Internet daten vs ouderwets daten

01-10-2016 13:05 76 berichten
Ben echt geheel een leek en weet ook weinig tot niks mbt internetdaten, tinder etc.



Ben niet op zoek naar een date, ben getrouwd maar vraag me af hoe dit gaat?

Het lijkt mij niks eerlijk gezegd.



Wat ik er net over las hier op t forum, begrijp ik dat je tegelijkertijd meerdere dates kunt hebben, of er na 1 date geregeld afgekapt wordt en er bv veel geapt wordt.

Komt op mij over dat er zoveel keuze is, al dan wel of niet ' geschikt' zodat je ondertussen gauw weer verder kijkt.

En speeddaten lijkt me helemaal raar.

Zo droog ff snel beslissen.



Sorry kom uit t stenen tijdperk ms;-)



Wie zitten er voornamelijk op dating sites, 30 tigers, 40 tigers, jongeren?

Of is er voor elk wat wils?



Toen ik date zeg maar ging er met de desbetreffende jongen/man altijd eerst een periode aan vooraf van leuk kijken naar elkaar, kijken of hij ook kijkt enzo, in de buurt ' hangen', per ongeluk langs lopen oid, een vraag stellen, flirten, met je haar spelen, noem maar op.

Dan waren de jongen en ik dus geïnteresseerd in elkaar, althans ik iig dus dan werd t spannend of hij mij ook echt leuk vond maar meestal zag ik van wel anders niet van die blikken oid.

Volgende x als we elkaar zagen, dus weer helemaal opgedirkt naar de plek waar je hem ms of zeker zou treffen.

Dit kon zo weken of langer/korter zo doorgaan.

Dan de ' hoi' , de vraag die hij je stelde of de opmerking van; hoi wat een gezellig feest, eh wil je ms wat drinken.



Dan was er dus iets waarvan je beide wist; this is the moment.

Dus ms geen officiële date gelijk maar een warm begin met kriebels die er al zaten.

Ik heb dus nooit ' gedate' met een jongen die ik niet leuk vond of omgekeerd.

Tuurlijk zijn niet al die dates uitgelopen op een langdurige mooie relatie maar t was altijd wederzijdse aantrekkingskracht, verliefde gevoelens, en geen standaard anderen die evt in de wacht stonden.



Dus het huidige veel voorkomende daten lijkt me zo koud op je dak?



Geen echt geflirt vooraf.

Het is niet iemand die je spontaan ergens face to face is opgevallen waardoor je geboeid raakt.

Je weet ms wel van te voren of degene bankdirecteur of putjesschepper is maar tja.





Wat is er leuk aan internet daten oid, vraag ik me af en mis je de voorpret, signalen enz niet?

Droog om zo iemand te ontmoeten om het daten voor t eerst, lijkt mij niks aantrekkelijks aan?
Alle reacties Link kopieren
Vroeger was alles beter...
Alle reacties Link kopieren
Voor mij was het vooral praktisch; door internet daten kwam ik mannen tegen die ik in het dagelijkse leven niet tegen kwam. Ik ben geen uitgaanstype, dus ik kwam vooral mannen tegen op mijn werk bijvoorbeeld. Toen bleef ik in hetzelfde cirkeltje draaien. Het internet was voor mij dus een uitkomst.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ik hang vaak rond bij de brug, daar verzamelen de mannen met scootmobielen zich. Ben bijna altijd genoeg opgedirkt maar die ene die ik leuk vind, ziet niet zo heel scherp meer....zucht. Gister dacht ik wel dat ie even naar me keek!
Hmm, in andere topics merk ik al dat ik niet de standaard ben. Ik zit op Tinder voor daten met onbekenden, dat vind ik grappig en als ze leuk lekker genoeg zijn heb ik met veel plezier een one night stand. Tinder staat helemaal vol met 30 en 40 plussers dus keuze genoeg. Een paar jaar terug had ik het idee meer gelijkgestemden tegen te komen op Tinder. Tegenwoordig veel uitgebreide profielen en mannen die zich bij voorbaat al indekken tegen vrouwen met rammelende eierstokken en eisenlijstjes. Als je ware liefde zoekt lijkt Tinder me niet de meest geschikte plaats, tenzij je genoeg zelfvertrouwen hebt zodat je geen energie in minkukels steekt (en daar ook niet van van de leg raakt) Je moet een hoop kikkers kussen voor je een prins tegenkomt, zegmaar. Dus als je iemand bent die van slag raakt van kikkers: begin er dan maar niet aan.



Daarnaast heb ik mijn offline leven waarin ik via vrienden, activiteiten of spontaan in de supermarkt mensen en dus ook mannen tegenkom. Dat loopt ook wel eens op een date uit. Al mijn verliefdheden/relaties komen uit deze groep.
Waarom zou je geen voorpret ervaren bij internetdaten?

Dit stukje heeft een hoog 'toen de dinosaurussen nog niet van plasic waren' gehalte.
quote:Nicotientje schreef op 01 oktober 2016 @ 13:31:

Ik hang vaak rond bij de brug, daar verzamelen de mannen met scootmobielen zich. Ben bijna altijd genoeg opgedirkt maar die ene die ik leuk vind, ziet niet zo heel scherp meer....zucht. Gister dacht ik wel dat ie even naar me keek!
Alle reacties Link kopieren
quote:[

Nicotientje schreef op 01 oktober 2016 @ 13:31[/message]:

Ik hang vaak rond bij de brug, daar verzamelen de mannen met scootmobielen zich. Ben bijna altijd genoeg opgedirkt maar die ene die ik leuk vind, ziet niet zo heel scherp meer....zucht. Gister dacht ik wel dat ie even naar me keek!



Hahahahahahahahahahahahahahahaha!!

meer met je haar spelen!
wij slapen nooit.
quote:Nicotientje schreef op 01 oktober 2016 @ 13:31:

Ik hang vaak rond bij de brug, daar verzamelen de mannen met scootmobielen zich. Ben bijna altijd genoeg opgedirkt maar die ene die ik leuk vind, ziet niet zo heel scherp meer....zucht. Gister dacht ik wel dat ie even naar me keek!Hij keek wel.. ( . )( . )
Internetdaten kan snel en makkelijk lijkt me (als voorspel)



Soort van speeddaten, maar dan nog massaler
Alle reacties Link kopieren
Precies wat jij op de "ouderwetse" manier beschrijft gebeurd ook op internet. Je kijkt rond, ziet een paar kandidaten, glimlacht.....op internet kijk je rond, ziet een paar kandidaten...stuurt een digitale knipoog....later een berichtje. Soms klets je eerst eat af, soms ontmoet je elkaar snel......



Het is gewoon een manier om mensen te ontmoeten, niet meer en niet minder.
Internetdaten is een hel. Een diep ravijn waar je nooit meer uitkomt. Je zelfvertrouwen is binnen een week aan gruzelementen en iedere man blijkt getrouwd of stinkt gewoon.

Ook word je gestalkt of je gaat stalken.

Niet doen hoor.
Ik vind het ook niks maar ik kom in het normale leven niet veel vrouwen tegen.
quote:ellenz schreef op 01 oktober 2016 @ 13:47:

Precies wat jij op de "ouderwetse" manier beschrijft gebeurd ook op internet. Je kijkt rond, ziet een paar kandidaten, glimlacht.....op internet kijk je rond, ziet een paar kandidaten...stuurt een digitale knipoog....later een berichtje. Soms klets je eerst eat af, soms ontmoet je elkaar snel......



Het is gewoon een manier om mensen te ontmoeten, niet meer en niet minder.





##

Oke dit wist ik ook niet hoor maar niet dat ik het me nu wel aantrekkelijk lijkt.

Krijg of kreeg in mijn geval liever een echte knipoog.

Lullig voorbeeld maar ik weet pas of ik een wijntje lekker vind na het proeven.



Tijdens het echte flirten vroeger, voor er ubethaubt sprake was van een date kon ik de 'prooi' alvast observeren, horen, zien bewegen, zijn hele voorkomen ' testen' ms wel ' gek' maken met mijn gedrag dus geen sletzooi maar ff leuk zijn kant opkijken weet ik veel en evt ruiken want ms stonk ie wel of sprak hij met consumptie dan gebeurde er niks dus ook geen onnodige date.
Alle reacties Link kopieren
maar TO, waarom ben je hier zo mee bezig als getrouwde vrouw?



en vroeger is vroeger, heel anders dan nu, jij bent ook niet meer degene die je vroeger was, al denk je misschien van wel.
wij slapen nooit.
En het verschil wat je aangeeft met vroeger.....beetje hangen waar hij hangt....das naturrlijk iets wat nog steeds gebeurt. Op die leeftijd dan he!
Alle reacties Link kopieren
als je tegenwoordig ergens met je haar staat te spelen denken ze dat je een fiep hebt.
wij slapen nooit.
quote:valentinamaria schreef op 01 oktober 2016 @ 14:03:

maar TO, waarom ben je hier zo mee bezig als getrouwde vrouw?



en vroeger is vroeger, heel anders dan nu, jij bent ook niet meer degene die je vroeger was, al denk je misschien van wel.



##

Het is echt werkelijk pure interesse.

Mij zal je je sowieso niet op zo'n site zien omdat ik getrouwd ben idd en als ik single was dan nog niet.



Ik ben vaak geïnteresseerd in waarom mensen iets doen.

En k weet weinig van iets dat toch veel gebeurt.

Wil gewoon weten wat mijn medemens vindt en dergelijke.
Alle reacties Link kopieren
quote:[Donna1971 schreef op 01 oktober 2016 @ 14:10[/message]:

[...]





##

Het is echt werkelijk pure interesse.

Mij zal je je sowieso niet op zo'n site zien omdat ik getrouwd ben idd en als ik single was dan nog niet.



Ik ben vaak geïnteresseerd in waarom mensen iets doen.

En k weet weinig van iets dat toch veel gebeurt.

Wil gewoon weten wat mijn medemens vindt en dergelijke.





dit hoor ik best vaak eigenlijk.....

ik heb laatst nog tegen iemand met een relatie gezegd dat je profiel van tinder bijna niet te verwijderen was.

die zat me toch in de stress zeg!! keek ook alleen maar uit interesse....:)
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Goeie help, aan je nick te zien ben je net zo oud als ik, maar je klinkt als 80...

Toen mijn moeder bijna 30 jaar geleden jaren na haar scheiding weer wilde gaan daten (ze was toen net boven de 40), vroeg ze zich af waar ze leuke mannen tegen kon komen.

Op het werk? Kende ze iedereen?

In de kroeg? Nee, dank je; ze ging al jaren niet meer uit en haar ex-man (mijn vader) was alcoholist. Wil je dan een man die elke week in de kroeg zit?

Via kennissen/vrienden: kende ze ook al iedereen.

Dus ging ze naar een relatiebemiddelingsbureau (pre-internettijdperk). Met grote schroom, dat wel.

Maar ze leerde daar haar tweede man kennen waar ze zo'n twintig jaar erg gelukkig mee is geweest

Totdat hij een paar jaar geleden helaas is overleden.



Ik leerde m'n eerste man kennen op dansles. Na mijn huwelijk, was rond de 40, herkende ik het verhaal van m'n moeder; ik wilde niet naar de kroeg en waar kom je mannen anders tegen en als je iets voelt voor iemand die je zo ontmoet; zijn ze dan wel single en hoe weet je dat dan?

Dus ik ben gaan internetdaten. Grotere kans dat iemand gewooon single is en ik vond kunnen uitkiezen op studieniveau ook wel fijn. Ja, zo snobistisch ben ik.

En nu ben ik alweer zes jaar heel gelukkig met m'n e-match
Alle reacties Link kopieren
Oh... ik ben mosterd...

Was half aan het typen en half m'n internetliefde aan het helpen met z'n koffer pakken voor een zakenreis van enkele maanden.
TO, maar waar 'hang' je dan? Zoals jij je OP beschrijft, zie ik allemaal groepen hangjongeren voor me



In mijn omgeving zijn er genoeg die tinder gebruiken voor zowel casual seks alsook serieuze relaties. Oa mijn beste vriendin heeft een relatie via tinder, ging vanzelf. En wat betreft ouderwets daten: vaak ontmoet je iemand viavia, werk, studie, sport, hobby, feestjes, uitgaan enzo. Niet doordat je ergens gaat hangen?? Ik snap eigenlijk niet zo goed wat je daarmee bedoelt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben stiekem ook wel blij dat ik nooit een datingsite nodig heb gehad om aan een relatie te komen maar speeddaten lijkt me dan wel weer heel leuk! Ik kan me echt voorstellen dat dat heel goed werkt én leuk is om te doen.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nicotientje schreef op 01 oktober 2016 @ 14:06:

En het verschil wat je aangeeft met vroeger.....beetje hangen waar hij hangt....das naturrlijk iets wat nog steeds gebeurt. Op die leeftijd dan he!



Precies! Als je 16 bent.

Zie mezelf op m'n 46ste niet meer rondhangen waar 'hij' hangt...
quote:valentinamaria schreef op 01 oktober 2016 @ 14:13:

[...]





dit hoor ik best vaak eigenlijk.....

ik heb laatst nog tegen iemand met een relatie gezegd dat je profiel van tinder bijna niet te verwijderen was.

die zat me toch in de stress zeg!! keek ook alleen maar uit interesse....:)





##

Ow nee, betrapt.

Nee mij niet gezien op zo'n site.



Zou juist het 'echte werk' missen als ik nog zou daten.

Want eerlijk is eerlijk, vond die tijd voor de date juist hartstikke leuk

Als ik thuis was dan dacht ik weer aan wat hij bv aanhad en hoe nonchalant hij zijn sigaret rookte.

Als we eenmaal elkaars nr hadden ( want dat kreeg hij alleen als ik hem waanzinnig aantrekkelijk vond) dan was het kijken wanneer hij zou bellen, ik liet hem dus bellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven