Internetdate

08-09-2007 12:02 135 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi.

Heb m'n eerst internetdate gehad. Heeft een enorme kater opgeleverd. Door het intensieve mailcontact waren we elkaar als persoon heel erg gaan waarderen. Hebben dit ook naar elkaar uitgesproken. Termen als waardevol, vertrouwd etc. Toen de ontmoeting: hij had zich mij qua kleding (en misschien ook wel qua uiterlijk) heel anders voorgesteld. Hij was daar direct heel eerlijk in, en zei dat het verder tussen ons niets zou worden. We hebben nog gezellig zitten te praten, weer heel vertrouwd. We hadden beiden bewust voor een site gekozen waar je niet gelijk met foto op komt te staan, omdat je de persoon eerst wilt leren kennen, zonder vooroordelen op basis van uiterlijk. Vandaar dat deze afwijzing me behoorlijk heeft geraakt. Ga je voor het innerlijk, de persoon, of zeggen we dat alleen maar en willen we toch het liefst een fotomodel aan onze zijde?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn internet liefde 2 mnd terug voor het eerst irl ontmoet, we hadden daarvoor al 2 jaar contact, het heeft bij ons langer geduurd voordat we elkaar daadwerkelijk ontmoette omdat hij in de US woont. Eerst een paar mnd gepraat op msn, daarna een foto, oke, eerlijk is eerlijk, hij was niet mijn type, en ik ook niet de zijne, maar het deed er niet toe.

Hij vind dus ook dat ik me vreemd kleed, maar vind me tegelijkertijd daardoor uniek, iets wat mij onderscheid van anderen.Tuurlijk kijkt iedereen eerst naar het uiterlijk, maar als je je tot iemand aangetrokken voelt zonder elkaar te hebben gezien en dan afknapt op wat iemand aan heeft , geeft aan dat degene vreselijk oppervlakkig is. in ieder geval , ik vind het rot voor je wat er gebeurt is, het gaat uiteindelijk echt alleen om het innerlijk en hoe je samen bent, als hij dat niet inziet, dat is dan zijn verlies.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk is het uiterlijk niet het enige. En zeker afknappen op kleding is behoorlijk simplistisch. Maar ontkennen dat het uiterlijk voorkomen er toe doet, is niet eerlijk. Het gaat wel om het hele plaatje.

En het ontbreken van chemie zal inderdaad niet bijdragen aan een goeie relatie denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend dat het zo is gegaan, ik kan me de kater voorstellen. Ik wil toch graag iets over een date-ervaring van vorig jaar vertellen, ik wijs mannen ook wel af op het uiterlijk maar vind mezelf niet oppervlakkig.



Eind vorig jaar was ik anderhalve week aan het chatten met iemand via een datingsite. Het voelde helemaal goed. Ik had een paar foto's van hem gezien en hij was helemaal mijn type, dacht ik. Ik calculeerde wel in dat het irl tegen zou kunnen vallen, want je weet maar nooit.



Toen ik hem tijdens onze afspraak in het echt zag wist ik direct dat er wat mij betreft geen aantrekkingskracht was. HIj had een heel andere uitstraling dan op de foto's. In het echt was hij jongensachtig, ik val meer op het mannelijke type. En hij kleedde zich alternatief, daar knapte ik ook een beetje op af. We hebben een ontzettend leuke middag gehad, vonden we beiden. Ik heb wel aan het einde van de middag gezegd dat er wat mij betreft geen vonken waren, maar hem laten weten dat ik hem een heel mooi mens vond.



Moraal van het verhaal? Ehm... ik vraag me af of ik dan ook oppervlakkig ben, want qua karakter vond ik hem geweldig. Hij was zeker niet lelijk. Maar qua uiterlijk/uitstraling ed moet iemand je toch ook iets doen, anders is er geen aantrekkingskracht en kun je alleen een broer/zus relatie opbouwen, lijkt me.



O ja, voor mij geldt trouwens niet: hoe mooier hoe aantrekkelijker. Heb zelf ook de nodige imperfecties. Het gaat er meer om dat iemand het type is waar ik op kan vallen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Fiba,



Tsja, een date kan altijd tegenvallen, foto's uitwisselen van tevoren is inderdaad wel een goede optie.

Heb zelf ooit ook ge-internetdate en moet zeggen dat een foto wel een beter beeld van iemand geeft dan alleen mailtjes (ook oppervlakkig maar ik heb ook weleens niet gereageerd op bercihtjes vanwege een uiterlijk wat mij niet aantrok....)

WEL vind ik het behoorlijk oppervlakkig dat, als jullie al zo goed contact hebben, hij bij een eerste blik meteen zegt dat het niets gaat worden....

En al jullie goede gesprekken dan, je innerlijk doet er dan ineens niet meer toe ofzo?

Hij had dan eerder een foto moeten vragen als dat toch doorslaggevender is dan je innerlijk.

Meid, meer mannen dan vogels in dit land, voor hem 10 anderen!

Succes!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn man ook via een datingsite leren kennen, maar wij hadden wel allebei een foto geplaatst. De combinatie van zijn uiterlijk en zijn profiel deden me besluiten met hem te gaan mailen en chatten (mét webcam). Na een paar dagen elkaar irl ontmoet en de rest is historie.



Chemie is belangrijk, en die is niet alleen maar geestelijk. Als ik mijn man destijds geen lekker ding had gevonden had ik niet met hem afgesproken, óf met andere intenties.



Marion
Alle reacties Link kopieren
Ik had wel foto's van hem gezien, hij niet van mij. Hij gaf aan dit ook niet nodig te vinden. Het was het innerlijke voor hem wat telde. Bij z'n vraag of ik dacht dat we qua uiterlijk bij elkaar pasten heb ik eerlijk geantwoord dat als hij een fotomodel zocht, dat we dan dus niet pasten. We hebben elkaar nog een afscheidsmail gestuurd. Hij gaf daarin nogmaals aan een ontzettend leuk mailcontact met me te hebben gehad, maar dat ik niet z'n type was, helaas. Ik weet het: er zijn meer mannen, maar dit doet zo heeeel erg pijn!!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga zelfs samenwonen met mijn internetdate!



We hadden 3 mailtjes uitgewisseld, toen gaan bellen bellen en nog eens bellen, 5 dagen later gemeet en alles viel op de plek.....

En dat is nog maar 6 weken geleden. ;-)

Het is snel maar alles klopt, we hebben precies dezelfde smaak van boeken, films, Afrikagek, inrichting, muziek, echt alles!

Onze kids kunnen goed met elkaar, met hem en mijn ex klikt het, met mij en zijn ex klikt het, het is allemaal zo mooi!

En waarom nog wachten? We zijn de jongsten niet meer, nou ja, ik 40+, (nog net aan de goeie kant van de 40 ;-)) hij 37.

We zijn blij en gelukkig met elkaar!

Na een huwelijk van 20 jaar dacht ik dat het nooit meer goed kwam, toch wel!
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Jesus Yasmijn, wat heftig en fijn voor je. Ik ben blij voor je!!!
Alle reacties Link kopieren
Thanks! :rolling:
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Yasmijn. Ik vind je niet eens aardig, maar vind het geweldig om dit te lezen. Gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk gaat het om het innerlijk, en daar zal hij ook heus wel eerlijk over geweest zijn dat hij dat belangrijk vind. Maar er moet toch een bepaalde aantrekkingskracht zijn, chemie zeg maar, en dat heeft er niet mee te maken of iemand mooi is of zo, en het is ook niet iets wat je kan uitleggen. Wat wel het nadeel is van zo intensief mailcontact van te voren, dat iemand zich toch een bepaald beeld gaat vormen wat in de werkelijkheid vaak niet klopt, waardoor het dus kan tegenvallen.
Alle reacties Link kopieren
pink11 schreef op 08 september 2007 @ 13:43:

Jeetje Yasmijn. Ik vind je niet eens aardig, maar vind het geweldig om dit te lezen. Gefeliciteerd!
Hahahaha! Dank je! En ik ben best wel aardig! X-D
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Heb uw vijanden lief.
Alle reacties Link kopieren
X-D



Zamirah, ik vind jou lief!
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
:cheers: Ik jou ook. En als jij een nieuwe liefde vindt, is er voor mij ook nog hoop.
Alle reacties Link kopieren
Opgeduikeld op relatieplanet! Ga kijken dan!



Lang leve internet!
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef op 08 september 2007 @ 14:50:

Opgeduikeld op relatieplanet! Ga kijken dan!



Lang leve internet!


Oh, jij hebt er nog voor betaald? :-] Ik vond de mijne gratis op Knuz. Allebei 40+ (wel aan de verkeerde kant van de 40) en binnen 3 maanden woonden we samen. Dat is nu al ruim 2 jaar geleden en inmiddels getrouwd. Soms weet je het gewoon gelijk en heeft het inderdaad geen zin om te wachten.



Heel veel geluk!



Marion
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijnninternet date zo'n twaalf jaar geleden ontmoet en ben daar nu al weer zo'n zeven en half jaar mee getrouwt. Niet overigens van een date site maar een instant message page.

Je leert mensen kennen en kunt niet gelijk op het uiterlijk af gaan. Je schrijft en later praat je door de telefoon en zelfs hebben wij tapes naar elkaar verzonden voordat wij elkaar ontmoet hebben.

Daarnaast was ik niet eens op zoek naar een andere relatie .Ik hoefde overigens geen man meer .haha. wat kan een mens zich vergissen.

Fiba laat je er niet onder krijgen er zijn nog zoveel leuke mensen op de wereld . En wie weet klikt het met de volgende wel .
Alle reacties Link kopieren
Yasmijn :cheers: zit ernstig te denken of ik toch vanavond er een biertje op ga drinken, ondanks mijn kater, tis nl fantastisch nieuws :heart:
Alle reacties Link kopieren
Thanks maisjes!



2ndyouth, nu snap ik je naam! X-D

Hier ook snel samenwonen.



Ik voel me ook zo! Ben vreselijk aan het puberen! :rolling:



Festen, wij zitten hier ook brak te zijn, teveel gedronken gisteren, heb hem meegesleept om wat vrienden te leren kennen en dat liep aardig uit de hand. 8-P
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
O, en het was de eerste op wie ik reageerde op RP en gelijk bingo.

Ongelooflijk, moet mezelf steeds knijpen.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
En het is uiteraard een hele knappe man. ;-)

Mijn vriendinnnen hadden zo ongeveer de tong op de schoenen, hahahaha.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef op 08 september 2007 @ 15:03:

O, en het was de eerste op wie ik reageerde op RP en gelijk bingo.

Ongelooflijk, moet mezelf steeds knijpen.




Grappig, was bij mij ook zo, mijn 1e dag op een datingsite en de eerste op wiens profiel ik keek nadat hij een berichtje op het mijne had achtergelaten. Ik kan ook goed met zijn ex en zijn kinderen opschieten, zelf heb ik geen kinderen en mijn ex woont ver hiervandaan, dus die is uit beeld. Dus hier ook aan alle kanten harmonie, das prettig voor alle partijen. Ons kontakt is nog precies als in het begin, zo vertrouwd en makkelijk en vanzelfsprekend.

Dus ja, lang leve internet. Ik vind het echt heel leuk om te lezen dat meer mensen op die manier hun geluk vinden, en niet alleen maar jonge mensen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi fiba, ik heb ook iets soort gelijks mee gemaakt. Had via rp mail contact met een man. Ik had zijn foto gezien. Vond ik niet heel bijzonder maar wat hij schreef trok wel mijn aandacht. leuke mailwisseling. daarna gebeld en uren aan de telefoon gehangen. Het klikte duidelijk. ik was helemaal zijn type, we waren soulmates etc. Toen vroeg hij of ik een foto wilde opsturen van mezelf omdat ik geen foto op rp had staan. Ik zie er gewoon uit maar ben niet echt foto geniek. Toch een paar foto's opgeduikeld die wel leuk waren. daarna kreeg ik een mailtje dat ik zijn type niet was, kort en zonder omhaal.

Aan een kant moest ik er om lachen want eerst was het allemaal geweldig maar aan de andere kant was ik ook wel gekwetst. Zo'n bink vond ik hem nl ook niet.

Daarna heb ik nog even gedate met een andere man daar was geen klik mee maar drie jaar geleden heb ik wel mijn huidige vriend via rp ontmoet. We hebben twee x gemaild en daarna meteen een afspraak gemaakt. ik ging daar heel nonchalant naar toe. Ik dacht niet echt mijn maatje te zullen vinden maar ik was meteen tot over mijn oren verliefd, wat ik overigens nog nooit eerder had mee gemaakt. Wij zijn heeeel snel gaan samenwonen (te snel) en hebben veel met elkaar mee gemaakt. Leuke en erge nare dingen. Ik heb een aantal keren op het punt gestaan om de relatie te beeindigen maar gelukkig heb ik dat niet gedaan en onze liefde wordt alleen maar sterker en sterker voor elkaar. Hij vindt me trouwens knap en prijst me aan alle kanten. Dat is wel geweldig voor mijn zelfbeeld hoor ;-))

Wat ik wil zeggen is dat je je niet door zo'n man uit het veld moet laten slaan. Voor hem weer tien anderen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven