Ingewikkelde relatie met beste vriend

13-09-2015 23:06 126 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik lees regelmatig mee op het forum maar heb besloten toch maar eens zelf een bericht te plaatsen gezien ik nooit echt situaties tegenkom waarin ik nu zit.. ;)

Sorry als ik wat langdradig ben, maar ik schrijf het gewoon zo op zoals het is gebeurt



Als volgt, ik heb een beste vriend die ik al jaren ken. Toen we elkaar leerden hadden we allebei een relatie. (welke niet echt lekker liepen en welke toevallig ook de zelfde maand uit gingen)

Omdat wij dus zo'n beetje tegelijkertijd single werden trokken we heel veel naar elkaar toe om te praten en ons hart te storten bij elkaar zoals vrienden doen.

Echter na een tijdje spraken we bijna dagelijks af en ook het bellen en whatsappen werd steeds frequenter. Ik overdrijf niet als ik zeg dat we elkaar al appten als we wakker werden, dan iedere keer tussendoor op werk, 's avonds bij thuiskomst en voor we gingen slapen. Echt heel veel..

Inmiddels zijn we alweer een jaar verder en merk ik soms dat hij zich anders opstelt naar mij en het eerlijk gezegd ook wat met me doet.. :s

Hij raakt me vaker aan, gewone kleine dingen zoals even z'n hand op mijn rug leggen als we door de stad wandelen maar dan vrij laag zeg maar, bijna op m'n billen. Of als ik iets wil laten zien op de laptop dan hangt ie echt helemaal over me heen en voel ik echt z'n adem op me.

Maar een tijdje terug begon ik er meer bij te voelen. We waren aan het praten over het vrijgezel zijn en sex enzo. En hij stond tegenover me maar echt heel dicht bij, en hij pakte mijn handen vast en zei ineens, jij kan zo iedereen krijgen die je wilt, jij bent echt super leuk, je bent knap, je hebt een lekker lichaam, je bent lief, slim, zorgzaam.. Ik schrok een beetje van zijn complimenten, vooral dat knap en lekker lichaam.. :s (ik krijg van andere vrienden nooit dat soort opmerkingen namelijk)

Er was ook een enorme spanning te voelen en ik denk dat als ik hem was blijven aankijken we waarschijnlijk gezoend hadden en misschien zelfs wel meer.

Hierdoor bloosde ik een beetje en toen zei tie dat hij als we geen vrienden waren en hij zou mij zien hij absoluut werk van mij zou maken..

Het stomme is nou dat toen hij dat dus allemaal zei ik een behoorlijke kriebel in mn buik voelde.

Eerlijk is eerlijk, hij ziet er zelf ook heel goed uit dus geheel raar is dat toch ook niet? :s



Maar nu begin ik soms soort van jaloezie bij hem te merken. Ik vertelde hem van de week dat ik een nieuwe collega op mn werk heb en dat het een knappe vent is. Hij reageerde nogal geïrriteerd hierop en begon erover dat ik dan maar voortaan met mn nieuwe collega moet afspreken dan en dat hij ook een knappe collega heeft en dat zij hele leuke gesprekken hebben samen en hij echt een klik voelt..

Ik vond zn reactie wat apart en vroeg een beetje door over zijn collega. Hij reageerde vrij aanvallend dat hij mij geen verantwoording hoeft af te leggen wat hij met zijn collega doet en dat ik hem ook niet hoef te informeren over wat ik voel voor mijn collega of wanneer ik sex ofzo met hem zou hebben..



Al met al merk ik een soort verandering tussen ons alsof we te dicht naar elkaar zijn gegroeid ofzo. Zo begon hij van de week erover dat het beter is als er wat meer afstand tussen ons zou komen. Als ik vraag wat er aan de hand is doet ie steeds kortaf en bot. Het is nu best ongemakkelijk tussen ons. We hebben afgesproken minder vaak af te spreken (nu nog 1x per week ipv onze vaste vrijdag, zaterdag en zondag). Gisteren vroeg ik hem waarom hij zo doet tegen mij en toen reageerde hij ook zo verwarrend. Hij zei dat het een puinhoop in zn hoofd is en dat hij er niet over wilde praten met mij. Hij zei alleen dat onze vriendschap op het spel stond en dat hij om mij te beschermen juist wat afstand wilt nemen.



Ik merk aan mezelf dat ik echt baal dat ik hem nu minder zie en mis hem echt behoorlijk.. Hij stuurt soms ook berichtjes van 'ik mis je'.. Het lijkt soms net alsof we wel soort relatie hebben maar we hebben alleen nog niet gezoend enzo. Alleen merk ik dus de laatste tijd dat er echt een enorme spanning is en voelt alsof we ontploffen als we bij elkaar zijn. Hij vraagt ook regelmatig aan mij of ik vind dat hij er goed uit ziet of dat ik hem aantrekkelijk vind. (hij zegt dan om vrouwen te scoren, waar ik dan weer beetje kattig op reageer, waardoor hij weer lol heeft omdat hij zegt dat ie het leuk vind om mij te plagen)



Ik merk dat ik bang ben om hem kwijt te raken (ondanks dat we elkaar nog dagelijks goedemorgen en welterusten wensen ;) ) Ik ben gewoon zo benieuwd of ik geen dingen in mn hoofd haal die er niet zijn. Want zeg heel eerlijk, ik fantaseer soms weleens hoe seks met hem zou zijn. I know, hele foute gedachte :s



Ik weet gewoon niet zo goed wat ik nou wil of voel.. Ik merk namelijk dat mijn gevoel en gedachten niet op 1 lijn liggen. Waarom prikkelt hij mij? Waarom fantaseer ik over seks met hem? Het mag niet want we zijn vrienden. Ik durf hem niet echt op de man af te vragen of hij gevoelens voor mij heeft, maar weet ook niet zo goed hoe ik hier nou op een andere manier achter kan komen..

Hij vraagt wel regelmatig wat ik denk enzo, maar durf daar echt geen eerlijk antwoord op te geven. Pff wat moet ik doen :s ??

Het liefst zou ik hem gewoon zeggen wat ik voor hem voel en hoop ik diep van binnen dat hij het zelfde voelt, maar ik durf het niet. En denk ook niet dat hij dat wilt want anders zou hij geen afstand willen nemen.. Waarom is het zo moeilijk? Allerliefst zou ik willen dat hij gewoon het hoge woord eruit zou gooien, dan weet ik zeker dat ik niks geks in mn hoofd heb gehaald al die tijd..



Nogmaals sorry voor het lange verhaal, maar moest het gewoon even eruit gooien.. Ik hoop dat iemand mij advies kan geven of zijn/haar mening wilt geven over wat jullie ervan vinden :s



Alvast bedankt!
je bent verliefd en je kan twee dingen doen

1. zwijgen en hopen dat hij erover begint met als risico dat jullie allebei tot het einde der dagen verlangen naar elkaar zonder dit van elkaar te weten

2. het vertellen met als risico dat je afgewezen wordt
PAK HEM OP ZIJN BEK
Get a room
quote:KingImmortal schreef op 13 september 2015 @ 23:14:

PAK HEM OP ZIJN BEKOf dit.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat jullie allebei verliefd op elkaar zijn maar bang zijn de vriendschap op het spel te zetten. Door te doen alsof jullie niet verliefd zijn maar wel jaloezie te uiten zetten jullie juist die vriendschap op het spel. De spanning is er nu eenmaal en volgens mij wil jij ook meer dan alleen vrienden zijn, dus waag het er gewoon op. Dit gesteggel met wat wel/niet bespreekbaar is is toch ook niet leuk?
Harry stared at the word "Pig," and looked up at the tiny owl now fluttering around the light fixture on the ceiling. He had never seen anything that looked less like a pig.
Alle reacties Link kopieren
"Het mag niet want we zijn vrienden". Wat een bullshit. Jullie vinden elkaar leuk. Doe er dan wat mee.



Klaar. Probleem opgelost.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Die jongen heeft bijna zijn hart uitgestort met zijn lijst aan wat er allemaal leuk aan je is en jij hebt niet gereageerd door dat te beantwoorden. Natuurlijk gaat hij dan meer afstand nemen. Je hebt niet gebeten toen hij zijn hengeltje uitgooide.



Kortom: doe er wat aan.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg ga ervoor! Als je niets doet groei je ongetwijfeld ook uit elkaar. Ik ben ondertussen gelukkig getrouwd met een van mn toendertijd beste vrienden. Ook wij twijfelden aan het begin omdat de vriendschap op het spel stond maar ja... soms moet je dat risico nemen...
Jullie zijn verliefd op elkaar. En jullie durven er geen van beiden er voor uit te komen.



Eén van jullie moet iets doen
Lijkt wel een romcom. Zo schattig
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad doe er wat aan anders ga je later spijt krijgen!
Ga ervoor!



Houd je ons op de hoogte van het resultaat?

Ik hoop op " ze leven nog lang en gelukkig ..."
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt erop dat jullie beiden bang zijn de vriendschap te "verpesten" wanneer jullie gevoelens naar elkaar uitspreken.

Maar zoals ik het lees, gebeurt dat juist wanneer jullie dat niet doen.

dus open kaart spelen, en ga ervoor! Succes!!
Ik ben het met mijn voorgangers eens dat jullie duidelijk verliefd zijn op elkaar maar bang zijn om de vriendschap op het spel te zetten. Doe er wat mee en kus hem.
Alle reacties Link kopieren
Contact hem nu en zeg wat je voelt. Opgelost en succes (en plezier)!
Jullie hebben beiden koudwatervrees. Gewoon zeggen dat je verliefd bent die vrienddchap is toch niet meer wat het was. Niet zo mutsen, wie niet waagt/wint etc. Have fun
Zo doorhobbelen werkt ook niet.



Hoe zou je je voelen als hij over een jaar tegen een vrouw aanloopt die wel zegt hoe leuk ze hem vindt?

Je kan beter spijt hebben van iets geprobeerd te hebben dan dat je het maar laat voortslepen en je op een gegeven moment je kans gemist hebt.
Alle reacties Link kopieren
quote:boebezoebe schreef op 13 september 2015 @ 23:20:

Die jongen heeft bijna zijn hart uitgestort met zijn lijst aan wat er allemaal leuk aan je is en jij hebt niet gereageerd door dat te beantwoorden. Natuurlijk gaat hij dan meer afstand nemen. Je hebt niet gebeten toen hij zijn hengeltje uitgooide.



Kortom: doe er wat aan.Dit dus
Wat leuk! Een liefdesverhaal!



Joh, trek de stoute schoenen en een fantastisch jurkje aan vanavond. Dof je op en vertrek op je mooiste hakken en een fles wijn in je hand richting zijn huis. Eenmaal daar bel je aan en vertel je hem zodra hij open doet dat je stapel verliefd op hem bent.
Eens met bovenstaande reacties. Actie, anders ga je spijt krijgen!
Volgende keer bij de begroetingsgroet 'per ongeluk' aan de verkeerde kant beginnen en schuin op de snavel pakken!
Alle reacties Link kopieren
Vertellen aan hem natuurlijk! Hij neemt afstand om zichzelf te beschermen nu jij niet hapte op zijn toenaderingen. Het is zonde om zo om elkaar heen te draaien. Jullie vriendschap is al veranderd dus waag het er gewoon op!
Hoe erg het ook is, chocola helpt!
Alle reacties Link kopieren
Hij stort zijn hard uit en jij begint over een "collega"



Goede manier om een vriendschap te vernietigen met iemand waar jij verliefd op bent en die verliefd op jou is.



Heb je een lobotomie gehad of is je hoofd geamputeerd dat je je hersens niet meer gebruikt.





Ga meteen naar hem toe, pak hem in een omhelzing en zoen hem recht op de mond.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
op deze manier raak je hem ook kwijt. hoe super zou het zijn! liefde met je beste maatje. ga ervoor!
A woman with class is timeless

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven