de mediator zit en een convenant aan het opstellen bent? Wat houdt voor jou 'geloven in het huwelijk' in?
Gevoel liegt nooit



Nee, mijn gasfornuis liegt ook nooit, maar het isvtoch een beroerde raadgever.



Maar goed, altijd je gevoel volgen behalve in scheidingen met kind, dan kloosterzuster worden. Het viva-forum, zo onvoorspelbaar soms
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg doen!



Een goede beurt krijgen van een totale vreemde (of minder vreemde) kan soms best verhelderend zijn.



Het lijkt me verdraait lastig om zulke principes te hebben als Mamsvan. Zit je alleen je zelf mee in de weg lijkt me.
-What if i fall? But darling, what if you fly!-
Alle reacties Link kopieren
Even een ervaring van de andere kant.

Man en ik zijn nu 8 weken uit elkaar, was mijn besluit. Daarvoor hebben we bijna een jaar crisis gehad waarbij we tot het naadje zijn gegaan om de boel te redden, niet gelukt helaas.

Blijkt dat hij al na 2 weken iemand was tegengekomen en mee ging scharrelen, dat vertelde hij mij vrij snel. Op zich deed dat me niet zoveel, het was niks serieus zei hij en ik gunde hem ook wel het pleziertje na al die maanden ellende. Die reactie begreep hij dan weer niet hoor, hij zag het als een teken dat het me allemaal niks interesseerde. Ik vond het zelf wel een hele volwassen reactie van mezelf . Het begint echter nu toch wel vrij snel serieus te worden tussen die 2 en dat raakt me enorm... Het idee dat hij nu al zo snel weer verder gaat, misschien straks wel gezinnetje gaat spelen met een andere vrouw en ons kind. Ben er al dagen van slag van. Maar goed, hij hoeft geen verantwoording af te leggen naar mij verder en houdt ons kind er gelukkig wel buiten, maar dat het toch allemaal zo snel moet gaan ondanks dat het mijn besluit was om weg te gaan, poe..

Zelf heb ik absoluut geen behoefte aan de markt checken, maar goed dat kan nog komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven